Kiitos tästä!
80 000km huolto hinta-arvio 240€ 20€ renkaidenvaihto.
lopputulos
672€ (sisältäen renkaidenvaihdon 20 €)
Hinnan korotus reilusti yli puolet, kuluttajansuojalain mukaan maximi korutos ilman asiakkaalle ilmoittamista on 15%. Eli hiukan meni yli!
KORJAAMOLASKU:
TYÖT:
80000KM HUOLTO: 107€
REKISTERIKILVEN VALON LAMPPU, UUSINTA
21€ (ei kysytty vaihdetaanko)
MATKUSTAMON PÖLYNSUODATIN, UUSINTA 15€
JARRUPALAT, 2 ETUPYÖRÄÄ, UUSINTA 28€
ETUJARRULAIKKA 2KPL, UUSINTA 35€
JARRUSATULA HUOLTI 1 AKSELI 21€
VARAOSAT:
ÖLJYNSUODATIN 10€
ESSO ULTRON 62€ !!!!!!!! kiva hinta !!!!!!!!
TIIVISTE 2€
SYTYSTULPPA, 4KPL 25€ !!!!!!!!!!!halpaa!!!!!!
JÄÄH,NESTE 205 4€
LASINPESUNESTE 7€ (kysyivät laitetaanko, sanoin ei)
LAMPPU 4€
SUODATIN 39€
JARRUPALASARJA 40€
JARRULAIKKASARJA 191€ !!!!! SIINÄ HINNAN KOROTTAJA !!! Kun biliasta soitettiin kysyttiin vain saako vaihtaa jarrupalat, ei jarrulaikoista mitään!!!
PULTTI 6€ !!!! halpapultti, ja mikäköhän pultti!
Onko kenelläkään kokemusta vastaavista asioista valittamisesta????
EI EI EI!!! vaan voi hyväksyä tälläistä!
Kiitos Bilia!
44
14635
Vastaukset
- relluttelija
Itselläni huoltosopimus, joten ei huolta korjaamolaskuista =o)
- joopa
Varmaan yhden postauksen alle kirjoitteleminen olis riittäny!!!
- joopa
voi vittu!
rupee nyt riuhuu siel viel...
tosi asiallista kommenttii!!!
ei tarvitse olla wanna be a admin täällä!
jokainen huolehtikoon omista orgasmisteistaan!
- Patonki
No niin!
Rauha maahan...
Onhan se totta, että Bilia on kusettaja lafka ja on sääli, että Bilia edustaa Renaulttia suomessa.
Mutta asiallista kommenttia toivoisi vaan!!!
Minun mielipiteeni on, että valita ihmeessä ensin Bilialle ja sitten Kuluttajavirastoon!
Eiköhän sieltä jotain irtoa.. tosin yleensä bilia voittaa kaikki caset! - Scéptikko
Kannattaa olla yhteydessä jälkimarkkinointipäällikköön/korjaamopäällikköön. Heiltä saa aina asiallista palvelua, vaikka tiskillä vain vittuiltaisiin. Itselläni ollut uudessa rellussa jonkin verran ongelmia, mutta ko. päällikön kautta takuukorjaukset on hoitunut asiallisesti. Eli kannattaa olla ensin yhteydessä tuolle taholle ja jos ei asia tunnu luistavan niin sitten riitauttaa.
Tiskillä ja korjaamopuolella toimivien henkilöiden palvelu biliassa on erittäin huonoa. Tosin kun olen antanut palautetta heidän esimiehelleen niin on myös heidän palvelunsa parantunut, ainakin palvellessaan minua (tuntevat minut/autoni jo huollossa =o)).
Ei todellakaan kannata jäädä nuolemaan näppejä. - rauli
Meillä Esso Ultron 4l:kannu 5w-40 täyssynteettistä maksaa 19e....pieni hinta ero tai jotain? Omaan autooni on sika kalliit osat r19 16V ja siihenkin saa nelikärkitulpat alle 20eurolla? No olet juuri oikea urhi BIBLIA:lle =)
Valitus kannattaa, tosin aloita asiallisella linjalla.- jeppe
vaihdoin merkkiä ihan tuon takia ajan nykyään peugeotilla vaihda sinäkin.
- eka rellu
jeppe kirjoitti:
vaihdoin merkkiä ihan tuon takia ajan nykyään peugeotilla vaihda sinäkin.
Peugeotilla neljän vuoden huoltosopimus maksaa neljä-viisi kertaa vähemmän kuin rellulla. Ehdot on aika paljon samat, mutta rellussa on kyllä mahdollisuus jatkaa sopimusta kymmeneenkin vuoteen.
Herää vaan kysymys että kuka viitsii viedä esim kuusi vuotta vanhaa autoa enää merkkihuoltoon, kun saman palvelun saa puoleen hintaan naapurista.
- Antero
Minullakin tuli mitta täyteen Bilian kanssa jo 10 vuotta sitten (kun R19 takuu loppui). Ainakin Helsingin seudulla on useampi pikkupaja, jokta mainostavat erikoistuvansa ranskalaisiin.
Niissä olen yleensä saanut paljon parempaa ja kohtuuhintaisempaa palvelua. Ei ole yleensä ollut mitään valittamista (tosin poikkeuksiakin on).
On niitä siedettäviä Renu-merkkihuoltoliikkeitäkin. Tapaavat vaan tyrkyttämään Rellu-alkuperäosia vaikka tarvikeliikkeistä saa samat osat eri paketissa...- sam
vaihdoin huollot korson kujalaan. siellä esim. lagunan -95 120 tkm huolto 300 euroo ja bilias 500 euroo. korsos tehdään vielä normaalia laajempi huolto tän vuoden malliin ja hintaa säästyy ihan kivasti ja palvelu pelaa.
- Tmex
sam kirjoitti:
vaihdoin huollot korson kujalaan. siellä esim. lagunan -95 120 tkm huolto 300 euroo ja bilias 500 euroo. korsos tehdään vielä normaalia laajempi huolto tän vuoden malliin ja hintaa säästyy ihan kivasti ja palvelu pelaa.
...On laittanut -96 meksua ihan asiallisesti. Kerran meni kohtalokkain seurauksin bansansuodatin väärin päin, mutta siitäkin maksoivat koko hoidon hinauksineen päivineen. Uuden auton kanssa on vähän eri juttu, veho palveluita tulee testiltua C5:n kanssa kohat puoleen.
- tulpat
itse maksoin italiaanoon v2001 81mk/kpl! eli 324mk, muuten hinnat ovat kyllä tuotaluokkaa.
Kyllähän asiakkaalta olisi pitänyt kysyä, voidaanko tehdä sitä ja sitä, kun tuo summakin nousee suureksi luvatusta. Maksoitko muuten laskun?- laskut
Jep. puolet maksoin... tai en ihan 300€
kun olin budjetoinu 240-300€ ja se oli varaa laittaa.. sain puhuttuu maksuaikaa tän viikon loppuun. Oon laittanu palautetta Työnjohtajalle(joka ei ole vastannut mitään) ja äsken vastasin huoltopalautteeseen. Et täytyy nyt vaan odottaa mitä sanovat. Jos ei tänään kuulu, niin sit täytyy ottaa yhteyteyttä päälliköihin. Maksaa en kyllä aio ennenkuin tulee hyvät selitykset.
Kiitokset kaikille hyvistä vastausksista/vinkeistä!
Näin tälläisen keskustelufoorumin pitääkin toimia! - 160 euroa tulppiin
MP-puolella Honda CBR 900:een tulpat 40 € kappale. Tuo hinta oli muistaakseni TM:n numerossa, jossa vertailtiin MP-huoltojen laatua.
- eka rellu
laskut kirjoitti:
Jep. puolet maksoin... tai en ihan 300€
kun olin budjetoinu 240-300€ ja se oli varaa laittaa.. sain puhuttuu maksuaikaa tän viikon loppuun. Oon laittanu palautetta Työnjohtajalle(joka ei ole vastannut mitään) ja äsken vastasin huoltopalautteeseen. Et täytyy nyt vaan odottaa mitä sanovat. Jos ei tänään kuulu, niin sit täytyy ottaa yhteyteyttä päälliköihin. Maksaa en kyllä aio ennenkuin tulee hyvät selitykset.
Kiitokset kaikille hyvistä vastausksista/vinkeistä!
Näin tälläisen keskustelufoorumin pitääkin toimia!Tosi törkeetä! Vie se auto takaisin ja sano että vaihtaavat ne alkuperäiset laikat takaisin. Eihän ne voi tehdä ominpäin tuollaisia korjauksia.
Sanoohan järkikin että taloushan siinä menee sekaisin jos alkuperäisestä arviosta heittää noin paljon.
Kuluttaja-asiamieheen yhteys jos ei muu auta.
Itse ihmettelin tässä taannoin kun tein "väliöljynvaihdon" Toyotaan laskua, joka oli melkein 100euroa. itse tehden maksoi 25euroa ilman suodatinta. Ne rahastaa öljystä 10-13euroa litralta. Koska työ ei vie kuin muutaman minuutin, niin pakkohan se kate on jostain repäistä.
Scenicin eka huolto oli kanssa aika rahastusta. 134 euroa, eikä ne muuta tehneet kuin öljynvaihdon. Se leima huoltokirjassa tulee todella kalliiksi, mutta minkäs teet. Kannattaa täyttää esim. pissapoika ennenkuin auton vie huoltoon. Ei tule väärinkäsityksiä. - jepulis
160 euroa tulppiin kirjoitti:
MP-puolella Honda CBR 900:een tulpat 40 € kappale. Tuo hinta oli muistaakseni TM:n numerossa, jossa vertailtiin MP-huoltojen laatua.
Alfa 156 TS:ään maksaa tulpat lähes 400 euroa,onhan niitä tosin 8,mutta kuitenkin
- Antero
160 euroa tulppiin kirjoitti:
Tämä Ei ole maksettu mainos, mutta Biltemassa paketti FC52LS tulppia (Asentajalle tiedoksi:tehtaan suosittelema tyyppi/merkki!) maksaa 5:90/4 kpl (EUR siis). Laita huoltoliikkeelle 50% välityspalkkio päälle niin päädymme tasoon 9 EUR!.
Sen verran taitaa Championin plugitkin maksaa kaupoissa.
Osta seuraavan kerran tulpat B.stä ja vie mukaansasi huoltoon ellet osaa vaihtaa itse !!!!
- hts
...ja osta audi ;)
- en vaihda
maksaa viel sata miljuunaa kertaa enemmän kaikki!
- On Auti:akin tullut koekeiltu
... ja miksi juuri Auti ?? Ahtaampaa ja epämukavempaa peliä ei sillä hinnalla saa!
Jos haluaa laitta Euroja peliin niin sitten kunnon panostus "merkkituotteisiin" !!
Oletkos eksynyt väärään keskusteluun??? - hts
On Auti:akin tullut koekeiltu kirjoitti:
... ja miksi juuri Auti ?? Ahtaampaa ja epämukavempaa peliä ei sillä hinnalla saa!
Jos haluaa laitta Euroja peliin niin sitten kunnon panostus "merkkituotteisiin" !!
Oletkos eksynyt väärään keskusteluun???Kertoohan sen jo laatu, kestävyys ja merkin historia. Mut enpä ala kinaamaan mielipideasioista, onhan rellut ihan jees pelejä...
Mikäs sitten on muka kunnon 'merkkituote'?
- Kiitos Bilia!
nonniin vastaus tuli!
Bilia myönsi tehneensä virheet, siinä ettei kysynyt minulta hyväksynkö hinnan nousua!
Ukkeli selitteli ummet ja lammet puhelimessa asiasta... blaa blaa...
Että se on ihan perusjuttu kun jarrupalat vaihdetaan, vaihdetaan levytkin... ne on kulutus tavaraa... Pahoitteli, että ei kysytty minulta kun hinta nousi... Lupasi parantaa palvelua..
seli seli seli..
En jaksanut kuunnella, joten sanoin et antaa olla.- Luovutit?
Eli siis luovutit ja aiot maksaa koko laskun?
- Tmex
Luovutit? kirjoitti:
Eihän 80 tkm kohdalla saisi levyt olla lopussa. Mulla on vanha meksu 150 tkm ja ihan hyvin se jarruttelee pelkillä etu palojen vaihdolla.Olisin pyytänyt vaihdetut nähtäville, sinun omaisuuttasihan ne on. Mulla on vähän tapana kyttäillä mitä uusitan ja pitää "omistussuhteestani" kiinni, edes sen aikaa että saan tsekata vanhan osan kunnon.
- Saara
Samanlaista kusetusta ja sovittujen hommien tekemättä jättämistä harrastavat muuallakin Relluja myyvissä liikkeissä. Isälläni oli viides samasta lafkasta ostettu auto menossa, mutta kun tuollaista temppuilua esiintyi joka kerta kun viimeisintä rellua huollettiin, hän vaihtoi merkkiä. Ei siitä tule mitään, jos ei yhtään voi luottaa huoltoliikkeeseen. Kunnolla ei voi samaa asiakasta kusettaa kuin kerran, sen jälkeen rahat kannetaan jonnekin muualle. Tänä päivänä voi olla liikaa hommia, mutta tilanne ei ehkä ole sama huomenna. Korjaamot kysynpä teiltä, kannattaako pilata maineensa tuollaisilla tempuilla?
- Antero
Saara kirjoitti:
Samanlaista kusetusta ja sovittujen hommien tekemättä jättämistä harrastavat muuallakin Relluja myyvissä liikkeissä. Isälläni oli viides samasta lafkasta ostettu auto menossa, mutta kun tuollaista temppuilua esiintyi joka kerta kun viimeisintä rellua huollettiin, hän vaihtoi merkkiä. Ei siitä tule mitään, jos ei yhtään voi luottaa huoltoliikkeeseen. Kunnolla ei voi samaa asiakasta kusettaa kuin kerran, sen jälkeen rahat kannetaan jonnekin muualle. Tänä päivänä voi olla liikaa hommia, mutta tilanne ei ehkä ole sama huomenna. Korjaamot kysynpä teiltä, kannattaako pilata maineensa tuollaisilla tempuilla?
Sen verran pitää merkkiuskollinen olla, ettei niele ihan mitä tahansa!
Minulla on ollut (järjestyksessä)
- Datsun Bluebird
- Audi 80
- Saab 900
- Opel Astra
- Volvo 240 Farmari (oikea AUTO!!!)
- Chrysler Voyager
ja siinä kolmen viimeisten rinnalla tämä R19.
Täytyy sanoa että pikkuvioista huolimatta samantasosta menopeliä ei vastaavalla rahalla saa!
Ajonautinnon suhde kustannuksiin on se joka merkitsee minulle jotakin. On sitä joskus tullut pantua rahaa kovempaakin menopeliin, mutta katumus iski aika pian!
TIETYSTI joku alfa, bemari tai mersu ovat "parempia" mutta paljonko niihin sitten uppoaa rahaa????? - i love bilia
Luovutit? kirjoitti:
mietin jo luovuttamista, mutta valitinpa kuluttujavirastoon ja jätin maksamatta!
Jengi kommentoinu kyllä asiallisesti tätä hommaa, kiitokset vaan! Vasta 5388päätä lukenu messun:)
Niin tosiaan perustin tommosen Megane foorumin itekin tossa, että jos kiinnostaa niin liittymään!
http://groups.yahoo.com/group/MeganeSuomi
Kiitokset kaikille vastauksista!
Nyt vaan täytyy odottaa mitä kuluttajavirasto vastaa. Jos tulee positiivistä vastauksta, niin kaikki vaan valittamaan, eiköhän ala Bilian tavat muuttua!!! - Myös entinen Bilian asiakas
Omat kokemukseni ovat tavallaan vastaavia. Tosin minulla on Volvo-huoltosopimus, mutta se ei estä Biliaa minua pompottelemasta.
Pari esimerkkiä. Kuljettajan puoleinen peili piti vaihtaa. Arvio 2 tuntia sovittuna päivänä. Tulos kolme eri käyntiä ja auto 5 vrk Biliassa.
Toisella kerralla vaihteissa huollon yhteydessä havaittu vika. Korjaus arvio 1 pv. Tulos 3 päivää ja kaikki eri päivinä kuukauden aikana.
Eli ei ihan kohdalleen mene muutkaan arviot. Työn vastaaottajat eivät takamustaan nosta, jos heille haluat näyttää miten vika ilmenee. Kirjataan jotain ja sanotaan, että huoltomies tarkistaa. No onneksi Volvoja huolletaan muuallakin Suomessa. Vähän lisää matkaa, mutta hommat hoituu vaikka odottaessa.
- blondiini
Otettiin huoltosoppari uuteen autoon. Vaihtakoot mitä vaihtavat, ei tarvitse hössätä..
- väsy
Sanoivat biliassa, että jakohihnan vaihto -99 Meganeen olisi 500€!!! EI!!!
- Jakohihna
Huh! Ei voi olla totta! Tuollaista en ole kuullu koskaan, eli todnäk. jakohihna 300€ ja työ 200€!
Bilia Boikottiin!!!! - väsy
Jakohihna kirjoitti:
Huh! Ei voi olla totta! Tuollaista en ole kuullu koskaan, eli todnäk. jakohihna 300€ ja työ 200€!
Bilia Boikottiin!!!!Arvaa vaan viedäänkö auto sinne tuohon huoltoon... ;)
- Xyz
Lagunaan jakoremmin vaihto 440e (työ 200€ remmi ja rullat 240e)
- Jaska
Mulla maksoi -99 Meganeen (8v) jakohinnan vaihto ja määräaikaishuolto (öljynvaihto, uudet tulpat ja muuta pientä) yhteensä 420 €. Josta jakohihnan osuus töineen oli 200 € (osat n. 80 € ja työ 120 €). Tosin vesipumppua ei tarvinnut uusia, kun auto on todella vähän ajettu.
- Tom
Jaska kirjoitti:
Mulla maksoi -99 Meganeen (8v) jakohinnan vaihto ja määräaikaishuolto (öljynvaihto, uudet tulpat ja muuta pientä) yhteensä 420 €. Josta jakohihnan osuus töineen oli 200 € (osat n. 80 € ja työ 120 €). Tosin vesipumppua ei tarvinnut uusia, kun auto on todella vähän ajettu.
Arvatkaapa vaihdetaanko autoon jokainen tarvittava osa jos on huoltosopimus.... Oikein, EI TODELLAKAAN!!! Esim. jakopään rempassa, silmämääräinen tarkistus rullille ja kiristimille, jos on kunnossa ei vaihdeta, vaikka pitäisi!
- kuski
Tom kirjoitti:
Arvatkaapa vaihdetaanko autoon jokainen tarvittava osa jos on huoltosopimus.... Oikein, EI TODELLAKAAN!!! Esim. jakopään rempassa, silmämääräinen tarkistus rullille ja kiristimille, jos on kunnossa ei vaihdeta, vaikka pitäisi!
heh heh..
Mulla ku oli rellu jossa oli Vaihtoautotakuuta viel jäljellä ne roistot meinas laskuttaa korjaamo reissun ku auto oli alkanu nykimään.onneksi huomasin laskussa virheen ennenkuin maksoin.
Osaamatonta porukkaa biliassa.
4 kertaa vein meganen samasta viasta korjattavaksi ennenkuin löysivät vian.
tätänykyä ajelen toyotalla eikä huolenhäivää - laku
Tom kirjoitti:
Eikös tämä jo täytä käsitteen 'PETOS' tuntomerkit. Kuluttaja-asiamiehen lisäksi voinee tehdä poliisille tutkintapyynnön?
Täytyy kyllä sanoa että Bilikka on palvellut koht. 4v aivan asiallisesti - näiden juttujen jälkeen täytyy ruveta suhtautumaan soppari huoltoihin jne. hieman neuroottisemmin. - Jormapetteri
väsy kirjoitti:
Arvaa vaan viedäänkö auto sinne tuohon huoltoon... ;)
varmasti saa halvemmalla.
Hihnanvaihtohan ei maksa hirveesti, mutta kyllä ne kiristinrullatkin kannattaa vaihtaa... - OHO
Jormapetteri kirjoitti:
varmasti saa halvemmalla.
Hihnanvaihtohan ei maksa hirveesti, mutta kyllä ne kiristinrullatkin kannattaa vaihtaa...Joo ja hinnan pientämiseks ei kannata vesipumppuukaan vaihtaa antaa sen vuotaa nesteet jakohihnan päälle ja sit ihmetellään ku on nokkahihna poikki ja venttiilit solmussa.
- Audi
Vaihdoin itse jakohihnan, jarrulevyt ja palat ja saman huollon kuin edellä mainitussa noin.
jarrulevyt ja palat 120 €
jakohihna ja rullat 50 €
Synteettiset oljyt ja suodatin Teboilin öljyt
20 €
Ilman putsari ja tulpat 25 €
raitisilman suodattimet 30 €
n. 250 € aikaa kului 4h
Että revippä siitä kannattaa viedä liikkeeseen. - dILLE
Ihan vastaavaa ei ole kokemuksissa, mutta muuta löytyy. Ostin uuden auton vuonna 1990 Biliasta. Nouto oli perjantaina ja auto valmiina... siis piti olla. Myyjä löi paperit ja avaimet käteen ja sanoi, että siellä se on takapihalla ja toivotti hyviä kilometrejä. Aikani etsittyäni löysinkin samanlaisen auton jonka olin ostanut, mutta ilman kilpiä. Kokeilin avaimia ja sopivathan ne. Avasin takaluukun ja kilvet olivat siellä samoin kuin lattiamatot (muovipussissa). Ei muuta kuin takaisin automyyjän luokse selvittämään asiaa.
Myyjän kanssa sitten ruuvattiin kilvet kiinni ja laitettiin matot sisään. Siinä vaiheessa kyrsi vasta ihan vähän. Jälleen hyvät kilometrien toivotukset ja auto käyntiin... suostui käymään vain kolmella pytyllä! Siitä sitten pikahuoltoon ja tulppien vaihtoon. Ja matka jatkuu... 1km ajoa ja bensa loppui... 800m bensikselle joka oli automaattiasema... siitä sitten palveluasemalle varakannun ja bensan ostoon.
Kehtasivat vielä lähettää toimituskuluista laskun! Arvaa maksoinko?
Kerran jouduin peräänajon kohteeksi ja auto Bilian peltipajalle. Kahden viikon odottelun jälkeen auto oli noudettavissa. Ei muuta kuin matkaan. Jonkin ajan kuluttua alkoi takaluukuun kerääntyä pölyä. Tavaratilan takaosassa oli pellissä 30cm pitkä halkeama jota ei ollut korjattu. Auto takaisin peltipajalle ja työnjohtajan kanssa sitä rakoa sitten ihmeteltiin. Muutama päivä lisää odotusta ja taas autoa hakemaan ja yllätys, yllätys... autolle ei ollut tehty mitään! Samasta raosta pystyi ihailemaan asfalttia edelleen.
Viimeisin Bilia koettelemus oli takalasin vaihto. Vaihto onnistui päivässä, mutta ensimmäisillä kurakeleillä tuli vedet sisään lasin yläreunasta. Soitto Biliaan ja auto hoitoon. Autoa luovuttaessani töiden vastaanottaja alkoi sättimään seuraavasti:"Mitä sä sen tänään toit, ulkona on pakkasta -15c eikä me löydetä vuotokohtaa". En voinut olla toteamatta:"Onhan nyt näin hienolla firmalla sentään lämmin halli, että ei tarvitse olla pihalla hommissa. No auto jäi näillä puheilla sinne taas päiväksi. Homma hoitui ja matka jatkuu. Muutaman viikon kuluttua alkoi takalasinpyyhin toimimaan hitaasti kunnes ei liikkunut ilman ulkopuolista apua (=oma käsi).
Nyt en jaksanut viedä autoa takaisin vaan purin mekanismin itse. Paneelin irroitettuani luukun sisältä löytyi vanhan takalasin sirpaleita... tietysti. Pyyhkimen akseli kulkee alumiinisen kannattimen läpi ja koska siitä oli "unohtunut" tiiviste pois niin vesi pääsi esteettä akselia pitkin luukkuun sisälle. Teräs akseli alumiininen kannati vesi=hapettuminen. Ei muuta kuin osat irti toisistaan ja kevyt hionta. Uudet rasvat sisään ja tiiviste. Osat nippuun ja kyllä nyt pelittää.
Hyvä Bilia! Jatkakaa samaan tahtiin. Jos minä tekisin työni samalla tavalla olisin työtön päivän turaamisen jälkeen. - laguna-mies
Minä kärsin myös 80 000 km huollossa Malmin Biliassa saman kohtalon jokin aika sitten, tosin hinta-arvio oli n. 400 e ja lasku oli yli 700 e. Otin opikseni ja vein Lagunani 100 000 km huoltoon Järvenpään Teboiliin, missä on renault huolto. Jägen Tebiksen hinta arvio oli 200 e ja laskun summa 190e. Että näin.
- sipajallis
Biliaa on haukuttu tällä palstalla melkoisesti, ja minullakin on ollut huonoja kokemuksia, mutta lähinnä vain Malmin Biliasta, jonne en enää aio mennä, vaikka sinne on lyhyt matka ja vierestä kulkee sopiva bussireitti.
Olen aikaisemmin antanut Biliaan palautetta. Kirjoitin huomattavan pitkän kirjeen, johon ei koskaan vastattu. En tiedä onko Bilian tietokoneella rekisteritunnukseni yhteydessä jokin maininta hankalasta asiakkaasta, tms.. ???
Oman 1998 Scénicini 60.000 km huolto alkoi lähestyä, ja jakohihnan vaihto tuli ajankohtaiseksi. Kysyin kustannusarviota Hyvinkään Auto-Ilveksestä (huolto 250 e ja hihnan vaihto n. 300 e eli yhteensä n. 550 e).
Kaivokselan Bilian kustannusarvio oli hieman korkeampi, huolto 280 e ja hihnanvaihto "kaikkinensa" n. 450 e. eli yhteensä 730 euroa.
Puntaroin mielessäni vaihtoehtoja, ja päätin viedä auton Kaivokselaan. Listasin paperille tarkasti mitä oli sovittu, ja vannotin soittamaan heti jos kustannusarvio ei pidä kutiaan. Huoltopäällikkö oli hyvin ystävällinen ja asiallinen, ja hänellä oli aikaa kuunnella, sillä satuin olemaan ainut asiakas. Tuon hihnanvaihdon "kaikkinensa" piti sisällään nokka-akselin hihnan, ohjainrullan sekä kiristin rullan sekä apulaitehihnan, muttei vesipumppua (jonka voi vaihtaa erikseenkin jälkikäteen apulaitehihnan irroittamalla).
Minulta tiedusteltiin, vaihdanko itse polttimot / tuulilasin pyyhkijät / täytänkö pissapojan säiliön? Huomaavaista kysyä, sillä onhan se tosi pöljää jos on pakko "esihuoltaa" auto noilta osin, ennen kuin sen uskaltaa viedä huoltoon, niin että välttyisi hirmuiselta rahastukselta!!
Jäin jännittyneenä odottamaan mitä tuleman pitää. Puhelin pirahti ja minulle kerrottiin, että huolto alkaa olla valmis, mutta että vetoakselin suojuskumen klemmari on katkennut ja tulisi vaihtaa ja vaseliinia lisätä, saadaanko näin tehdä? Ja kysyttiin, saako keskimmäisen äänenvaimentajan ulkovaipan ratkeaman hitsata kuntoon? Kyllä sai.
Lähdin matkalle Kaivokselaan. Perille päästyäni, tuulikaappiin päästyäni, matkapuhelimeen tuli tekstiviesti, joka kertoi auton valmistuneen ja 30 sek. myöhemmin olinkin jo tiskillä. Olin saanut työni kautta varaosista pienen alennuksen, joka kattoi noiden em. pienten lisätöiden aiheuttaman lisäkustannuksen, ja näin ollen olimme pysyneet erittäin hyvin kustannusarviossa. Laskun loppusumma kun oli reilut 733 euroa (arvioitu 730 euroa.)
Autoa noutaessani olin myös jälleen ainoa asiakas, joten huoltopäälliköllä oli aikaa käydä kanssani läpi mitä oli tehty.
Eli minun kohdallani huolto meni ihan nappiin, ei todellakaan mitään valittamista tällä kerralla.. !!
En ole autojen suhteen ihan kädetön, mutta silti käytän autoni merkkihuolloissa, vaikka se maksaakin. Tulee jonkinlainen varmuus siitä, että auto vie perille. Ei tuo tien päälle jääminen nimittäin ole kovin kaksista. Aikaisemmat autoni ovat olleet etupäässä Volkkareita, yksi Ford ja yksi Opel. Kilometrejä niissä on ollut ostettaessa 2.300 ja 170.000 km välillä ja tielle olen jäänyt 17 v aikana eri syistä johtuen kuusi kertaa. - jippii
kuka käskee viemään auton biliaan huoltoon jos ei rahat riitä vie romus nyrkkipajaan.biliassa ei tehdä mitään ylimääräistä jos ei ole asiakkaan lupaa, ja se on saletti. se on sun omaa tyhmyyttä, jos oot maksanu laskun korjauksista, johon et oo antanu lupaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain587445Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232886- 1401704
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651629Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151438Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671374- 1191033
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko46789- 51697