Niin, minkälaiset väliovet olette laittaneet kivitaloonne? Mietin tuossa ihan laakaovia, koska meillä sisustus yleisesti selkeälinjainen, mutta ukko totesi, että näyttää kuin raha olisi loppunut kesken ja hommattu mahdollisimman halvat ovet :)
Väliovet kivitaloon
20
7089
Vastaukset
- raksaaja--sh
Tiivistettyin karmein suurin osa.
Kun alakerta valmistuu niin halpis ovet ehkä siirretään kellariin ja tilalle tulee Jite:n Hillaa.
Hinta pomssahtaa kolminkertaiseksi.
Halvan oven huonoin piirre on mielestäni huono äänen eristävyys ja toiseksi huonoin piirre on huonot lukkomekanismit ovessa. (voitelun jälkeen niitä juuri viitsii käyttää)
(ikävää jos on niin heikko itsetunto että toisten ajatusten takia pitää hankkia kalliimmat ovet) - sinne
mäntypeiliovet parhaiten sopii, ja ei ne niin kalliit ole..
- laakaovet
Kotimainen tehdas, Bauhaus myy n. 13
0€/kpl. Patinoituvat kauniisti muutamassa kuukaudessa- tuli kiriotus
vireh
- Akio
Pienehkön ovivalmistajan/ovipuusepän tekemät maalatutlaakaovet meiltä löytyy. Lähinnä ulkonäkösyistä (selkeälinjaiset) sekä ajattomuuden vuoksi tuohon pädyttiin, vaikka samalla hinnalla olisi saanut myös kaikenmoisia urituksia, peilejä ja muita härveleitä. Asiaan vihkiytymättömämpi ihminen noissa tuskin huomaa ulkonäössä (ovia avattaessa niiden painon/jääkkyyden tuntee kyllä) eroa rautakaupan halpis-oviin muuten paitsi että eivät ole perus-valkoiset.
Tämän päivän rakentamiskustannuksilla kaikki kuitenkin tietävät, että raha on loppunut kesken. Ei sitä asiaa pysty kruusaillummilla väliovilla peittelemään :).- puusepänliike
tarjosi viilutettuja "huippulaatuisia" ovia 1000€ kappale. Ei sitten maksettu sitä hintaa....
- Akio
puusepänliike kirjoitti:
tarjosi viilutettuja "huippulaatuisia" ovia 1000€ kappale. Ei sitten maksettu sitä hintaa....
Melko tyyriit. Meillä taisi, jos oikein muistelen, maksaa n 200eur/kpl. Mutta toisaalta olivat itse määriteltyyn sävyyn maalatut ja sai samaan hintaan myös ei-standardi -mitoilla. Hinnassa pienet tekijät eivät rautakauppojen massa-tarjonnan kanssa koskaan pysty kipailemaan, heidän vahvuutensa tulee esille sitten muissa asioissa - jos on tullakseen.
- 1980-ovet
aion juuri vaihtaa 'normaaleiksi' laakaoviksi.
Niitähän saa erimallisina puristepintaisina peililevyinä, lasiaukoilla jne nykyään.
Viilut alkavat säröillä ovilevyjen nurkissa ja pikkuväki ei ole osannut aina käyttää kahvaa, joten viilutetussa ovilevyssä on sellainen tummempi kädenjälki siinä kahvan alapuolella
(eteinen ja pari kylppäriä).
Laskin juuri, että meillä on 24 ovea, joten kodin ilme muuttuu samalla raikkaammaksi ja valoisammaksi.
Ei niillä ovilevyillä paljonkaan hintaeroa ole, jos ostaa kerralla (vrt. starkki-bauhaus-rautia-krauta) - Nimetön
its een mitään laakaovia laittaisi kun eivät mun maksuani miellytä...
- kivitaloon
kruusatut peiliovet:D Laakaovi on tyylillisesti ihan oikea moderniin taloon.
- samaa mieltä
kivitaloon kirjoitti:
kruusatut peiliovet:D Laakaovi on tyylillisesti ihan oikea moderniin taloon.
Toinen sopiva on lasiovi, mutta itse en niistä pitänyt. Joten laitettiin laakaovet.
Tehkööt muut vaikka mansardikaton taloonsa, mutta meille ei enkeleitä ja kukkasia taloa koristamaan kaivattu.
- yksi peilinen
sellaiset matti ovet laitettiin kivimökkiimme, yksipeiliset sellaiset. taitaa nykyään olla muillakin ovi-firmoilla sellaisia, eikä maksa juuri enempää kuin laakaovi
- rahasta kiinni!
Olen suunnitellut moderniin kivitaloomme sileitä laakaovia: tummaa puuta tai grafiitinharmaita. Loput sisäovet ovat liukuovia.
Toivottavasti ne eivät näytä "köyhältä", mutta kauneushan on aina katsojan slmässä.- pukke
meille tuli avec-ovilta väliovet ja ulko-ovi
- päättää
Mutta ota ne tiivisteelliset karmit. Ehdottomasti paras sijoitus rahallisesti. Ei pauku ovet kun laittaa kiinni. Saapi toinen nukkua aamulla pitempään vaikka muksut "paiskoo" ovia.
Palo-ovea saa laakana jo siihen 200 euroon karmeineen kaikkineen. Eikä kuulu äänet läpi. Tietty pitää olla iv-tulo ja poisto. - valkoiset laakaovet
ja ovat hyvännäköiset selkeälinjaisessa talossamme. Ei sen takia kannata ottaa muita ovia, jos niistä ei pidä, ettei joku luulisi rahojen loppuneen. Meillä ainakin näkee muista asioista, että (laina)raha ei ole loppunut, vaikka laakaovet onkin.
- huoneissa
on ilmastoinnin tulo ja poisto, pane desibeliovet. Ei toimi, jos huoneessa on vain tulo ja veskeistä poisto.
Oven tarkoitus on toimia äänieristeenä ja jos se ei sitä tee, jätä turhana kauppaan.
Mene säästörahoilla vaikka etelään muijasi kanssa ja anna hänen päättää ovien väri.- kljasdfkljsadf
Jos olet vielä väliseiniä tekemässä, kannattaa laittaa jotain apukarmia tai valua ainakin aukkojen kohdalle väliseinäkiviin ainakin Lammi-talossa. On maailman v-mäisintä hommaa laittaa karmeja kiinni kun karmitulpat sutii tyhjää.
Matti-ovet tuli meillekin ja hyvin tuntuu toimivan. Tiivisteen pätkiä pitää ainakin johonkin kohtaan laittaa kun ovet tosiaan paukkuu.
- Sipo-rakentaja
Niin eiköhän ne kannata valita muun tyylin mukaan.
Eli laakaovet on ihan hyvät , 1-,2- ja 3-peiliovet on hyvät, viiluovet on hyvät. Sen verran ehkä suosittelen että ottakaa massiivipuu ovet, kenno-ovet on köykäisen tuntuiset ja metelikin kuuluuu selvemmin läpi.
Jännä kun täällä on taas kommentteja kivitalo = moderni, meillä oli juuri näitä ongelmia koko projektin ajan sisustussuunnittelijaa myöten, eli aina piti teroittaa että meille tämä "kivi" on materiaali ei tyyli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760