Askolan päivähoito?

mitenkäs on?

Löytyykö täällä ihmisiä joilla olisi kokemusta millaisella tolalla Askolan päivähoito on? Olemme muuttamassa kuntaan ja todennäköisesti pikkuväki saa tutustua siihen puoleen. Miten järjestyy vuorohoito vai järjestyykö? Ja missä?

9

3800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monnako

      Muuten on monakon päivähoidot ihan sillä tolalla, kuten monakossa pitääkin.
      Hoidat itte asiat ja maksat.
      Niinkuin Monakolaisen kuuluukin.
      Siitähän kunta on kuuluisa.
      Että jos meinaa vuorotöissä käydä ja kunnassa asua, niin turvautua saat perhepäivähoitajaan jos vuorotyöläiselle sopivaa löydät, mutta mitään päiväkotipaikkaa ei ole auki edes 7:00.ksi jonnekkin muualle ehtivälle.
      Paitsi sopimuksen mukaan ja nimenomaan soipimuksen mukaan.
      Eikä siinä kaikki.
      Kun lapsesi kuouluun lähtevät, niin pidä huoli, että heillä on eväät mukanansa.
      Ei tahdo ruoka riittä oppilaille.
      Kiitos ulkoisuksien.

      • jaa`a

        Suostuuko muka Askolassa joku perhepäivähoitaja edes harkitsemaan vuorotyöläisten lapsia?

        Eikös kunta kuitenkin ole velvoitettu järjestämään hoitopaikan ja sellaisen joka sopii vanhempien työvuoroihin? Miten askolassa sitten tulkitaan "lapsen subjektiivinen oikeus saada päivähoitoa"?

        Joa oma kunta ei sitä kykene itse tarjoamaan tai tuottamaan, on sen hoidettava aisa ostopalveluna yksityiseltä (jollaista tuskin Askolassa on) tai toisesta kunnasta.


      • mitenkäs on?

        Jos minä maksan niin sopimuksia saa sitten alkaa myös syntymään!

        Mutta miten on henkilökunnan laita? Miten osaavaa henkilökuntaa löytyy? Löytyykö riittävästi. Miten ylipäänsä lapset ovat viihtyneet/pärjänneet?

        Onkos noita päikkäreitä useampikin?


      • ***
        mitenkäs on? kirjoitti:

        Jos minä maksan niin sopimuksia saa sitten alkaa myös syntymään!

        Mutta miten on henkilökunnan laita? Miten osaavaa henkilökuntaa löytyy? Löytyykö riittävästi. Miten ylipäänsä lapset ovat viihtyneet/pärjänneet?

        Onkos noita päikkäreitä useampikin?

        Monninkylässä vuoropäiväkoti "Päivänsäde". Mahtava ja osaava henkilökunta. Yhteistyö toimii hyvin kodin ja hoitopaikan välillä.

        Vahijärvellä päiväkoti ja eskari. Myös todella mukavia hoitotätejä!

        Näissä on ainakin meidän lapset viihtyneet ja kaikki on mennyt hyvin.

        Kirkonkylässä vissiin uudet, juuri valmistuneet tilat. Mutta siitä ei ole kokemusta.


      • ......................

        Eikö Askolassa juuri kuollut poika muutama vuosi sitten perhepäivähoitajan hoivassa? Hukkui ojaan?


      • vuorotyöläinen
        *** kirjoitti:

        Monninkylässä vuoropäiväkoti "Päivänsäde". Mahtava ja osaava henkilökunta. Yhteistyö toimii hyvin kodin ja hoitopaikan välillä.

        Vahijärvellä päiväkoti ja eskari. Myös todella mukavia hoitotätejä!

        Näissä on ainakin meidän lapset viihtyneet ja kaikki on mennyt hyvin.

        Kirkonkylässä vissiin uudet, juuri valmistuneet tilat. Mutta siitä ei ole kokemusta.

        Päivänsäde pitäisi toimia klo.05-22 välillä, jos tarvitsevia löytyy...vielä kun saataisi toimimaan myös yöllä!!!! Tarvetta olisi!!!


    • Sariri

      En valitettavasti tiedä miten vuorotyöläisen lapset hoituu, mutta kunnasta saa varmasti vastauksen.

      Itselläni on lasten hoidosta kokemuksia Helsingistä ja Tuusulasta. Vantaalta ei aikoinaan edes luvattu hoitopaikkaa, joten sinne ei sitten muutettu. Askola on noihin verrattuna lapsiperheen taivas! Kunhan päättäjät jatkossakin ymmärtäisivät tilanteen sellaisena pitää.

      Askolassa on mielestäni erittäin hienosti hoidettu lastenhoito. Esim. ryhmäperhepäiväkoti Karamnelli on aivan huippupaikka.

      Päivähoidon jälkeen myös koululla on merkitystä. Ainakin Kirkonkylän koululla ja yläasteella on väkivallan suhteen nollatoleranssi.

      Lasten takia paikkakunnalle muutettiin ja kyllä se on siinä suhteessa kannattanut.

      • paikkaa

        Askola on huippupaikka kaikilta osin lapsiperheille.JA.!


    • XxX4

      Me emme Askolassa saa vuorohoitopaikkaa, koska molemmilla ei ole vakituista vuorotyötä. äiti hakee päivätyötä, mutta sitä ei löydy helposti omalta alalta, joten tässä sitä vietetään kotipäiviä vähän väliä, kun tarjotut työvuorot eivät sovi päivähoidon puitteisiin (6-17)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe