Mikä ilmassa

Koivu?

Mikäs tällä hetkellä aiheuttaa oiretta? Mulla tukkoinen nenä, poskiontelo kipee, silmät punoittaa, yskää ja liman nousua. Väsynytkin on. Allergiatestiin en ole viitsinyt vaivautua. Alotin Xyzalin ja tarvit. flixonase nenään.

10

5740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyrre76
    • kovasti

Minulla niiskuaminen alkaa nykyisin yleensä lumien sulaessa ja päättyy lumetuloon. Toisina vuosina enemmän, toisina vähemmän. Männä vuosina olen hakenut lääkeristä reseptin kevään edetessä. Duact on ollut ihan toimiva ja suht edullinen, vaikka alkaa olla jo vanha reseptilääke.

• nuhainen

joo on sitä nenä tukkoisuutta mullakin! =) Ei siinä mitään, ku olis ees jotain millä sais pidettyä ääneni... sain lähtöpassit jo koulusta, kun oon niin flunssanen. paranemisiin kaikille kesäflunssaa poteville. =D

• tukkonen

Samoin minä kärsin joka vuotisesta nuhasta siitepölyn aikaan itse käytän histekkiä ja flixonasea. ne vähän auttavat

• niin monella muullakin

Ole hiljaa ja kärsi.
      Niin ne muutkin tekee, vaikka ovat oikeasti sairaita.

• pIääh

eihän me olla sairaita vaan allergisia... Ja jos on kovasti allerginen tai on paha siitepölyvuosi (2006) on olo täyttä tuskaa ilman avaavia lääkkeitä, jolloin tila muuttuu lähes siedettäväksi, siltikään ei pysty tekemään mitään fyysistä, eikä edes nukkumaan hyvin. Mutta onneksi tämä vuosi on mennyt oireettomasti tähän mennessä.

• Koivu?

Aikas rajua kommentia sulta! Oireille ei mahda mitään ja kuka nyt oireet itselleen haluaisi. Mulle ei Xyzal oikein käy, kun väsyttää ja huimaa. Olisiko joku muu parempi? Vai kannattaisko ottaa se illalla?

• Sarvikuono-kannu on erittäin hyvä ja luonnonmukainen tapa auttaa itseään.
      Tässä linkki http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Page906.htm Hintahaarukka 9,50 - 17 €.

Vielä yksi vinkki; jos nenä on jo niin tukossa ettei saa vettä menemään läpi jommastakummasta sieraimesta sisään, niin kannattaa käyttää pikkaisen aikaisemmin nesäsuihketta "Nasolin" joka supistaa turvonnutta sierainta. Taas pääsee huuhtelemaan siitepölyjä nenästä.

• Allergikko

Heips!

Itse kärsin vuosi sitten kolmen viikon "hirveästä" allergiasta minkä aiheutti koivu ym pölyävät kasvit. Söin jos jonkinmoista pilleriä ja nenään suikutin varmaan kaikki markkinoilla olevat lääkkeet. Mistään ei ollut mitään apua. Olin sairaslomalla töistä kun en yksinkertaisesti silmien vuotaessa nähnyt mitään. Niskat kipeenä aivastelusta ja perheen jäsenet olivat jo muuttamassa eri osoitteeseen. Nyt tänä vuonna aloitin lääkkeen ottamisen jo tossa pari viikkoa sitten. Olen säästynyt nenän ja silmien valumiselta. Ja aivastelulta. Kurkku on kuiva ja ääni käheä mutta muuten on olo siedettävä. Allergikolle neuvoksi että se hoito on aloitettava ennen kukintaa jotta elimistöön kertyy niitä suojaavia aineita sitä pölyä vastaan. Aerius 5mg on lääke minkä napaan heitän aamulla ja mitään väsymys ym oireita en ole huomannut. Jokaiselle ihan varmaan löytyy jokin lääke ja hoito keino. Olis se sitten luonnon mukainen tai ei. Mutta eihän meidän kenenkään siitä tarvis kärsiä. Koska se oireilu ei ole itselle eikä lähellä oleville mieluisaa. Allergitonta kukinta aikaa!!

• arsu2

räjähti kehooni yhtäkkiä tänä keväänä tosi pahasti. taipumusta siihen minulla on, mutta se on ollut hallittavissa. nyt on aika kärsimystä, kaulani ja silmät olen raapinut unissani vereslihalle. silmät ja nenä vuotaa ja olen jotenkin ihan tukossa. liittyyköhän nämä kaikki tähän siitepölyyn? mitäs mieltä olette? mitään näin kovaa allergiaa keväisin minulla ei koskaan ole ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      67
      2493
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2147
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      97
      2107
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      9
      2052
    6. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1885
    7. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      587
      1846
    8. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1843
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      18
      1660
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      41
      1433
    Aihe