Olen menossa ihan lähiaikoina autologiseen kantasolusiirtoon ja olisin kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksista/tiedoista. Miten kaikki meni, miten jaksaminen hoidon aikana ja varsinkin sen jälkeen jne?? Jännittää kovasti, toivottavasti kaikki menee hyvin.
Jaksamisia ja paranemisia kaikille :)
Kantasolusiirto-kokemuksia?
4
1098
Vastaukset
- Aarsu
Minulle tehtiin 2kk.sitten autologinen kantasolusiirto.Olen kirjoittanut siitä tällä palstalla otsikolla kantasolusiirto ja kotihoito.Se on kirjoitettu 01.04.,siinä kerron miltä se minusta tuntui ja miten se onnistui,vaikutti.
- Viuhti
Viitsisitkö vielä vastata muutamaan kysymykseen.. eli millainen olo on kotiin päästessä, mitä jaksaa? Onko päällä jotain lääkitystä? Tuliko kovasti pahoinvointia/väsymystä hoidon aikana? Kuinka pitkä sairasloma jälkeenpäin,milloinkohan keskimäärin pystyy töihin palaamaan? kuinka kauan pitää vältellä yleisiä paikkoja? Ja tuleeko jotain ruokarajoituksia, entä muita?
Paljon kysymyksiä, toivottavasti jaksat vastata! Onhan nuo jotkin asiat tietenkin yksilöllisiä, mutta kun ei tuolta sairaalasta tuollaisiin kysymyksiin ole vastauksia saanut, ja mieltä kuitenkin kovasti askarruttaa :) - Aarsu
Viuhti kirjoitti:
Viitsisitkö vielä vastata muutamaan kysymykseen.. eli millainen olo on kotiin päästessä, mitä jaksaa? Onko päällä jotain lääkitystä? Tuliko kovasti pahoinvointia/väsymystä hoidon aikana? Kuinka pitkä sairasloma jälkeenpäin,milloinkohan keskimäärin pystyy töihin palaamaan? kuinka kauan pitää vältellä yleisiä paikkoja? Ja tuleeko jotain ruokarajoituksia, entä muita?
Paljon kysymyksiä, toivottavasti jaksat vastata! Onhan nuo jotkin asiat tietenkin yksilöllisiä, mutta kun ei tuolta sairaalasta tuollaisiin kysymyksiin ole vastauksia saanut, ja mieltä kuitenkin kovasti askarruttaa :)Olo oli melko huono kun pääsin pois sairaalasta.23 vrk olin siellä eristyksissä.Pahoinvointia oli yhtenä päivänä,silloin kunolin saanut nämä sytostaatit.Pahin ongelma minulla oli ,kun sain siellä sairaalassa ns.sairaala viruksen.ripulointia oli kahden viikon ajan.tähän virukseen ei sairaalassa löytynyt mitään lääkettä joka olisi tehonnut.Se myös vei kuntoni alas.Itse tämä varsinainen hoito sytostaatit ja kantasolujen siirto sujuivat ongelmitta.Ei näitä tarvitse jännittää,se onnistuu ammattilaisilta hyvin.Eristyksissä oleminen,yksinäisyys vaatii sopeutumista,vaan kyllä siihen pian tottuu.Onhan puhelimet käytettävissä ja vieraitakin saa käydä.Varsinaista syöpälääkitystä minullr ei hoidon jälkeen määrätty,vain erilaisia suojalääkkeitä saan.niitä joutuukin sitten syömään puoli vuotta.En ole enää mukana työelämässä,jos olisin,niin sairaslomaa olisi annettu 6kk.Sairaalasta kotiinlähtiessä saa mukaan kotihoito-ohjeet.Muista pyytää jos eivät muista antaa.Kyllä se hyvin menee,kun vaan kaikenlaiset virukset pysyvät loitolla.Onnea matkaan!
- Viuhti
Aarsu kirjoitti:
Olo oli melko huono kun pääsin pois sairaalasta.23 vrk olin siellä eristyksissä.Pahoinvointia oli yhtenä päivänä,silloin kunolin saanut nämä sytostaatit.Pahin ongelma minulla oli ,kun sain siellä sairaalassa ns.sairaala viruksen.ripulointia oli kahden viikon ajan.tähän virukseen ei sairaalassa löytynyt mitään lääkettä joka olisi tehonnut.Se myös vei kuntoni alas.Itse tämä varsinainen hoito sytostaatit ja kantasolujen siirto sujuivat ongelmitta.Ei näitä tarvitse jännittää,se onnistuu ammattilaisilta hyvin.Eristyksissä oleminen,yksinäisyys vaatii sopeutumista,vaan kyllä siihen pian tottuu.Onhan puhelimet käytettävissä ja vieraitakin saa käydä.Varsinaista syöpälääkitystä minullr ei hoidon jälkeen määrätty,vain erilaisia suojalääkkeitä saan.niitä joutuukin sitten syömään puoli vuotta.En ole enää mukana työelämässä,jos olisin,niin sairaslomaa olisi annettu 6kk.Sairaalasta kotiinlähtiessä saa mukaan kotihoito-ohjeet.Muista pyytää jos eivät muista antaa.Kyllä se hyvin menee,kun vaan kaikenlaiset virukset pysyvät loitolla.Onnea matkaan!
Kiitos vastauksista! Muutaman päivän päästä pitäis sairaalaan lähteä. Jännittää tietenkin miten kaikki menee, mutta toisaalta sitä odottaa että saa taas tämän taistelun päätökseen, toivottavasti tällä kertaa vaan pysyvästi. Kaikkea hyvää sinulle! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain627552Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1191487Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691439- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774