Heips
Olen ostanut tuoksuliljan sipuleita. Haluaisin esikasvattaa niitä, mutta kertoisiko joku tarvitseeko näitä sipuleita liottaa ensin vai ei. Olen yrittänyt tuloksetta löytää netistä apua. Olen
myös lukenut etteivät ne talvehdi maassa.
Mutta onko jollain muita kokemuksia? Moni kasvihan saattaa talvehtia suotuisissa oloissa.
Samat kysymykset koskevat ruostekukkaa. Ne pitää liottaa ja esikasvattaa, mutta entä talvehtiminen... kokemuksia vastaanotetaan!
Poropeukalo
Tuoksulilja
2
1032
Vastaukset
- Monimuotoinen puutarha
Ehkei liljan sipulia tarvitse välttämättä liottaa, voihan sen toki hetken aikaa pitää vedessä (esim. tunnin).
Kokeile sipulien istutusta ruukkuun, saat näyttävän ja kauniin asetelman, jonka voi nostaa kukkapenkkiin, sen vierelle, nurmikolle, etuovelle, yms. Vierelle esimerkiksi toinen ruukku, johon kylvät jotakin väreihin sopivaa tai vaikkapa kesäharsoa. Kaunista ja kätevää!- Poropeukalo
Heippa
Olenkin ajatellut ruukkuja sipulikasveille jotka eivät maassa viihdy talvea. Olisi helpompi muistaa mistä pitää nostaa ylös ja mistä ei.
Katselin noita valkoliljan sipuleita ja minusta ne vaikuttivatkin hieman "pehmeämmille" kuin esim. ruosteliljan sipulit. ja siksi kysyin. Joten liuotan ehkä tunnin kuten ehdotit.
Vanhaan pihapiiriin sopisivat puiset saavit tms. laitanpa kysymyksen onko joku nähnyt tällaisia myytävän... Antiikkia tietysti löytyy, omastakin varastosta, mutta toistaalta ei haluaisi antaa sään tuhota niitä... ruukun valinnassa on oltava aika tarkkana että se sopii pihapiirin valintaan. Tiedätkö jotain myymälää mistä saisi perinteisiä puusaaveja tai soikkoja tms.!
Kiitos vastauksestasi, se ilahtutti aloittelijaa kovin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233