sanyo co2

vesi-ilma

onko kellään tietoa pumpusta?? pitäisi valita uudentalon lämmitys muoto ja tontillamme ei ole kalliota(maalämpö/porakaivo silloin ilmeisesti pois suljettu->kallis) ,kinnostusta olisi siis noihin vesi ilmälämpö juttuihin.

38

42944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saat

Kouvolan solarshopista saat tietoa sanyo co2, ovat asentaneet niitä paljon

• äöl

lue kokemuksia lämpöpumput info sivuilta

• Seppä Ilmarinen

Tontillasi on varmasti kalliota! Suomessa ei ole yhtään tonttia jonka alla ei ole kallio.
      Itse asiassa kalliolämpö on investointina kalliimpi, kuin pintamaahan kaivamalla upotetut keräysputket. Ilmalämpöpumput ovat huonompi hyötysuhteisia kuin maa- ja kalliolämpö, eikä kovilla pakkasilla toimi ollenkaan, joten en suosittele kuin apulämmöksi harrastusmielessä.

• klapiharrastelija

Jos on kysymyksessä kohtuu pieni talo, on järetöntä investoida mihinkään maalämpöratkaisuihin. Taloon vähän reilummin villaa ja sähkölämmityksen rinnalle ilmalämpöpumppu. Pakkasilla voi "harrastella" takan lämmitystä. Oli maalämpö tai ei, varaava tulisija yleensä laitetaan varalle ja tunnelman luojaksi.

Monta kertaa saa "harrastella" töissä ja kotoa pois, että saa tienatuksi maalämmön lisäkustannukset korkoineen.

Olen ihmetellyt maalammön suosiota. LVI-puolella vissin hyviä bisnesmiehiä.

• Lämpökaivolla paras
        klapiharrastelija kirjoitti:

Jos on kysymyksessä kohtuu pieni talo, on järetöntä investoida mihinkään maalämpöratkaisuihin. Taloon vähän reilummin villaa ja sähkölämmityksen rinnalle ilmalämpöpumppu. Pakkasilla voi "harrastella" takan lämmitystä. Oli maalämpö tai ei, varaava tulisija yleensä laitetaan varalle ja tunnelman luojaksi.

Monta kertaa saa "harrastella" töissä ja kotoa pois, että saa tienatuksi maalämmön lisäkustannukset korkoineen.

Olen ihmetellyt maalammön suosiota. LVI-puolella vissin hyviä bisnesmiehiä.

Juuri tänään kuulin että Sanyo CO2 pumpuista on tehty 130 Kpl riita juttuja varsinais-suomessa nyt laittavat ryhmäkanteen maahantuojalle kun ovat markkinoineet ja hämänneet tietoisesti ihmisiä. esi 300m/2 uudisrak myyty 4,5 Kw ilma-vesi systeemi peruslämmönlähteeksi.Taitanee loppua pisnekset mikä on ihan oikein.

• hjk1

puhuu taas joku lämmitysmestari jonka mielestä mikään ei saa maksaa mitään,heh ivt.n ilmavesilämpöpumppu on erittäin hyvä ja säästää!!!

• ostos

Minulla ollut jo kaksi talvea sanyo co2 lämpöpumppu ja olen edelleen tyytyväinen hankintaani, laite toiminut moitteettomasti ja säästänyt todellakin sen mitä myyjä lupasikin. Ennen paloi öljyä kskimäärin 3300 litraa vuodessa, talo -85 rakennettu ja neliöitä 145 30 puolilämmin kellarikerros jossa makkaranpaisto avotakka, sijainti Kaakkois-Suomi.
      Vuosi 2006 kulutus pelkkä lämmitys n.13100kWh ja
      2007 näyttää siltä että pudotusta tullee jonkin verran, (ehkä jää n.12000 kilowattituntiin).
      Suosittelen - Markku Kuusankoski -

• Osku.

sanyo co2 ilma-vesi lämpöpumppu

Markku Kuusankoski kirjoitti:
        > vuosi 2006 kulutus pelkkä lämmitys n.13100kWh<

Varmaan on varteenotettava hankinta öljylämmityslaitteistojen uusijoille!
        Kysyn kahden talven kokemusta?

Sinulla vuosi 2006 kulutus pelkkä lämmitys n.13100kWh
        entä taloussähkön kulutus kWh/v ?

Sanyo co2 laitteistojen putkistossahan on vesi!
        onko minkäänlaisia jäätymisongelmia kovemmilla pakkasilla
        latauspumpun ja ulkoyksikön välillä?
        Onko kompressori käynnissä yli -20° C pakkasilla ( onko silloin vastukset yksistään päällä )?
        Minkä on varmistus sähkökatkon varalle?

OMAT HANKINNAT:
        Säästää lämmityskuluissa voi myös näin kulutuksen pienentämiseksi.
        Omat laitehankinnat
        Rakennusala 187 m2, tilavuus 550 m3, 2 h talous:
        - ilmalämpöpumppu v 2003
        - öljylämmityskattilan uusiminen v 2005

Vielä vuonna 1985
        öljyä meni noin 3000 l/v
        sähköä meni 5500 kWh/v
        puita leivinuuniin 4 m3/v

Nyt vuonna 2006
        - öljyä meni 1514 l/v ( kulutus pienentynyt vuodesta 1985, 1486 l/v )
        - sähkön kulutus 7300 kWh/v ( kulutus kasvoi 1800 kWh/v )
        - puita leivinuuniin4 m3

• kommentteja
        Osku. kirjoitti:

Onko kompressori käynnissä yli -20° C pakkasilla ( onko silloin vastukset yksistään päällä )?

OMAT HANKINNAT:
        Omat laitehankinnat
        - ilmalämpöpumppu v 2003

Vielä vuonna 1985
        öljyä meni noin 3000 l/v
        sähköä meni 5500 kWh/v

Nyt vuonna 2006
        - puita leivinuuniin4 m3

"Sanyo co2 laitteistojen putkistossahan on vesi!
        onko minkäänlaisia jäätymisongelmia kovemmilla pakkasilla latauspumpun ja ulkoyksikön välillä?"
        >Aina kun on sähkö päällä, pumppu kierrättää vettä

"Onko kompressori käynnissä yli -20° C pakkasilla ( onko silloin vastukset yksistään päällä )?"
        >Maahantuoja kertoi että viikon oli ollut heillä poissa käytöstä viime talvena, -20 asteessa menee taas takaisin päälle, jos menee välillä kylmemmäksi

"Minkä on varmistus sähkökatkon varalle?"
        >Lauhdutin sijaitsee "termospullossa". Takka on varmaan ihan hyvä varalämmönlähde

• Osku.
        kommentteja kirjoitti:

"Sanyo co2 laitteistojen putkistossahan on vesi!
        onko minkäänlaisia jäätymisongelmia kovemmilla pakkasilla latauspumpun ja ulkoyksikön välillä?"
        >Aina kun on sähkö päällä, pumppu kierrättää vettä

"Onko kompressori käynnissä yli -20° C pakkasilla ( onko silloin vastukset yksistään päällä )?"
        >Maahantuoja kertoi että viikon oli ollut heillä poissa käytöstä viime talvena, -20 asteessa menee taas takaisin päälle, jos menee välillä kylmemmäksi

"Minkä on varmistus sähkökatkon varalle?"
        >Lauhdutin sijaitsee "termospullossa". Takka on varmaan ihan hyvä varalämmönlähde

Eikä juokseva vesi jäädy.
        Alla olevalla kysymyksellä:
        tarkoitin: että koska ulkoyksikkö on vähintään 20-30 cm irti lämpöisestä seinästä!
        Ja sähkökatkon aikana latauspumppu ei kierrätä vettä.

Jos on pakkasta vaikka se 20° C,
        niin mielestäni seisova vesi saattaa jäätyä eristetyssäkin putkistossa
        ( ollaan vaikka kahden viikon lomalla ).

Olen pähkäillyt että nyt pitäisi olla jokin automaattinen varavirtalähde
        ( vaikka aggregaatti tai akku ) joka antaa virtaa ainakin latauspumpulle

• ostos
        Osku. kirjoitti:

OMAT HANKINNAT:
        Omat laitehankinnat
        - ilmalämpöpumppu v 2003

Vielä vuonna 1985
        öljyä meni noin 3000 l/v
        sähköä meni 5500 kWh/v

Nyt vuonna 2006
        - puita leivinuuniin4 m3

Osku kyseli jäätymisvaaroista, ei minulla ole ollut mitään jäätymiseen viittaavaa ongelmaa ja
        muutamalla tutullakin sama laite eikä kukaan ole edes maininnut mistään jäätymisestä.
        Kyselit myös pakkasrajoista, ulkoyksikkö sammuttaa itsensä -26 pakkasella ja sen jälkeen täysin sähkövastuksien perässä, kyllä se sitä vastusta käyttää joskus alemmallakin pakkasella jos vettä lotrataan enemmän. Käyttösähköä meillä menee 6000-7000kWh vuodessa, öljyn kans meni suurinpiirtein saman verran. Ps. kysyin laitteiston myyjältä Solarshopista onko kyseisiä jäätymis juttuja ollut? sieltä tuli tiukka vastaus olemme asentaneet tänne Kouvolan lähiympäristöön lähes 70 samaa laitetta eikä yhdessäkään mitään ongelmaa, vaan kysymys on siitä että kilpailijat tämän jäätymis propakannan ovat keksineet!. Kilpailijoilla ei ole tarjota hiilidioksidi lämpöpumppuja vaan myyvät vähän samantapaista laitetta jossa on R410A välittäjäaine jonka potku loppuu jo -10 pakkasella. - Markku -

• Osku. kirjoitti:

Eikä juokseva vesi jäädy.
        Alla olevalla kysymyksellä:
        tarkoitin: että koska ulkoyksikkö on vähintään 20-30 cm irti lämpöisestä seinästä!
        Ja sähkökatkon aikana latauspumppu ei kierrätä vettä.

Jos on pakkasta vaikka se 20° C,
        niin mielestäni seisova vesi saattaa jäätyä eristetyssäkin putkistossa
        ( ollaan vaikka kahden viikon lomalla ).

Olen pähkäillyt että nyt pitäisi olla jokin automaattinen varavirtalähde
        ( vaikka aggregaatti tai akku ) joka antaa virtaa ainakin latauspumpulle

..taidetaan kaikki sortua pieneen panikointiin tässä asiassa, kuinkas usein niitä sähkökatkoksia kovimmilla pakkasilla sattuukaan?

Varavoimaksi riittäisi vaikkapa pari isoa akkua jolla hoitaisi saattolämmityksen pariksi päiväksi, yksinkertaisinta olisi järjestää pari magneettiventtiliä jotka sähkökatkoksen pidempään jatkuessa tyhjentäisi automaattisesti ulkoyksikön vesipiirin,ongelmaksi tulisi sitten järjestelmän (automaattinen) ilmaus uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

Ruottalaiset ovat omia vermeitään jäädytelleet ja tulleet siihen tulokseen että kyllä se lämmönvaihdin kestää pienet jäätymiset mutta eivät toki uskalla mainostaa jäätymisenkestoa,

Itse olen taipuvainen uskomaan että ei sen vaihtimen jäätyminen iso ongelma ole, jos se olisi todellinen vaara niin varmaan olisi glykolipiiri sitä estämässä se ei kuitenkaan sen varaajan hintaa kovasti nostaisi...

• sitä tarvitsee
        Kadunmies kirjoitti:

..taidetaan kaikki sortua pieneen panikointiin tässä asiassa, kuinkas usein niitä sähkökatkoksia kovimmilla pakkasilla sattuukaan?

Varavoimaksi riittäisi vaikkapa pari isoa akkua jolla hoitaisi saattolämmityksen pariksi päiväksi, yksinkertaisinta olisi järjestää pari magneettiventtiliä jotka sähkökatkoksen pidempään jatkuessa tyhjentäisi automaattisesti ulkoyksikön vesipiirin,ongelmaksi tulisi sitten järjestelmän (automaattinen) ilmaus uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

Ruottalaiset ovat omia vermeitään jäädytelleet ja tulleet siihen tulokseen että kyllä se lämmönvaihdin kestää pienet jäätymiset mutta eivät toki uskalla mainostaa jäätymisenkestoa,

Itse olen taipuvainen uskomaan että ei sen vaihtimen jäätyminen iso ongelma ole, jos se olisi todellinen vaara niin varmaan olisi glykolipiiri sitä estämässä se ei kuitenkaan sen varaajan hintaa kovasti nostaisi...

Sanyo co2 on saatavana akkuvarmistettu latauspumppu 5vrk varakäynnillä! niille jotka sitä tarvii ja hintakin vain 125 euroa.

• co2 asennus
        ostos kirjoitti:

Osku kyseli jäätymisvaaroista, ei minulla ole ollut mitään jäätymiseen viittaavaa ongelmaa ja
        muutamalla tutullakin sama laite eikä kukaan ole edes maininnut mistään jäätymisestä.
        Kyselit myös pakkasrajoista, ulkoyksikkö sammuttaa itsensä -26 pakkasella ja sen jälkeen täysin sähkövastuksien perässä, kyllä se sitä vastusta käyttää joskus alemmallakin pakkasella jos vettä lotrataan enemmän. Käyttösähköä meillä menee 6000-7000kWh vuodessa, öljyn kans meni suurinpiirtein saman verran. Ps. kysyin laitteiston myyjältä Solarshopista onko kyseisiä jäätymis juttuja ollut? sieltä tuli tiukka vastaus olemme asentaneet tänne Kouvolan lähiympäristöön lähes 70 samaa laitetta eikä yhdessäkään mitään ongelmaa, vaan kysymys on siitä että kilpailijat tämän jäätymis propakannan ovat keksineet!. Kilpailijoilla ei ole tarjota hiilidioksidi lämpöpumppuja vaan myyvät vähän samantapaista laitetta jossa on R410A välittäjäaine jonka potku loppuu jo -10 pakkasella. - Markku -

hei, onko tietoa/kokemusta ulkoyksikön siainnista, eli kiinteistön varjo vai eteläpuolelle. Itsellä hatarat tiedot yksikön siaintipaikasta hyötysuhdetta ajatellen?

• Arska
        co2 asennus kirjoitti:

hei, onko tietoa/kokemusta ulkoyksikön siainnista, eli kiinteistön varjo vai eteläpuolelle. Itsellä hatarat tiedot yksikön siaintipaikasta hyötysuhdetta ajatellen?

Vajaan viikon ollut Sanyo Co2 eco käytössä ja lyhyellä kokemuksella olen hyvin tyytyväinen, lämmintä käyttövettä tulee yli 4hlö perheen tarpeiden ja laitteisto on todella hiljainen, ainoa asia mistä haluan varoittaa...ainoastaan remonttireiska rakentaa talon yhdessä päivässä,antakaa asentajille aikaa tehdä työ huolella tätä laitetta ei asenneta hyvin mainospuheiden mainostamassa yhdessä päivässä,sanoisin että 2-2,5 työpäivää on hyvä asennusaika ei tule työn jäljestä juostenkustua.

• Nimetön
        Arska kirjoitti:

Vajaan viikon ollut Sanyo Co2 eco käytössä ja lyhyellä kokemuksella olen hyvin tyytyväinen, lämmintä käyttövettä tulee yli 4hlö perheen tarpeiden ja laitteisto on todella hiljainen, ainoa asia mistä haluan varoittaa...ainoastaan remonttireiska rakentaa talon yhdessä päivässä,antakaa asentajille aikaa tehdä työ huolella tätä laitetta ei asenneta hyvin mainospuheiden mainostamassa yhdessä päivässä,sanoisin että 2-2,5 työpäivää on hyvä asennusaika ei tule työn jäljestä juostenkustua.

Onko lisää kokemuksia?

Itsellä öljykattila,jonka rinnalle suunnitellut kyseistä laitetta.
        Mikä asennuksessa ottaa noin kauan,jopa kattilan vaihto on nopeampaa.

• Arska
        Nimetön kirjoitti:

Onko lisää kokemuksia?

Itsellä öljykattila,jonka rinnalle suunnitellut kyseistä laitetta.
        Mikä asennuksessa ottaa noin kauan,jopa kattilan vaihto on nopeampaa.

No kait se asennukseen menevä aika on kiinni paljon kohteesta, minulle sähkäri asenteli vikavirtasuojat ja toi 3x16a johdon melko kaukaa, kiinnitti hätä seis katkaisijat seinään talon ulkopuolelle ja sisäpuolelle ja veti keittiöön sisälämpötila-anturin ja ulos ulkolämpötila-anturin ja meni siltä tovi kun selaili asennuskaavioita.

Oman aikansa otti myös putkimiehen työt runsaasti putkihommia ja kun tilasin laitteeni siten että asennuksessa laitetaan uusi kiertovesipumppu ja paisuntasäiliö paineensäätimet patteriverkkoon ja uusi käyttövedensekoittaja.

Ei niitä nyt yhtäkkiä asenna mutta jos asennuttaa noin öljykattilan rinnalle kuten kirjoitit säästää kyllä aikaa kun jättää vanhoja laitteita käyttöön.

Itse päädyin vaihtamaan kokonaan pois öljystä koska kattila ja poltin oli aivan loppussa ja muutaman putken avaavaaminen paljasti putkiston sisältävän runsaasti kattilakiveä(puolentuuman putkissa 3mm reikä keskellä) oli laajempi putkien vaihto pidemmän päälle parempi vaihtoehto ja sain tinkattua niiden vaihtohintaa alas siten että olin tyytyväinen(kait asentaja firma pelästyi että saa kuitenkin pian palata vaihtamaan niitä).

Joka tapauksessa olen vieläkin tyytyväinen valintaani, se vesi ei muuten jäädy sen ulkoyksikön ja sisäyksikön välillä sen takia koska laite alkaa 2c lämpötilassa kierrättämään vettä hiljalleen jatkuvasti yksiköiden välillä.

• 1maunu1
        Arska kirjoitti:

No kait se asennukseen menevä aika on kiinni paljon kohteesta, minulle sähkäri asenteli vikavirtasuojat ja toi 3x16a johdon melko kaukaa, kiinnitti hätä seis katkaisijat seinään talon ulkopuolelle ja sisäpuolelle ja veti keittiöön sisälämpötila-anturin ja ulos ulkolämpötila-anturin ja meni siltä tovi kun selaili asennuskaavioita.

Oman aikansa otti myös putkimiehen työt runsaasti putkihommia ja kun tilasin laitteeni siten että asennuksessa laitetaan uusi kiertovesipumppu ja paisuntasäiliö paineensäätimet patteriverkkoon ja uusi käyttövedensekoittaja.

Ei niitä nyt yhtäkkiä asenna mutta jos asennuttaa noin öljykattilan rinnalle kuten kirjoitit säästää kyllä aikaa kun jättää vanhoja laitteita käyttöön.

Itse päädyin vaihtamaan kokonaan pois öljystä koska kattila ja poltin oli aivan loppussa ja muutaman putken avaavaaminen paljasti putkiston sisältävän runsaasti kattilakiveä(puolentuuman putkissa 3mm reikä keskellä) oli laajempi putkien vaihto pidemmän päälle parempi vaihtoehto ja sain tinkattua niiden vaihtohintaa alas siten että olin tyytyväinen(kait asentaja firma pelästyi että saa kuitenkin pian palata vaihtamaan niitä).

Joka tapauksessa olen vieläkin tyytyväinen valintaani, se vesi ei muuten jäädy sen ulkoyksikön ja sisäyksikön välillä sen takia koska laite alkaa 2c lämpötilassa kierrättämään vettä hiljalleen jatkuvasti yksiköiden välillä.

Kiinnostaa tämä ilma-vesilämpöpumppu. Mitä laite asennuksineen on maksanut. Kiinnostaisi edullinen myyjä/asentaja.

• Arska
        1maunu1 kirjoitti:

Kiinnostaa tämä ilma-vesilämpöpumppu. Mitä laite asennuksineen on maksanut. Kiinnostaisi edullinen myyjä/asentaja.

Asennuksineen tollanen sanyo menee 8500-9000€ riippuu kohteesta ja omista neuvottelutaidoista.

Sitä ultimaten vesi-ilpoa myydään halvemmalla mutta kun kyselin itse aikoinaan ultimatesta heidän laitetta rupesi nyppimään kun myyjiltä ei saanut mihinkään kysymykseen tyhjentävää vastausta, ja siihen ultin vehkeeseen maksoi asennus jotain 2000€ kun soitin heidän asentajafirmaansa kaikki pumput vastukset piti myös ostaa erikseen, niin ollaan lähellä sanyon co2 econ hintaa,
        kun ottaa huomioon laitteiden tehoerot ja sen yksinkertaisuuden joka sanyossa on puhutaan sanyon kohdalta hyvästä hinta laatusuhteesta.

Itse olen tälläinen peukalo keskellä kämmentätyyppi ja pidän siittä että lämmitystä ei tarvitse ajatella vaan se toimii itsekseen on sanyo mulle sopiva.
        Tein muuten testin vedin letkun sisältä pojan 800litraiseen uima-altaaseen ja päästin kuumaa vettä suoraan sanyosta täydellä juoksulla altaan täyteen,letkusta tuli lämmintä vettä alusta loppuun tasaisesti, kompura kyllä kävi kokoajan mutta osoitti hyvin tehonsa vaikka on vain 4,5kw vanha 19kw öljypoltin ei pystynyt samaan.

• Raiccu
        Arska kirjoitti:

Asennuksineen tollanen sanyo menee 8500-9000€ riippuu kohteesta ja omista neuvottelutaidoista.

Sitä ultimaten vesi-ilpoa myydään halvemmalla mutta kun kyselin itse aikoinaan ultimatesta heidän laitetta rupesi nyppimään kun myyjiltä ei saanut mihinkään kysymykseen tyhjentävää vastausta, ja siihen ultin vehkeeseen maksoi asennus jotain 2000€ kun soitin heidän asentajafirmaansa kaikki pumput vastukset piti myös ostaa erikseen, niin ollaan lähellä sanyon co2 econ hintaa,
        kun ottaa huomioon laitteiden tehoerot ja sen yksinkertaisuuden joka sanyossa on puhutaan sanyon kohdalta hyvästä hinta laatusuhteesta.

Itse olen tälläinen peukalo keskellä kämmentätyyppi ja pidän siittä että lämmitystä ei tarvitse ajatella vaan se toimii itsekseen on sanyo mulle sopiva.
        Tein muuten testin vedin letkun sisältä pojan 800litraiseen uima-altaaseen ja päästin kuumaa vettä suoraan sanyosta täydellä juoksulla altaan täyteen,letkusta tuli lämmintä vettä alusta loppuun tasaisesti, kompura kyllä kävi kokoajan mutta osoitti hyvin tehonsa vaikka on vain 4,5kw vanha 19kw öljypoltin ei pystynyt samaan.

Melko uskomattomalta kuullostaa omien Sanyo Eco kokemusteni pohjalta!

Meillä on ollut parin talven ajan ko. laite asennettuna ja talvisin on n. -10 pakkasasteen ilmalla turha toivo, että 4-henkinen perheemme kävisi suihkussa niin, että lämmin vesi riittäisi kokoajaksi! Vaikka pyrimme pitämään suihkut mahd. lyhyeänä, niin silti lämminvesi ei auttamattomasti vain riitä.

Lisäksi talvisin laite lyö itsensä silloin tällöin sammuksiin, kun yksi sulakkeista on laittanut itsensä vikavirtasuojauksen myötä pois päältä.
        Lämmityksen osalta laite toimii moitteettomasti, mutta lämmintä vettä varten joutuu erillinen kuparikierukka sähkövastus pyöräyttämään itsensä päälle lähes aina. Läpivuoden. Ja silti talvisin lämmin vesi ei riitä. Liekö viallinen laite vai asennettu sähköjen osalta jotenkin väärin?

• Sanyo:( Sanyo:(
        Raiccu kirjoitti:

Meillä on ollut parin talven ajan ko. laite asennettuna ja talvisin on n. -10 pakkasasteen ilmalla turha toivo, että 4-henkinen perheemme kävisi suihkussa niin, että lämmin vesi riittäisi kokoajaksi! Vaikka pyrimme pitämään suihkut mahd. lyhyeänä, niin silti lämminvesi ei auttamattomasti vain riitä.

Lisäksi talvisin laite lyö itsensä silloin tällöin sammuksiin, kun yksi sulakkeista on laittanut itsensä vikavirtasuojauksen myötä pois päältä.
        Lämmityksen osalta laite toimii moitteettomasti, mutta lämmintä vettä varten joutuu erillinen kuparikierukka sähkövastus pyöräyttämään itsensä päälle lähes aina. Läpivuoden. Ja silti talvisin lämmin vesi ei riitä. Liekö viallinen laite vai asennettu sähköjen osalta jotenkin väärin?

Meillä ollut käytössä 1, 5 kuukautta ja sinä aikana syönyt sähköä jo puolet, vuoden normaalikulutuksestamme! Onneksi jätimme öljykattilan vielä paikoilleen, joten siirryimme tammikuun alussa käyttämään sitä, koska alle nollan lämpötiloissa Sanyo näyttää käyttävän sähköä aivan hirveästi. Eikä vielä ole ollut edes kunnon pakkasia!

Sais nähdä miten sitten kesällä, keväällä ja syksyllä laite toimii!

Oletteko te, joilla tämä laite on, seuranneet sähkön kulutusta, paljonko laite kuluttaa talvella ja paljonko kesällä?

• sanyoco2
        Sanyo:( Sanyo:( kirjoitti:

Meillä ollut käytössä 1, 5 kuukautta ja sinä aikana syönyt sähköä jo puolet, vuoden normaalikulutuksestamme! Onneksi jätimme öljykattilan vielä paikoilleen, joten siirryimme tammikuun alussa käyttämään sitä, koska alle nollan lämpötiloissa Sanyo näyttää käyttävän sähköä aivan hirveästi. Eikä vielä ole ollut edes kunnon pakkasia!

Oletteko te, joilla tämä laite on, seuranneet sähkön kulutusta, paljonko laite kuluttaa talvella ja paljonko kesällä?

käykää tuolta katsomassa kokemuksia ja keskustelua laitteista.

Aika hurjalta kuullostaa että 1,5kk ehtii kuluttaa yhtä paljoin kuin ½ vuodessa...

Paljonko kulunut per kk?

• Petetty

Liekkö laitteessa vikaa vai onko tuo sähkön kulutus ominaisuus. Ennen laitteen asennusta öljylämmitys, kulutus oli 2500l öljyä vuodessa ja sähkön kulutus 7000 kWh. Nyt pari kuukauden aikana sähkömittariin tullut n.3500 kWh, Laitteet säädetty maahantuojan ohjeiden mukaan. Harmikseni en jättänyt öljykattilaa rinnalle varajärjestelmäksi.

• sanyon hankkinut
        Petetty kirjoitti:

Liekkö laitteessa vikaa vai onko tuo sähkön kulutus ominaisuus. Ennen laitteen asennusta öljylämmitys, kulutus oli 2500l öljyä vuodessa ja sähkön kulutus 7000 kWh. Nyt pari kuukauden aikana sähkömittariin tullut n.3500 kWh, Laitteet säädetty maahantuojan ohjeiden mukaan. Harmikseni en jättänyt öljykattilaa rinnalle varajärjestelmäksi.

asensin kyseisen laitteen loka/marrskuu 08. silloin kelit reilusti plussalla ja laite vei sähköä kahdessa kuukaudessa 2500 kwh. kelit meni pakkaselle kulutus nousi hieman.suurempi huoli rupesi olemaan lämmön tuotto. aluksi -7c pakkasen jälkeen lämmöt ei kohonnut pötissä yli 35c. pienen säätelyn jälkeen sai kehittämään lämpöä -12c pakkaseen asti niin että kun kävi pesulla lämmöt vielä nousi 48c. sen jälkeen vastusten käyttö mukana myös lämmityksessä. lämmin käyttövesikin lämmitetään loppulämpöönsä aina vastuksella. laite on paremminkin käyttöveden esilämmittäjä.itsellänikin talo kuluttanut öljyä alle 2000 l/vuosi. harmikseni ostin muka niin hyvän laitteen että vein öljykattilan pois. tällaista laitetta en itse ainakaan ostanut, kumminkinsellaisen sain.

• Petetty
        sanyon hankkinut kirjoitti:

asensin kyseisen laitteen loka/marrskuu 08. silloin kelit reilusti plussalla ja laite vei sähköä kahdessa kuukaudessa 2500 kwh. kelit meni pakkaselle kulutus nousi hieman.suurempi huoli rupesi olemaan lämmön tuotto. aluksi -7c pakkasen jälkeen lämmöt ei kohonnut pötissä yli 35c. pienen säätelyn jälkeen sai kehittämään lämpöä -12c pakkaseen asti niin että kun kävi pesulla lämmöt vielä nousi 48c. sen jälkeen vastusten käyttö mukana myös lämmityksessä. lämmin käyttövesikin lämmitetään loppulämpöönsä aina vastuksella. laite on paremminkin käyttöveden esilämmittäjä.itsellänikin talo kuluttanut öljyä alle 2000 l/vuosi. harmikseni ostin muka niin hyvän laitteen että vein öljykattilan pois. tällaista laitetta en itse ainakaan ostanut, kumminkinsellaisen sain.

Kyllä minun mielestä maahantuojan tulisi vastata lupauksiinsa sanyo co2 talodellisuudesta. Keskustelut edustajan kanssa loppuivat kuukausi sitten, yritystä on ollut, ei vastaa puheluihin eikä soittopyyntöihin.

• ei ainakaan sanyo
        Petetty kirjoitti:

Kyllä minun mielestä maahantuojan tulisi vastata lupauksiinsa sanyo co2 talodellisuudesta. Keskustelut edustajan kanssa loppuivat kuukausi sitten, yritystä on ollut, ei vastaa puheluihin eikä soittopyyntöihin.

odotan yhteydenottoa maahantuojalta, lupasi soitella nyt alkuviikosta. itse en ainakaan jätä asiaa tähän. ottavat yhteyttä tai eivät.

• täälläkin
        ei ainakaan sanyo kirjoitti:

odotan yhteydenottoa maahantuojalta, lupasi soitella nyt alkuviikosta. itse en ainakaan jätä asiaa tähän. ottavat yhteyttä tai eivät.

Myös minä olen pettynyt Sanyon maahantuojan katteettomiin lupauksiin. Uudemmalla varaajalla varustetun 9 kW Sanyon sähkönkulutus on aivan käsittämättömän suuri. Millään säädöillä systeemistä ei löydy yli luvattuja COP-arvoja ja luvattua energiankulutuksen alentumista. Olen ottanut yhteyttä maahantuojaan ja odottelen enää pari päivää vastausta...

• niinniinniin
        Petetty kirjoitti:

no eihän tuo nyt niin paha oo. 2500 litraa on noin 25000 kW 7000= 32000 kW. 3500kW/60=58kW*210=12180kW 3875kW=16055kW.

eli veikkaukseni sinun vuosikulutukseksi on noin 16000 kW, ja ennen oli 32000kW. eli tulis säästöä puolet :)

• mikakyt
        niinniinniin kirjoitti:

no eihän tuo nyt niin paha oo. 2500 litraa on noin 25000 kW 7000= 32000 kW. 3500kW/60=58kW*210=12180kW 3875kW=16055kW.

eli veikkaukseni sinun vuosikulutukseksi on noin 16000 kW, ja ennen oli 32000kW. eli tulis säästöä puolet :)

Sanyosta.Tarkkana saa olla kulutuksen suhteen.Suosittelen kaikille kwh mittarin hankkimista co2 kanssa.Vastaan on tullut laitteita jotka eivät vastaa odotuksia.
        tuo 16000kw /32000kw on normaali säästö 4,5kw
        laitteelle.Mutta on ollut laitteita jotka pyörivät 100% ja veden lämpö alle 40 asteista omassa varaajassa vastukset poiskytkettynä -15 asteessa alle 100m2 talo.Siis sähköä palaa yli 80kw/vrk eikä lämmitysteho riitä.

• co peke
        Raiccu kirjoitti:

sanyo co2 EI tarvi eikä pidäkään laittaa vikavirta suojatun sulakkeen taakse eli pitäis sähkärin käydä

• Ipe2

Sanyon CO2 (SHP-C90GDN/GEN) ilmalämpöpumpun vesipuolen kytkentä mietityttää. On outlet ja Inlet. Kumpi liittimistä antaa lämmintä vettä.

• ripakinttu
        täälläkin kirjoitti:

Myös minä olen pettynyt Sanyon maahantuojan katteettomiin lupauksiin. Uudemmalla varaajalla varustetun 9 kW Sanyon sähkönkulutus on aivan käsittämättömän suuri. Millään säädöillä systeemistä ei löydy yli luvattuja COP-arvoja ja luvattua energiankulutuksen alentumista. Olen ottanut yhteyttä maahantuojaan ja odottelen enää pari päivää vastausta...

Itselläni Sanyo Co2 4,5kw pömpeli. Laitettu uuteen taloon jossa neliöitä n.150 ja kuutioita 370. Talo lisäksi eristetty matalaenergiataloksi. Sanyo asennettu marraskuussa ja sähköä syönyt jo nyt noin 10000 kwh. Ei sais mennä noin paljon. Vastus pauhaa sisäyksikössä. Ongelmallisinta lukuisat sulatukset vuorokaudessa nolla-asteen tuntumassa. Silloin syö sähköä TODELLA PALJON vuorokaudessa. Säätöjä olen yrittänyt tehdä puolisen vuotta, mutta turhaan. Olen todella pettynyt Sanyoon.

• Sanyo, Sanyo

No, nyt on sitten kokemusta kevät- ja kesäkuukausistakin, ja nyt kulutus on ihan siedettävällä tasolla.

Meillä kyllä jouduttiin tekemään korjaustoimenpiteitä varaajan kytkennöille, eli harmaa ja valkoinen piuha oli alun perin väärin kytketty, jonka seurauksena varaaja ei saavuttanut sille asetettua lämpötilaa, vaan pyöritti ulkoyksikköä jatkuvasti.

Tämän jälkeen vielä olemme ottaneet vastukset kokonaan pois käytöstä, kun ulkolämpötila on sen sallinut eli yli -15 asteen lämmöissä. Vastuksia olemme käyttäneet vain sellaiset 1,5 sauna-iltoina, jos veden lämpötila ei ole ollut riittävä. Veden lämpötila on kyllä riittänyt silloin, kun laite on ollut käynnissä 65 asteen lämmityksessä, eikä vastuksia silloin ole tarvinnut ottaa käyttöön.

Eli nyt kun tarkastelen meidän sähkön kulutusta, niin se on lisääntynyt noin hieman yli puolella entiseen verrattuna, ja tässä kulutuksessa on mukana myös ne "hurjat" lukemat, ennen korjaus ja säätötoimenpiteitä. Toki meillä on ollut se öljylämmitys talven pakkaskuukausina käytössä. Viime talvena öljyä kului noina pakkaskuukausina alle 400 litraa, eli 300-400 litraa. Sähkönkulutus siihen päälle n. 11.000 kWh/vuosi. Aikaisempi sähkönkulutus meillä oli n. 5,000 kWh/vuosi. Eli Sanyo on vienyt noi 6.000 kWh/vuodessa. Talo meillä on sellaiset hieman päälle 140 neliötä, jossa myös autotallissa ja sisävarastoissa on vesikiertoinenlämmitys,

Sanoisinpa, että EI PAHA!

• ilmavesilämittäjä
        Arska kirjoitti:

Itse ostin nettikaupasta www.finnaine.fi vuosi sitten 290m2 kokoiseen taloon
        Gree ilmavesilämpöpumpun ja vuoden lämmityskulut käyttöveden lämmitys yht. ovat olleet sen jälkeen n.1000€/v. (laitoin laitteelle oman kulutusmittarin jolla pystyn seuraamaan kulutusta kokoajan)
        Entisellä öljypoltin hässäkällä meni öljyä yli 4000L.
        Talon kokonais sähkönkulutus on viimeiseltä vuodelta 21000kW sisältäen siis myös lämmityksen.
        meillä oli olemassa suuri varaaja 1000L johon pystyi liittämään ilmavesilämmityksen suoraan
        Laitteet makso 3500€ asennus tarvikkeineen 500 €
        Takasin maksu aika n. 3 v.

• Harmia teettää..
        ripakinttu kirjoitti:

Itselläni Sanyo Co2 4,5kw pömpeli. Laitettu uuteen taloon jossa neliöitä n.150 ja kuutioita 370. Talo lisäksi eristetty matalaenergiataloksi. Sanyo asennettu marraskuussa ja sähköä syönyt jo nyt noin 10000 kwh. Ei sais mennä noin paljon. Vastus pauhaa sisäyksikössä. Ongelmallisinta lukuisat sulatukset vuorokaudessa nolla-asteen tuntumassa. Silloin syö sähköä TODELLA PALJON vuorokaudessa. Säätöjä olen yrittänyt tehdä puolisen vuotta, mutta turhaan. Olen todella pettynyt Sanyoon.

Kaverini juuri soitti ja kertoi sanyo co2 ongelmista..
        Hänellä kulutus on ollut kohtuullinen, mutta pumpun yleinen toiminta on ollut hankalaa, esimerkiksi tänään oli vaihtanut kielen itsestään..
        Myyjä ei tietty vastaa puhelimeen ja kaverini V...ui kun kuuli laajasta sanyo ongelmista..kanteita on nostettu paljon ja tiedän yhden toimittajan, joka oli ehtinyt myydä kuusi kpl pumppuja ja kaikkiin oli ilmeentynyt vikoja (kaikista myös kanne).
        En lyttää koko keksintöä tai merkkiä, mutta mielestäni takuun ja esimerkiksi kaupanpurun mahdollisuus pitäisi olla olemassa.
        Suosittelisin ihmisiä hankintaa tehdessään katsoa hinnan lisäksi myyjän taustaa, merkin historiaa ja valmistusmaata sekä tiedustella mahdollisia referenssikohteita.
        Suosittelisin ilma/vesi hankkijoita katsomaan länteen päin..ei itään..

• Meidä kokemukset
        Raiccu kirjoitti:

Teillä on jotain vikaa laitteessa tai sen asennuksessa. Meillä ollut Sanyo 2 talvea ja 4 henkiselle perheelle ei lämmintä käyttövettä tarvitse säästellä. Järjestelmä toimii vielä -20 asteen pakkaselle ulkoyksikön voimin. -24 asteessa ulkoyksikkö vielä pyörii mutta järjestelmä avittaa veden lämmitystä sähkövastuksen avulla. Tätä kylmemmällä järjestelmä toimii pelkällä sahkövastuksella.

• ole!!!

Kun lukee minkälaiseen beta-testaajan rooliin joutuu sanyo-mies niin älä nyt ihmeessä investoi moiseen *askaan. VILP voi olla varteenotettava lisälämmönlähde kun jälleenmyyntiketju lopettaa yli 5000 euron katteen repimisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe