Ostimme viikko sitten 04-mallisen Grand Scenicin, ja olisi vähän kysyttävää kun tuntuu olevan vähän vikaa: Harvoin starttaa ekalla painalluksella, yleensä tarvitaan kaksi tai kolme. Ajossa ensimmäiset viisi-kymmenen minuuttia sammuu melkein aina kun vaihtaa vapaalle. Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Moottori sammuu!
5
2173
Vastaukset
- se auto
takuu korjaukseen
- näistä moottoreista!
auton oma järjestelmä juoruaa varmasti vian, kun se kytketään huollon tietokoneeseen. Maallikoille nuo uudet autot on aika pahoja tapauksia. Eli ehdottomasti suunta kohti merkkiliikettä...
- JUSA se alkuperäinen
Eli pistäpä googleen hakusanoiksi dephaser pulley eli tuo ongelma vaivaa yleisesti ainakin 1,6 ja 1,4 koneita ja ainoastaan Scenic ja Megane II malleja. Vikaa ei esiinny vanha koppasessa ja uudessa face liftissä. Mottori kun noissa on just pikkasen erilainen. Eli toi tsydeemi on seuraavassa kuvassa merkitty numerolla yksi ja kaksi
http://www.portti80.net/pulley.jpg
Meidänkin moottori käyttäytyy ihan kuin olisi vikaa juuri tuossa. Ja tuosta kun kuulemma ei edes tule vikakoodia.- JUSA se alkuperäinen
Eli rellun vikakuvaus löytyy seuraavalla hässäkällä: #4432A
En tosin ole varma onko tuota vikaa 1,4 litraisessa ja Grandiinhan sitä ei edes taida saada.
Meidän moottorin (1,6) vika täyttää oirekuvauksen aika hyvin:
Tyhjäkäynti lämpimälläkin koneella pätkivää, koko auto heilahtelee ja tuntuu siltä että moottori sammuu.
Liikkeellä ollessa kylmänä kaasua antaessa pätkii ja voimaa ei ole kunnolla. Kerää kaasua.
Ongelmat esiintyy noin 1400-1800 kierrosluku alueella.
Ainoa mitä ei ole on kilinä... eli moottori ei kilisi. Tosin tätä kuulemma ei aina tee.
Nyt moottoriin on vaihdettu vaikka mitä ja viime kerralla oli jossain anturin vaihdossa, jossa myös nokkahihna vaihdettiin. En sitten tiedä oliko juuri tuo osa, mutta ongelmat ei ainakaan mihinkään hävinneet. Kysyn parin viikon päästä. - JUSA se alkuperäinen
JUSA se alkuperäinen kirjoitti:
Eli rellun vikakuvaus löytyy seuraavalla hässäkällä: #4432A
En tosin ole varma onko tuota vikaa 1,4 litraisessa ja Grandiinhan sitä ei edes taida saada.
Meidän moottorin (1,6) vika täyttää oirekuvauksen aika hyvin:
Tyhjäkäynti lämpimälläkin koneella pätkivää, koko auto heilahtelee ja tuntuu siltä että moottori sammuu.
Liikkeellä ollessa kylmänä kaasua antaessa pätkii ja voimaa ei ole kunnolla. Kerää kaasua.
Ongelmat esiintyy noin 1400-1800 kierrosluku alueella.
Ainoa mitä ei ole on kilinä... eli moottori ei kilisi. Tosin tätä kuulemma ei aina tee.
Nyt moottoriin on vaihdettu vaikka mitä ja viime kerralla oli jossain anturin vaihdossa, jossa myös nokkahihna vaihdettiin. En sitten tiedä oliko juuri tuo osa, mutta ongelmat ei ainakaan mihinkään hävinneet. Kysyn parin viikon päästä.Ja viime talvenahan se sammu pariin kertaa startissa ja vikalla kerralla ei meinannut lähteä käyntiin sitten millään. Vika hävis ihan itsestään. Akussa ei vikaa ainakaan viimeisellä kerralla ollut ja ongelma oli sillä kertaa pahin.
Ja tuohan on yksi tuon vian oireista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392487
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381363- 841323
- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40949Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.123842- 31761
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait0750Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596