bayliner 1950 capri

pasin

Aikomuksena ostaa 80-luvun lopun Capri 3L koneella. Etuhytillinen. Hintaerolla uudehkoihin 4-tahti HT/OC veneisiin ostanee aika lailla bensaa. Väittävät että tuollainen kulkee kuitenkin matkavauhtia 20 l/h. Mitä muuta tulisi huomioida ostoaikeissa. Kokemuksia?

11

6214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekemke

siskolla oli tollanen ja vaihtoi pois.

• vie....

20 solmun matkavauhdilla. 20l/h on lähempänä totuutta. Vastaavan painoinen ja tehoinen kaksitahtikonella ja tuo 30 litraa ei edes riitä.

• pikku-matti

varaudu myös lahovikaan. Lattiat, penkkien rungot, moottorin laipiot..

• koneessa

Raakavesijäähdytteinen bensamoottori voi olla myös melko syöpynyt jos vene on ollut merellä koko elämänsä.

Kyllä maltillisessa ajossa 1 litra bensaa riittää meripenunkulmalle eli 20 litraa tunnissa 20 solmun marssivauhdissa.

• kapukaks
    • Crisu...

Kyllähän toi pieniruokainen laite on. Navmanin mittarin mukaan 17l/h matkavautia (n.18solmua) oli ihan tyypillinen lukema.
      Veneen kunto on helppo tarkistaa eli katso että pohja on ehjä, ei vettyneitä reikiä yms. Jos on joskus primerit vedetty niin hyvä. Verhoilut suht ehjät ja sisäpohja ei paljon anna periksi ainakaan siitä moottorikaivon ympäriltä. Jos vene on ollut peressun alla niin haju ei sais olla sellanen märäntyneen puun haju. Mielellään ei myöskään muuten tunkkainen haju. Se kielii aina kosteusvaurioista rungon sisäpuolella.
      Jos kone on raakavesijäähdytteinen niin se saattaa kohta tulla tiensä päähän. Jos alkuperäinen vetolaite niin senki tunnit saattaa kohta tulla täyteen. Noiden korjaaminen maksaa aina ja sen takia hintakin on edullisempi kuin uusilla nelariperäprutkuilla.
      Eiköhän tollanen irtoo jo viidellä tonnilla. Omani myin pois muutama vuosi sitten 6500€ ja se oli priimakuntoinen ja edelleen käy ja kukkuu ilman ongelmia. Laite vm. -89

• tarvitset

moottorin syöpyneen lohkon tilalle uutta, mulla on myynnissä (niin ja OMC:n kansi ja pakosarja kanssa...)

• 2.3L:n koneella

Toi 2.3L:n kone vei 17-18l/h, matkavauhti lienee siinä 20 solmun paikkeilla. Hyvä vene ajaa, hintalaatusuhde kohdallaan KUN vain tarkistaa että vene on ehjä, asiallisesti pidetty eikä merivedesssä konetta syövytetty.

Eli: Etsi sellainen jolla ajettu järvivedessä. Niitä on, mutta harvassa. Koeajolla varmista vaihteiden toimivuus, pitää mennä kevyesti päälle ja pois.

Pohja kannattaa katsoa etenkin vetolaitteen ympäriltä, ja koneen luota takaa. Täällä useasti ne kohdat jotka ongelmakohtia liian kovan ajon jäljiltä. Vene ei ole niin paksua tavaraa että kestää yltiöpäisen hyppyyttämisen vaikka ajo-ominaisuudet sen sallii turvallisesti.

Itse kävin katsomassa aikoinaan yli 5 samanlaista venettä, joista kaksi oli siistejä, toinen oli toimiva myös tekniikaltaan. Eli näissä on paljon huonoja yksilöitä mutta myös muutamia hyvin pidettyjä.

Ja yksi vinkki. Älä osta mitään pikkudieseliä, koska niistä on ollut ongelmia --> koneet alitehoisia tai vetolaitteet menee rikki koska ei ole suunniteletu dieselille. Dieselin teho/vääntö tulee ihan eri tavalla kuin tuollaisessa bensakoneessa.

• monista

hyvistä vinkeistä. Zuumataan tarkemmin.

• Paljonkos veisi tuommonen Bayliner Capri Cuddy 1950 kone on 3,0 litranen OMC Cobra ja myyjä sano että vie sen 12-13 litraa matkavauhdilla ja koneessa on ihan uudet moottorin osat

• 3525432

Matkavauhilla (20knots) 20-25l

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe