kylpyhuoneen lattian saumat halkeilevat

Onko haitallista?

Meillä on 8 vuotta sitten rakenettu rivitaloasunto.
Kylpyhuone näyttää ainakin silmämääräisesti hyväkuntoiselta, mutta olen huolestunut lattian laattojen saumauksesta. Niissä on läheltä katsottunut paljon pieniä halkeamia, ihan pieniä mutta kuitenkin? Vettä voi siis päästä saumojen läpi suihkussa käydessä, käymme 2 kertaa päivässä suihkussa, mutta lattia ehtii aina hyvin kyllä kuivua, kun on lattialämmitys. Jos ja kun oletan, että alla on vesieristys, niin pitäisikö olla huolissaan? Mitään hajua tms ei ole ollut. Mutta onko muilla saumaukset halkeilleet ja mistä johtuu? Voiko johtua lattialämmityksestä. Olen saumoja kyllä puhdistanut ahkerasti ja juuriharjalla jynssänyt, voiko se olla syy? Millä saumoja yleensäkin puhdistetaan, kun ei pyyhkimällä tule puhtaiksi? Auttaako saumojen uudelleen saumaus vanhan sauman päälle? Onko kukaan uudelleensaumannut?

6

7067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päällä?

Saumojen halkeamista voi aiheuttaa esim. se, jos lattialämmitystä ei pidetä jatkuvasti päällä. Sen pitää olla päällä kesät talvet, jottei alusrakenteissa tapahtuisi lämmön vaihteluista johtuvaa kutistumista ja laajentumista rakenteissa. Se voi vaikuttaa myös vesieristeen kestävyyteen.

• asialla

ei ole merkitystä, jos vesierstys asianmukainen, saumat päästää jokatapauksessa kosteutta lävitseen, saumauslaasti kun ei ole vesitiivistä millään muotoa.

• harmistunut

Lattialämmitys on aina päällä ja lattia kuivuu ainakin pinnalta päin katsottuna nopeasti, ilmastointi on myös hyvä, on raikasta ainakin. Oletan, että näin uudessa asunnossa olisi vesieritys kunnossa? Ei kai siten tarvitse lisäselvitystä hankkia asiaan, esim. kosteusmittausta, voi olla siis huoleti? Vai mitä mietitte? Mutta on se merkillistä, että ne saumat rakoilee, en ole moista nähnyt tai kuullut muilla..Kai se lattialämmitys sitten vain haurastuttaa saumoja, kun usein suihkutetaan ja lattia kastuu ja kuivuu yhtenään?

• Saumalaasti
        harmistunut kirjoitti:

Lattialämmitys on aina päällä ja lattia kuivuu ainakin pinnalta päin katsottuna nopeasti, ilmastointi on myös hyvä, on raikasta ainakin. Oletan, että näin uudessa asunnossa olisi vesieritys kunnossa? Ei kai siten tarvitse lisäselvitystä hankkia asiaan, esim. kosteusmittausta, voi olla siis huoleti? Vai mitä mietitte? Mutta on se merkillistä, että ne saumat rakoilee, en ole moista nähnyt tai kuullut muilla..Kai se lattialämmitys sitten vain haurastuttaa saumoja, kun usein suihkutetaan ja lattia kastuu ja kuivuu yhtenään?

Jos siinä on käytetty vääränlaista saumalaastia.
        Sellaista joka ei kestä lattialämmitystä?

• että on
        harmistunut kirjoitti:

kontallaan katsomassa laatoituksesta vikaa suurennuslasin kanssa.

Mulla on kymmeniä vuosia ollut ilman vesieristystä laatoitus eikä ole hajuja eikä kosteutta. Kylppärin ulkopuolelta remontti tehty ja silloin katsoimme suihkun kohdalta poraamalla reiän.

• Anonyymi

Skodani vuotaa vettä oviin ja haisee tosi tosi pahalle? Mitä teen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe