Vain ja ainoastaan miehille....

uuteeliass

Mikä teillä mihillä olisi se viimeinen ikä kun tekisitte lapsen?

69

4254

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urho.

kotia vailla?

• uuteliaas

En ole kotia vailla,en miestä vailla,en lapsia vailla,kaikki on meillä hyvin.

• itelle

vaippat vaihdetaan

• uuteliass

Ei kai sentään vielä,just päästiin eroon niistä :)) niistä vaipoista.

• et.

luonto vie ja mies vikise,
      sitä ei saa itse määrätä aina.
      Vasta jälkikäteen ymmärtää kun on 50v ja lapsi 10v.

Mutta kyllä 35 alkaa jo olla viimeisiä järkeviä aikoja, 40 on jo liikaa.

Pitää sitä nyt hieman ajatella keskimääräisiä tuloksia omankin lapsen osalta,
      ettei vastuuntunnottomasti tee niitä, että tulisi terve ja menestyvä.

Koirilla, hevosillahan sitä kovin ajatellaan.

• yxM

Kyllä kai sellasen vielä 5-kymppisenäkin sais aikaan!? Mutta ei se mielestäni olis ollenkaan sopivaa. Ehkä paras viimeinen ikä olisi jotain 35-38v.

• apulaismies

Itku tulla, kun ei ole jälkeläisiä.
        Olen 53v.
        Pohtinut kyllä, jospa yhden tempasis.
        tietenkin lapsi jää vaille isää.
        Mutta että jäis jotain muuistoa minustakin.

• näppylät ja eihän sitä uudestaan kehtaisi sinappikoneen huoltajaksi alkaa, vaikka alullepano on kyllä miellyttävää:)

• iskä neuvoo
        apulaismies kirjoitti:

Olen 53v.

ota ottolapsi, tai ala johonkin
        läheiseen kanssakäymiseen,
        lähiseutusi asiallisen, asiallisesti käyttäytyvän 15v nuoren kanssa, jotta voit ottaa isäksi ja menee perintösi kun aika jätää sinusta.

enemmän on iloa sinullekin 10-15 v isättömästä lapsesta, lähinnä pojasta,
        kuin sellaisesta vauvasta.

• uuteeliass
        apulaismies kirjoitti:

Olen 53v.

ketään loukata kysymyksellä :( miten olis sellainen juttu kun sijais äiti.

• iskä neuvoo
        iskä neuvoo kirjoitti:

ota ottolapsi, tai ala johonkin
        läheiseen kanssakäymiseen,
        lähiseutusi asiallisen, asiallisesti käyttäytyvän 15v nuoren kanssa, jotta voit ottaa isäksi ja menee perintösi kun aika jätää sinusta.

enemmän on iloa sinullekin 10-15 v isättömästä lapsesta, lähinnä pojasta,
        kuin sellaisesta vauvasta.

suositelen.

ja kun tulee ongelmia, voit auttaa,
        mutta et tunne syyllisyyttä kun ei ole sinun tekemäsi lapsi.

Voisit ottaa jo liian raskaasti vauvojen nuorten ongelmat,
        lisäksi ei hän haluaisi pappaa päiväkotiin,
        kun muilla tulee isät.

• uuteliass
        apulaismies kirjoitti:

Olen 53v.

myös sijais isistä on kova kysyntä. Isä/äiti yhtä tärkeitä.

• uuteeliass
        Mettäläinen kirjoitti:

näppylät ja eihän sitä uudestaan kehtaisi sinappikoneen huoltajaksi alkaa, vaikka alullepano on kyllä miellyttävää:)

olipa hyvä kommentti.ps osaisitko vaihtaa sinappilinkoon nyky tiivisteen? :))

• mutta....

olen 59v ja nuorin pojistani armeijassa.

• toivi.

lapsi toivoo että vanhemmat olisivat terveitä
      ainakin heidän 30 vuotispäiväänsä ja eläisivät 40 v päiväänsä.

Kylä ne iskät äidit ovat hyvin tarpeellisia kun lapset ovat 30-40v,
      kun muiltakin on.

Kannustaa lapsia opiskelemaan ja työntekoon, jos vanhemmatkin ovat viiskymppisuä ja töissä.

• kuin parhaaksi

näkee ja tietää.
      Ei elämälle ole lukujärjestystä.

• lasten äiti

Toisten on helppo antaa toisille ohjeita ja määritellä rajoja.
        Silti elämässä on mukana vielä sattumakin.
        Joidenkin mielestä lapsi kärsii vanhoista vanhemmista. Omahyväistä mielestäni.
        Ihmisen elämä on arvokas ilman vanhempiakin.

• ihminen kokee,
        lasten äiti kirjoitti:

Toisten on helppo antaa toisille ohjeita ja määritellä rajoja.
        Silti elämässä on mukana vielä sattumakin.
        Joidenkin mielestä lapsi kärsii vanhoista vanhemmista. Omahyväistä mielestäni.
        Ihmisen elämä on arvokas ilman vanhempiakin.

erilaisuuttakin lähellään, sitä vähemmän hän toisille jakaa omia ohjeitaan. Kunkin ihmisen elämä on uniikki.

"Ihmisen elämä on arvokas ilman vanhempiakin."

Tuokin on hienosti sanottu. Ja saahan sitä yrittää niitä normeja täyttää. Yht'äkkiä asiat voivatkin muuttua, ja aina vain eteenpäin mennään, kukin omalla tavallaan.

• Ikä on .............

25 - 35 vuotta, jo lapsenkin parhaaksi. Jos 50 vee mies tekee lapsen ja työntelee lasta vaaunuissa, niin kyllä Häntä vaariksi luullaaan ja ihan varmasti.

Ja kuinka 50 mies jaksaisi enää lasta hoitaa ja ajatelkaas sitä tosiasiaa...Isä n.vaikka 65 vee ja lapsi murrosiässä...ei helkuta sentään huh huh!!

Tämä mielipide siksi, kun oli laitettu 50 palstalle,niin ajattelin että tämän ikäisiltä miehiltä mielipidettä kysellään.

Ja vielä se, että lapsi aikanaan ainakin koulun aloittaessaan häpeäisi vanhaa isäänsä,sekin on tosi.

• uuteliass

Oltiin juhlissa, siellä kävi minulle juuri moka,kun luulin vaariksi,olikin isä.Lapset vaippaikäisiä,ja isä karvan verran alta 60.
        Siksi tuli mieleen kysäistä, jos vaikka hirveen yleistäkin tuo vauvakuume miehillä.

• lapset aina

keksivät jonkin häpeämisaiheen vanhemmistaan. Jos ei ikä, niin joku muu.

Toisten ihmisten mielipiteen jos kaikessa ottaa huomioon, niin onpa hankala elää.

• rapistuu
        uuteliass kirjoitti:

Oltiin juhlissa, siellä kävi minulle juuri moka,kun luulin vaariksi,olikin isä.Lapset vaippaikäisiä,ja isä karvan verran alta 60.
        Siksi tuli mieleen kysäistä, jos vaikka hirveen yleistäkin tuo vauvakuume miehillä.

Ihmisen perimä vanhenee sekin. Siitä voi olla seurauksena lapselle montaa ongelmaa, mm. skitsofreniaa.

• Baile_Atha_Cliath
        rapistuu kirjoitti:

Ihmisen perimä vanhenee sekin. Siitä voi olla seurauksena lapselle montaa ongelmaa, mm. skitsofreniaa.

täyttä potaskaa...

• tutki vaan asiaa
        Baile_Atha_Cliath kirjoitti:

täyttä potaskaa...

Kyllä muuttuu vainen.

• ole aika vaikea sitä
        tutki vaan asiaa kirjoitti:

Kyllä muuttuu vainen.

täällä tutkia. Laitapa linkkiä, jos näin on!
        Siihen asti kyllä minäkin hieman ihmettelen. Enpä ole koskaan kuullutkaan.

• Baile_Atha_Cliath
        tutki vaan asiaa kirjoitti:

Kyllä muuttuu vainen.

olisi oikeasti hyvä saada sinulta viite sinne missä asia todistetaan.

• linkki meille
        ole aika vaikea sitä kirjoitti:

täällä tutkia. Laitapa linkkiä, jos näin on!
        Siihen asti kyllä minäkin hieman ihmettelen. Enpä ole koskaan kuullutkaan.

En ole varma mitä kaikkea siinä on, kun on ulkomaankielellä, tosin suomalaisen tutkijan teksti.

http://scholar.google.com/scholar?q=author:"PARVINEN" intitle:"Apoptosis in Testis Germ Cells: Developmental Changes in ..." &hl=en&client=opera&rls=en&hs=52t&um=1&oi=scholarr

Itse kuulin asiasta televisio-ohjelmassa. Se oli selkokielinen taviksen ymmärrettävissä oleva juttu.

• Baile_Atha_Cliath
        linkki meille kirjoitti:

En ole varma mitä kaikkea siinä on, kun on ulkomaankielellä, tosin suomalaisen tutkijan teksti.

http://scholar.google.com/scholar?q=author:"PARVINEN" intitle:"Apoptosis in Testis Germ Cells: Developmental Changes in ..." &hl=en&client=opera&rls=en&hs=52t&um=1&oi=scholarr

Itse kuulin asiasta televisio-ohjelmassa. Se oli selkokielinen taviksen ymmärrettävissä oleva juttu.

... mutta edelleen väitteeseesi: Täyttä potaskaa.

• tässä jotain

... mutta edelleen väitteeseesi: Täyttä potaskaa.

"ihmisen DNA-telomeerit alkaa vanhentua ja lyhentyä heti syntymästä. sama pätee muihinkin kemiallisiin prosesseihin, jotka aiheuttaa tuhoa ihmisen elimistössä."

Ehkä noilla DNA ja telomeerit saa guukkelillakin jotain esille. Kannattaa tutkia asiaa. Olisin kyllä ottanut faktoja ylös, jos olisin tiennyt joutuvani täällä asiaa selvittelemään. :)

• ja vanhenemisesta
        tässä jotain kirjoitti:

"ihmisen DNA-telomeerit alkaa vanhentua ja lyhentyä heti syntymästä. sama pätee muihinkin kemiallisiin prosesseihin, jotka aiheuttaa tuhoa ihmisen elimistössä."

Ehkä noilla DNA ja telomeerit saa guukkelillakin jotain esille. Kannattaa tutkia asiaa. Olisin kyllä ottanut faktoja ylös, jos olisin tiennyt joutuvani täällä asiaa selvittelemään. :)

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/telomeeri.html

Eli siitä ainakin käy selville, että DNAssa tapahtuu rapistumista.

• Baile_Atha_Cliath
        ja vanhenemisesta kirjoitti:

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/telomeeri.html

Eli siitä ainakin käy selville, että DNAssa tapahtuu rapistumista.

"Siitä voi olla seurauksena lapselle montaa ongelmaa, mm. skitsofreniaa." Tästä asiasta ei puhuta halaistua sanaa...

Se, että ihminen vanhentuessaan "vanhentuu" ei ole mikään uutinen.

• mennyt...

"Siitä voi olla seurauksena lapselle montaa ongelmaa, mm. skitsofreniaa." Tästä asiasta ei puhuta halaistua sanaa...

Kyllä niissä puhutaan DNAn rapistumisesta. Siellä saa haulla paljonkin tekstiä esille tätä koskien. Ja suomenkielistäkin paljon.

Skitsofreniasta palaan asiaan, kun keksin jonkun artikkelin. Niin ne nyt vaan kuitenkin sanovat.

• huh huh ...

Hain sulle esiin nyt sitä nimenomaista asiaa koskevan linkin. Se on suomalaisen tiedejulkaisun sivuille:

Lääkärin tietokannat
        Lyhyesti: Iäkkäiden isien lapsilla skitsofrenian vaara (2/03) ... Vanhemmat neuroleptit tasaväkisiä uusien hoitojen kanssa (24/05). Psykiatria (22/04) ...
        www.terveysportti.fi/pls/ltk/ltk. haku?p_haku=Jakomielitauti&p_lajittelu=tarkeys - 120k - Supplemental Result - Cached - Similar pages

• Baile_Atha_Cliath
        mennyt... kirjoitti:

Kyllä niissä puhutaan DNAn rapistumisesta. Siellä saa haulla paljonkin tekstiä esille tätä koskien. Ja suomenkielistäkin paljon.

Skitsofreniasta palaan asiaan, kun keksin jonkun artikkelin. Niin ne nyt vaan kuitenkin sanovat.

niissä puhutaan siitä, että ihminen alkaa vanheta heti synnyttyään.

"Telomeerit ovat DNA pätkiä kromosomien päissä, jotka sytytyslangan tapaan lyhenevät aina solujen jakautuessa. Kun telomeerit on loppuunkulutettu, solun uusiutumiskyky loppuu."

Eli ihminen vanhenee..... ja kuolee, kun telomeerit on loppuunkulutettu.

• Baile_Atha_Cliath
        huh huh ... kirjoitti:

Hain sulle esiin nyt sitä nimenomaista asiaa koskevan linkin. Se on suomalaisen tiedejulkaisun sivuille:

Lääkärin tietokannat
        Lyhyesti: Iäkkäiden isien lapsilla skitsofrenian vaara (2/03) ... Vanhemmat neuroleptit tasaväkisiä uusien hoitojen kanssa (24/05). Psykiatria (22/04) ...
        www.terveysportti.fi/pls/ltk/ltk. haku?p_haku=Jakomielitauti&p_lajittelu=tarkeys - 120k - Supplemental Result - Cached - Similar pages

viitaamastasi Tanskalaisesta tutkimuksesta (jonka tuloksena riski kaksinkertainen 55v.miehillä) oleellinen kohta:
        "Tutkijat arvelevat, että sukusolujen geneettisten mutaatioiden yleistyminen ikääntymisen myötä saattaa ainakin osittain selittää skitsofreniavaaran suurenemisen."

Eli Tutkijat ARVELEVAT....SAATTAA AINAKIN OSITTAIN selittää:))))

Juu.... minäkin tein pikaisen tutkimuksen, jossa arvelen, että luonnollinen vanheneminen saattaa ainakin osittain selittää ihmisten ennemmin tai myöhemmin tapahtuvan ällistyttävän kuolleisuuden:)))

• näsäviisas

viitaamastasi Tanskalaisesta tutkimuksesta (jonka tuloksena riski kaksinkertainen 55v.miehillä) oleellinen kohta:
        "Tutkijat arvelevat, että sukusolujen geneettisten mutaatioiden yleistyminen ikääntymisen myötä saattaa ainakin osittain selittää skitsofreniavaaran suurenemisen."

Eli Tutkijat ARVELEVAT....SAATTAA AINAKIN OSITTAIN selittää:))))

Juu.... minäkin tein pikaisen tutkimuksen, jossa arvelen, että luonnollinen vanheneminen saattaa ainakin osittain selittää ihmisten ennemmin tai myöhemmin tapahtuvan ällistyttävän kuolleisuuden:)))

Kyllähän järkeen käypää on, että vanhan dnat on rapistuneet. Ja heidän lapsillaan esiintyy paljon jakomielitautia.

Miksi kannattaisi ottaa riski ja siittää lapsia vanhalla iällä?

• iässä ei saa
        näsäviisas kirjoitti:

Kyllähän järkeen käypää on, että vanhan dnat on rapistuneet. Ja heidän lapsillaan esiintyy paljon jakomielitautia.

Miksi kannattaisi ottaa riski ja siittää lapsia vanhalla iällä?

tuloksesta takuita.

• näsäviisas
        iässä ei saa kirjoitti:

tuloksesta takuita.

Tieteen tekijät ovat päätyneet sellaiseen näkemykseen, että isän iäkkyys aiheuttaa suuremman mahdollisuuden lapsen jakomielitautiin kuin nuoremman isän.

• hyväksynyt ...

niissä puhutaan siitä, että ihminen alkaa vanheta heti synnyttyään.

"Telomeerit ovat DNA pätkiä kromosomien päissä, jotka sytytyslangan tapaan lyhenevät aina solujen jakautuessa. Kun telomeerit on loppuunkulutettu, solun uusiutumiskyky loppuu."

Eli ihminen vanhenee..... ja kuolee, kun telomeerit on loppuunkulutettu.

nimittäin että dna rapistuu. Sehän on todistettu ja myös se on tieteellinen tosiasia, että iäkkään isän lapsella on vaara olla jakomielitautinen.

Eli kaikista on nyt linkit ja tieteestä en lähde kiistelemään kanssasi, koska et itsekään ole asiantuntija. Enkä ole asiasta niin paljon kiinnostunut edes.

Mikä tässä sinua mättää? Onko tämä jonkinlainen uhka miehisyydelle nyt? Kun tähän asti on pidetty miestä sen takia parempana, kun pystyy jatkamaan sukua pidempäään kuin nainen.

Itse en ole kiinnostunut pienistä lapsista enää tällä iällä. Saavat siittää ja si'itä nuoremmat.

• Baile_Atha_Cliath
        näsäviisas kirjoitti:

Tieteen tekijät ovat päätyneet sellaiseen näkemykseen, että isän iäkkyys aiheuttaa suuremman mahdollisuuden lapsen jakomielitautiin kuin nuoremman isän.

selittää...

Noin yksi prosentti väestöstä sairastuu skitsofreniaan jossakin vaiheessa elämäänsä.

Eli kun nuorella isällä riski saada jakomielitautinen lapsi on 1% niin yli 55v miehellä
        Tutkijat ARVELEVAT,että ikä SAATTAA AINAKIN OSITTAIN selittää todennäköisyyden olevan 2%:a.

Eli tämän logiikan mukaan nuoren miehen siittäessä 100 lasta,on yksi niistä skitsofreeninen ja yli 55v miehellä saattaa ainakin osittain olla kaksi.

Jos taas jommakummalla vanhemmista on skitsofrenia, niin riski on 10%:a. Mikäli kummallakin heistä on skitsofrenia, niin riski on 40-60%:a.

• Baile_Atha_Cliath

... vaikeaa sanoa... ei ole tähän mennessä onnistunut:(

• uuteeliass

ihan yhtä tärkeitä olette/olemme on lapsia tai ei.

• Baile_Atha_Cliath
        uuteeliass kirjoitti:

ihan yhtä tärkeitä olette/olemme on lapsia tai ei.

... joskus vain asenteista.

• vastaa

http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

To listen to the narration while you read, Click Here

Isän Rakkauskirje

Lapseni...

Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Ps. 139:1

Tiedän milloin istut ja milloin nouset. Ps. 139:2
      Tunnen kaikki sinun tiesi. Ps. 139:3
      Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin. Matt. 10:29-31
      Tein sinut minun kuvakseni. 1. Moos. 1:27
      Minussa sinä elät, liikut ja olet. Ap.t. 17:28
      Sillä sinä olet minun lapseni. Ap.t. 17:28
      Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Jer. 1:4-5
      Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa. Ef. 1:11-12
      Et ollut vahinko. Ps. 139:15-16
      Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani. Ps. 139:15-16
      Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Ap.t. 17:26
      Sinä olet ihme, suuri ihme. Ps. 139:14
      Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Ps. 139:13
      Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi. Ps. 71:6
      Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. Joh. 8:41-44
      En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. 1. Joh. 4:16
      Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani 1. Joh. 3:1
      vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi. 1. Joh. 3:1
      Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi. Matt. 7:11
      Sillä minä olen täydellinen Isä. Matt. 5:48
      Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta. Jaak. 1:17
      Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi. Matt. 6:31-33
      Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Jer. 29:11
      Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella. Jer. 31:3
      Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla. Ps. 139:17-18
      Minä iloitsen sinusta laulaen. Sef. 3:17
      En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Jer. 32:40
      Sillä sinä olet minun aarteeni. 2. Moos. 19:5
      Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Jer. 32:41
      Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jer. 33:3
      Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut. 5. Moos. 4:29
      Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo, Ps. 37:4
      koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Fil. 2:13
      Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella, Ef. 3:20
      sillä olen suurin rohkaisijasi. 2. Tess. 2:16-17
      Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. 2. Kor. 1:3-4
      Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi. Ps. 34:18
      Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan. Jes. 40:11
      Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet. Ilm. 21:3-4
      Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä. Ilm. 21:3-4
      Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta. Joh. 17:23
      Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. 17:26
      Hän on olemukseni täydellinen kuva. Hepr. 1:3
      Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan, Room. 8:31
      ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi. 2. Kor. 5:18-19
      Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon. 2. Kor. 5:18-19
      Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan. 1. Joh. 4:10
      Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Room. 8:31-32
      Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. 1. Joh. 2:23
      Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani. Room. 8:38-39
      Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Luuk. 15:7
      Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä. Ef. 3:14-15
      Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni? Joh. 1:12-13
      Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32
      Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
      Kaikkivaltias Jumala

• lasten äiti

Kaunista ja hyvää, mutta miksi Jeesuksen piti kuolla, eikö isä olis voinut antaa anteeksi ilmaiseksi. Tuntuu siltä kuin olisi maksanut omalla rahalla ja itselleen.

• miten se onnistuu yssin?
      tekotapa on kiwaa puuhaa tjn
      mut se aiwa hirwee wastuu ja monta wuotta sen jälkeen :=)
      mut weikkaisin et nykyään wiakran awul wiel omis hautajaisis yrittäisin tehä :=)

• Pirre*

nauraa.

:DD

*"omissa hautajaisissa" :))*

• jiwe
        Pirre* kirjoitti:

nauraa.

:DD

*"omissa hautajaisissa" :))*

ole jäykimmillään :=)
        saat nauraa :=)
        ja öitä :=)

• uuteeliass

jos noin virili olet,omissa hautajaisissa,niin se ei oikeen riitä.... se pelkkä seisonta :)

• JÄLKEEN
        uuteeliass kirjoitti:

jos noin virili olet,omissa hautajaisissa,niin se ei oikeen riitä.... se pelkkä seisonta :)

HAUTAJAISTENKIN;jos muistaa käydä luovuttamassa
        siemeniä sinne pankkiin !!!
        Pirre,Pirre,etkö tiedä ??

• Uuteeliass

Ihan kaikille....

• jii-bee

80:tä alkaa olla viimesiä. Sitten saattaa jo unohtua tekotapa.

• mikhaildenisov

mun kohdalla!

• ja sillä on 1-vuotias lapsi. Ei tiedä itkeäkö vai nauraa. Minun käy sääliksi vauvaparkaa joka ei tule edes näkemään isäänsä muualla kuin valokuvissa (vanhemmat eivät asu yhdessä), toivon vain että lapsen äiti löytäisi jonkun nuoremman ja terveemmän miehen isäpuoleksi lapselleen mahdollisimman pian.
        Mielestäni veljeni on käyttäytynyt erittäin vastuntunnottomasti ja itsekkäästi ottaen vielä huomioon hänen erittäin heikko terveytensä.

Kukaan heistä ei asu Suomessa.

T. Paloma

• magrat K.
        Paloma.se.co kirjoitti:

ja sillä on 1-vuotias lapsi. Ei tiedä itkeäkö vai nauraa. Minun käy sääliksi vauvaparkaa joka ei tule edes näkemään isäänsä muualla kuin valokuvissa (vanhemmat eivät asu yhdessä), toivon vain että lapsen äiti löytäisi jonkun nuoremman ja terveemmän miehen isäpuoleksi lapselleen mahdollisimman pian.
        Mielestäni veljeni on käyttäytynyt erittäin vastuntunnottomasti ja itsekkäästi ottaen vielä huomioon hänen erittäin heikko terveytensä.

Kukaan heistä ei asu Suomessa.

T. Paloma

... joka ei ilmeisesti aio kantaa vastuutaan tätinä.

Mitä hyotyä on lapselle meidän täällä tuomita ja arvostella isää tai sanoa, ettei hänen lapsellaan olisi mahdollisuuksia. Lapsella on oma elämänsä, ei se olis syntynyt kenenkään muun lapseksi kuin veljesi.

Oma lapseni jäi orvoksi 1,5 vuotiaana, isä oli 25v. Ketä arvostelisimme ja tuomitsisimme tässä tapauksessa? Mua tietysti sitten, jos jotakin pitää, kun synnytin hänet tänne teidän vaivoiksi.

Elämässä ei auta muu kuin tehdä siitä niillä eväillä, jotka on ja mahdollisesti sukulaisten ja ystävien avulla paras mahdollinen.

ps. oma orpolapseni on hyvä kaunis ja viisas ja hänellä on elämä edessään.

• Baile_Atha_Cliath
        magrat K. kirjoitti:

Mitä hyotyä on lapselle meidän täällä tuomita ja arvostella isää tai sanoa, ettei hänen lapsellaan olisi mahdollisuuksia. Lapsella on oma elämänsä, ei se olis syntynyt kenenkään muun lapseksi kuin veljesi.

Oma lapseni jäi orvoksi 1,5 vuotiaana, isä oli 25v. Ketä arvostelisimme ja tuomitsisimme tässä tapauksessa? Mua tietysti sitten, jos jotakin pitää, kun synnytin hänet tänne teidän vaivoiksi.

Elämässä ei auta muu kuin tehdä siitä niillä eväillä, jotka on ja mahdollisesti sukulaisten ja ystävien avulla paras mahdollinen.

hieno viesti.

• Magrat K

hieno viesti.

Kiitos vastauksestasi!

Jatketaan matkaa, kohti jotakin, en tiedä mitä, mutta sinne päin kuitenkin mennään!

• magrat K. kirjoitti:

koska äiti ilmeisesti on edelleen elossa. Omat lapseni menettivät isänsä 6 ja 7 vuotiaina ja olen todellakin kantanut koko vastuun heistä aikuisuuteen asti ja kannan edelleenkin. Miten voisin edes verrata tätä veljeni holtittomaan itsekkyyteeseen joka oli pääsyynä että hän teki lapsen sairaana vanhuksena alle kolmikymppisen kehitysmaatytön kanssa? Osoittaakseen kaikille millainen mies hän on, miten viriili ja macho? Heti kun hän ottaa itse vastuuta omista lapsistaan ollen vielä elossa ja järjen voimissa (vaikka epäilen kyllä monta neuroonaa siellä on enää jäljellä kaiken juopottelun jälkeen) niin sitten voi alkaa puhumaan muiden vastuusta. Lapsella on luojan onneksi terve, nuori äiti, isovanhemmat ja laaja suku kotimaassaan jotka osittain korvaavat veljeni osallistumattomuuden lapsensa elämään ja tulevat antamaan lapselle miespuolisia roolihahmoja.

Millä ihmeen välillä tästä tuli MINUN probleemani?

(Olen jo tukenut hänen ensimmäisen lapsensa komannesta avioliitosta aikuiseksi omieni ohella ja jos tarve tulee tuen tätä viimeistäkin, vaikka ei se minun VASTUU olekaan.)

T.
        Paloma

• Magrat Kynslaukka
        Paloma.se.co kirjoitti:

koska äiti ilmeisesti on edelleen elossa. Omat lapseni menettivät isänsä 6 ja 7 vuotiaina ja olen todellakin kantanut koko vastuun heistä aikuisuuteen asti ja kannan edelleenkin. Miten voisin edes verrata tätä veljeni holtittomaan itsekkyyteeseen joka oli pääsyynä että hän teki lapsen sairaana vanhuksena alle kolmikymppisen kehitysmaatytön kanssa? Osoittaakseen kaikille millainen mies hän on, miten viriili ja macho? Heti kun hän ottaa itse vastuuta omista lapsistaan ollen vielä elossa ja järjen voimissa (vaikka epäilen kyllä monta neuroonaa siellä on enää jäljellä kaiken juopottelun jälkeen) niin sitten voi alkaa puhumaan muiden vastuusta. Lapsella on luojan onneksi terve, nuori äiti, isovanhemmat ja laaja suku kotimaassaan jotka osittain korvaavat veljeni osallistumattomuuden lapsensa elämään ja tulevat antamaan lapselle miespuolisia roolihahmoja.

Millä ihmeen välillä tästä tuli MINUN probleemani?

(Olen jo tukenut hänen ensimmäisen lapsensa komannesta avioliitosta aikuiseksi omieni ohella ja jos tarve tulee tuen tätä viimeistäkin, vaikka ei se minun VASTUU olekaan.)

T.
        Paloma

Olen pahoillani puolestasi, mutta en veljesi lapsen puolesta! Onnea elämään teille molemmille!

Hyvin sinä olet pärjännyt ja pärjäät edelleenkin!
        Mutta toisten mielipiteistä, niin kuin sinunkaan minun, ei kannattaisi kovasti piitata. Ota huomioon, että minä en mitään tiedä sun elämästäs.

Ja kaunis elämä tunkee esiin, vaikka asfaltin raosta. Voikukkakin on rikkaruoho jonkin mielestä ( en luule, että sun mielestäsi )

Onko siellä lämmintä, missä olet. Täällä on niin kylmä ja tuulista, ettei viitsi mennä ulos, mutta jos laittais talvivaatteet ja menis vain.

• Magrat Kynslaukka kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi, mutta en veljesi lapsen puolesta! Onnea elämään teille molemmille!

Hyvin sinä olet pärjännyt ja pärjäät edelleenkin!
        Mutta toisten mielipiteistä, niin kuin sinunkaan minun, ei kannattaisi kovasti piitata. Ota huomioon, että minä en mitään tiedä sun elämästäs.

Ja kaunis elämä tunkee esiin, vaikka asfaltin raosta. Voikukkakin on rikkaruoho jonkin mielestä ( en luule, että sun mielestäsi )

Onko siellä lämmintä, missä olet. Täällä on niin kylmä ja tuulista, ettei viitsi mennä ulos, mutta jos laittais talvivaatteet ja menis vain.

siitä lausahduksesta että täti ei aio nähtävästi ottaa vastuuta; tilanne on hirveän sekainen enkä ole edes nähnyt koko vauvelia melkein vuoteen ja olemme ihan eri puolilla maapalloa.

En ole missään kaukana, täällä naapurimaassa vain ja pohjoistuuli pitää vappukokoille menneet kylmästä sinertävinä.

En minä kenenkään elämää pysty etukäteen arvioimaan mikä siitä tulee tai on tulematta; ei kuitenkaan tarvi tieten tahtoen tehdä sitä vaikeaksi lapselle ja asettaa lähes ylipääsemättömiä esteitä heidän polulleen. Pienet haasteet ovat tietenkin hyväksi, mutta voimien mukaan.

T.
        Paloma
        PD: Hyvää vappua

• mies_vm56

alkava ikä jo alkaa olla liikaa. Mieli voisi tietysti muuttuakkin, jos lasta ei vielä olisi ja lasta haluava kumppani löytyisi vasta nelikymppisenä.

• ...tekisin lapsen?, en nyt ole ihan varma onko se teknisesti mahdollista, minusta on selkeästi miesten ja naisten töitä joten en ryhtyisi kilpailemaan naisten lastenteko monopolin kanssa.

Kolmenkympin virstanpylväs on ihan hyvä kohta lopettaa maailman kansoittaminen, jos joku ei sitä ennen ole ehtinyt niin väsätköön sitten vanhempana kiintiönsä täyteen..

• Baile_Atha_Cliath

jonkun muun käyttöön. Olisiko tässä esimerkki "päästökaupasta"?

• Baile_Atha_Cliath kirjoitti:

jonkun muun käyttöön. Olisiko tässä esimerkki "päästökaupasta"?

mutta varmasti ihan viisaasti tehty,
        MVH,
        Paloma

• Peer G.

Suurin pulma asiassa lienee löytää mahdolliselle lapselle äiti....

• näsäviisas

Tulijoita varmaan riittää, jos on houkuttimia.

• Lippe_

hoitaa siemennyksen? Koeputkimeiningillä vai?
        Eihän papparaisilla enää mikään pelaa:(

• sinä*
        Lippe_ kirjoitti:

hoitaa siemennyksen? Koeputkimeiningillä vai?
        Eihän papparaisilla enää mikään pelaa:(

stereotypioiden vallassa.

Ikä ei ole kaikille näissä asioissa mikään hidaste.

• Lispe_
        sinä* kirjoitti:

stereotypioiden vallassa.

Ikä ei ole kaikille näissä asioissa mikään hidaste.

onhan se Cialis ja Viagra:DD Mutta verenpaineisethan ei voi käyttää niitä *opastaa papparaista*.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      277
      2509
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1344
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      92
      1155
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1022
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      927
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      880
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe