Ystäväni kävi ihopistokokeessa ja tuolos on heinä 5 ja homeet 3. Kuinka pahasta allergiasta on kyse? Eli mikä on prick-testin asteikko? Onko todennäköistä, että kesällä nenä vuotaa ?
Prick-testin tulosten tulkinta
3
5182
Vastaukset
- kamukatti
kuulkaas kun näette ihan pikkusen vaivaa ja pirautatte sinne missä se testi on tehty, niin eiköhän ne osaa kertoa. kaikissa testeissä (esim. verikokeet) on aina jotkut viitearvot minkä perusteella sitten tulkitaan noita juttuja.
sinänsä aika kummallista etteikö muka kaverillesi kerrottu minkä asteista allergiaa hänen testituloksensa tarkottaa. ainakin sen saa takuuvarmasti tietää kun vaan ymmärtää kysyä.
itse kävin testissä lähes 10v. sitten ja lääkäri kertoi ihan kysymättäkin allergioistani ja niiden laaduista.
mutta tosiaan jos asiasta ei silloin ollut puhetta kun testitulokset tulivat, niin siellä voi käydä tai soittaa ja kysellä lisää. koskaan, ikinä, milloinkaan ei ole tyhmää kysellä asioista jotka on itselle vieraita, eihän niistä muuten voi saada tietoa!! =) - pistelty
Itse kävin tässä vähän aikaa sitten Prick testeissä ja mulla oli kissa ja timotei 10, ja varsinkin kissoille mä olen ihan mahdottoman allerginen. Ikävä kyllä en tiedä asteikosta mitään, mutta 10 meinaa ainakin mulla ihan sietämätöntä ihon kutinaa.
- allerginen
Prick-testeissä ensimmäinen pistos on histamiinipistos ja siihen verrataan kaikkia muita. Siis jos histamiinille reagointi tuottaa vaikka 8 mm paukuran ja koivu 8mm paukuran, niin olet allerginen koivulle. Mitä pienempi paukura, sitä pienempi allergisuus(kaikki paukurat mitataan). 2 ja 3 arvoiset paukurat voivat osoittaa ristireagointia? Itse sain hyvän selvityksen testitilanteen päätteeksi ja vielä kirjalliset ohjeet mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835