APUA VESIJETIN OSTOON!

Topias

Hei! Olen etsimässä tai harkitsemassa vesijetin ostoa. En oikeastaan tiedä niistä paljoakaan, joten olisiko jollakin antaa hyviä asiallisia ja ammattimaisia vinkkejä siitä millaista kannattaisi etsiä, mitä merkkejä ja ominaisuuksia ja mihin ostovaiheessa kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota? Kaikenlaisia pelejä on nähtävästi tarjolla. Rahaa on käytettävissä noin 6-10t€. Tarkoitus olisi lähinnä kuljetella autolla ympäri Suomea ja tutkiskella vesistöjä, 2 päällä, ei niinkään uimarantarellestämistä. Onko niissä muuten millaiset kuljetuskapasiteetit esim tavaroille vai onko tarpeen olla reppu selässä? Kiitos!

12

3304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljainen..

mielummin kanootti, ei noita mopedeita enää yhtään lisää vesille. Ajokorttipakko niille

• Topias

Ciao! Joskus olin itsekin tuota mieltä, mutta molemmat oikein käytettyinä hyviä pelejä. Kanootti sopii hyvin pohjoisen jokiin ja luonnonsuojelualueille, mutta vesijeteissä on omat hyvät puolensa saaristoa kierrellessä.. pitää vaan ajella siististi. Kanootti siis löytyy jo.

• Kapu III
      • Topias

Heips! Kiitti viestistäsi! Sieltä löytyykin myös "ihan asiallista keskustelua"..=)

• täältä

Tämä on moottoriveneilypalsta, eikä mikään räkänokkien rantalelukeskustelu. Mene helvettiin kyselemästä niistä häirikköleluista, hus hus!

• Topias

On jo venekin ja olen varma, että isompi kuin sulla.. joten pelleilyt sikseen vaariseni. Pitäis saada toi skootteri ihan vaan sunlaisia tuhkamunia varten. En keksi oikein vähemmän järkevääkään käyttöä varoilleni. Mene sä puntille hus hus ja kun olet käynyt vielä toiset kymmenen vuotta siellä niin tule sitten huutelee jossakin muualla kuin nettipalstoilla. En tiedä mitään sen neitimäisempää kuin aukoa päätään täällä anonyymina ja kasvottomana ilman, että olis munaa kertoa mielipiteensä julkisesti mies miehelle. Ihan huvittaa.. ja eikun vesille mars!=)

• see doosta
        Topias kirjoitti:

On jo venekin ja olen varma, että isompi kuin sulla.. joten pelleilyt sikseen vaariseni. Pitäis saada toi skootteri ihan vaan sunlaisia tuhkamunia varten. En keksi oikein vähemmän järkevääkään käyttöä varoilleni. Mene sä puntille hus hus ja kun olet käynyt vielä toiset kymmenen vuotta siellä niin tule sitten huutelee jossakin muualla kuin nettipalstoilla. En tiedä mitään sen neitimäisempää kuin aukoa päätään täällä anonyymina ja kasvottomana ilman, että olis munaa kertoa mielipiteensä julkisesti mies miehelle. Ihan huvittaa.. ja eikun vesille mars!=)

Olen kansasi samaa mieltä, vaarit pysykööt put put paateissaan.... Meilläkin on ollut jetti n.5v veneen lisänä, meillä on 3paikkainen joka ei kaadu vaikka seisoisi sivuponttoonilla, 2paikkaiset on niin kiikkeriä että maisemien katselut hiljaisessa vauhdissa on vaikeita sekä rantautumiset.Tavaratilaa on 3paikkaisessa sekä takimmaisen penkin alla että etuluukun alla, ei tarvi reppua raahata.Ollaan parhaana kesänä päästetty jetillä 48h.Jetti on hieno laite,oikein käytettynä.

• Topias
        see doosta kirjoitti:

Olen kansasi samaa mieltä, vaarit pysykööt put put paateissaan.... Meilläkin on ollut jetti n.5v veneen lisänä, meillä on 3paikkainen joka ei kaadu vaikka seisoisi sivuponttoonilla, 2paikkaiset on niin kiikkeriä että maisemien katselut hiljaisessa vauhdissa on vaikeita sekä rantautumiset.Tavaratilaa on 3paikkaisessa sekä takimmaisen penkin alla että etuluukun alla, ei tarvi reppua raahata.Ollaan parhaana kesänä päästetty jetillä 48h.Jetti on hieno laite,oikein käytettynä.

Hei! Millainen kolmipaikkainen teillä on? Itsekin lähinnä ajattelin, että ympäri Suomea ajaessa se on helppo ottaa auton perään ja sit katsella sillä maisemia vesillä päin. Siihen se on ainakin kätevä verrattuna veneeseen. Itse olen miettinyt myös Sea Doo:n malleja esim. Millenium- mallista olen kuullut hyvää.

• See doon
        Topias kirjoitti:

Hei! Millainen kolmipaikkainen teillä on? Itsekin lähinnä ajattelin, että ympäri Suomea ajaessa se on helppo ottaa auton perään ja sit katsella sillä maisemia vesillä päin. Siihen se on ainakin kätevä verrattuna veneeseen. Itse olen miettinyt myös Sea Doo:n malleja esim. Millenium- mallista olen kuullut hyvää.

GTI malli, se on sillä pienemmällä koneella kulkee n.85km/h, mutta joskus oli toisena vuokralla se milleniumi ja se on parempi kun on tehoa, eikä kulutus ole sen isompi, kyllä tankkauspaikkoja riittää kun sillä pääsee tunnissa aika pitkälle.Kaikki 2000 luvun see doot on aika hiljaisia,Monella on vaan asenne vamma jettejä kohtaan,millään vehkeellä ei ole hienompaa mennä vedessä kun jetillä,vesisuksia vetäessä ei tarvi pelätä että teloo jonkun potkuriin. Me ollaan pidetty pidemmillä ressuilla muutaman litran varakannua etuboxissa kaiken varalla.Ne see doon 3 paikkaiset on tosi kantavia, joskus kävimme pienen ajelun 4 aikuista(n.70kg/hlö)kyydissä. Vain lähdöt ja rantautumiset olivat hieman tarkempia.

• Topias
        See doon kirjoitti:

GTI malli, se on sillä pienemmällä koneella kulkee n.85km/h, mutta joskus oli toisena vuokralla se milleniumi ja se on parempi kun on tehoa, eikä kulutus ole sen isompi, kyllä tankkauspaikkoja riittää kun sillä pääsee tunnissa aika pitkälle.Kaikki 2000 luvun see doot on aika hiljaisia,Monella on vaan asenne vamma jettejä kohtaan,millään vehkeellä ei ole hienompaa mennä vedessä kun jetillä,vesisuksia vetäessä ei tarvi pelätä että teloo jonkun potkuriin. Me ollaan pidetty pidemmillä ressuilla muutaman litran varakannua etuboxissa kaiken varalla.Ne see doon 3 paikkaiset on tosi kantavia, joskus kävimme pienen ajelun 4 aikuista(n.70kg/hlö)kyydissä. Vain lähdöt ja rantautumiset olivat hieman tarkempia.

meidän valintaa! Kiitos paljon kommenteistasi. Olen tuota Millenium mallia katsonut just sen vuoksi, että sitä on kehuttu. Yhtä GTI malliakin on tarjottu. M on vaan huoltovapaampi, hiljaisempi ja taloudellisempi lähinnä sen ruiskun ansiosta. Muut ominaisuudet niillä on varmaankin jokseenkin samat. Kyllä jetti on hieno peli, ottaa auton perään, pysähtyy johonkin järven rantaan mikä näyttää hyvälle ja käy tsekkaa lähimaastot. Suomessa on niin paljon hienoja paikkoja Saimaalla ja muualla sisävesistössä, että ihan harmittaa niiden puolesta jotka eivät ole ymmärtäneet nähdä. Ja kaiken saavuttaa kätevästi jetillä. Vene on vähän raskas, hidas ja vaivalloinen sellaiseen koko maan kattavaan tutkimusretkeilyyn. 3 paikkaiseen mahtuu varmaan hyvin tosiaan se varatankki ja vähän retkikamoja mukaan? Paljonko se suunnilleen kuluttaa tuntia kohden?

• tietysti
        Topias kirjoitti:

meidän valintaa! Kiitos paljon kommenteistasi. Olen tuota Millenium mallia katsonut just sen vuoksi, että sitä on kehuttu. Yhtä GTI malliakin on tarjottu. M on vaan huoltovapaampi, hiljaisempi ja taloudellisempi lähinnä sen ruiskun ansiosta. Muut ominaisuudet niillä on varmaankin jokseenkin samat. Kyllä jetti on hieno peli, ottaa auton perään, pysähtyy johonkin järven rantaan mikä näyttää hyvälle ja käy tsekkaa lähimaastot. Suomessa on niin paljon hienoja paikkoja Saimaalla ja muualla sisävesistössä, että ihan harmittaa niiden puolesta jotka eivät ole ymmärtäneet nähdä. Ja kaiken saavuttaa kätevästi jetillä. Vene on vähän raskas, hidas ja vaivalloinen sellaiseen koko maan kattavaan tutkimusretkeilyyn. 3 paikkaiseen mahtuu varmaan hyvin tosiaan se varatankki ja vähän retkikamoja mukaan? Paljonko se suunnilleen kuluttaa tuntia kohden?

Vauhdista mutta 20-30 l/h, kuulostaa kovalta mutta kun miettii että tunnissa on n.60/100km päässä, se on pitkä matka suomen järviin, ja tankki meillä on n.65l. Osta mielummin se milleniumi tehoa ei ole koskaan liikaa, koska kulutus ei ole edes isompi.

• jetin hankkinut
        tietysti kirjoitti:

Vauhdista mutta 20-30 l/h, kuulostaa kovalta mutta kun miettii että tunnissa on n.60/100km päässä, se on pitkä matka suomen järviin, ja tankki meillä on n.65l. Osta mielummin se milleniumi tehoa ei ole koskaan liikaa, koska kulutus ei ole edes isompi.

Kulutuksesta ja tämän kesän kokemuksien pohjalta..

Uusi 260 heppainen Sea-Doo RXT IS kuluttaa:
        - kivaa cruisailuvauhtia, eli noin viittäkymppiä ajellessa 20-25 l / h
        - reilua kahdeksaakymppiä n. 45 l /h
        - yli satasta ajaessa palaakin jo tankillinen tunnissa, eli 65-70 l / h

(nopeudet siis km / h)

On muuten kiva peli, lisäksi hiljaisempi kuin perämoottoriveneet. Päihittää hiljaisuudellaan nelitahtiperätuupparitkin. Kivoja ja pitkähköjäkin reissuja on tehty Saimaalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe