Heips
Minulla on tämmöinen ikävä ongelma ollut jo muutaman päivän että häpyhuulten sisäpuolella, tossa virtsarakon vieressä on verestävä haavauma. Kirvelee ihan prkleesti kun käy pissalla ja muutenkin välillä kipristelee.
Tiirasin peilistä ( mikä ei ollut muuten hauskaa ) ja ei se luvattu maa näytä mitenkään tulehtuneelta tai sairaalta, vain vähän ärtynyt just siitä kohdasta missä se haavauma on ( en edes näe sitä kunnolla kun jää kivasti poimujen väliin ).
On minulla joskus ennenkin esim. kesällä tullut hankauma mutta yleensä paranee iteksiin. Tällä kertaa tosin on ollut jo pitkään ja on harvinaisen ärsyttävä ja tosiaan vähän verestääkin. Ja tosiaan se pissaaminen kirvelee kuin nokkospuskaan pyllistäisi. Mutta siis kirvelee sitä haavaa, ei tunnu siltä että itse virtsaputkea koskisi.
Vedellä olen huuhtonut nytten aina pissan jälkeen ja muutenkin yrittänyt pitää puhtaana mutta tuntuu että joka päivä on vähän ärtsympi.
Pitäisikö tästä olla huolissaan? Ikinä ei ole mitään vaivoja ollut, ei hiivaa tai sukupuolitauteja ( ainakaan niin että tietäisin ) eikä mulla muutenkaan ole kovinkaan aktiivinen seksielämä ( melko frigidi kun olen ). Liekö käyttämättömyyttään oireilee :D
Istun persiilläni tosin aika paljon kun teen tietokone hommia, tiiä sitten mitä se tekee.
Gynekologilleko tässä pitäisi mennä vai haenko apteekista vaan salvaa?
Häpyhuulessa haavauma?
5
10041
Vastaukset
- että sulla on vanhan ajan
kunnon pissatulehdus. Eli VTI, elikkä virtsatiehyt infektio. Tuo "kirvelee pissatessa" on avainsana.
Menet nyt antamaan TA:lle tai TTH:n PLV:n josta tekevät bakteeriviljelyn (Uricult) ja sen perusteella määrittelevät sopivaisen eli laajakirjoisen AB-kuurin sulle. Se parantaa VTI:n mutta viikon päästä sulla on sitten hiiva, eli kutina alkaa jälleen. Nyt vain eri syystä. Siihenkin on lääkkeet.
T.Raaka-arska- Ai kun kirvelee
Enpä nyt tiedä tuosta. Eiköhän se kirvely johdu siitä että loodassa on haavauma ja kun ureaa menee siihen niin kirvelee.
Kattelin vähän noita taudin kuvauksia ( itseasiassa jo ennen kuin tänne postitin ) ja ei minulla muita oireita ole kuin tuo kirvely ja sekään ei tunnu itse rakossa vaan siinä vieressä missä se haavauma on. Sairastelen muutenkin ainasen harvoin.
Itseasiassa pahimmiten pelkään että se on joku siamlilainen hyppykuppa :E
Mutta kiitos kuitenkin :) katsellaan mitä muut sanoo jos sanovat mitään. - auts..
Ai kun kirvelee kirjoitti:
Enpä nyt tiedä tuosta. Eiköhän se kirvely johdu siitä että loodassa on haavauma ja kun ureaa menee siihen niin kirvelee.
Kattelin vähän noita taudin kuvauksia ( itseasiassa jo ennen kuin tänne postitin ) ja ei minulla muita oireita ole kuin tuo kirvely ja sekään ei tunnu itse rakossa vaan siinä vieressä missä se haavauma on. Sairastelen muutenkin ainasen harvoin.
Itseasiassa pahimmiten pelkään että se on joku siamlilainen hyppykuppa :E
Mutta kiitos kuitenkin :) katsellaan mitä muut sanoo jos sanovat mitään.Mullakin on joskus tullut haavauma aikalailla samaan paikkaan. Mä en nyt muuta vinkkiä keksi, kun tosiaan huuhtelis vedellä pissaamisen jälkeen(niinkuin oot tehnykin) ja sit laittaisin vaikka bebanthenia tai jotain limakalvoille tarkoitettua voidetta kirvelevään kohtaan. Jos se ihan pelkkä haavauma on, niin luulis sen siitä pikkuhiljaa paranevan. Toivottavasti pian ;) koeta jaksaa kärvistellä sen kanssa vielä vähän aikaa.
- auts..
auts.. kirjoitti:
Mullakin on joskus tullut haavauma aikalailla samaan paikkaan. Mä en nyt muuta vinkkiä keksi, kun tosiaan huuhtelis vedellä pissaamisen jälkeen(niinkuin oot tehnykin) ja sit laittaisin vaikka bebanthenia tai jotain limakalvoille tarkoitettua voidetta kirvelevään kohtaan. Jos se ihan pelkkä haavauma on, niin luulis sen siitä pikkuhiljaa paranevan. Toivottavasti pian ;) koeta jaksaa kärvistellä sen kanssa vielä vähän aikaa.
Niin ja vielä tuli mieleen. Et jos se kovasti pissatessa kirveltää, niin voithan koettaa suihkutella vedellä myös samalla kun pissit. Jos se sitä vähän laimentais, ettei niin inhottavalta tuntuis. Niin ja löysemmät pikkuhousut/päällihousut vois jeesaa paranemista.Luulis :)
Sitten kai menisin lääkäriin näyttään, jos ei muutamassa päivässä parane.
Ja vielä hauskaa vappua! :) - Ai kun edelleen vähän kirvelee
auts.. kirjoitti:
Niin ja vielä tuli mieleen. Et jos se kovasti pissatessa kirveltää, niin voithan koettaa suihkutella vedellä myös samalla kun pissit. Jos se sitä vähän laimentais, ettei niin inhottavalta tuntuis. Niin ja löysemmät pikkuhousut/päällihousut vois jeesaa paranemista.Luulis :)
Sitten kai menisin lääkäriin näyttään, jos ei muutamassa päivässä parane.
Ja vielä hauskaa vappua! :)Hehe, käväisin just apteekista hakemassa sitä :D Helpotti kyllä heti B]
Joo, itseasiassa mietiskelin tuossa moneen otteeseen että pitäisi mennä suihkuun pyllistelemään kun pissattaa mutta se on niin vaivalloista ( pikkunen vessa/kylppäri eikä käsisuihkua - suihkuletku kun on just tarpeeksi lyhyt ). Helpompi on ollut vain sanoa "yngh" ja pissata perinteisesti pöntöllä *laiska*
Löysiä vaatteita käytän muutenkin :)
Mut hyvä kuulla että jollekin on tuttu juttu. Ja hyvä kuulla et Bepanthen autto, itse kun olen aina skeptinen kaikkien lääkkeiden kanssa.
Kiitosta ja hyvät vaput sinnekin päin :]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995