Tulipa taas nostalginen

KristaTee

olo (tulee muuten joka kevät). Kävin koiran kanssa pienellä lenkillä ja pelloilta tuli tuo niin tuttu lannoitteiden ja lannan tuoksu. Älkää yhtään nyrpistelkö. Tuli mieleen aika, joilloin mmeillä vielä viljeltiin. Nyt ei ole jäljellä kuin yksi peltopläntti ja sekin kesannolla.

Olin silloin vielä töissä ja töiden jälkeen auttelin minkä jaksoin. Raskastahan se oli, puolen yön jälkeen nukkuman ja neljältä taas menoksi. Pitkä työmatka ja eläimet piti hoitaa ennen lähtöä. Vaan oli se upeata elämää.

Tämä on pätkä jokakeväistä nostalgiaa.

3

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aarre

Stadille läksimme puettuina uusiin vaaleisiin tamineisiin. Lintsiltä kuului musiikkia isoon osaan Stadia. Se oli toivon ja riemun aikaa.

• 1943

minunkin juureni ja maalla olen asunut suurimman osan elämästäni. Hesassa tuli oltua kymmenkunta vuotta. Lämpöisen kevätsateen jälkeen tuoksut ovat monenlaiset. Lapsuuskodissani ei vappua vietetty, vaan yleensä oli kiireinen aika. Samoin oli omassa perheessäni, mieheni oli maajussi. Lasten ollessa pieniä meillä oli simaa ja tein munkkeja, oli serpentiinejä ja ilmapalloja. Ilman ollessa suotuisa tein puutarhatöitä ylioppilaslakki päässä. Nyt lähden metsää raivaamaan, on kypärä ja muut varusteet. On vuorotellen nostalgiaa ja arkitodellisuutta.

• Vähemmän vaan enää tulee lannan tuoksuja. Minä olen melkein koko ikäni sitä haistellut.
      Mukulana jo kotona olin sitä pellolle levittämässä, ihan totta. Pieni paikka kun oli niin talikko vaan heilumaan. Silloin tehtiin työtä.

Olen vähän ollut pois niistä ympyröistä, mutta naimisissa olen maajussin kanssa ja karjaa aikamme pidettiin, joten on siihen totuttu.

Olen ollut vain kotona, ei paljon muuttunut elämä eläkeikään tullessa, vielä isäntä viljelee, on hieman nuorempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2149
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2092
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1542
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      122
      1461
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      467
      1293
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      76
      1068
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      52
      898
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      229
      809
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      356
      795
    Aihe