Minusta tuli eilen TUPLAMUMMO

Ja nyt menossa uutta tulokasta sairaalaan katsomaan.
En voi olla viemättä jokaiselle jotain.
Tuomisia riittää niin äidille iso pussi lakritsia kuin isälle pieni kuohuviinipullo ja vanhemmillekin lapsille samanlaiset vappuperuukit, mutta enitenhän tuolle uudelle käärölle vien.
Näin vapun kynnyksellä kun syntyi, niin enhän voinut olla vappupalloa ostamatta, eka nalle ja adidas gollege puku, ja kortti koko perheelle yhteiseksi.
Ja sähköpostiin pistin vielä heille härkälapsen horoskoopin joka on tällainen.

LAPSIHOROSKOOPPI

Härkä 21.4. - 20.5.
Sinullako on vastuullasi Härkälapsen valmistaminen tähän armottomaan maailmaan? Luonnon rytmissä Härkä edustaa kukoistavaa kevättä, jolloin kasvit juurruttavat itsensä sulaneeseen ja elämää pursuavaan maahan. Luonnon rytmin mukaisesti myös Härkälapsesi haluaa juurruttaa elämänsä mahdollisimman turvalliseen ja henkisesti kiinteään kasvuympäristöön. Olethan jo tullut tutuksi hänen voimansa ja peräänantamattomuutensa kanssa. Ei ole syytä ihmetellä, jos hän pienillä ikenillään pystyy vastustamaan metallista puurolusikkaa. Jos Härkälapsella ei ole nälkä, hän ei syö ja sillä sipuli. Lapsesi omaksuu kyllä helposti elämän säännöllisyyden ja sen vaatimat myönnytykset, kunhan et pakota häntä mihinkään. Vauvanhoito-oppaiden ruokinta-ajat, vaipanvaihtovälit ja nukkumisaikataulut ovat pahinta myrkkyä, mitä voit Härkävauvallesi tarjota.

Venus-planeetan hallitsema Härkälapsi etsii sisäistä rauhaa ja harmoniaa elämäänsä. Löytääkseen etsimänsä hän tarvitsee vanhemmiltaan mallin, miten seisoa omilla jaloillaan ja omien mielipiteidensä takana vakaasti ja päättäväisesti antamatta ulkoisten seikkojen tai muiden mielipiteiden vaikuttaa omiin ratkaisuihinsa ja turvallisuuden tunteeseensa. Koska Härkälapsi kokee äitinsä vastuuta kantavaksi vanhemmaksi, hän haluaa nähdä nimenomaan äitinsä tulevan riippumattomaksi ulkoisista arvoista ja tavaroista. Härkälapsi haluaa erityisesti äitinsä olevan onnellinen ja nauttivan elämästään. Härkälapsi tarvitsee fyysistä läheisyyttä ja turvallista syliä enemmän kuin muut merkit. Vain onnellisen äidin syli on turvallinen. Jos Härkälapsi on hermostunut tai kiukuttelee niin silloin on syytä ensimmäisenä tarkistaa oma elämäntilanne ja miettiä mitä sille voisi tehdä. Vaikka lelut ja tavarat saattavat vaikuttaa hyvin tärkeiltä Härkälapselle niin totuus on aivan toisenlainen ja lapsen kehityksen kannalta olisi viisainta jättää säännöllisesti suurin osa toiveista toteuttamatta. Härkälapsi on herkkä kiintymään tavaroihin vanhempiensa sijasta ja sellaista tilannetta et varmasti halua syntyvän. Härkälapsi on usein melkoinen herkkusuu ja nautiskelija, mutta tässäkin suhteessa on syytä olla hyvin varovainen ettei lapsi kokisi makeisia ja välipaloja rakkauden osoituksiksi. Jos haluat jollain tavalla palkita lasta niin ota hänet syliin tai anna hänelle aikaasi jollain muulla tavalla.

Härkälapsen vanhempana sinun tulee uskaltaa elää myös omien tarpeittesi mukaisesti. Lapsesi saattaa itkeä ja tarrautua sinuun kuin takiainen sanoessasi, että lähdet nyt vähän hummailemaan ja tulet vasta ylihuomenna takaisin. Näkisitpä, kuinka hän sisimmässään nauttii rohkeudestasi, kun todella uskallat lähteä. Tietysti on tärkeää että lapsi jää turvalliseen hoitoon ja voit poistua levollisin mielin. Kun Härkälapsi näkee sinun lähtevän ja sitten palaavan hän on saanut yhden mallin siitä, miten voi aikanaan itsekin nauttia elämästä tarrautumatta tavanomaisiin tai ulkoisiin olosuhteisiin. Lähteminen ja palaaminen ovat ehkä kaikkein tärkeimpiä kokemuksia Härkälapselle heti turvallisen ja levollisen sylin jälkeen.

19

3985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ONNEA !

Uusi pikkuinen on aina suuri onni mummullekkin !
      En koskaan unohda sitä päivää, kun poikani ilmoitti laitokselta minusta tulleen mummin. Heidän ensimmäisensä ja minun ensimmäinen lapsenlapseni ! Sanat ei riitä kertomaan sitä tunnetta minkä se mummissa herätti. Ja se tunne vain kasvaa ja voimistuu siinä pikkuisen kasvua seuratessa.
      Kumpa jokainen äiti saisi joskus kokea sen tunteen !
      Tuplaonnittelut sinulle !

• Sai Mummon sydämmen sykkyrälle.
      Täytyy muistella millaista oli kun omat lapset tuli, mutta tää Mummous on niin erillaista, kun tietää että suku jatkuu, ja onhan siinä minuakin mukana pikkuriikkisen, ja mikä vielä myös kivaa kun olen tämän lapsen kanssa samaa horoskooppia, taitaa tulla myös itsepäiseksi kuin minäkin.

• tuplamummo ???????????

piti jo onnitella kun lapsesi on saanut kaksoset mutta yhtä vain olitkin menossa katsomaan...
        onnen arvoinen tietty yksikin on

• mummolla
        tuplamummo ??????????? kirjoitti:

piti jo onnitella kun lapsesi on saanut kaksoset mutta yhtä vain olitkin menossa katsomaan...
        onnen arvoinen tietty yksikin on

on kaksi lastenlasta - itsekkin olen tuplamummu.
        Siihen asti olin vain yksinkertainen mummu.

Ja tietysti paljon onnea tuplamummolle!

• sitten on mummo
        mummolla kirjoitti:

on kaksi lastenlasta - itsekkin olen tuplamummu.
        Siihen asti olin vain yksinkertainen mummu.

Ja tietysti paljon onnea tuplamummolle!

jolla on seitsemän lastenlasta??
        Tuplamummo on mummo, jolla on lastenlapsia ja lastenlasten lapsia, siis heimoa monessa polvessa.

• tuplamummo on
        sitten on mummo kirjoitti:

jolla on seitsemän lastenlasta??
        Tuplamummo on mummo, jolla on lastenlapsia ja lastenlasten lapsia, siis heimoa monessa polvessa.

kaksosten isoäiti.
        itse olen tuplaäiti, koska minulla on kaksoset

• Mummolle

On hyvä, että jotkut vielä haluavat lapsia. Luulen että minusta ei tule mummoa, mikäli on uskominen lapsiani. On toisaalta hyvä, että voi tehdä valintoja, jos kerran ei halua lapsia niin turha niitä on tehdä. En ole katkera, koska en ole ainakaan vielä huomannut kaipaavani lastenlapsia. Mutta voihan sekin päivä olla vielä edessä.
        Terv. Ystävä vuosien takaa

• lipsahti
        Mummolle kirjoitti:

On hyvä, että jotkut vielä haluavat lapsia. Luulen että minusta ei tule mummoa, mikäli on uskominen lapsiani. On toisaalta hyvä, että voi tehdä valintoja, jos kerran ei halua lapsia niin turha niitä on tehdä. En ole katkera, koska en ole ainakaan vielä huomannut kaipaavani lastenlapsia. Mutta voihan sekin päivä olla vielä edessä.
        Terv. Ystävä vuosien takaa

väärään paikkaan oli tarkoitettu tuonne Toffen viestiin vastaukseksi

• Tuulitukkatyttö

Onnittelut! :) On varmasti ihanaa olla mummo.

Ehdotus: Jätetään noi horoskoopit pois! :(

• mummo_

mutta, kyllä varmasti ilahtuisivat aivan vaan käynnistäsi ihan vaan omana itsenäsi, ilman noin suurta lahjojen määrää.
      Itsekkin ensin vein lapsenlapsilleni joka kerta tuliaisia, mutta sitten aloin miettiä onkohan se ihan järkevää.
      Nyt he odottavat minua, eivät tuliaisiani.

• tuplamummolle

Millä perusteella olet tuplamummo?
      Onko sinulla jo lastenlastenlapsia vaiko vain lastenlapsia?

Itse olen kuullut sanottavan kahden lapsenlapsen mummua tuplamummuksi, mutta taidan olla edelleenkin vain "yksinkertainen" mummu!

Oli miten oli, ihanaa on olla kuitenkin mummu!

• minulla nyt IHANAA

• minäkin'
        Toffe kirjoitti:

minulla nyt IHANAA

sitten tuplamummu kahden lapsenlapseni kanssa kuten oletinkin!

Hyvää jatkoa tuplamummulle!

• Anonyymi
        Toffe kirjoitti:

minulla nyt IHANAA

Tulin illalla kolmannen mummuksi

• *Maiju*

Onnea vaan oikein paljon tupla-mummolle ja OIKEIN HYVÄÄ VAPPUA ja aurinkoista kevättä :)

T. Tripla-mummi :))

• taikasuskon harjoittja

Helvettiin menet horoskooppeinesi elle tee parannusta taikauskostasi. Ja joka viettelee pienen lapsen sellaiseen parempi eettä myllynkivi olisi kaulassa!

• ..........

Itsekkin sanon että minusta on tulossa syksyllä tuplamummo kun syntyy toinen lapsenlapsi,toiset tietenkin heti sanoo et miten niin onko tulossa kaksoset,sitä voi ajatella erilailla.
      Ja ensimmäisen lapsenlapseni(1,5v) kanssa saamme olla yhdessä kesälomalla,jota niin odotan innolla,kun aikaa on vierähtänyt viime näkemästä eli viime jouluna näimme viimeeksi, välimatkaa kun sattuu olemaan aika paljon asuessamme ulkomailla.
      Kaikille mummoille hyvää jatkoa!!!

• Ihastunut horoskooppiin

Mistä olet löytänyt moisen lapsihoroskoopin? Oli hieno ja ihana idea!

Ja suuret onnittelut mummoksi tulosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe