Voiko vauvan vaatteita valkaista kloritella? Meillä monta valkoista paitaa pilalla, kun on porkkanatahroja, jotka eivät enää irtoa Tabortilla ym. tahranpoistoaineilla. Eli onko joku teistä valkaissut vauvan vaatteita? Ajattelin vain, että ei kai vaatteisiin jää klooria ja aiheuta ihottumaa.
Vaatteiden valkaisu
3
1387
Vastaukset
- tulee...
... niin uskomatonta mutta totta, niin ne porkkanatahrat häviää ulkona auringossa :) Mä viime kesänä ihmettelin monesti, että mikä ihme on, kun ripustan pyykkiä ulos narulle, niin siinä varmasti on se porkkanatahra, mutta kun pyykki on kuivaa, ei tahraakaan enää ole. En tiedä mikä simbsalabim siinä on, mutta kokeile!
- varalta
Käsitiskiaine tehoaa porkkanaan, muun muassa. Myös mansikkaan, mustikkaan, rasvaan jne. Parhaiten tuoreena, vanhoihin ei taida enää auttaa, jos olet jo silittänyt tahran kiinni paidan kuituihin.
- valkaissut..
klorinilla tosin.. hiukan miedompaa kai. Pesukoneeseen olen sen jälkeen laittanut eikä ainakaan kloorille oo haissu, mut voithan varmuudeks pari kertaa pestä jos epäilyttää. Mä hoksasin ton jutun kyllä vasta tos tytön ollessa noin vuoden et ei nyt ihan vauva enää. Ja aikaisemmalle vastaajalle et osat tahroista lähtee auringossa ja sehän johtuu siitä et aurinko valkaisee.. ihan niinkuin hiuksetkin usein kesällä vaaleentuu ja jos laitat tummaa pyykiä kuivumaan niin jää helposti vaalea raita vaatteeseen. Mut bansku tahrat ei ainakaan lähe auringossa. Monet vaatteet on meilläkin pilalla kun en ikinä muista niitä heti liottaa kun tahra ois tuore..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883