Vintin siivous

Tanttaralla

Kurkistan aina välillä tuonne vintille.Siellä odottaa katastrofi.Hiiret ovat pitäneet pitojaan.Pitäisi tsekata kaikki läpi ja heittää turha ikkunasta ja polttaa roviolla.Se tuntuu vain niin toivottomalta urakalta.Vihaan vanhojen talojen vinttejä,ulkorakennuksia ym.ryönäpesiä!
Oletko mahdollisesti joutunut joskus tällaisia paikkoja siivoamaan.Mikä oli kauhein?

6

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

kauheaa ole. (Minä nyt hyörin täällä joka paikassa) Vanhoilta ullakoilta löytää aarteita. Omia ja muiden. Ja mieti miten hyvä olo on kun siivous on tehty. Tosin sama kaaos on taas edessä muutaman vuoden jälkeen.

• Olen monta kesää hankkinut ja hankkinut, että pitäisi meikäläisittäin sanottuna vintti tyhjentää, ei mahdu kauan enää joukkoon, kun aina vie uutta "ryjää" lisää ja lisää...

Ja kun siellä on jo edellisenkin sukupolven tavaroita, ovat kyllä aarteista kaukana.

Ihmetyttää mihin ne vievät ylimääräiset tavarat, joilla ei ole vinttiä!

(KristaTee, sulla oli vielä "Pysty" käymättä!)

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Olen monta kesää hankkinut ja hankkinut, että pitäisi meikäläisittäin sanottuna vintti tyhjentää, ei mahdu kauan enää joukkoon, kun aina vie uutta "ryjää" lisää ja lisää...

Ja kun siellä on jo edellisenkin sukupolven tavaroita, ovat kyllä aarteista kaukana.

Ihmetyttää mihin ne vievät ylimääräiset tavarat, joilla ei ole vinttiä!

(KristaTee, sulla oli vielä "Pysty" käymättä!)

nyt kävin. Tyhjää täynnä oli.

• a-woman1

Pikkusiskoni kanssa jo viime kesä hikoiltiin perikunnan (vanha omakotitalo) vintillä. Lajiteltiin tavaroita kolmeen paikkaan: Roskiin, itselle kelpaaviin ja kirpparille. Kirppareita pidimme 'perikunnan pihalla' kaksi kertaa ja saimme juuri ja juuri palkkamme kovasta työstä. Vielä jäi lajiteltavaa tällekin kesälle. Päätettiin tarjota kelvolliset tavarat jonkun järjestön kirpparille lahjaksi, jos noutavat paikan päältä. Loput laitamme lainatulle siirtolavalle ja sitä myöten kaatopaikalle.

• marjapensas evk

perikunnan vinttejä, kyllästymiseen asti siivonneena, omat, "ylimääräiset" tavarat,
        joita lapseni ei halua, hävitän samantien, joko vien punaisen ristin kirpparille, tai kaatopaikalle, kunhan pääsee eroon.

• lindroos

Taloon on tulossa täysremontti yli 30 vuoden asumisen jälkeen. Kaikki huoneet tyhjennettävä ja muutettava evakkoon. Siinä sitä olis pakostakin kirpparikamaa ym., mutta itse en viitsi siihen ryhtyä. Onkohan jotain halukkaita, jotka tykkäis viedä kirppikselle, nähdä sen vaivan, ja maksaa mullekin vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      216
      5239
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      43
      4590
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      16
      3212
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      269
      3159
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      168
      3089
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      58
      2641
    7. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      62