Mikä ilmassa

Koivu?

Mikäs tällä hetkellä aiheuttaa oiretta? Mulla tukkoinen nenä, poskiontelo kipee, silmät punoittaa, yskää ja liman nousua. Väsynytkin on. Allergiatestiin en ole viitsinyt vaivautua. Alotin Xyzalin ja tarvit. flixonase nenään.

10

5682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyrre76
    • kovasti

      Minulla niiskuaminen alkaa nykyisin yleensä lumien sulaessa ja päättyy lumetuloon. Toisina vuosina enemmän, toisina vähemmän. Männä vuosina olen hakenut lääkeristä reseptin kevään edetessä. Duact on ollut ihan toimiva ja suht edullinen, vaikka alkaa olla jo vanha reseptilääke.

    • nuhainen

      joo on sitä nenä tukkoisuutta mullakin! =) Ei siinä mitään, ku olis ees jotain millä sais pidettyä ääneni... sain lähtöpassit jo koulusta, kun oon niin flunssanen. paranemisiin kaikille kesäflunssaa poteville. =D

      • tukkonen

        Samoin minä kärsin joka vuotisesta nuhasta siitepölyn aikaan itse käytän histekkiä ja flixonasea. ne vähän auttavat


    • niin monella muullakin

      Ole hiljaa ja kärsi.
      Niin ne muutkin tekee, vaikka ovat oikeasti sairaita.

      • pIääh

        eihän me olla sairaita vaan allergisia... Ja jos on kovasti allerginen tai on paha siitepölyvuosi (2006) on olo täyttä tuskaa ilman avaavia lääkkeitä, jolloin tila muuttuu lähes siedettäväksi, siltikään ei pysty tekemään mitään fyysistä, eikä edes nukkumaan hyvin. Mutta onneksi tämä vuosi on mennyt oireettomasti tähän mennessä.


      • Koivu?

        Aikas rajua kommentia sulta! Oireille ei mahda mitään ja kuka nyt oireet itselleen haluaisi. Mulle ei Xyzal oikein käy, kun väsyttää ja huimaa. Olisiko joku muu parempi? Vai kannattaisko ottaa se illalla?


    • Sarvikuono-kannu on erittäin hyvä ja luonnonmukainen tapa auttaa itseään.
      Tässä linkki http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Page906.htm Hintahaarukka 9,50 - 17 €.

      Vielä yksi vinkki; jos nenä on jo niin tukossa ettei saa vettä menemään läpi jommastakummasta sieraimesta sisään, niin kannattaa käyttää pikkaisen aikaisemmin nesäsuihketta "Nasolin" joka supistaa turvonnutta sierainta. Taas pääsee huuhtelemaan siitepölyjä nenästä.

    • Allergikko

      Heips!

      Itse kärsin vuosi sitten kolmen viikon "hirveästä" allergiasta minkä aiheutti koivu ym pölyävät kasvit. Söin jos jonkinmoista pilleriä ja nenään suikutin varmaan kaikki markkinoilla olevat lääkkeet. Mistään ei ollut mitään apua. Olin sairaslomalla töistä kun en yksinkertaisesti silmien vuotaessa nähnyt mitään. Niskat kipeenä aivastelusta ja perheen jäsenet olivat jo muuttamassa eri osoitteeseen. Nyt tänä vuonna aloitin lääkkeen ottamisen jo tossa pari viikkoa sitten. Olen säästynyt nenän ja silmien valumiselta. Ja aivastelulta. Kurkku on kuiva ja ääni käheä mutta muuten on olo siedettävä. Allergikolle neuvoksi että se hoito on aloitettava ennen kukintaa jotta elimistöön kertyy niitä suojaavia aineita sitä pölyä vastaan. Aerius 5mg on lääke minkä napaan heitän aamulla ja mitään väsymys ym oireita en ole huomannut. Jokaiselle ihan varmaan löytyy jokin lääke ja hoito keino. Olis se sitten luonnon mukainen tai ei. Mutta eihän meidän kenenkään siitä tarvis kärsiä. Koska se oireilu ei ole itselle eikä lähellä oleville mieluisaa. Allergitonta kukinta aikaa!!

    • arsu2

      räjähti kehooni yhtäkkiä tänä keväänä tosi pahasti. taipumusta siihen minulla on, mutta se on ollut hallittavissa. nyt on aika kärsimystä, kaulani ja silmät olen raapinut unissani vereslihalle. silmät ja nenä vuotaa ja olen jotenkin ihan tukossa. liittyyköhän nämä kaikki tähän siitepölyyn? mitäs mieltä olette? mitään näin kovaa allergiaa keväisin minulla ei koskaan ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe