Uusi Merellä-lehti

Deipyle

kolahti postiluukusta, paksumpana kuin aiemmin. ClubOnen myötä Tallink on tullut voimakkaasti esille, enää ei kirjoitettu "Silja Linen" laivat, oli "TallinkSilja" tai sitten vain "Tallink", kun kyseessä oli Viron matkat. Juttu Tukholmasta, Viron yms. kohteista ja Berliinistä, tarjouksia ja (iänikuisten) Muumien lisäksi Pirates of the Caribbeania.. Mitäs piditte, muut "siljalaiset"? Viking-"fanien" mielipiteet jo tiedetään, niin että voitte ohittaa tämän ketjun kommentoimatta:)

Selvemmin nyt näki että Silja Line on osa isompaa konsernia. Omissa silmissäni muutos on positiivinen, olen aina ajatellut, etten IKINÄ matkusta Viroon tai edes sinne päin, lehden luettuani alkaa tuntua että jos sittenkin joskus..

23

2237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajalle jolloin

      edes siljaa ei lue missään.
      Tuskin Galaxyn kylkeen
      turun linjalle tulon
      jälkeen maalataan silja
      line-tekstiä.

    • clubsilja

      Mun merellä-lehti on varmaan kadonnu, koska ei mulle ole tullu uusinta numeroa :(

      • SClub

        ... ei ole kolahtanut vielä täälläkään, eli uusin lehti ei ole tullut, olen kyllä odotellut, olisi mielenkiintoista lukea tuosta kantis-uudistuksesta. Nettiin on kylläkin tuosta jo tullut tallinksiljan sivuille tietoa...näyttäisi tosiaankin, että pisterajat bonusmatkoille nousevat joissakin matkoissa viimeistään 1.6.alk. ja onko myös niin, että nämä pienet "extrat", drinkkikupongit/iltapv.lehti ovat poistuneet kultakorttilaisilta?


    • Ville-Viikinki

      yksi Viking-fanin kommentti tähän kuitenkin sallitaan, niin kaikenkaikkiaan tämä vanhan tunnetun ja laadukkaan suomalaisen Siljan siirtyminen Tallinkin roskabrändin alle on kyllä harmittanut meikäläistäkin syvästi. Vaikka useimmiten olenkin kulkenut ihan mukavilla punaisilla laivoilla, niin aina joskus on ollut mukavaa vaihteeksi risteillä laadukkaalla Siljan laivalla, mutta taitaa se Silja ruveta olemaan pikkuhiljaa historiaa, tästä Siljan lehdestäkin päätellen-sääli todella!

    • eikö tänä vuonna matkalle

      Pohdiskeltiin tuossa siipan kanssa, että onko bonusmatkoihin tullut pistekorotus. Hki-Sto saatiin viime vuonna keltasella keskitason lähdöllä Seaside -hytillä muistaakseni 26 pisteellä, nyt täysin sama matka tänä vuonna 33 pistettä. Jotenkin tuo pisti silmään, mutta en muista enää varmasti viime vuoden pisteistä.

      • kultatasolla

        edelleen 1.5 kertaisena pisteet?


      • goldi
        kultatasolla kirjoitti:

        edelleen 1.5 kertaisena pisteet?

        kulta-tason matkat oli mielestäni säilynyt samana ja samaten pisteitä kertyi 1,5 kertoimella kultatason ostoista. Uutuutena oli Galaxyn risteilyt ( muut tallink-paatit). Galaxyllä on suite-luokka, onko kellään kokemuksia siitä, vetääkö vertojaan siljan commo-luokalle?


      • ikävä kyllä!!!
        goldi kirjoitti:

        kulta-tason matkat oli mielestäni säilynyt samana ja samaten pisteitä kertyi 1,5 kertoimella kultatason ostoista. Uutuutena oli Galaxyn risteilyt ( muut tallink-paatit). Galaxyllä on suite-luokka, onko kellään kokemuksia siitä, vetääkö vertojaan siljan commo-luokalle?

        Muutos oli mielestäni huonompaan, itse liityin Silja- en Tallink Clubiin. En ole kiinnostunut Balttian matkailusta ja nyt se on lehdessä nostettu ykkös sijalle. Oma Club One kortti lähtee takaisin kahtia leikattuna, heti kun sen käteeni saan. Joten saattaa matkani Tallink-Siljalla olla tehdyt, muutos on liian räikeä ja liianna nopeasti tehty.


      • voi voi
        ikävä kyllä!!! kirjoitti:

        Muutos oli mielestäni huonompaan, itse liityin Silja- en Tallink Clubiin. En ole kiinnostunut Balttian matkailusta ja nyt se on lehdessä nostettu ykkös sijalle. Oma Club One kortti lähtee takaisin kahtia leikattuna, heti kun sen käteeni saan. Joten saattaa matkani Tallink-Siljalla olla tehdyt, muutos on liian räikeä ja liianna nopeasti tehty.

        sua pikkuista.


      • Sidar
        ikävä kyllä!!! kirjoitti:

        Muutos oli mielestäni huonompaan, itse liityin Silja- en Tallink Clubiin. En ole kiinnostunut Balttian matkailusta ja nyt se on lehdessä nostettu ykkös sijalle. Oma Club One kortti lähtee takaisin kahtia leikattuna, heti kun sen käteeni saan. Joten saattaa matkani Tallink-Siljalla olla tehdyt, muutos on liian räikeä ja liianna nopeasti tehty.

        Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Tallink on pääomistaja ja on täysin luonnollista, että Viron matkailu on yhtiölle tärkeää ja se myös näkyy entistä enemmän lehdessä.
        Itse tulen järjestelmään Tallink klubilaisena ja meille se tarkoittaa, että olemme jatkossa Club Onessa hopeatasolla. Tämän jälkeen todennäköisesti matkamme näillä laivoilla lisääntyvät aiempiin vuosiin verrattuna.


      • Parannus...
        Sidar kirjoitti:

        Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Tallink on pääomistaja ja on täysin luonnollista, että Viron matkailu on yhtiölle tärkeää ja se myös näkyy entistä enemmän lehdessä.
        Itse tulen järjestelmään Tallink klubilaisena ja meille se tarkoittaa, että olemme jatkossa Club Onessa hopeatasolla. Tämän jälkeen todennäköisesti matkamme näillä laivoilla lisääntyvät aiempiin vuosiin verrattuna.

        Club Tallink jäsenillehän muutos on parannus, ottaen huomioon että mm. tuo asiakas maksu poistuu, mutta Siljan kanta-asiakkaille ie tullut mitään uuta ja hyvää.


      • Sidar
        Parannus... kirjoitti:

        Club Tallink jäsenillehän muutos on parannus, ottaen huomioon että mm. tuo asiakas maksu poistuu, mutta Siljan kanta-asiakkaille ie tullut mitään uuta ja hyvää.

        Miksi sinne olisi pitänyt tulla uutta ja hyvää? Sehän on nykyiselläänkin hyvin toimiva järjestelmä - myös Silja Clubilaisille.
        Ja onhan selvä, että mitään erioikeuksia kummallekaan ryhmälle ei voinut luoda.


      • osittain erillään
        Sidar kirjoitti:

        Miksi sinne olisi pitänyt tulla uutta ja hyvää? Sehän on nykyiselläänkin hyvin toimiva järjestelmä - myös Silja Clubilaisille.
        Ja onhan selvä, että mitään erioikeuksia kummallekaan ryhmälle ei voinut luoda.

        Jos Tallin aikoo jatkossakin pitää Tallink ja Silja brändin erossa toisistaan, eikä esim yhdistä näitä "lopullisesti" siten että on vain Tallink-Silja. Tämä tarkoittaisi käytännössä laivojen kylkiin uuttanimeä ja mainonnan yhdistämistä.


      • joopa joo

        promeneidissa pääsi ainakin matala sesongilla ennen 16 pisteellä


      • pettynyt
        joopa joo kirjoitti:

        promeneidissa pääsi ainakin matala sesongilla ennen 16 pisteellä

        bonusmatkojen pisterajat nousivat aikalailla tämän kevään aikana. meillä oli tarkoitus lähteä kesällä bonuspisteillä Helsingistä Tukholmaan commondori-luokassa. Pisteet olivat jo kerätty, mutta nousi pistehinnat sen verran että taidetaan tyytyä reissuun Europalla.Harmittaa


      • commondori-bonusmatkat
        pettynyt kirjoitti:

        bonusmatkojen pisterajat nousivat aikalailla tämän kevään aikana. meillä oli tarkoitus lähteä kesällä bonuspisteillä Helsingistä Tukholmaan commondori-luokassa. Pisteet olivat jo kerätty, mutta nousi pistehinnat sen verran että taidetaan tyytyä reissuun Europalla.Harmittaa

        varata vähintään puoli vuotta aiemmin, niin ainakin olen tätä foorumia lukiessani ymmärtänyt. Vai nostiko TS pisterajaa jo varatussa matkassa?


    • Matkustat Eckeröllä

      se on paras....ja Suomen Lippu tangossa, ja tangoa baarissa.

      • sopii

        Eläkeläisille.Oletko muuten jo monastikin mainostanut täällä tätä samaa asiaasi?


    • milliville

      Ihmettelin tuon lehden välissä tulleen kanta-asiakastarjousten hintojen eroja. Sama viini maksoi Tukholman "Siljan"- laivoilla vähemmän kuin Viron reitin Tallinkin clubilla. Onko painovirhe vai onko tax freen tarjoushinnoissa oikeasti eri hinta.

      • ei ole

        Tax-Free ( =verovapaa ) myyntiä viron ja suomen ollessa EU:n jäseniä (tuotteista ts. maksetaan vero)
        Ruotsin reiteillä on taas verovapaus Ahvenanmaan erioikeuksien vuoksi.
        Tämä osaltaan selittänee kysymääsi asiaa?


    • Noin-myydään

      Aivan. Ja kun matka suuntautuu Tukholmaan, on sinne menossa Silja.

      • Provollesi

        varausvahvistuksessasi tosin lukee liikennöivan varustamon olevan nykyaankin TALLINK SILJA.

        Saattaa siella tosin olla Silja nimisia matkustajina, menossa Tukholmaan


    • Anonyymi

      Kuinka all inclusive hotellit käytännössä toimivat? Saako syödä ja juoda niin paljon ja niin usein kuin vain jaksaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe