Lidliin töihin ja luottotieto merkintä

Sussikka

Olin työhaastattelussa Lidliin ja siinä kysyttiin onko mennyt luottotiedot.Minulla on luottotiedot menneet ja haluaisin maksaa ne pois , jos vain saisin töitä. Olen tällähetkellä opiskelija ja haluaisin lisätienestä ja kokemusta kaupallisesta alasta, koska opiskelen merkonomiksi.Siis vaikuttaako työnsaantiin se että on mennyt luottotiedot?

19

5260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jie

Vaikuttaa.. joissain paikoissa.. riippuu... mutta sehän kertoo työntekijän luotettavuudesta. Jos et hallitse omaa rahan käyttöäs, niin miten firman sit...? sen se kertoo.. kannattaa antaa hyvä ensivaikutelma, ja olla rehellinen!! Vaikkei ole "paha" tyyppi, niin ellei anna hyvää vaikutelmaa haastattelussa ni ei mitään saumaa töihin.. ei ne luottotiedot anna kuitenkaan koko kuvaa..

• mie54444

sano miten se voi vaikuttaa työntekoon jjjos on luottotiedot menneet?Jjjja mitä se kuluu työnantajalle sun raha asiat.

• ...

vaikuttaa, jollei tehtävä erityisesti vaadi sitä. Tosin en Lidlin kanssa yhtään ihmettelisi, jos luottotiedot vaikuttaisivat asiaan.

• kahtosny
        mie54444 kirjoitti:

sano miten se voi vaikuttaa työntekoon jjjos on luottotiedot menneet?Jjjja mitä se kuluu työnantajalle sun raha asiat.

suojaosuus = 600 euroa yksinäisellä, onko luotettava työntekijä - voi olla mutta miksi firma riskeeraisi?

• -miqu-

....kyllä vaikuttavat ainakin sellaisiin töihin, joissa olet jollain tapaa vastuussa yrityksen taloudenpidosta tai rahaliikenteestä. Muistan tilanteen vuosien takaa, jolloin hain erään automarketin kassalle töihin ja ennen työhönvalitsemista minun täytyi tilata asiakastiedosta ote luottotiedoista työnantajalle.

• työstä

Kyllä se vaikuttaa. Asetupa työnantajan asemaan, joka hakee kassalle työntekijää.
      Hakijoita on kaksi, joista toisella on luottotiedot mennet maksuhäiriöiden takia. Kumman valitset?

• Sussikka

tarkistaa luottotietoni, jos en niistä mainitse mitään. Olen tälläkin hetkellä kaupassa töissä eikä siellä ainaskaan vaikuttanut luottotiedot. Ei se tee ihmisestä rikollista, vaikka luottotiedot on mennet.minulla ne eivät ole menneet omasta syystä. Työantaja ei kysynyt miksi sun luottotiedot on menneet.No jos en työpaikka Lidlistä saa on onneksi muitakin vaihtoehtoja.

• niin se menee

Kyllä luottotiedot on lupa tarkistaa. Ei se tee sinusta yhtään sen huonompaa ihmistä tai rikollista, jos sinulla on luottotietosi piloilla. Toisaalta se on omaa syytäsi, mutta tiedän tapauksia, joissa juuri tätä luottotietojensa sotkenutta on käytetty hyväksi esim lainojen takauksiin. Se, että haluaa auttaa toista, voi joskus koitua todella kohtaloksi. Älkää koskaan tahriko luottotietojanne näin.

• sinne kuuluu
        niin se menee kirjoitti:

Kyllä luottotiedot on lupa tarkistaa. Ei se tee sinusta yhtään sen huonompaa ihmistä tai rikollista, jos sinulla on luottotietosi piloilla. Toisaalta se on omaa syytäsi, mutta tiedän tapauksia, joissa juuri tätä luottotietojensa sotkenutta on käytetty hyväksi esim lainojen takauksiin. Se, että haluaa auttaa toista, voi joskus koitua todella kohtaloksi. Älkää koskaan tahriko luottotietojanne näin.

mulla meni tiedot kun multa varastettiin rahaa ison firman toimesta

• srew
        sinne kuuluu kirjoitti:

kaikille muillekin on käynyt.
        Joku firma, valtio tai henkilö petti...

• *Annabelle*
        sinne kuuluu kirjoitti:

Oliko pakkomyyntiä vai oliko joku rikollisjärjestö liikkeellä? kerro ihmeessä.Aloitin työn isossa firmassa ja pelkään että mua jymäytetään.

• pedofiilien

pitäisi päästä päiväkotiin töihin.

Työnhakijan kannalta on äärimmäisen ikävää, että työnantaja saa tehdä valinnan kenet se palkkaa töihin. Ja jos hakijoita on useita, niin lähestulkoon kaikki seikat painavat vaa'assa suuntaain tai toiseen. Eihän rikosrekisterinkään pitäisi vaikuttaa kaikkiin paikkoihin, mutta joku kumman taika sillä vaan näyttää olevan, että hakijaa hieman "syrjitään"

Valitset itsellesi sihteeriä. Kaksi hakijaa, molemmat yhtä päteviä ja mukavia, mutta toinen miellyttää enemmän silmää. Kumman valitset?

• Sussikka
        pedofiilien kirjoitti:

pitäisi päästä päiväkotiin töihin.

Työnhakijan kannalta on äärimmäisen ikävää, että työnantaja saa tehdä valinnan kenet se palkkaa töihin. Ja jos hakijoita on useita, niin lähestulkoon kaikki seikat painavat vaa'assa suuntaain tai toiseen. Eihän rikosrekisterinkään pitäisi vaikuttaa kaikkiin paikkoihin, mutta joku kumman taika sillä vaan näyttää olevan, että hakijaa hieman "syrjitään"

Valitset itsellesi sihteeriä. Kaksi hakijaa, molemmat yhtä päteviä ja mukavia, mutta toinen miellyttää enemmän silmää. Kumman valitset?

Sun mielestäs luottotietonsa menettäneet ovat verrattavissa bedoffiileiddhin. Se jos sais töitä vois maksaa velkansa pois. Ihme ajatus sulla.

• Ex-yrittäjä
        Sussikka kirjoitti:

Sun mielestäs luottotietonsa menettäneet ovat verrattavissa bedoffiileiddhin. Se jos sais töitä vois maksaa velkansa pois. Ihme ajatus sulla.

Voisin tässä huomauttaa, että ihan kaikki luottotiedottomat eivät ole ressukoita jotka eivät osaa hoitaa hommiansa.

Olin itse yrittäjänä, jonka jälkeen menetin luottotiedot kun yritys joutui vaikeuksiin. Onneksi en ollut perustanut velkapääomalle, joten maksettavaa jäi vain 45 000 euroa. Jos olisin lainoilla leikkinyt, niin tottakai yrityksen kaatuminen olisi pitkittynyt ja velkataakka vielä isompi.

Tämän jälkeen olen maksanut tuota yhtä ainoaa velkaa 18 000 euroa kuluneen VUODEN aikana, ja loput aion maksaa seuraavan vuoden aikana. Ei onnistuisi ilman isohkoa asemaa isossa organisaatiossa ja vastuullisena myös sadoistatuhansista euroista yhtiön rahaa.

Tarkoitan tällä, että luottotiedoton ei aina ole se reppana jonka yli kävellään. Usein luottotietojen menetys on ollut seurausta riskin otosta ja rohkeudesta yrittäjyydessä, joten aina ei ole varaa aukoa päätä "meille". Siitä olen samaa mieltä, että jos menettää luottotiedot ihan vaan holtittomalla kulutuskäyttäytymisellä, ansaitseekin pari halveksuvaa katsetta..

• ääääääääh
        Ex-yrittäjä kirjoitti:

Voisin tässä huomauttaa, että ihan kaikki luottotiedottomat eivät ole ressukoita jotka eivät osaa hoitaa hommiansa.

Olin itse yrittäjänä, jonka jälkeen menetin luottotiedot kun yritys joutui vaikeuksiin. Onneksi en ollut perustanut velkapääomalle, joten maksettavaa jäi vain 45 000 euroa. Jos olisin lainoilla leikkinyt, niin tottakai yrityksen kaatuminen olisi pitkittynyt ja velkataakka vielä isompi.

Tämän jälkeen olen maksanut tuota yhtä ainoaa velkaa 18 000 euroa kuluneen VUODEN aikana, ja loput aion maksaa seuraavan vuoden aikana. Ei onnistuisi ilman isohkoa asemaa isossa organisaatiossa ja vastuullisena myös sadoistatuhansista euroista yhtiön rahaa.

Tarkoitan tällä, että luottotiedoton ei aina ole se reppana jonka yli kävellään. Usein luottotietojen menetys on ollut seurausta riskin otosta ja rohkeudesta yrittäjyydessä, joten aina ei ole varaa aukoa päätä "meille". Siitä olen samaa mieltä, että jos menettää luottotiedot ihan vaan holtittomalla kulutuskäyttäytymisellä, ansaitseekin pari halveksuvaa katsetta..

Kun ei vaan käy YHTÄÄN sääliksi luottotietonsa menettäneitä, oli syy mikä tahansa. AINA on itse syyllinen, ei voi syyttää ketään muuta. Yrityskin menestyy, jos on hyvä liikeidea ja vetäjä. Jos ne puuttuu, tulee turpiin rahan suhteen. Silloin täytyy vain tajuta, ettei sinusta ole yrittäjäksi ja lopettaa hyvissä ajoin.

Eli luottotiedot menettänyt on aina huono raha-asioiden ja taatusti muidenkin asioiden hoitaja!

• Ex-yrittäjä
        ääääääääh kirjoitti:

Kun ei vaan käy YHTÄÄN sääliksi luottotietonsa menettäneitä, oli syy mikä tahansa. AINA on itse syyllinen, ei voi syyttää ketään muuta. Yrityskin menestyy, jos on hyvä liikeidea ja vetäjä. Jos ne puuttuu, tulee turpiin rahan suhteen. Silloin täytyy vain tajuta, ettei sinusta ole yrittäjäksi ja lopettaa hyvissä ajoin.

Eli luottotiedot menettänyt on aina huono raha-asioiden ja taatusti muidenkin asioiden hoitaja!

Toivottavasti et tulkinnut viestiäni ainakaan säälin kalasteluksi, koska en tavallisilta työläisiltä tarvitse sellaista.

Et ole ollut itse yrittäjänä, tai mikäli olet, niin sitten pienen toiminimen "toimitusjohtaja". Miksi olen varma taasen siitä, johtuu siitä, että mikäli olisit koskaan vähänkään liikkunut piireissä, tietäisit että todella moni varakas ihminen on ollut joskus luottotiedoton ja usein samalla kertaa henkisesti ihan lopussa (esim. vakava depressio). Tämä sen takia, että ilman riskinottoa mitään ei voi tehdä isosti, ja joskus riski toteutuu.

Mikä erottaa nämä ja peruskansalaiset, on se että he eivät tulkitse selkäsaunaa merkiksi huonoudesta. Sitten vain yritetään uudelleen, viisaampana koetusta. Pienet pikkupojat ja tytöt luovuttavat heti ja siirtyvät purkamaan elämän epäreiluutta lähibaariin.

Totta kuitenkin tuossa viestissäsi oli, että oma syy, se pitää täysin paikkansa! Kukaan ei joudu luottotiedottomaksi ellei itse sitä suoraan tai epäsuorasti aiheuta. Se on kuitenkin paksua paskapuhetta, että luottotiedoton olisi automaattisesti epäpätevä asioiden hoitaja yleisesti.

• Myyjä itsekin
        ääääääääh kirjoitti:

Nimimerkille äääääääh:Sääliä tässä keskustelussa tuskin kukaan on kerjännytkään.
        Tiedän itse monta SAAKELIN hyvää myyjää ja työntekijää, jotka ovat jossain vaiheessa polttaneet siipensä. Niin se vain on, että jos ei mitään tee, niin ei mitään satukaan. Ja useimmat epäonnistuvat jossain vaiheessa elämäänsä, joku ryssii avioliittonsa, toinen ottaa suuria riskejä.
        Minkä alan yrittäjä olet vai teetkö myyntityötä?
        Äkikseltään molemmat vaihtoehdot ovat helvetin epäuskottavia.

• Anonyymi
        niin se menee kirjoitti:

Kaikki eivät menetä luottotietojaan oman syyn vuoksi.
        Minulla Ex-mies aiheutti mun luottotiedottomuuden tilailemalla mun nimissä osamaksulla ties ja mitä. Jäi kiinni asiasta vasta, kun Suomi.fi kilahti ulosoton maksukehotus ja tässä odottelen oikeuden käyntiä asian tiimoilta.

• Anonyymi

Uskon, että onnistut. Sinulla on hyvä asenne. Ei varmaan vaikuta, jos puhut haastattelijalle avoimesti, mistä nuo ongelmat johtuivat jos tästä asiasta kysyy. ja ilmaiset myös haastattelussa, että haluat töitä juuri sen takia, että voisit maksaa velkasi pois. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      306
      2700
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      51
      2565
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      121
      1700
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1390
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1245
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1211
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1070
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70