olo (tulee muuten joka kevät). Kävin koiran kanssa pienellä lenkillä ja pelloilta tuli tuo niin tuttu lannoitteiden ja lannan tuoksu. Älkää yhtään nyrpistelkö. Tuli mieleen aika, joilloin mmeillä vielä viljeltiin. Nyt ei ole jäljellä kuin yksi peltopläntti ja sekin kesannolla.
Olin silloin vielä töissä ja töiden jälkeen auttelin minkä jaksoin. Raskastahan se oli, puolen yön jälkeen nukkuman ja neljältä taas menoksi. Pitkä työmatka ja eläimet piti hoitaa ennen lähtöä. Vaan oli se upeata elämää.
Tämä on pätkä jokakeväistä nostalgiaa.
Tulipa taas nostalginen
3
442
Vastaukset
- Aarre
Stadille läksimme puettuina uusiin vaaleisiin tamineisiin. Lintsiltä kuului musiikkia isoon osaan Stadia. Se oli toivon ja riemun aikaa.
- 1943
minunkin juureni ja maalla olen asunut suurimman osan elämästäni. Hesassa tuli oltua kymmenkunta vuotta. Lämpöisen kevätsateen jälkeen tuoksut ovat monenlaiset. Lapsuuskodissani ei vappua vietetty, vaan yleensä oli kiireinen aika. Samoin oli omassa perheessäni, mieheni oli maajussi. Lasten ollessa pieniä meillä oli simaa ja tein munkkeja, oli serpentiinejä ja ilmapalloja. Ilman ollessa suotuisa tein puutarhatöitä ylioppilaslakki päässä. Nyt lähden metsää raivaamaan, on kypärä ja muut varusteet. On vuorotellen nostalgiaa ja arkitodellisuutta.
Vähemmän vaan enää tulee lannan tuoksuja. Minä olen melkein koko ikäni sitä haistellut.
Mukulana jo kotona olin sitä pellolle levittämässä, ihan totta. Pieni paikka kun oli niin talikko vaan heilumaan. Silloin tehtiin työtä.
Olen vähän ollut pois niistä ympyröistä, mutta naimisissa olen maajussin kanssa ja karjaa aikamme pidettiin, joten on siihen totuttu.
Olen ollut vain kotona, ei paljon muuttunut elämä eläkeikään tullessa, vielä isäntä viljelee, on hieman nuorempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664