Olin perheeni kanssa retkellä

Suden ystävä

kaukana metsässä viime pyhänä ja näimme susilauman etsimässä ruokaa, kun lähdimme sieltä niin jätin niille loput makkaravoileivistä ja autosta näin miten ne söivät suurella halulla niitä.

Ihmettelen miksi te metsästäjät pelkäätte susia ja teidän pitää ampua niitä pyssyillä. Eihän ne ole teille vaaraksi.

28

2609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihaaja

      Onhan se kiva katsella susia kaukana metsässä eväsretkellä tai eläintarhassa verkon takaa, mutta entäs jos se hukka istuskelisi portailla aamulla kun töihin olet lähdössä? Tai kun lapset ovat menossa kouluun tai pihalle leikkimään?
      Eivät varmaan olisi enää niin lutuisia...

      • tutustumaan

        Jokuvuosi sitten oli Kanadassa tapaus, mies yritti tehdä lähempää tuttavuutta susien kanssa. Susilauma tappoi miehen alta-aikayksikön.


      • Ei mikään hysteerikko
        tutustumaan kirjoitti:

        Jokuvuosi sitten oli Kanadassa tapaus, mies yritti tehdä lähempää tuttavuutta susien kanssa. Susilauma tappoi miehen alta-aikayksikön.

        Tällaisen tapauksen mm. nimimerkkiä "Suden ystävä" (ja monia muitakin nimimerkkejä) käyttävä häiriintynyt henkilö ilmeisesti haluaa tapahtuvan Suomessakin. Turha sille on yrittää puhua järkeä, kun ei se ymmärrä. Tämähän on jo nähty monta kertaa.
        Suden kanssa kyllä tulee toimeen, jos se kunnioittaa ihmistä, mutta kun kunnioitus lakkaa, niin ongelmien todennäköisyys lisääntyy.


    • ihan...

      ...vakavissaan että joku joka on käynyt parveketta pitemmällä missään metsässä tai vastaavassa uskoo tuollaista piiperrystä että kävelin perheeni kanssa ja veljeni susi tuli ja olimme hyviä ystäviä ja jaoimme eväätkin...huhhuu tuota mielikuvituksen lentoa kun ei ole rajoitteena terve järki estämässä tuomasta itseään typeryyden valokeilaan.
      Kaukana metsässä...jätimme eväät...katsoimme autosta...hohhoijjaa...olisit edes kirjoittanut että syleiltyämme puuta niin sen siimeksestä seurasimme veljemme suden toimintaa villinä ja vapaana....

    • Keisari Rohkea

      Minä olen tosissaan jotain suurta Aiheutan yistystä ajatuksineni, mutta myös hysteerista pelkoa viisaudessani.

      Hysterialla tarkoitan tässä tapauksessa seuraavaa:

      Vertaan sitä suden raateluhampaiden aiheuttamaan joukkohysteriaan petopelkääjien (esim. maalaisjuntit, metsästäjät jne..) joukossa. Sudet aiheuttavat paniikkia.

      Samalla tavalla minä olen ajatuksineni niin paljon keskivertojuntin yläpuolella, jotta tämä aiheuttaa kyseisissä junteissa hysteriaa ja paniikkia. He tuntevat itsensä mitättömiksi ja turhiksi, jopa pelleiksi. Ainut mahdollisuus tälaaisessa tilanteessa on painaa hätänappulaa ja yrittää epätoivoisesti selvitä jotenkin. Fiksummat jo arvaavat mitä tarkoitan. Tolloille annan pienen vinkin: Apina papina kiipes puuhun jne... , heh heh

      Lisäksi oletan, jotta kaikki tietävät kuka olen. Olenhan jo sen verran kuuluisa.

      • Keisari Rohkea

        että sudet tulivat syömään jättämämme eväät.


      • kuinka
        Keisari Rohkea kirjoitti:

        että sudet tulivat syömään jättämämme eväät.

        paniikki lisääntyy. Nyt jo raukat kuulevat alitajunnassaan pedon läähättävän takanaan. Heitä pelottaa. He ovat hysterisia.

        Vaikka sudet vain vaeltelevat metsissä kaikessa rauhassa vapaina ja luonnosta nauttien, niin hysteerikot pelkäävät silti.

        Mistä tämä maalaistollojen joukkopaniikki johtuu? Se minua kiinnostaa ja sitä tutkin. Aiheesta tuleekin ilmestymään laaja kansainvälinen raporttini, joka herättää varmasti huomiota. Siinä myös esitetään todellisia vastauksia susipelkoon. Onneksi teksti on sen verran vaativaa, että siitä ei tyhmimmät maaseutujen örveltäjät ymmärrä yhtään mitään. Se voisi jopa loukata näitä "karskeja" metsien miehiä, heh heh.


      • ............

        Tuo tunne hiljalleen vai jysähtääkö kerrasta kun tykität itseäsi kerrostalobunkkerissa?


    • guguguguigui

      ei kannata ruokkia susa sillä silloin ne kesyyntyvät ja niiden pelko ihmisiin vähenee parempi ratkaisu olisi viskellä kivillä ja huutaa kuin että ryhtyy niitä kesyttämään tarkoituksella.tällä hetkellä susista ei ole ihmisille vaaraa mutta ei kannata oletaa että asia on aina niin mikäli niille annetaan kuva että ihminen ei ole vaaraksi

    • pyssyni

      olimme retkellä metsässä. Vastaan tuli lauma susia, joiden suupielistä roikkui eväsleipien jäänteitä. Susiparat kiemurtelivat tuskasta ja anoivat silmillään apua minulta ja pyssyltäni. Kokeneena kaupunkilaisena otin ja ammuin koko susilauman. Sen pituinen se. Happy end!

    • metsien ruhtinatar

      ja ratsastan kauriilla. Usein karhun kanssa leikkiä lyön ja susien kanssa ateriat syön. Ei kettukaan ole minulle vieras. Olen sivistynyt ja kaunis kaupunkilainen (lue helsinkiläinen). Kaikki kunnioittaa minua ja tahtoo kanssani kaveerata. Tästä kohta lähden taas metsää kohti. Siellä minua odottaa oikein mahtisonni!!!

    • koko tarina

      Sudet kiertävät ihmiset kaukaa. Ne haistavat sinut ja perheesi, joten teillä ei ole toivoakaan nähdä niitä luonnossa. Taisitte reppanat olla korkeasaaressa... ja sinullako muka perhe???

      • kaukana kaukana

        metsässä,ja syömme susien kera hirviä. menikö oikein.


      • punaniska olet,

        kun et edes sitä tiedä, ettei Korkeasaaressa ole susia.


    • näin...

      Kun susi auttoi jäniksen vilkasliikenteisen tien yli niskasta kantamalla. Tuo hellyttävä kohtaus sai minut aukaisemaan eväspussini ja jätin sudelle tomaatteja ja dominokeksejä siihen tienlaitaan. Ei uskaltanut heti tulla, mutta murisi kiitokseksi sieltä kuusikon katveesta.

    • Viisas eläin, kait muistatte, kuinka susinaaras aikoinaan nappasi Romuluksen ja Reemuksen? Hyvin kasvatti pesäluolassaan, ravitsevaa oli sudenmaito, myöhemmät vaiheet tukevat asiaa. Perustivathan Romulus ja Reemus myöhemmin Rooman. Tuskin tähän tyhmä eläin pystyisi.

    • ongelmasusia?

      Haluatko tosissaan Suomeenkin ongelmasusia, jotka eivät pelkää ihmistä ja hakevat herkkuja ihmisasutusten liepeiltä. Jos haluat suojella susia, et saisi totuttaa niitä ihmiseen, sillä ennemmin tai myöhemmin tästä on seurauksena yhteenotto ihmisen ja suden kanssa nyt jo tapahtuneiden kotieläin/lemmikki tappojen lisäksi. Senhän tietää, miten sudelle käy sen jälkeen kun se kajoaa ihmiseen. Siitä on kokemusta Suomessakin vähän yli sadan vuoden takaa.

      • Keisari Nalle

        olevasi susihysterian lietsojien uhri. Sanasi ovat yhtä jonninjoutavaa höpötystä ja panikoijien sinulle suuhusi survottuja.

        Vetoan jälleen kerran kaikkiin omilla aivoilla ajatteleviin normaaleihin ihmisiin:

        ÄLKÄÄ TURHAA PELJÄTKÖ ULJASTA SUTTA

        Älkääkä lähtekö mukaan näiden ns. vedättelijöiden kauhutarinoihin. Peloton ihminen saa olla rauhassa. Sen sijaan aseeseen turvautuvan pelon hieltä haisevan paskahousun susi haistaa jo kaukaa ja silloin.....


      • paskahousu
        Keisari Nalle kirjoitti:

        olevasi susihysterian lietsojien uhri. Sanasi ovat yhtä jonninjoutavaa höpötystä ja panikoijien sinulle suuhusi survottuja.

        Vetoan jälleen kerran kaikkiin omilla aivoilla ajatteleviin normaaleihin ihmisiin:

        ÄLKÄÄ TURHAA PELJÄTKÖ ULJASTA SUTTA

        Älkääkä lähtekö mukaan näiden ns. vedättelijöiden kauhutarinoihin. Peloton ihminen saa olla rauhassa. Sen sijaan aseeseen turvautuvan pelon hieltä haisevan paskahousun susi haistaa jo kaukaa ja silloin.....

        Ei se paska sinun housuissasi kovin uljasta ole.

        Lopeta jo pelle !!!


      • Keisari Nalle
        paskahousu kirjoitti:

        Ei se paska sinun housuissasi kovin uljasta ole.

        Lopeta jo pelle !!!

        selvästi fiksuimmasta päästä näistä susipelkääjistä. Myönnät olevasi paskahousu. Se on paljon, jotta elämäsi laatu voisi kohentua.

        Kun jo olet näin pitkällä, seuraavaksi voisit vaikkapa tehdä eripituisia retkiä susialueelle. Aluksi lyhyempiä, mutta rohkeuden lisääntyessä enenevässä määrin. Tällöin huomaat, jotta kulkiessasi avoimin mielin ja pelkäämättä, voit nauttia luonnossta täysin siemauksin.


      • paskahousu
        Keisari Nalle kirjoitti:

        selvästi fiksuimmasta päästä näistä susipelkääjistä. Myönnät olevasi paskahousu. Se on paljon, jotta elämäsi laatu voisi kohentua.

        Kun jo olet näin pitkällä, seuraavaksi voisit vaikkapa tehdä eripituisia retkiä susialueelle. Aluksi lyhyempiä, mutta rohkeuden lisääntyessä enenevässä määrin. Tällöin huomaat, jotta kulkiessasi avoimin mielin ja pelkäämättä, voit nauttia luonnossta täysin siemauksin.

        Entä sitten jos pelkäänkin. Meillä sudet todella pelottavat. En esim. uskalla yöllä käydä (isohkon) tonttini ulkopuolella koirani kanssa. Sudet ovat aina riesana

        Sulla pitäs itsellä käydä susialueella eikä vain tietsikan ääressä tunnelmoida. Sudet ovat pelottavia!!!!!!!!!!!!!! Kokemusta on!!!


      • Keisari Nalle
        paskahousu kirjoitti:

        Entä sitten jos pelkäänkin. Meillä sudet todella pelottavat. En esim. uskalla yöllä käydä (isohkon) tonttini ulkopuolella koirani kanssa. Sudet ovat aina riesana

        Sulla pitäs itsellä käydä susialueella eikä vain tietsikan ääressä tunnelmoida. Sudet ovat pelottavia!!!!!!!!!!!!!! Kokemusta on!!!

        jo moneen otteeseen maininnut psykoterapiasta. Sieltä voisi löytyä apua akuuttiin petopelkoon.


      • Eräs Utelias
        Keisari Nalle kirjoitti:

        jo moneen otteeseen maininnut psykoterapiasta. Sieltä voisi löytyä apua akuuttiin petopelkoon.

        Ahaa, saat siis psyykkistä hoitoa.
        Mitä lääkettä käytät?
        Oletko huomannut muita sivuvaikutuksia?

        Vinkki: Kannattaisi varmaan vaihtaa lääkitystä ainakin jos tosissasi haluat lisätä susimyönteisyyttä juttusi lukijoissa. Kirjoituksillasi saat kaikki vastustajiksesi ja tarkoituksesi saattaa saada aikaan juuri päinvastaisen lopputuloksen.


      • Keisari Nalle
        Eräs Utelias kirjoitti:

        Ahaa, saat siis psyykkistä hoitoa.
        Mitä lääkettä käytät?
        Oletko huomannut muita sivuvaikutuksia?

        Vinkki: Kannattaisi varmaan vaihtaa lääkitystä ainakin jos tosissasi haluat lisätä susimyönteisyyttä juttusi lukijoissa. Kirjoituksillasi saat kaikki vastustajiksesi ja tarkoituksesi saattaa saada aikaan juuri päinvastaisen lopputuloksen.

        jos saan kaikki vastustajiksi. Olen tottunut rämpimään suolla.

        Minua vain kiinnostaa tämä järjetön susipelko, joka juontaa juurensa ties kuinka varhaisilta ajoilta.

        Otetaan yksi esimerkki tähän:

        Koira on kesytetty sinulle ihmisen parhaaksi ystäväksi. Se on juuri sellainen pehmolelu joita kaupat ovat pullollaan, ehkä kuitenkin hienohko leluksi. Susi on jotain aivan muuta. Nyt nämä susipelkääjät haluavat hävittää tämän ainutlaatuisen eläimen käyttäen tekosyynä koirien joutumista suden suuhun. Mitä sitten, jos jokin koira joskus tulee syödyksi. Sellaista on luonnon kulku. Osta uusi pehmis äläkä valita tyhjää! Pitäiskö mahtava susi poistaa kokonaan, jotta pullamössöihmiset vieraantuisisivat yhä enemmän luonnosta? Huom: Tämä oli vain yksi pieni esimerkki susipelkääjien ajatusmaailman köyhyydestä.


      • Maajuntti
        Keisari Nalle kirjoitti:

        jos saan kaikki vastustajiksi. Olen tottunut rämpimään suolla.

        Minua vain kiinnostaa tämä järjetön susipelko, joka juontaa juurensa ties kuinka varhaisilta ajoilta.

        Otetaan yksi esimerkki tähän:

        Koira on kesytetty sinulle ihmisen parhaaksi ystäväksi. Se on juuri sellainen pehmolelu joita kaupat ovat pullollaan, ehkä kuitenkin hienohko leluksi. Susi on jotain aivan muuta. Nyt nämä susipelkääjät haluavat hävittää tämän ainutlaatuisen eläimen käyttäen tekosyynä koirien joutumista suden suuhun. Mitä sitten, jos jokin koira joskus tulee syödyksi. Sellaista on luonnon kulku. Osta uusi pehmis äläkä valita tyhjää! Pitäiskö mahtava susi poistaa kokonaan, jotta pullamössöihmiset vieraantuisisivat yhä enemmän luonnosta? Huom: Tämä oli vain yksi pieni esimerkki susipelkääjien ajatusmaailman köyhyydestä.

        Jätkä taidat olla kun muita pullamössöttelet,


      • The Bitch
        Keisari Nalle kirjoitti:

        jos saan kaikki vastustajiksi. Olen tottunut rämpimään suolla.

        Minua vain kiinnostaa tämä järjetön susipelko, joka juontaa juurensa ties kuinka varhaisilta ajoilta.

        Otetaan yksi esimerkki tähän:

        Koira on kesytetty sinulle ihmisen parhaaksi ystäväksi. Se on juuri sellainen pehmolelu joita kaupat ovat pullollaan, ehkä kuitenkin hienohko leluksi. Susi on jotain aivan muuta. Nyt nämä susipelkääjät haluavat hävittää tämän ainutlaatuisen eläimen käyttäen tekosyynä koirien joutumista suden suuhun. Mitä sitten, jos jokin koira joskus tulee syödyksi. Sellaista on luonnon kulku. Osta uusi pehmis äläkä valita tyhjää! Pitäiskö mahtava susi poistaa kokonaan, jotta pullamössöihmiset vieraantuisisivat yhä enemmän luonnosta? Huom: Tämä oli vain yksi pieni esimerkki susipelkääjien ajatusmaailman köyhyydestä.

        Taidat olla ilmiselvästi vegaani ja ÄO:si on kyseenalainen, mutta kuitenkin reippaasti alle 100!

        Koira ei ole lelu ja sitä ei voi verrata kaupan pehmoleluihin.
        Jokainen koira on ainutlaatuinen, eikä uutta samanlaista tule luonteeltaan ja persoonallisuudeltaan. Yhtäkään rakasta koiraa ei voi toinen koira korvata vaan se toinen koira on ihan eri koira, vaikka kuinka ihana sekin tulisi olemaan.

        Tarkoitat kai itseäsi pullamössöihmisellä, sillä en ainakaan itse syö pullaa, vaaleata leipää, pizzaa, hampurilaisia, vaan valmistan ruoat itse raaka-aineista. Olen sekaravinnon syöjä.

        Itse en pelkää susia, enkä usko siihenkään, että joku susilauma näyttäytyy kovinkaan helposti ihmiselle tai varsinkaan perheelle. Jos näin todella tapahtuu, kyseessä voi olla raivotautinen lauma, eli silloin sudet ovat saaneet rabieksen puremasta. Näin ne voivat hakeutua ihmisten luokse. Raivotautinen villieläin voi todellakin lähestyä ihmistä ja tartuttaa purressaan ihmiseen rabieksen.

        Yhden kerran olen suden nähnyt ja se juoksi jäällä ja linkutti takajalkaa. Tämän suden lauma oli hylännyt. Se saattoi hyvinkin olla myös kapinen, sillä juuri näitä kapisia susia on nyt lopetettu. Kannatan kaikkien kapisten susien lopetusta, sillä ne voivat tartuttaa kapinsa lemmikkieläimiin, esim. piehtaroimalla maassa, jossa koira tai muu eläin kiereskelee. Myös polttopuiden mukana on mahdollista tuoda kapi kotikoiriin, vaikka ne eivät metsästäisi. Onneksi omat koirani ovat siltä säästyneet. Tosin tunnustan sen, että jos näen pihallani suden jälkiä, niin mahdollinen kapitartunta koiriini pelottaa, sillä kapiset sudet hakeutuvat juuri ihmisten pihoihin ollessaan niin huonossa kunnossa kapinsa takia, ettei ruoan hankinta normaalioloissa juuri onnistu.


      • narttu!
        The Bitch kirjoitti:

        Taidat olla ilmiselvästi vegaani ja ÄO:si on kyseenalainen, mutta kuitenkin reippaasti alle 100!

        Koira ei ole lelu ja sitä ei voi verrata kaupan pehmoleluihin.
        Jokainen koira on ainutlaatuinen, eikä uutta samanlaista tule luonteeltaan ja persoonallisuudeltaan. Yhtäkään rakasta koiraa ei voi toinen koira korvata vaan se toinen koira on ihan eri koira, vaikka kuinka ihana sekin tulisi olemaan.

        Tarkoitat kai itseäsi pullamössöihmisellä, sillä en ainakaan itse syö pullaa, vaaleata leipää, pizzaa, hampurilaisia, vaan valmistan ruoat itse raaka-aineista. Olen sekaravinnon syöjä.

        Itse en pelkää susia, enkä usko siihenkään, että joku susilauma näyttäytyy kovinkaan helposti ihmiselle tai varsinkaan perheelle. Jos näin todella tapahtuu, kyseessä voi olla raivotautinen lauma, eli silloin sudet ovat saaneet rabieksen puremasta. Näin ne voivat hakeutua ihmisten luokse. Raivotautinen villieläin voi todellakin lähestyä ihmistä ja tartuttaa purressaan ihmiseen rabieksen.

        Yhden kerran olen suden nähnyt ja se juoksi jäällä ja linkutti takajalkaa. Tämän suden lauma oli hylännyt. Se saattoi hyvinkin olla myös kapinen, sillä juuri näitä kapisia susia on nyt lopetettu. Kannatan kaikkien kapisten susien lopetusta, sillä ne voivat tartuttaa kapinsa lemmikkieläimiin, esim. piehtaroimalla maassa, jossa koira tai muu eläin kiereskelee. Myös polttopuiden mukana on mahdollista tuoda kapi kotikoiriin, vaikka ne eivät metsästäisi. Onneksi omat koirani ovat siltä säästyneet. Tosin tunnustan sen, että jos näen pihallani suden jälkiä, niin mahdollinen kapitartunta koiriini pelottaa, sillä kapiset sudet hakeutuvat juuri ihmisten pihoihin ollessaan niin huonossa kunnossa kapinsa takia, ettei ruoan hankinta normaalioloissa juuri onnistu.

        Juttujasi seuranneena, olen vakuuttunut siitä, että olet maailmankaikkeuden ainoa imbesilli (ÄO 20-34), joka osaa kohtalaisesti kirjoittaa.


      • The Bitch
        narttu! kirjoitti:

        Juttujasi seuranneena, olen vakuuttunut siitä, että olet maailmankaikkeuden ainoa imbesilli (ÄO 20-34), joka osaa kohtalaisesti kirjoittaa.

        kapinen ketku. Itselläsi taitaa olla aivotoiminta finito. Enempää en tuollaisen Extra-Imbesilli-Idiootin kanssa kuin mitä sinä olet halua asioita kommentoida. Et edes uskalla käyttää mitään vakionimimerkkiä, edes rekisteröimätöntä sellaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe