Duact, onko kokemuksia

altistunut

Onko kokemuksia allergaan käytetyistä,Duact:kapseleista. Itse sain puolenvuoden käytönjälkeen "verenvuototaudin".
Nenä vuoti, kuin seula.

41

63017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohdinpa vaan

      ...Duact toimii samalla tavalla kuin sellaset sumutteet, eli pistää nenän limakalvot kuiviksi? Silloin saattaa alkaa vuotaa verta nenästä ihan noin vain. A-vitamiinitippoja löytyy apteekista sit siihen vaivaan...
      Kaveri käyttää Duactia jatkuvasti (pakosta) mutta ei oo valittanut kyllä mistään "sivuoireista".

      • altitunut

        Duact
        supistaa limakalvoja, että "ritinä" kuuluu.
        Sitten, kun lopetat käytön. On limakalvot kovilla.
        Ilmeisesti muuttaa veren kokoomustakin vielä. Siihen lisäks kortisonisumutteta. Kokemus karmea.


      • se sama
        altitunut kirjoitti:

        Duact
        supistaa limakalvoja, että "ritinä" kuuluu.
        Sitten, kun lopetat käytön. On limakalvot kovilla.
        Ilmeisesti muuttaa veren kokoomustakin vielä. Siihen lisäks kortisonisumutteta. Kokemus karmea.

        Tosi harmi juttu. Oliskohan lääkärillä sitten mitään vastaavaa lääkettä missä ei oo tollasia "sivuvaikutuksia"? Duact on kai sellanen yks mitä määrätään usein ensiksi, ihan sama kun jollain lääkäreillä on aina ne tietyt e-pillerit mitä ehdotetaan kaikille ekaksi... :p
        Luulis että on muita samaan tarkotukseen olevia lääkkeitä hiukan eri aineilla tms.?
        Mä en kyllä tiedä, kunhan vaan arvailen...kamultakin kysyin vielä uudestaan tota ja se sano ettei oo ollu mitään ongelmia. Mut jokanen on yksilöllinen tietty. Mikäli on tarvetta käyttää lääkkeitä koko ajan, niin hakemalla löytyy ne oikeet merkit. Mulla oli hirveetä hakemista joskus astman kanssa, ja vielä vaikeuttaa toi urheilu, kun ei kaikkia lääkkeitä saa syödä... Ja kortisoni on sellasta myrkkyä elimistölle että lopetin ne sumutteet melkeen heti. Jotkut sanoo että on saanut apua homeopaatilta, ootko kokeillu? Ilmeisesti enemmän sellasta luonnonmukaista lääkitystä, ei rasita elimistöä niin paljon.


      • Nelli
        se sama kirjoitti:

        Tosi harmi juttu. Oliskohan lääkärillä sitten mitään vastaavaa lääkettä missä ei oo tollasia "sivuvaikutuksia"? Duact on kai sellanen yks mitä määrätään usein ensiksi, ihan sama kun jollain lääkäreillä on aina ne tietyt e-pillerit mitä ehdotetaan kaikille ekaksi... :p
        Luulis että on muita samaan tarkotukseen olevia lääkkeitä hiukan eri aineilla tms.?
        Mä en kyllä tiedä, kunhan vaan arvailen...kamultakin kysyin vielä uudestaan tota ja se sano ettei oo ollu mitään ongelmia. Mut jokanen on yksilöllinen tietty. Mikäli on tarvetta käyttää lääkkeitä koko ajan, niin hakemalla löytyy ne oikeet merkit. Mulla oli hirveetä hakemista joskus astman kanssa, ja vielä vaikeuttaa toi urheilu, kun ei kaikkia lääkkeitä saa syödä... Ja kortisoni on sellasta myrkkyä elimistölle että lopetin ne sumutteet melkeen heti. Jotkut sanoo että on saanut apua homeopaatilta, ootko kokeillu? Ilmeisesti enemmän sellasta luonnonmukaista lääkitystä, ei rasita elimistöä niin paljon.

        Mulla sellaset kokemukset duactista että viime keväänä lääkäri aatteli et kokeillaa vaihtoehtosesti duactii claritynin sijasta. No nenän limakalvot tietenki kuivu ja se teki viel sellasen tempun että kun mulla on diabetes ni se ei sopinukka mulle vaa veti sokerit ihan sekasin ja jouduttiin lopettamaan duct ja siirryttiin tuttuun ja turvalliseen clarityniin takaisin.... että joillekki duact sopii toisille taas ei...


      • Anonyymi

    • aku

      Olen käyttänyt lääkettä yli vuoden. Yksi haittavaikutus on verenpaineen nousu.

      • Sipe

        Käytin Duactia allergiaan ympärivuotisesti n. 3v. Vasen poskiontelo on kuivettunut niin, ettei mitään nuhasumutteita voi ajatellakaan käyttää. Laitan säännöllisesti A-vitamiini tippoja, sillä verenvuototaipumus pysyy kurissa. Allergiakausi asettaa omat ongelmansa, mitkään antihistamiinit ei sovi,kuivattavat liikaa.


    • Nainen

      Mulla kokeiltiin Duactia allergiseen nuhaan. Ei tehonnut, ei minkään laista vaikutusta. Zyrtec on ainoa joka tehoaa mun tapauksessa.

      • Ansku

        Näköjään tosi yksilöllistä tuo tehoaminen. Mulla ei Zyrtek auta pätkääkään, eivätkä vastaavat käsikauppavalmisteet. Ainoa, josta minä olen apua saanut, on juuri Duact.

        Mitään verenvuotoa ei ole koskaan ollut, paljonhan ne kuivattavat, mutta eikö se juuri ole tarkoituskin, eihän ne muuten toimi. Mutta kuten sanoin, toisella toimii toinen, toisella toinen. Pitää vaan löytää omansa.


      • nuhaan
        Ansku kirjoitti:

        Näköjään tosi yksilöllistä tuo tehoaminen. Mulla ei Zyrtek auta pätkääkään, eivätkä vastaavat käsikauppavalmisteet. Ainoa, josta minä olen apua saanut, on juuri Duact.

        Mitään verenvuotoa ei ole koskaan ollut, paljonhan ne kuivattavat, mutta eikö se juuri ole tarkoituskin, eihän ne muuten toimi. Mutta kuten sanoin, toisella toimii toinen, toisella toinen. Pitää vaan löytää omansa.

        Tosi hyvin auttanut vaikkei olekkaan todettu mitään allergiaa. Samoin lääke piristää ja tekee muutenkin hyvän olon. Onko muilla kokemuksia "hyvästä olosta"?


      • juu-u
        nuhaan kirjoitti:

        Tosi hyvin auttanut vaikkei olekkaan todettu mitään allergiaa. Samoin lääke piristää ja tekee muutenkin hyvän olon. Onko muilla kokemuksia "hyvästä olosta"?

        Luokitellaan doobingiksi. Käry kävisi mm-kisoissa ja mitali menisi!


      • Astmaatikko ja allerginen
        nuhaan kirjoitti:

        Tosi hyvin auttanut vaikkei olekkaan todettu mitään allergiaa. Samoin lääke piristää ja tekee muutenkin hyvän olon. Onko muilla kokemuksia "hyvästä olosta"?

        Moi,
        olen astmainen tyttö jolla on allerginen nuha. Olen käyttänyt myös Duactia. Siitä sanoisin,
        ettei Duactia tule käyttää enempää kuin 1½-2 viikkoa kerrallaan, sitten reilu tauko. Koska Duact sisältää antihistamiinin lisäksi pseudoefedriiniä, se voi aiheuttaa liiallista
        piristymistä ja vaikeuttaa unensaantia. Pseudoefedriini on kiellettyjen aineiden listalla
        doping-ominaisuutensa vuoksi. Piristää liikaa:)
        Suosittelen allergisen nuhan hoitoon esim. Zyrteciä/ samaa ainetta sisältäviä halvempia lääkkeitä, esim. Gardex maksaa 16.60 euroa/100 tabl, kun
        Zyrtec maksaa 42.20, siis bruttohinnat.Muistakaa
        nenän limakalvojen suojaaminen, eli kuivumiseen=>keittosuolaliuosta tai erilaisia öljyisiä, esim. sesamöljyä sisältäviä sumutteita.
        Allergisen nuhan hoito on hankalaa, mutta kokeilemalla löytyy varmaan oikea lääkitys. Antihistamiinit ja kortisonivalmisteet tehoaa yleensä hyvin. Pitäkää nenän limakalvot kosteina, tosi tärkeää nuhan hoidossa!


    • allerginen

      Oon allerginen kaikelle mikä kukkii, eli kärsin allergiaoireista huhti-elokuun ajan. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia lääkkeitä, esim. zyrtec, nenäsumutteita, kestine...ym ym.
      Duact on ainoa joka auttaa mua. Ainoa sivuoire on ollut univaikeudet muutaman kuukauden käytön jälkeen. Sitähän ei pitäisi käyttää enempää kuin 10 päivää...hmm. Pidän silloin muutaman päivän tauon ja sitten kaikki on taas hyvin.
      En ole tarvinnut muita lääkkeitä löydettyäni duactin, mutta kaikki riippuu ihmisestä, ei kannata käyttää jos se ei sovi ja jos tulee pahoja sivuvaikutuksia. Täytyy jaksaa kokeilla eri vaihtoehtoja ja löytää se joka sopii itselleen parhaiten.

    • varokaa

      Maksimikäyttöaika noin viikko kerrallaan. Mulla on käynyt sama juttu, kun lääkäri kirjoitti mulle sitä yli vuodeksi, kun ei itsekään tiennyt, ettei sitä saa jatkuvasti käyttää.
      Enempi flunssan tilapäisoireisiin.

      • altistunut

        Kerro nyt vähän lisää mitä oireita sait?
        Ilkeä pätelmä:saako lekurit sitä kirjoitaessaan parhaat korruptiot, vai onko homma niin hakusessa?


      • Sussu
        altistunut kirjoitti:

        Kerro nyt vähän lisää mitä oireita sait?
        Ilkeä pätelmä:saako lekurit sitä kirjoitaessaan parhaat korruptiot, vai onko homma niin hakusessa?

        Duactissa on pseudoefedriiniä, jonka jatkuva käyttö nostaa toleranssia. Siksi on suositeltavaa käyttää duactia yhtäjaksoisesti max. 10 päivää.


    • Outo olo

      Mä kokeilin Duactia ja mulle tuli niistä satunnaisesti sahalaitakuvioita näkökentän vasempaan reunaan. Toinen sivuoire oli sellainen tunne että olisi ollut jossain toisessa todellisuudessa.
      Lääkettä on määrätty otettavaksi jopa kolme kertaa päivässä, mutta ehkä se on kuitenkin ollut liian suuri annostus.

      Haluaisin tietää vielä, että oletteko juoneet alkoholia Duactin kanssa? Ei ole nimittäin kiva hillua pillerihumalassa, mutta toisaalta ei ole kiva olla puolta vuotta selvinkäänpäin.

      • altistunut

        Alkoholia ei saa ehdottomasti ottaa tämän kanssa. Seuraukset ramaattisia.


      • Tuittu
        altistunut kirjoitti:

        Alkoholia ei saa ehdottomasti ottaa tämän kanssa. Seuraukset ramaattisia.

        Olen syönyt Duactia jo vuosia. Koskaan en ole ennen kuullut, ettei sitä saisi jatkuvasti käyttää. Välillä olen syönyt enemmän, nykyisin noin 2 tabl. päivässä. Välillä on ollut kausia, etten tarvitse niitä ollenkaan. Myös mieheni on syönyt sitä vuosia... Meillä taitaa teidän kertomanne mukaan olla epäpätevät lääkärit :D

        Ja juomme alkoholia, suht usein. Eilenkin olin ottanut kaksi Duactia ja otin pari saunakaljaa...

        Juon itseni känniin vähintään kerran kahdessa viikossa ja syön myös sinä päivänä normaalisti Duactia. Ikinä en ole huomannut mitään "pillerihumalaa" tms. Ihan tavallinen känni se on ollut. Muhun tai mieheeni ei ole Duactin käyttö vaikuttanut alkoholia otettaessa. Pitäisi varmaan sun keskustella lääkärin kanssa siitä, mitä oireita se voi aiheuttaa. Ja kun ohjeissa lukee, ettei se ole suositeltavaa, en suosittele sitä tietenkään otettavaksi alkoholin yhteydessä.

        Mutta tässä oma pitkäaikainen kokemukseni.


      • altistunut
        Tuittu kirjoitti:

        Olen syönyt Duactia jo vuosia. Koskaan en ole ennen kuullut, ettei sitä saisi jatkuvasti käyttää. Välillä olen syönyt enemmän, nykyisin noin 2 tabl. päivässä. Välillä on ollut kausia, etten tarvitse niitä ollenkaan. Myös mieheni on syönyt sitä vuosia... Meillä taitaa teidän kertomanne mukaan olla epäpätevät lääkärit :D

        Ja juomme alkoholia, suht usein. Eilenkin olin ottanut kaksi Duactia ja otin pari saunakaljaa...

        Juon itseni känniin vähintään kerran kahdessa viikossa ja syön myös sinä päivänä normaalisti Duactia. Ikinä en ole huomannut mitään "pillerihumalaa" tms. Ihan tavallinen känni se on ollut. Muhun tai mieheeni ei ole Duactin käyttö vaikuttanut alkoholia otettaessa. Pitäisi varmaan sun keskustella lääkärin kanssa siitä, mitä oireita se voi aiheuttaa. Ja kun ohjeissa lukee, ettei se ole suositeltavaa, en suosittele sitä tietenkään otettavaksi alkoholin yhteydessä.

        Mutta tässä oma pitkäaikainen kokemukseni.

        Alkoholi voimistaa sen vaikutusta. Jos taipumus verenvuotoon, sekin korostuu pahana. Olen kuullut lääkärien sanovan, ettei alkoholia kyseisen lääkkeen kanssa!


      • foo
        Tuittu kirjoitti:

        Olen syönyt Duactia jo vuosia. Koskaan en ole ennen kuullut, ettei sitä saisi jatkuvasti käyttää. Välillä olen syönyt enemmän, nykyisin noin 2 tabl. päivässä. Välillä on ollut kausia, etten tarvitse niitä ollenkaan. Myös mieheni on syönyt sitä vuosia... Meillä taitaa teidän kertomanne mukaan olla epäpätevät lääkärit :D

        Ja juomme alkoholia, suht usein. Eilenkin olin ottanut kaksi Duactia ja otin pari saunakaljaa...

        Juon itseni känniin vähintään kerran kahdessa viikossa ja syön myös sinä päivänä normaalisti Duactia. Ikinä en ole huomannut mitään "pillerihumalaa" tms. Ihan tavallinen känni se on ollut. Muhun tai mieheeni ei ole Duactin käyttö vaikuttanut alkoholia otettaessa. Pitäisi varmaan sun keskustella lääkärin kanssa siitä, mitä oireita se voi aiheuttaa. Ja kun ohjeissa lukee, ettei se ole suositeltavaa, en suosittele sitä tietenkään otettavaksi alkoholin yhteydessä.

        Mutta tässä oma pitkäaikainen kokemukseni.

        Pitkäaikaisena allergian nuhan omistajana kokeilin Duactia ~viikko sitten... Ja todellakin auttoi! Mitkään muut lääkkeet eivät ole auttaneet ikinä...

        ...Mutta kuten tuoteselosteessa sanotaan, lääkettä ei saa ottaa kuin maksimissaan 10 vuorokauden ajan. Yhden tabletinhan vaikutushan on vain 8 tuntia. Eräs lääkäri kysyikin äidiltäni olinko syönyt Duacteja paljonkin osittain huolestuneella äänellä, joten ihan mistään napsittavasta pilleristä ei ole kyse. Joten varokaa ihan oikeasti. Ei niitä max 10d varoituksia turhaan niihin kirjoitella. Selviä sivuoireita on selvästi havaittavissa edellisissäkin viesteissä.. Ilmeisesti pitää minunkin harkita tuota siedätyshoitoa, vaikka se kuulostaa kaikelta muulta kuin kivalta.


      • Epäileväinen
        foo kirjoitti:

        Pitkäaikaisena allergian nuhan omistajana kokeilin Duactia ~viikko sitten... Ja todellakin auttoi! Mitkään muut lääkkeet eivät ole auttaneet ikinä...

        ...Mutta kuten tuoteselosteessa sanotaan, lääkettä ei saa ottaa kuin maksimissaan 10 vuorokauden ajan. Yhden tabletinhan vaikutushan on vain 8 tuntia. Eräs lääkäri kysyikin äidiltäni olinko syönyt Duacteja paljonkin osittain huolestuneella äänellä, joten ihan mistään napsittavasta pilleristä ei ole kyse. Joten varokaa ihan oikeasti. Ei niitä max 10d varoituksia turhaan niihin kirjoitella. Selviä sivuoireita on selvästi havaittavissa edellisissäkin viesteissä.. Ilmeisesti pitää minunkin harkita tuota siedätyshoitoa, vaikka se kuulostaa kaikelta muulta kuin kivalta.

        Meillä on työpaikkalääkäri, joka kirjoittaa Duactia kaikkeen mahdolliseen, mikä vähänkin sivuaa nenää/kurkkua/keuhkoja. Siis keuhkoputkentulehduspotilas joutuu syömään sekä sitä että antibiootteja. Jos käy nuhaa valittamassa, annetaan Duactia mukaan. Joku outo juttu siinä pitää olla, että se aina tyrkyttää Duactia eikä muita.
        Itse käytän Duactia silloin, kun on pakko jaksaa olla aamulla pirteä. Silloin en voi ottaa muita antihistamiineja, koska ne Kaikki väsyttävät.
        Olen kokeillut Zyrtecit ja Claritynit ja Cirrus (?) nimisenkin lääkkeen, ei auta. Siitä viimeisestä seurasi vielä kaamea päänsärky.

        Duact on ollut hyvä. Ei mitään sivuoireita ja yksi tabu riittää aika pitkäksi aikaa.
        Alkoholia en uskalla sen kanssa enää ottaa. Kerran otin vappuna kuohuviiniä Duactin syöneenä ja se meni pahasti päähän. Kaamea kokemus!


      • kat-juska
        altistunut kirjoitti:

        Alkoholia ei saa ehdottomasti ottaa tämän kanssa. Seuraukset ramaattisia.

        löpöti!Olen syöny vuosikausia Duactia enemmän tai vähemmän säännöllisesti, eikä alkoholi ole aiheuttanu mitään ongelmia vaikka Duactia on "elimistössä". Tietty ihmiset on erilaisia...


      • Duact
        kat-juska kirjoitti:

        löpöti!Olen syöny vuosikausia Duactia enemmän tai vähemmän säännöllisesti, eikä alkoholi ole aiheuttanu mitään ongelmia vaikka Duactia on "elimistössä". Tietty ihmiset on erilaisia...

        Niinpä niin! Olen lukenut kaikki keskustelut, kukaan ei ole ottanut kantaa uimiseen ja sen jälkeen tulevaan allergiseen oireisiin. Itse käytän duact vaan kesäisin 1-2 pv:sää koska olen kova uimaan kesällä olen rannalla yleensä koko- päivän, (ilman tätä lääkettä en pystyisi edes nukkumaan yöllä aivastelut yskiminen ja räkävuoto nenästä silmät aivan turvonneet ja punaiset ) Enemmän keskusteluja miten uiminen aiheuttaa allergioita (nenäpuristin käytän sekään ei aina auta uimalasit )


      • tottunut
        altistunut kirjoitti:

        Alkoholia ei saa ehdottomasti ottaa tämän kanssa. Seuraukset ramaattisia.

        olen käyttäny duactia sen markkinoille tulosta lähtien eli yli 10 vuotta.puoli vuotta kerrallaan enkä todellakaan ole ollu selvä!mistähän olet tollasia kuullu.et ainakaan ammattilaisilta!eli apteekista.ei koskaan mitään sivuvaikutuksia eikä muut auta.


      • apteekissa
        Tuittu kirjoitti:

        Olen syönyt Duactia jo vuosia. Koskaan en ole ennen kuullut, ettei sitä saisi jatkuvasti käyttää. Välillä olen syönyt enemmän, nykyisin noin 2 tabl. päivässä. Välillä on ollut kausia, etten tarvitse niitä ollenkaan. Myös mieheni on syönyt sitä vuosia... Meillä taitaa teidän kertomanne mukaan olla epäpätevät lääkärit :D

        Ja juomme alkoholia, suht usein. Eilenkin olin ottanut kaksi Duactia ja otin pari saunakaljaa...

        Juon itseni känniin vähintään kerran kahdessa viikossa ja syön myös sinä päivänä normaalisti Duactia. Ikinä en ole huomannut mitään "pillerihumalaa" tms. Ihan tavallinen känni se on ollut. Muhun tai mieheeni ei ole Duactin käyttö vaikuttanut alkoholia otettaessa. Pitäisi varmaan sun keskustella lääkärin kanssa siitä, mitä oireita se voi aiheuttaa. Ja kun ohjeissa lukee, ettei se ole suositeltavaa, en suosittele sitä tietenkään otettavaksi alkoholin yhteydessä.

        Mutta tässä oma pitkäaikainen kokemukseni.

        Ole kerrottu, paketissakin lukee, että n. 10 päivää korkeintaan ja yleensä lääkäri, vaikka kirjoittaa ison paketin, niin neuvoo (siinä paketissa tarrassa lukee), että 10 päivän ajan. Duactilla eräs tuttu laihtui ihan liikaa, söi myös vuosia, lääkäri kielsi syömästä koko ajan niitä. Vain kuureissa sitä syödään, en ymmärrä, että eikö ihmiset kuuntele mitä apteekissa sanotaan tai lue pakkausselosteita, sen kun vaan vedetään lääkkeitä naamaan.


      • mulle ja hyväksi
        foo kirjoitti:

        Pitkäaikaisena allergian nuhan omistajana kokeilin Duactia ~viikko sitten... Ja todellakin auttoi! Mitkään muut lääkkeet eivät ole auttaneet ikinä...

        ...Mutta kuten tuoteselosteessa sanotaan, lääkettä ei saa ottaa kuin maksimissaan 10 vuorokauden ajan. Yhden tabletinhan vaikutushan on vain 8 tuntia. Eräs lääkäri kysyikin äidiltäni olinko syönyt Duacteja paljonkin osittain huolestuneella äänellä, joten ihan mistään napsittavasta pilleristä ei ole kyse. Joten varokaa ihan oikeasti. Ei niitä max 10d varoituksia turhaan niihin kirjoitella. Selviä sivuoireita on selvästi havaittavissa edellisissäkin viesteissä.. Ilmeisesti pitää minunkin harkita tuota siedätyshoitoa, vaikka se kuulostaa kaikelta muulta kuin kivalta.

        havaittu tuote on. Ei mitääb sivuvaikutuksia kuten eräät täällä ovat maininneet. Toki jotain pientä väsymystä oli alussa, mutta sitten minulle suositeltiin Benadryl-allergialääkettä siitepölyyn ja on auttanut todella hyvin.

        Paitsi, että mun oireet ovat hävinneet kuin taivaantuuliin, eli parantuneet miltei kokonaan. En ole tarttenut kesäaikaan enää päivittäin 2 vuoteen mitään allergialääkkeitä. Omatoimisesti lopetin nenäsumutteidenkin käytön koska mulla oli nenänlimakalvot jatkuvaan todella arat ja kuivat; sumute pahensi vain lisää! Silämtippojakaan en ole enää tarvinnut. Noiden kaikkien yhtäaikainen käyttön teki kui noidankehän ja oireet olivat kokoajan vaikeita.

        Maitohappobakteereille olen hyvin pitkälle selvinnyt ja parantunutkin niistä pahimmista oireista. Uskokoaa tai älkää :)


    • minä80

      Itse käytin duactia pari vuotta, kunnes minullekin yksi erikoislääkäri sanoi, ettei sitä saa käyttää niin kauaa putkeen ja etsimme toisen vaihtoehdon. Duact oli kyllä aivan ihana aine! Tehoaa heti, eikä vasta puolen tunnin päästä, eli ei tarvitse paljoa ennakoivasti syödä ja itse en saanut mitään sivuvaikutuksia.

      Alkoholia käytin duactin kanssa. Huomasin sen lisäävän alkoholin humaltumisvaikutusta, joten huomioin lääkkeen juomien määrissä - sama hiprakka tuli puolta vähemmällä siiderimäärällä kuin ilman lääkettä.

    • korvat

      Minulle Duact kapseleita määrätty korvien vuoksi, ne on joskus tukkoisen tuntuiset ja vähän kipeetkin. Käytän niitä pari kolme kertaa vuodessa muutaman päivän. Herkästi lisääntyy nenäveren vuoto, koska sitä vaivaa muutenkin. Mutta korva vaivaan auttaa, allergiaa ei ole.

      • Jebbistä

        Jos otan duactin ja vaikka kuuden tunnin päästä lähden viihteelle. On aamulla aivan järkyttävä krapula. Pää menee niin kipeäksi että saa oksentaa iltaan saakka. Joskus onnistuin duactin ja kahden saunakaljan jälkeen saamaan päänsäryn joka loppui vasta seuraavana iltana kymmenen jälkeen 800mg burannalla. En suosittele jos juoda aikoo. Mene siinä sitten kaverin luokse katsomaan lätkää kun on koiria, kissoja hevosia ja norsuja talo täynnä. Kuitenkaan tällaisia oireita ei minulle tule jos jätän duactin ottamatta. Muuten ainut lääke joka tepsii allergisille nuhaan. Ja niitä muita on nimittäin kokeiltu ja paljon.


    • AXEL

      Sain Duactia ja jotain sumutetta korvien tukkoisuuteen.. Nyt ekana päivänä on ollu vähän pääkipua ja huimausta, mutta voi myös johtua jylläävästä flunssasta 8)

    • JuhaniSaari

      Duactia tulisi käyttää max. 10pv kerrallaan, selviää mm. tuoteselosteesta. Kannattaa opetella lukemaan, tai sitten ihmetellä, kun nenä vuotaa 6kk:n käytön jälkeen verta.

    • Jabe-65

      Sairastunut poskiontelotulehduksen sain antibiootit avamysnenäsuihketta,fucithalmicsilmätippoja ja duactia. Heti tuntui paremmalta oli tosi hyvä olo, sitten söin hunajaa ja sain taas nuhan ja nenä tukossa, korvaa tökkii. Lääkäri uusii duact reseptin se on ainut joka tehoo.

    • Anonyymi

      Voiko käyttää suonensisäsesti

      • Anonyymi

        Pärisee niim maam perrrkeleesti!


    • Anonyymi

      Minä sain vuosia sitten Duactia allergiseen nuhaan. Kerroin lääkärille, kun lentokoneessa koneellinen ilmastointi kuivattaa limakalvot ja lennon jälkeen on yleensä nuhainen olo. Lääkäri antoi ko. lääkkeen ja sanoi ota 1 tbl 1 tunti ennen koneen nousua. Kyllä on toiminut ja lennot ovat olleet helppoja, kun hengitys toimii hyvin.

      • Anonyymi

        Duact on ollut hyvä lääke, kun sitä käyttää vain kuureina. Poskiontelon tulehduksen hoitoon.
        Se auttaa tosi hyvin.
        Sekä tilapäisiin muihin allergiareaktioon,
        kuten hyönteisten puremiin.
        Minulla oli vuosia sitten hidas, paha penisilliini allergia.
        Siihen alkuun 2 Duactia.
        Hyvä lääke.


    • Anonyymi

      Käytin duactia ympäri vuoden, 1 - 2 tablettia päivässä n. kaksikymmentä vuotta,80-90 luvulla. Kun lääke lopulta vaihdettiin uudenpaan valmisteeseen, oli jonkin aikaa vieroitusoireita.

    • Anonyymi

      Duact on oikeasti tarkoitettu kuuriluonteiseen käyttöön.
      Ei sitä saisi käyttää pitkiä aikoja säännöllisesti.
      Toinen on nenäsumutteet, niitäkään ei saisi käyttää säännöllisesti pitkiä aikoja, tekevät haittaa nenän limakalvoille, ym.

    • Anonyymi

      Ilta kasilta otin 1. tabletin.
      Seuraavana aamuna huimasi sen verran, että seinistä täytyi pitää kiinni kun meni vessaan. Vatsa sekaisin ja oksennus nousi kurkkuun. Huono vointi ja heitehuimaus jatkui iltaan asti.
      Jostain syystä en ota toista tablettia, Hyi olkoon

      • Anonyymi

        Minulla on nyt nuha päällä ja flunssa, Duactia söin 3 pvää (2 X pvässä) eli 6 tabl. Teki helvetinmoisen pääsäryn, heitehuimauksen, ja sellaisen sekavan olon (tapailin sanoja ja rutiinit kompasteli). Loppui siihen. Voi aiheuttaa aivoinfarktinkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe