Hei. Olen tässä kärsinyt jo pitkään vaikeasta ummetuksesta. Toivon todella, että vaiva alkaa hellittää, sillä muutaman päivän ajan suoleni on toiminut lähes normaalisti. (Toisaalta, en kyllä ehkä enää tiedä mitä on suolen normaali toiminta, kärsittyäni näistä vaivoista lähes vuoden verran. Kaikkea on tullut kokeiltua, ja välillä sekä henkinen että fyysinen terveys tuntunut olevan vaakalaudalla asian suhteen :( )
Nyt kuitenkin olen jättänyt maidon juomisen ja muitakin maitotuotteita olen koittanut välttää näin kokeilumielessä. Lehmänmaidon sijaan olen alkanut suosia soijatuotteita. Ihmettelenkin, onko mahdollista, että maito ja maitotuotteet voisivat aiheuttaa ummetusta. Yleisesti ottaen olen ymmärtänyt, että vaikutus maitotuotteista on lähinnä päinvastainen.. Olisi siis hauska kuulla, jos jollain on asiasta kokemusta tai muuta tietoa :)
Vatsan kovetus..
4
701
Vastaukset
- diosa
Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että erityisesti tuoremaitotuotteet aiheuttavat vatsavaivoja ei-allergikoillekin. Laktoosi-intoleranssikokeeni tulos oli negatiivinen, josta johtuen en heti jättänyt maitotuotteita pois. Pikkuhiljaa kuitenkin vähensin niitä, sillä huomasin poisjätön positiiviset vaikutukset. Kuuntelin siis enemmän omaa kehoani kuin lääkäreitä! Kehotan sinua tekemään samoin, sillä kukaan ei tunne/tiedä sinun tuntemuksiasi yhtä hyvin kuin sinä itse. Tee pieniä, yksittäisiä muutoksia kerrallaan ja kirjoita terveyspäiväkirjaa, jotta kokeilusi antaisi mahdollisimman paljon uutta tietoa tiettyjen ruoka-aineiden sietokyvystäsi ja kehosi/vatsasi toiminnasta.
Terveysasioissa ei mielestäni voida yleistää montaakaan juttua - kehon toiminta on niin monen erillisen toiminnan yhteistulos. Kuten tiedät, keho tarvitsee kalsiumia, joten jos päädyt pesäeroon maitotuotteista, on syytä korvata tämä soijamaitotuotteilla.
Vatsan lempiruoka on tietysti kunnon suomalainen kaurapuuro! Jos vatsavaivani alkavat muistutella läsnäolostaan, keitän puuroa ilman suolaa. Kun puuro on valmista, lisään siihen teelusikallisen soodaa (natriumbikarbonaattia), joka antaa sille kivan kevyesti suolatun maun. Ihme kyllä, sooda tuntuu auttavan vatsan tasapainon löytymisessä, ja sitä voikin juoda myös sellaisenaan veteen sekoitettuna ja käyttää kaikessa ruuanlaitossa suolan tapaan. Ainoana erona on, että se lisätään ruuanlaiton lopussa.
Saamasi palautteen pohjalta: kokeile rohkeasti eri ehdotuksia, ja löydä omasi! Onnea matkaan!- Täysikasvuinen
Tarkoitettu kenenkään täysikasvuisen ravinnoksi,sisältää kaseiinia liimassa käytettävää kiinteytysainetta antibiottijäämiä jne.Täysikasvuisen ruuansulatusjärjestelmä ei pysty sulattamaan maitotuotteita.Maitotuotteiden pois jättäminen parantaa oireitasi siirtymällä soijja tuotteisiin parannat ruuansulatuksesi toimintaa.
- aikuistunut ex-punkkari
Täysikasvuinen kirjoitti:
Tarkoitettu kenenkään täysikasvuisen ravinnoksi,sisältää kaseiinia liimassa käytettävää kiinteytysainetta antibiottijäämiä jne.Täysikasvuisen ruuansulatusjärjestelmä ei pysty sulattamaan maitotuotteita.Maitotuotteiden pois jättäminen parantaa oireitasi siirtymällä soijja tuotteisiin parannat ruuansulatuksesi toimintaa.
Haluan oikaista esittämäsi asiavirheen. Työskentelen meijerillä laboranttina ja antibioottijäämien tutkiminen on yksi työtehtävistäni. Estoainejäämä testataan raakamaidosta välittömästi lastin saavuttua meijerille ja jos tulos on positiivinen, maitoa ei päästetä tuotantoon.
Nyt luultavasti ajattelet, että valehtelen, mutta se ei haittaa. Koska itse saan joka päivä omin silmin todeta maidon olevan antibiootitonta, ainakaan mysiinien pelko ei voisi estää minua käyttämästä maitotuotteita. Olin aikanaan vegaani ja voin sanoa, että tuolloin minulla oli lähes kokoajan vatsaongelmia.
- tod.näk. syyn vaivoihisi.
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768