Lääkkeiden sivuvaikutukset

Yks_tyttö_vaan

Olen aloittanut taas vuotuisen allergialääkityksen, syön Alpharman setiritsiiniä, eli normaalia apteekin allergialääkettä.. Nyt joka aamu ja yö, ja päivisinkin nenästä vuotaa verta ja verestää. Haittavaikutuksissa lukee suun kuivuminen, mutta voisko se kuivattaa myös nenän limakalvoja? vai johtuuko tämä nyt vaan tavallisesti esim ilman kuivuudesta?

Kiitos vastauksista..

4

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivattaa

Minulla ainakin allergialääkkeet kuivattavat limakalvoja. Nenästä vuotaa verta, kun syön kortisonitablettaja ja käytän allergialääkkeitä. Limakalvojahan on nenässäkin!

• argh2

Mun nenä ei kestä nenäsumutteita, ärsyttävät ja aineen laitto tuntuu pahalta. Myös verta tulee niistäessä vähän. Mutta sepä oli kummaa, kun söin jotain loradatin-valmistetta kolme viikkoa ja oli koko ajan mielettömän kireä olo. Aivan kuin päivä ennen menkkoja, mutta kolme viikkoa. Koska nenä oli lääkkeestä huolimatta tukkoinen ja väsytti kovasti, lääkäri antoi aeriusta näytepakkauksen. Allergiaoireet helpotti ja mielen valtasi rauha... Mielestäni pinnan kireys ei voinut johtua väsymyksestä, nukuin kuitenkin yöt hyvin. Tiedä sitten... Tosin tulehduskipulääkkeet aiheuttaa mielettömiä painajaisöitä, vaikka muulloin en aamulla muista unia nähneenikään.

Liekö niin, että olen yliherkkä lääkkeille. Ehkäisykin on hankalaa, kun pillerit kaikki kokeiltu ja ehkäisyrengaskaan ei sopinut.

• lunna

Allergialääkkeistä tulee ajan mittaan vaan lisää allergiseksi. Kokeile akupunktiota. Muutaman hoitokerran jälkeen pääsin itse kokonaan eroon allergiaoireista ja antihistamiineista.

• setiritsiini

Kortisoni ainakin vaikutti nenän kutinaan, mahdollisesti myös setiritsiini, jolla on runsaasti haittoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8817
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      8
      3762
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2252
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      175
      1332
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      996
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      817
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      797
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      772
    9. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      37
      672
    Aihe