Porakaivo porattuna, mutta pumppu, painesäiliö yms. uupuu.
Kysymys: Kannattaako hankkia itse ja asentaa paikalle vai ostaa asennettuna joltain firmalta?
Lähinnä tuo hintapuoli kiinnostaa eli tuleeko paljon säästöä, jos itse hoitaa homman. Peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä ja uskoa omiin kykyihin on:)
Omalle työllehän ei toisaalta takuuta saa...
Porakaivopumpun asentaminen?
3
2800
Vastaukset
- huolella.
Itsellä on toiminut 20 vuotta ylös nostamatta.
Naapuriin laittoi oikein "putkimies" ja 2kk jälkeen sähkökaapeli oli hieroutunut rikki.
Molemmat olivat Grundforseja joiden mukana tuli seikkaperäiset ohjeet.
Olisin nykyään enempi ejektoripumpun kannalla,jolloin sähköosat olisivat helpommin huollettavissa.
Itse asentaen säästöä tulee ainakin jatkossa kun tiedät mitä ja miten siellä reiässä kuuluu olla.- Mate
Kannattaa tietää mitä tekee.
Voin kertoa että syntyy pienoinen paniikki kun vesi loppuu pumpun hajoamiseen perjantaina puolilta päivin ja olet kotona pienen vauvan kanssa :)
Näin kävi kun talon edellinen omistaja oli säästänyt ja asentanut pumpun itse.
Oli kiinnittänyt johdon putkeen nippusiteillä jotka aina ajan kanssa löystyvät ja putoavat alas. Johto oli valahtanut reiän ja pumpun väliin ja eriste oli hankautunut rikki. Eristeen alle oli päässyt vettä joka oli kulkeutunut moottoriin ja se sitten siitä. - kyllä ihmetyttää
Mate kirjoitti:
Kannattaa tietää mitä tekee.
Voin kertoa että syntyy pienoinen paniikki kun vesi loppuu pumpun hajoamiseen perjantaina puolilta päivin ja olet kotona pienen vauvan kanssa :)
Näin kävi kun talon edellinen omistaja oli säästänyt ja asentanut pumpun itse.
Oli kiinnittänyt johdon putkeen nippusiteillä jotka aina ajan kanssa löystyvät ja putoavat alas. Johto oli valahtanut reiän ja pumpun väliin ja eriste oli hankautunut rikki. Eristeen alle oli päässyt vettä joka oli kulkeutunut moottoriin ja se sitten siitä.Tiesitkö, että Grunfossin ohjeissa neuvotaan kiinnittämään sähköjohto löysästi putkeen kiinni nippusiteilla noin kahden metrin välein?? Jopa laatikko sisältää noin 30 nippusidettä.
Miten teillä se johto nyt kulkee? Kireellä ilman nippusiteitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584