Mikä voisi olla?

riituliisa

Voisiko olla, että minulle olisi puhjennut jokin muu allergia tai herkkyys laktoosi-intoleranssin lisäksi, kun minua turvottaa edelleen (ajattelin sen johtuvan vain tuosta laktoosista...) ja usein syönnin jälkeen iskee mahakipu? Myöskin usein tulee ruokailun jälkeen oksettava olo tai muuten tosi huono ja liian täysi olo turvotus. Tuntuu kamalalta, kun maha on kuin jalkapallo. Voisiko kotona testata "alustavasti", että mikä minua voisi vaivata? Tarkoitan lähinnä ruokavalion muutosta hetkellisesti tms.

4

403

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skalskjdf

maitohan voi olla sopimaton muutenkin kuin laktoosin vuoksi. Kokeile jättää se pois joksikin aikaa. Voi tietysti olla jokin muukin ruoka-aine (vaikka peruna!). Kokeile yksi kerrallaan parin viikon ajan.

• horjuvainen

Keliakiaa sairastava tuttuni puhui juuri tuollaisista oireista..Onko sulta sitä testattu?
      Sen pitäis olla kovin kivulias mutta tiedän heti kaksi tuttua joilla ei ollut muita kuin nuo oireet..

• Fray

Ihan samanlaisia oireita kuin minulla ollessani vielä vegaani (=kasvisruokavalio ilman kananmunaa ja maitotuotteita). Oltuani pari vuotta vegaanina aloin kärsiä henkeä ahdistavasta mahanturvotuksesta johon edes ilmavaivalääkkeet eivät auttaneet nimeksikään. Minua myös usein oksetti ja pyörrytti ruokailujen jälkeen. Muistan, miten mitättömän pienetkin annokset saivat mahani hetkessä kireäksi ilmapalloksi! Töissäkäynti oli yhtä helvettiä tuon vaivan takia. Ummetuksesta ei turvotus ainakaan voinut johtua, sillä suoleni toimi vähintään kerran päivässä.

Lopulta olin niin epätoivoinen, että menin luontaishoitolaan ottamaan suolihuuhtelun. Hoitajan suosituksesta aloin käyttää säännöllisesti maitohappobakteerikapseleita. En muista, miten äkkiä vaivani hävisivät, mutta pari kuukautta suolihuuhtelun jälkeen tajusin, että ei turvota niin pahasti kuin ennen.

Käytän vielä tänä päivänäkin säännöllisesti maitohappobakteerikapseleita ja nykyään vatsani on rento ja litteä (tosin en enää ole vegaanikaan, vaan ryhdyin takaisin sekasyöjäksi).

• syyllisenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      326
      1444
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      111
      1165
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      115
      1055
    4. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      817
    5. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      812
    6. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      107
      768
    7. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      440
    8. Nainen, tää meidän juttu ei ole ohitse

Ennen kuin lihava nainen on laulanut.
      Ikävä
      36
      413
    9. Uskomatonta että

Olet niin rakastunut minuun.
      Ikävä
      56
      402
    10. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      32
      398
    Aihe