Jakarta

Indoz

Olen lähdössä kesäkuussa Indonesiaan. Tarkoitus olisi viettää ensiksi aikaa Jakartassa. Miten kaupunki eroaa esim. Bangkokista? Löytyykö sieltä tekemistä ja nähtävää viikoksi? Entä onko turvallista liikkua Jakartassa yksin?

9

2404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakarta

      ja mahdollisimman kaukaa. Jos Bangkok on päivä, niin Jakarta on yö. Riippuu siitä mitä kukin haluaa tehdä ja nähdä. Ei siellä tarvitse kenenkään koskaan liikkua yksin; pieniä mustapäitä kyllä riittää pitämään siitä huolen.

    • Lippo Karawachi

      Kaippa siellä jotain nähtävää tai viihdykettä löytyy. Mutta itse sillä olleena kiertäisin kaukaa. Likainen, ruuhkainen ja saastunut.

    • Vietimme viime toukokuun Indonesiassa, jaoimme ajan Jaavan ja Sumatran kesken. Heti kun laskeuduimme Jakartaan, ostimme lennot Sumatralle (Medaniin). Kuukauden kierrettyämme ajoimme suoraan Bogorista Shuttle Bussilla Soekarno-Hattan lentokentälle ja vältimme koko Jakartan keskustan, sen verran huonossa huudossa se oli.
      Toki ennen reissua harkitsimme Jakartaankin tutustumista ja keräsin joitakin tippejä:
      Jakarta

      -   kansainvälinen lentokenttä Soekarno-Hatta
      -   30 päivän turistiviisumi lentokentältä USD 25,-
      -   Vaihda heti rahaa (pieniä seteleitä)!
      -   kansainvälinen lentokenttävero 100.000rp/hlö maksetaan pois lähtiessä
      -   taksi Jalan Jaksalle tiskiltä n. 100.000rp, tolpalta n. 60.000rp tietulli 10.000
      -   tunnetuimmat taksiyhtiöt Blue Bird ja Silver Bird
      -   Jalan Jaksalla edullisimmat hotellit ja ravintolat
      -   Glodok Jakarta Chinatown, Dharma Bhakti temple
      -   Sunda Kelapa; vanha satama, puiset Makassar-kuunarit
      -   Pasar Ikan, kalatori
      -   Gereja Sion, Jakartan vanhin kirkko
      -   pääjuna-asema Gambir, 10–15 min. kävellen Jalan Jaksalta
      -   Jakartassa tupakointikielto yleisissä tiloissa (ja joillakin kaduilla)!

      • Jakartassa 5 vuotta asunut

        Ei olisi kannattanut jättää käymättä Jakartaa, jolla on suunnattoman mielenkiintoisia kohteita tarjottavanaan turisteille. On Surabaya-katu kirpputorikauppiaineen, valtavan suuri Istiqlal-moskeija, Ancolin virkistysalue taiteilijakylineen, värikkäät ostoskeskukset jne.

        Kai sentään kävitte esim. Toba-järvellä ettekä pysytelleet vain Medanissa Sumatralla ollessanne.


      • Jakartassa 5 vuotta asunut kirjoitti:

        Ei olisi kannattanut jättää käymättä Jakartaa, jolla on suunnattoman mielenkiintoisia kohteita tarjottavanaan turisteille. On Surabaya-katu kirpputorikauppiaineen, valtavan suuri Istiqlal-moskeija, Ancolin virkistysalue taiteilijakylineen, värikkäät ostoskeskukset jne.

        Kai sentään kävitte esim. Toba-järvellä ettekä pysytelleet vain Medanissa Sumatralla ollessanne.

        Indonesiassa riittää kaiken kaikkiaan niin mielettömän paljon näkemistä, että jostain on pakko valita kun on vain kuukausi käytettävänä. Meidän reissuumme mahtui kaupunkikohteita, kraaterijärviä, pikkukyliä ja paratiisirantoja.
        Ei kai kukaan mene varta vasten Medaniin? Me suuntasimme sieltä heti Toballe, harmiksemme aika ei riittänyt Bukit Lawangiin, ehkä sitten ensi kerralla. Tobaakin mukavampi paikka oli mielestämme Lake Maninjau. Ja se paratiisirantamme löytyi Pangandaranista, Jaavalta.


      • Indoz
        reissaaja56 kirjoitti:

        Indonesiassa riittää kaiken kaikkiaan niin mielettömän paljon näkemistä, että jostain on pakko valita kun on vain kuukausi käytettävänä. Meidän reissuumme mahtui kaupunkikohteita, kraaterijärviä, pikkukyliä ja paratiisirantoja.
        Ei kai kukaan mene varta vasten Medaniin? Me suuntasimme sieltä heti Toballe, harmiksemme aika ei riittänyt Bukit Lawangiin, ehkä sitten ensi kerralla. Tobaakin mukavampi paikka oli mielestämme Lake Maninjau. Ja se paratiisirantamme löytyi Pangandaranista, Jaavalta.

        Jakartassa olisi nyt tarkoitus viettää 5 päivää ja sitten sieltä Jaavan läpi Balille. Olin vuosi sitten kuukauden filippiineillä ja Manilassa on tullut vietettyä aikaa, joten Jakarta ei varmasti ole mikään ongelma. Kiinnostaisi tietää että onko Jakartassa mitään tiettyä "backpacker"
        katua/aluetta kun esim. Bangkokin Khao San Road?


      • Niin pä joo
        Indoz kirjoitti:

        Jakartassa olisi nyt tarkoitus viettää 5 päivää ja sitten sieltä Jaavan läpi Balille. Olin vuosi sitten kuukauden filippiineillä ja Manilassa on tullut vietettyä aikaa, joten Jakarta ei varmasti ole mikään ongelma. Kiinnostaisi tietää että onko Jakartassa mitään tiettyä "backpacker"
        katua/aluetta kun esim. Bangkokin Khao San Road?

        Joo. Backpacker kadun nimi on Jalan Jaksa.


    • me myös

      Meillä on myös lähtö Jakartaan 10 kesäkuuta

    • jakartaan

      hei! täällä oltais kiinnostuttu jakartan hinta-tasosta? esimerkkejä voisi antaa. olisi todella kiva! itse olen kahden viikon päästä lähdössä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe