Tuulilasiin tuli kivestä aivan pieni särö. Särö on tosiaan vain puolisenttiä-1cm, ja tuntuu ainoastaan ulkopuolelta (ei auton sisäpuolella).
Kannattaako tuollaista pientä säröä korjata? Tiedän kyllä, että halkeamat ja säröt voi levitä, mutta tämä särö on kuitenkin suhteellisen pieni, että nauraako ne vain korjaamossa mut ulos? Ja onko tästä säröstä esim. autopesulassa haittaa?
Lasivakuutus kyllä on, joten kustannuskysymys tämä ei ole.
Kiitos avusta!
tuulilasin särön korjauksesta
6
1458
Vastaukset
- löytyy
Korjaamoilla on lasinpaikkausvälineet jolla kiveniskemät saa lähes näkymättömiin. Kuten itsekin sanoit, iskemät johtavat halkeamiin ja sitäkautta lasinvaihtoon.
Käy näyttämässä lasia korjaamolla, kyllä he sanovat mitä sille kannattaa tehdä. Korjaus maksaa muutaman kympin ja tapahtuu odottaessa. Lasinvaihto taitaa tänä päivänä olla yön-yli - juttuja, oli vakuutusta tai ei.- vaikka maksaa
Kyllä hinta on lähempänä satasta, kuin muutamaa kymppiä.
Joka tapauksessa paikkaus kannattaa: uuden lasin laitto lähes aina poikii epämiellyttäviä seuraamuksia, lasi vuotaa, tiivisteet irvistelevät, liimaa kattoverhoilussa, naarmuja pelleissä, lasi väärän värinen, lasissa optisia virheitä.
- tuuliglasi
Säröjn jatkuminen on aina arpapeliä, osa niistä ei leviä minnekkään ja osa risautta koko lasin justiinsa ja aina ei porauksetkaan onnistu...
Mutta sanoisin että hyväkuntoinen tuulilasi kannattaa porauttaa ja hartsittaa. Hinta oli viimeksi 65€:a
(Etenkin kalliit sävytetyt sähkölämmitteiset, sähkölämmitteisissä tuo halkeama tuppaa tulemaan näkyviin kun ekan kerran tarjoaa lämpöä lasiin...) - leviää
Itselläni tuli myös viime talvena sellainen parin sentin pituinen särö tuulilasiin. Mietin pari päivää, että kannattaako käydä korjauttamassa vai ei. No, sen parin päivän miettimisen jälkeen halkeama olikin jo 10cm ja korjausvaiheessa 15cm...
Lasi kuitenkin elää ja lämpötilavaihtelut vaikuttavat. Eli mitä isommat lämpötilavaihtelut (yö/päivä), niin sitä nopeammin se halkeama kasvaa.
Eli kannattaa korjauttaa saman tien. Mitä pienempi särö, sitä helpompi korjata ja sitä todennäköisemmin korjaus kestää. Tuskinpa yhdessäkään korjaamossa sinulle nauretaan, eiköhän niille raha ja työ kelpaa.
Hinta riippuu vähän paikkakunnasta ja korjaajasta. Itse löysin Kuopiosta pienen pajan, jonka korjaaja oli pätevä ja kokenut autolasiasentaja. Maksoi 25€, kun nimekkäämpi liike olisi ottanut samasta hommasta 70€.- maksaa
vakuutushan sen korjaa.Tuulilasivakuutuksessa ei ole paikkauksen osalta omavastuuta.
- kannattaako korjata
Tulin nyt sitten kertomaan, että kävin korjauttamassa särön, eikä mulle naurettu :) Ja paikka laskutti suoraan vakuutusyhtiötä, eikä omavastuutakaan mennyt. Ja korjausjälkeä ei erota, jollei tarkkaan tiiraile.
Kiitos vielä kaikista vinkeistä tällaiselle epäröijälle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305712Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144304Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522931Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3331518Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2241170- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151