Hei!
Olen laittamassa sisustuspeiliksi vanhat ikkunan pokat. Olen irrottanut rikkinäiset ikkunat, kitit ja naulat. Nyt olisi peilien kiinnitykset vuoro. Voiko tämänkin työn tehdä itse, vai onko vietävä lasitusliikkeeseen? Vanhoja peilejä olisi omasta takaakin, jos vain kinnitys onnistuu kotikonstein.
Mitä kittiä tulisi käyttää? Netistä löytämissäni perinnekorjaus linkeissä kitit tehdään itse. Siihen en ajatellut ryhtyä.
Onko pienet lasinkiinnitys naulat välttämättämiä, kun ikkunat eivät siis tule enää varsinaiseen käyttötarkoitukseensa, vaan roikkuvat vain komistuksena seinällä? Ei siis tarvitse kestää ikkunoiden aukomisesta oiheutuvaa liikettä.
Suurin ruutu on kooltaan n. 40x 97cm.
Peilin asennus vanhaan ikkunan pokaan
3
2419
Vastaukset
- Pehku
Osta esim. Tikkurilan tai Affan valmiskittiä pieni purkki, ei sitä tuubitavaraa, joka liian löysää. Naulat ei tarpeen. Ne vain pitävät lasin paikallaan, kun kitit ajastaan harisevat pois huollon puutteesta. Mitään varsinaista kittiveistä et tarvitse, tavallinen joustava kapea lasta käy.
Lasin voi kiinnittää myös lasituslistalla (puutavaraliikkeestä), tällöin esille voi laittaa pokan sisäpuolen, jolloin listat jäävät piiloon. Mikäli pokassa vesinokka, tilanne tietysti eri. - ryynänen
Jos peili-ikkuna tulee sisäkäyttöön, eikä sitä ole tarkoitus kovasti liikutella, ei kittikiinnitys ole tarpeen.
Minä laittaisin peilit kiinni siisteillä listoilla. Sitä on saatavilla valmiina rautakaupoissa eri sävyisinä. Tietysti myös puuvalmiina, jolloin listan voi maalata itse haluamallaan sävyllä.
Kitti oli alunperin tarkoitettu vesitiiviiseen kiinnitykseen aikana, jolloin silikonia sun muita kiinnitysmassoja ei vielä ollut. - terkku
Katson jos läheisistä rautakaupoista löytyy noita mainittuja kittejä. Jos ei niin sitten naputtelen varovasti listat.
Listoja ja nauloja vierastan, kun pelkään että harjaantumattomana napautan vasaralla sivuun ja menee samalla hajalle koko uusi peili. Mutta kokeillaan kuitenkin miten sujuu. Jos ei onnistu, niin sitten marssin lasiliikkeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886