Tappaako riisi pulut

Tapiiri

Niin, eli kun aina sanotaan että pulut vetää maahan pudonneita riisejä jotka sitten turpoaa niiden mahassa ja sitten pulut "halkeaa". Voiko tämä nyt oikeasti pitää paikkaansa vai onko se vain suntioiden salajuoni? Jos näin todella on, mitä voisi heitellä riisin sijaan? Kauraa ehkä?

9

2299

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anni

olen kuullut, että riisi on vaarallista linnuille, mutta en tiedä onko se varmasti totta vai ei. Jossain kirkoissa ei taida nykyisin saada heitellä mitäänkään, mutta olisinkohan joskus kuullut, että jossain olisi heitelty ruusun terälehtiä...?

• minä vain

se, että pulut kuolisivat riisiin, on täysin urbaani legenda. Pulut syövät ravinnokseen marjoja ja siemeniä, jotka aivan samalla tavalla turpoavat linnun mahassa kuin riisitkin. Eli riisi ei ole sen "vaarallisempaa" kuin mikään muukaan lintujen ruokavalioon kuuluva ruoka.
      Kirkot ovat nykyään kieltäneet riisin heiton lähinnä siisteyssyistä. Hietetty riisi sekoittuu hiekan sekaan ja kastuessaan maasta tulee limainen seos. Toinen syy riisin heittämisen kieltämiseen on lintujen levittämä salomonella. Kun linnut tulevat syömään riisiä, voi niiden ulosteen mukana tulla salmonelle maahan, josta se kulkeutuu kenkien mukana kirkkoon jne.

• mie..vaan

Meillä heitettiin ruusun terälehtiä.

Huomattavasti kauniimpaa ja romanttisempaa, kuin ne perinteiset riisit.
      Sitäpaitsi ruusunterälehdet ei mene kampauksen sekaan, niinkuin riisit...Voi että niitä on inha nyppiä pois =/

• Tapiiri

Mutta eivätkös terälehdet mene kengän pohjissa kauheaksi mössöksi. Siinä on suntiolle vielä kovempi työ kun riisissä.

• 070707

-nettikaupassa on myynnissä sydämenmuotoista "sokeririisiä" joka kastuessaan sulaa ja päälle astuttaessa murenee, ei esitteen mukaan ole vaarallista linnuille. Lisäksi samaisesta nettikaupasta saa ruusun terälehtiäkin ostettua, esitteessä tosin ei mainittu onko tuotteet aitoja vai silkkisiä vai paperisia, mutta ruusun terälehtiä joka tapauksessa..

• Gello

incompetech.com/music/royalty-free/
      Sound effects from: http://freesound.org/

Luokka

Viihde
      Käyttölupa

Tavallinen YouTube-käyttölupa

• Riisipuuro hiuksista

Riisin kylväminen haaparin päälle on nykyään kielletty monissa paikoissa. Paljon mukavampia vaihtoehtoja löytyykin, esim. saippuakuplia olen nähnyt puhallettavan.

• Anonyymi

Mikään vastauksista ei pidä paikkaansa. Otin kerran kaverini pulun hoitoon ja ruokin sille riisiä. Se räjähti seuraavana päivänä keittiööni omassa häkissään.

• Anonyymi

Toripuluja pitäis harventaa vai mitää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kukas siellä Jokijärvellä paukutteli?

Onko tietoo henkilöstä?
      Taivalkoski
      339
      18265
    2. Milloin olet nähnyt viimeksi kaivattuasi?

Itse en edes muista, koska näin häntä. Surkea tilanne.
      Ikävä
      130
      2154
    3. Miten pitkään

Saan tai joudun odottamaan että välini lähentyisivät häneen johon tunnen paljon syviä tunteita. Odotan sitä hetkeä paljo
      Ikävä
      24
      1093
    4. Ketjusta poistettu kysymys Kepujen puheenjohtaja Janne Mäkiselle

Vastaanpa Janne Mäkinen nyt tähän kysymykseen,että onko kepujen kuntavaaliehdokkaana yhä kuntavaaliehdokas,joka on poist
      Haapavesi
      44
      1068
    5. Olemme myös

voimakkaasti tuntevia ja seksuaalisia. Olen päivä päivältä varmempi tästä ja haluaisin enemmän. Tunteeni ovat kypsyneet
      Ikävä
      66
      962
    6. Vihdoinkin nimet ja puolueet esillä!

Kiitos Ilkka lehti tänään 22.03. 2024 artikkelista sivu 8. Nyt tiedän, mitä olen epäillyt. Mukana on lähinnä kepuja ja
      Ähtäri
      34
      955
    7. Miksi himoitset

Niin paljon kaivattuasi?
      Ikävä
      78
      863
    8. IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä. Silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä

IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä – silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä Aseena oli ollut
      Maailman menoa
      23
      801
    9. HYRYLLÄ KADONNUT

Kuka katosi tänään Hyryllä?
      Hyrynsalmi
      9
      772
    10. Jmies, pitäisikö meidän nähdä ja selvittää asiat?

Se voi kieltämättä tuntua kuin teloituskompanjan eteen tulemiselta, kun en valitettavasti pysty vastaamaan tunteisiin. M
      Ikävä
      16
      733
    Aihe