Kylläpä S80 3.2 on laiska!

turbo rules

Uusimmassa TM:ssä 238 hv S80 3.2 A:lla meni 0-100 peräti 9.1 sekuntia, ja 60-120 meni 8.5 sekuntia.

Vertailun vuoksi 185 hv S80 D5 A:lla meni TM:n testissä 0-100 8.9 sekuntia ja 60-120 8.6 sekuntia.

Ylimääräisellä 50 hepalla ei näytä olevan siis mitään vaikutusta muuta kuin huomattavasti suurempi kulutus.

8

3260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhut

...

• laiska peli

eihän tuolla kerkeä edes töihin xD

• timppa m

Kävin ajamassa 3,2 awd version ja olen samaa mietä. Itellä nyt s60 2,5T awd joka tuntu tykiltä koeajon jälkeen.
        tulee samasta 3,2 koneesta 3,0 kokonen ahdettu 286 hv ja max vääntö alkaa 1500:sta ja jatkuu loppuun asti. Varmaan tohon koppaan sopiva mylly.

• Anonyymi
        timppa m kirjoitti:

Kävin ajamassa 3,2 awd version ja olen samaa mietä. Itellä nyt s60 2,5T awd joka tuntu tykiltä koeajon jälkeen.
        tulee samasta 3,2 koneesta 3,0 kokonen ahdettu 286 hv ja max vääntö alkaa 1500:sta ja jatkuu loppuun asti. Varmaan tohon koppaan sopiva mylly.

2,5 on vitoskone ja 3,2 on suorakuutonen,

• Anonyymi

Herää aikasemmin

• suorituskyvyltään

Olisiko jo jotain uutuuden karheutta, jos jää yli sekunnin luvatusta. Ei päässyt S80 2,5T A myöskään luvattuun Teknikens Världin testissä, vaan kiihtyi 0-100 8,5 sekuntia eli 0,5 sekuntia luvattua hitaammin ja autolle mitattiin vain 189 hv, vaikka pitäisi olla 200 hv. Ei taida Volvon lupaukset tehosta ja suorituskyvystä pitää täysin paikkaansa.
      http://www.teknikensvarld.se/files/TV0626_tjanstebilar.pdf

Tuo Volvon 3,2 l kuutonen tuntuu muutenkin aika turhalta koneelta, kun 2,5T tarjoaa saman suorituskyvyn. Noillehan luvataan automaatilla 2,5T A 8,0 sekuntia ja 3,2 A 7,9 sekuntia eli käytännössä sama suorituskyky.

Mutta tuoltahan sitä suorituskykyä saa lisää ainakin 2,5T malliin lähiaikoina.

http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=64

BSR:n mittaamia tuloksia: vakiona 197hp ja 303Nm, PPC 2:lla STEG 1 softalla ja 98 bensalla 258hp ( 61hp) ja 393Nm ( 90Nm). Ajotuloksia automaattilaatikoisella autolla: 80-120km/h 3:sella vakiona 5.9s ja BSR=4.8s (-19%). 80-140km/h 4:sella vakiona 12.3s ja BSR=9.3s (-25%). 100-150km/h 4:sella vakiona 11.3s ja BSR=8.1s (-28%). Tuotetta ei vielä saatavana suomessa, PPC 2 valmistuu lähiaikoina!!!! Valmistaja BSR.

• S80 kuski

Ei tuo 0,5s jääminen luvatusta ajasta ole paljon mitään, ja sen voi laittaa jopa uutuuden piikkiin. Lähinnä normaalia, jos luvatusta ajasta jäädään tuon verran. Esimerkiksi 520dA:lle on mitattu päälle 10s aikoja (luvattu 8,7s!!!). BMW etenkin tuntuisi kunnostautuneen liian optimististen kiihtyvyyslupausten kanssa.

• on tosi

laiska, eihän tuollaista voi kukaan ostaa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109