Miten sinä olet Onnellinen?

nixu7

Mikä teidät saa onnelliseksi?Onko ne jotkut teot mitä teet tai mitä toinen tekee?Onko ne sanoja vai johtuuko se jostain muusta.Teen tällaista pieni muotoista tutkimusta johon toivin teidän vastaavan.Kaiken ikäisiltä ihmisiltä toivon vastauksia,niin naiset kuin miehet.Kiitos!

6

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on niin pieniä asioita

      Kun on pitkään ollut kaikenlaista vaivaa, niin arvostaa kyllä terveyttä todella paljon. Hiirenkorvat koivuissa on ihania,,hennon vihreitä. Lämpö auringosta..mahtavaa. Onni tulee kyllä itsestä, ei sitä kukaan lautasella tuo. Se on kai sielun jonkinasteinen tasapaino..Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, on helpompaa arvostaa ja rakastaa muitakin.

    • sokra

      Yksi keskeinen periaate, joka omalla kohdallani tekee minut onnelliseksi, on se, että osaa nauttia tavallisesta arjesta. Sitä kuitenkin elämme suurimman osan ajastamme. Tämä on mahdollista, kun tekee arjessa niitä asioita, joista ise pidän.

      Toinen juju on siinä, että pitää olla tyytyväinen siihen, mitä on jo saavuttanut (oli se kuinka vähän hyvänsä). Vertaus vesilasiin on hyvä. Onko se puolillaan puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä? Minulla se on aina "täynnä", vaikka olisi kuinka "tyhjä".

      Teoilla, sanoilla tai muullakaan ulkosella ei ole merkitystä onnessa. Koko jutun ydin on oman sisäisen mielentilan "hallinnassa". Kaikki ulkoinen palvelee sitä ja vain sitä. (Tämä ei johda itsekkyyteen, vaikka helposti moni niin luulee, sillä muiden palveleminen on eettisesti arvokasta ja kaikki eettisesti arvokas antaa paljon sisäisen todellisuuden "hallinnassa".)

    • onnen lähteenä...

      Itse olen huomannut että voin olla onnellinen tai onneton tilanteesta tai olosuhteista riippumatta. (rajansa kaikella tietysti) Kaikki on vain omasta suhtautumisesta kiinni. Oikea asenne tekee ikävistä asioista merkityksettömiä. Ja hyvistä asioista vielä parempia.

    • prinsessa_perkele

      Parisuhteessa yhteinen onni koostuu pienistä huomioinneista; hymystä ja hipaisusta, aamukahvin tuoksusta, tuoksuvasta vaahtokylvystä.... Siitä, että haluaa tehdä toisenkin onnelliseksi ja helpottaa hänen elämäänsä, eikä vain omaansa.
      Perusonnellisuus syntyy ongelmien ja stressitekijöiden minimoimisella, pienistä asioista nauttimisella ja läheisien, rakkaiden ihmisten seurasta nauttimalla.
      Onnellista kevättä!

    • tyttö21

      monista pienistä sanoista ja teoista, siitä varsinkin, kun rakkaani katsoo palavasti silmiini yhtäkkiä kauppajonossa tai kotona kotitöiden lomassa ja sanoo rakastan sinua!

    • i know now

      Uskokaa pois, on todellakin yhdentekevää oletteko kanssani samaa mieltä vai eri mieltä. Koska samaa ja eri mieltä oleminen liittyy sanoihin, käsitteisiin ja teorioihin, niillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
      Onnellisuudesta ei voi sanoa mitään. Onnellisuutta ei voi määritellä. Mutta kurjuus voidaan määritellä.
      Olen iloinen!" Ette varmasti ole iloisia. Teissä voi olla iloa juuri nyt, mutta odottakaa vain, se muuttuu; se ei kestä, se ei koskaan kestä, se muuttuu jatkuvasti; se muuttuu aina. Pilvet tulevat ja menevät. Toiset ovat mustia ja toiset valkoisia, jotkut suuria ja jotkut pieniä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe