mikä katto?

kyseliä

Mikä on paras katto materiaali huopa, pelti vai tiili?? Mulla olis tarkoitus uusia vesikatto ja nyt olis hyvä saada vinkkejä että mikä olisi paras.Kyselin vähän hintoja asennettuna ja wecmanin pelti oli noin 10000e ja huopakaton noin 5000-8000e. Tosin huopakatosta sain tarjouksen yksityiseltä tekijältä, joten työn laatu arveluttaa.Peltikatosta tarjous on isosta firmasta jolla on 15 vuoden takuu yms.Hinta on tietty kovempi, mutta aina ei varmaan kantsi ottaa halvinta.

6

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole vielä

      keksitty tai se on liian kallis kuten paanukatto.

      Siis pitää keksiä joku muu valintakriteeri>? Vaikka raha.

    • vaikuttaa

      yleensä moni asia. Kaavamääräykset (jos on), talo itsessään onko ulkovuoraus tiili, puu, rapattu, hirsi jne., kattokaltevuus on aika ratkaiseva tekijä samoin sen muoto (monimuotoinen tai yksinkertainen. Hintakin tietty ratkaisee (joskus?)
      Kannattaa selailla netissä eri vaihtoehtoja ja samoin lähitalojen kattoihin kannattaa kiinnittää huomiota.
      Mikä on paras...sitä ei varmaant tiedä kukaan.
      Onnea valinnalle.

    • julicus

      Huopa kestää ehkä n 20-25 vuotta
      Pelti kestää n. 30-40 vuotta
      tiili kestää n. 40-50 vuotta
      ja savitiili toden näköisesti pisimpään ehkä n.50-80
      Nämä arviot perustuu nykyisiin saataviin materiaaleihin ..
      Olen myynyt ja asentanut omakotitalo kattoja jo kohta 20 vuotta.

      Joten tämä on vain minun arvioni kattojen kestävyydestä.

      vinkki... eräs tiilen valmistaja myöntää betoni tiilelle jopa 30 vuoden takuun.

    • ovat

      rosvoja jos tuollaisia hintoja pyytävät peltikatosta. Naapuriin vaihtovat uudet tiilet pellittivät piipun ym. hinta oli siinä 7000 hujakoilla. Minä ajattelin laittaa ite niin säästän tuosta hinnasta puolet ja ylikin. Mikä on nykyinen kate materiaali? Jos nyt joku muu kuin tiili ja jos tiilen laitat varmistu rakenteiden kestävyydestä (painaa 10 kertaa enemmän kuin pelti). Bitumikate vaatii alleen tasaisen alustan joko ponttilaudoituksen tai pontatun levyn hinta kaksin tai kolmin kertaistuu. Joka asialla on hyvät ja huonot puolensa myös kattomateriaaleilla tiili ja huopa äänettömiä oli sitten tuuli tai sade pelti nopea laittaa mutta onko järkee vasaroidä älytön määrä nauloja vesikaton lävitse?.

      • Piipariini

        kuitenkin tiilikatteen kanssa se vaara, että ne murtuu ja hajoaa. ..


    • Anonyymi

      Täällä kirjottelee firman omistajat, ketkä eivät osaa tehdä konesaumakattoa. Ja kun sen tekemisessä kestää vähän kauemmin. Näille firmoille on tärkeintä saada rahat nopeasti pois ja tehdä katto kiireellä , paska katoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe