keskeytynyt keskenmeno

kiitos jos vastaatte!!

minkälaisia kokemuksia teillä on keskeytyneestä keskenmenosta?

- minkälaisia raskausoireita on ollut?
- missä vaiheessa huomasit oireiden kadonneen?
- katosivatko oireet kokonaan?
- oliko alavatsassa sikiön kuoleman jälkeen minkäänlaisia tuntemuksia?
-missä vaiheessa aloitte vuotamaan vai vuoditteko ollenkaan?
-tehtiinkö teille kaavinta vai otitteko pilleri tyhjennyksen?

Kiitos kovasti vastauksistanne!! :)

10

25712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs kokemus...

rv 8 (sikiö vastasi kokoa 8 3 mutta en tiedä kuinka pitkällä muuten olin). En edes tiennyt olevani raskaana (kierukka) ennenkuin kauheat mahakivut alkoivat. Kipuja kesti vuorokauden ja olivat verrattavissa synnytyspolttoihin (itselläni ennestään lapsia). Illalla siis alkoivat kivut, aamulla menin päivystykseen. Liikkuminen oli tosi tuskallista. Iltapäivällä todettiin keskeytynyt keskenmeno, mutta päätettiin vielä varmistaa aamulla. Jäin siis sairaalaan. Alkuyöstä alkoi runsas vuoto ja seuraavana päivänä kaavittiin loput ulos.

Kaikki raskausoireet pistin stressin piikkiin (pahoinvointi, väsymys, vilu jne...), enkä nyt muista että missä vaiheessa oireet katosivat.

Nyt odotan ultraan pääsyä. Rv on 6 jotain ja ollut vuoto kohta viikon. Lauantaina tuli hieman runsaammin hyytymien kera ja oireetkin loppuivat silloin. Nyt sitten vain odotellaan!

• peppi

Minun kokemukseni keskytyneestä keskenmenosta:

-Melkeinpä kaikki raskausoireet oli. Pahoinvointi ja hurja oksentelu jatkuivat vaikka vauvanalku oli lakannut kasvamasta jo aikoja sitten.

-Oireet eivät kadonneet, ennenkuin sikiö saatiin pois kehostani.

- En tuntenut sikiön kuoleman jälkeen mitään erikoista vatsassani, mitään kipua tai muutakaan keskenmenon oireita.

- En vuotanut lainkaan. 12.rv:n ultrassa todettiin sikiön kuolleen noin 8.raskausviikon paikkeilla. Oli todella kamala järkytys. Ei sitä osannut aavistaa kun raskausoireet jatkuivat ja vatsa pullotti. Kohtu oli kasvanut vaikka sikiö ei.

-Oli karmivaa olla kuollut vauvanalku vatsassa muutama päivä ennen kaavintaa. Samalle päivälle ei kaavintaa saanut. Ennen kaavintaa minulle laitettiin myös nuo pillerit alapäähän. Aloinkin vuotamaan mutta lisäksi tehtiin siis kaavinta nukutuksessa. Vuoto kaavinnan jälkeen jatkui yli kuusi viikkoa..

• mjyy

Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 9 2. Mulla oli ollut todella vähäistä rusehtavaa tuhruvuotoa viikolta 7 6 lähtien, minkä takia sitten menin ultraan. Siellä todettiin että sikiö oli kuollut noin viikolla 7 0. Raskausoireina oli huonoa oloa, rintojen arkuutta jne. eivätkä ne lakanneet ennen kuin kohtu oli tyhjentynyt.

Olen miettinyt jälkikäteen tuntuiko jotenkin erilaiselta viikolta 7 alkaen (eli sen jälkeen kun sikiö oli kuollut). Mutta mitään tuntemuksia ei ollut kuin tuo todella vähäinen rusehtava vuoto. Pahoinvointi oikeastaan voimistui vasta vko 7 jälkeen.

Sain lähetteen naistentautien polille, missä todettiin sama kuin ed. päivänä ultrassa. Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, kaavinnasta ei edes mainittu. Tyhjennys onnistui todella hyvin, vaikka olikin vähän kivulias. Etukäteen pelkäsin kaavintaa ja ennenkaikkea nukutusta, mutta siihen en siis onneksi joutunut. Nyt tyhjennyksestä on kulunut vähän reilu 3 viikkoa ja odottelen kuukautisia.

• Huono onni eka kerralla

Keskeytynyt keskenmeno rv8 5. Ei mitään kummia oierita eikä vuotoja kipuineen. Huomattiin kun menin ekalle neuvolakäynnille. Raskaus oli todettu rv7 1 ultralla ja kaikki oli tuolloin OK.

Ainoa oire oli raskausoireiden vähentyminen. minulle annettiin alakautta lääkkeellinen tyhjennys, joka ei suurilla määrilläkään toiminut. Sen jälkeen sama suun kautta. Tämän jälkeen sikiö imettiin pois kohdusta eli en halunnut kaavintaa ohuen limakalvoni vuoksi.

Koko prosessiin meni aikaa parisen viikkoa. Hieman vuosin operaation jälkeen. Kipuja vain vähän. Henkisesti surimme kovin tapahtunutta. Palauduin pian ja tulin raskaaksi myöhemmin.

• viimevuodelta

-Ihan kaikki normaalit raskausoireet
      -vasta pari päivää (lopullisen vuodon) keskenmenon jälkeen. Raskaushormooniakin oli vielä 8000 veressä seuraavana päivänä lopullisen keskenmenovuodon jälkeen.
      -parinviikon jälkeen kaikki oireet poissa.
      -menkkamaisia kipuja kolmenviikon ajan, ennen lopullista keskenmenovuotoa.

-ei kaavintaa, ei pillereitä, ihan luonto pukkas kaikki ulos.

Ja heti sen jälkeen olin raskaana taas ilman menkkuja siinä välissä. nyt rv 24 1

• elokuu - 06

hei. minulla keskeytynyt km elokuussa -06,, viikkoja piti olla jo yli 20,, ei mitään oireita,, vuotoja kipuja ei mitään,, aloin ihmettelemään kun ei ala liikkeet tuntumaan,,3 lasta ennestään joten tiedän että silloin jo pitäisi tuntua, menin ultraan ja todettiin pikkuisen menehtyneen kohtuuni jo viikolla 16,,viikonlopuksi jouduin kotiin ja maanantaina sain lääkkeellisen tyhjennyksen ja kesti 16 tuntia hirvittäviä supistuksia ennenkun syntyi,, nukutuksessa tehtiin kaavinta kun napanuora katkesi ja istukka jä sisälle. 2 päivän päästä alkoi maidon tulo,, 5 viikkoa kesti jälkivuoto,, ja kahdet kuukautiset välissä ja nyt raskaana viikolla 27,tähän raskauteen on kuulunut ilon ja onnen hetkiä kuten aina,, mutta myös todella paljon pelkoa..enemmän kun koskaan ennen. voimia ja haleja kaikille saman kokeneille.

• Ikävä olo

Me saimme tietää kuolleesta sikiöstä pari päivää sitten. Se on yhä sisälläni. Jos ei kuulema tule itsestään ulos reilun viikon sisällä, niin sitten tehdään jotain.

Rv:den piti olla 11 2, mutta sikiön koko ultrassa vastasi 7 viikkoa. Eli kuollut jo silloin. Kipuja ei juuri ole ollut, jotain pienen pientä nipistelyä, mutta sellaisia on normaalissa raskaudessakin. Raskauden oireet vähenivät viikko sitten, mutta ajattelin että se johtuu siitä, että raskaudesta alkaa olla ensimmäinen kolmannes takana.

Nyt ei enää siis turvota, eikä rinnat ole arat.Pientä tiputtelua tuli matkan varrella satunnaisina päivinä, mutta enemmän tuli vasta pari päivää sitten. Eikä silloinkaan mitenkään älyttömästi. Vuotoa siis yhä odottelen...

Todellakaan en siis kuolemaa huomannut. Järkytyksenä tuli. En oikein vieläkään tiedä miten tämän hyväksyisin. Pahimmalta juuri nyt tuntuu ajatus kuolleesta sikiöstä sisälläni...

• aloittaja...

kiitos paljon vastauksistanne näistä sain jo paljon mutta lisää kaipailen vielä kokemuksianne! :) itselläni luulatavsti sama homma tällähetkellä kun oireet katosi... selviää ensiviikolla... koitetaan siis kaikki jaksaa eteenpäin !! :)

• paljon mennettänyt
        aloittaja... kirjoitti:

kiitos paljon vastauksistanne näistä sain jo paljon mutta lisää kaipailen vielä kokemuksianne! :) itselläni luulatavsti sama homma tällähetkellä kun oireet katosi... selviää ensiviikolla... koitetaan siis kaikki jaksaa eteenpäin !! :)

Mulla keskeytynyt keskenmeno todettiin rv 13 ensimmäisessä ultrassa. Toinen kaksosista oli rv 12 ja toinen rv 11 kuollut. Raskausoireet katosivat n. rv 11-12 välissä mutta en aavistanut mitään. Alavatsa-ja selkä kipuja kyllä oli mutta en uskonut niiden tarkoittavan mitään... Synnyttelin sitten pikkuiset (kotona) ja sellaisia pieniä sikiöitähän ne olivat. Sitten vielä kaavinta kun tuli verenhukka ja kohtu täyttyi verestä yms. Oli aikamoinen viikko sairaalan ja kodin välillä reissatessa.

Toipumiseen on mennyt aikaa, aikaa on nyt kulunut 5 viikkoa ja yhdet menkat on olleet.
        En tosiaankaan ole varma olenko vielä fyysisesti kunnossa, henkisesti varmaan jo aika hyvin.

Julmaa on elämä välillä mutta ei auta kuin jatkaa, niin pajon ihanaa, kuten oma 2v tyttöni, täällä maailmassa on :-)

• mini

minulla alkoi pieni verenvuoto. menin lekuriin ja tehtiin ultra. sikion sydamenlyonteja ei kuulunut, eli sikio oli kuollut kohtuun. mun omien laskujen mukaan olin vko 8 2. ultran mukaan sikio oli 7 vkoa, eli kuollut 7 viikkoisena. mulla oli silloin juuri vkolla 7 vahentynty raskauden oire pahoinvointi ja olin tosi vasynyt. mietinkin silloin etta onkohan kaikki ok. lahettivat kotiin muutamaksi paivaksi, jos sikio tulisi itsekseen ulos, muuten olisin joutunut sairaalaan ja laakkeilla ensiksi mutta jos ei onnistaisi niin kaavintaan. mulla kavi tuuri. kovien kipujen jalkeen tuli sikio ulos ja koko pussi jne vein sairaalaan tarkistettavaksi. lekurin mielesta oli koko sikio ym siina. tehtiin ultra ja katottiin ettei mitaan jaanyt kohtuun sisalle. kohtu puhdas onneksi, niin valtyin sairaalaan menolta. kokeilin akupuntiota jos auttaisi sikion poistumista seka hieroin laventeli aromaterapiaoljya vatsaan. en tieda oliko se mika auttoi, vai olisiko tullut ulos itsekseen kuitenkin. kaikille saman kokeneilla otan osaa suruunne ja tsemppia seuraavaan kertaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6845
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2333
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1887
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      87
      1281
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1085
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      981
    7. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      159
      796
    Aihe