Hämmästyttää

Ahmed Salem

Mikä kauhistuttavaa on sanoissa.
-Kaarneenpojat
-Kaarne
-Korppi
-Korpinpojat
Talläisiä sanoja sisältävät kirjoitukset poistetaan välittömästi, mutta mikä on siihen syy, tätä suuresti ihmettelen.

21

1775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teutori Mattila

      Puhe kaarneenpojista liittyy yleensä sisäpiirin kähinöihin, joiden puiminen tällaisella palstalla ei taida hyödyttää ketään.

      Tässä muutama poiminta netiketistä:

      "Ole kohtelias ja ystävällinen, äläkä tarkoituksella provosoi riitoja tai hauku muita keskustelijoita."

      "Viestinnän ja netin vapauteen liittyy aina myös vastuu. Verkossa olevat sivut näkyvät kaikille maailman nettikäyttäjille. Älä siis laita sivulle herjaavaa tai loukkaavaa aineistoa tai mitään muutakaan sellaista, jota et muussa yhteydessä olisi valmis esittämään."

      Ja poiminta yhdestä vielä vanhemmasta ohjeesta: "Älkää tehkö mitään riidan eli turhan kunnian kautta, vaan nöyryydessä pitäen toinen toisensa parempana kuin itsensä." (Fil. 2:3)

    • seuraaja.

      Lestadius käytti esim. sanaa "pirunpaska" ja moni sai uskonheräyksen aikanaan pohjoisessa ja on päässyt nauttimaan jo iankaikkiseen lepoon.
      Silloinkin paheksuttiin Rovastin karkeata kieltä ja ryysyvaatetusta, etenkin ne jotka pitivät itseään hienoina, sivistyneinä, tai oppineina ihmisinä, jotka eivät kärsineet kuulla hienoihin korviinsa moista tekstiä(Luulen kyllä, että todellinen syy oli kun sana tuli piikkinä omaan lihaan, mutta tekosyy oli kuitenkin tämä karke kielenkäyttö)

    • Agust Vaano

      Sen olen matkan varrella oppinut muutaman vuosikymmenen aikana. Kristuksessa täytetty työ, ja kokonaan maksettu syntivelka USKOLLA omistettuna, aiheuttaa keskiverto lestadiolaisten keskuudessa valtavan paniikkireaktion hälinän ja tuomitsemisen.

      Hämmentävää se on, kun se olisi kuitenkin lestadiolaisenkin ainoa mahdollisuus pelastua, ottaa armo vastaan armosta ilman omia ansioita.

      Aikoihin on eletty tässä liikkeessä. Sääliksi käy niitä jotka oman vanhurskauden liekanaruun ovat jääneet pyöriskelemään, ja synneissään itsesäälissä kieriskelemään.

      Voi Herra Jeesus Kristus, vapauta nämä vangit sinun armosi ja Pyhän Henkesi voimalla. Evankeliumi on todellakin ilosanoma. Jos kehon viesti todistaa huutomerkin tavoin surusta pelosta eristäytyneisyydestä syyllisyydestä ja häpeästä, niin se on todella vakava asia. Kyllä silloin viimeistään pitäisi nöyrtyä kysymään missä on vika kun ILO JA Jeesuksen YLISTYS ovat seurakuntalaisilta kadonneet. Ja etsitään vain sellaista seuraa, jossa saadaan yhdessä tuomita Jeesuksen verellä ostettuja Jumalan lapsia helvettiin. Eikö kellot jo soi???

      • Svärdfisk

        Kuule Agust, etkö voisi jo vähitellen jättää noita perusteettomia syytöksiäsi esikoislestadiolaisuutta vastaan? Se ettet enää itse ole mukana on viime kädessä ihan oma asiasi, vapaassa maassa kun ollaan, mutta mikä ihmeen pakko sinua riivaa paiskomaan noita likasankojasi tätä kristillisyytä vastaan? Et todellakaan toimi kauniilla tavalla. Ikävä asia, että asia täytyy sanoa näin suoraan, mutta olet mennyt jo niin pitkälle, että toimintaasi on pakko luonnehtia sen oikealla nimellä. Ainoa asia mikä sinut tällä palstalla pitää, on se, että täällä voit kaikkein tehokkaimmin vastustaa kaikkea "lessuhapatukselle" haiskahtavaakin. Ei mene hyvin sinullakaan...


      • Agust Vaano
        Svärdfisk kirjoitti:

        Kuule Agust, etkö voisi jo vähitellen jättää noita perusteettomia syytöksiäsi esikoislestadiolaisuutta vastaan? Se ettet enää itse ole mukana on viime kädessä ihan oma asiasi, vapaassa maassa kun ollaan, mutta mikä ihmeen pakko sinua riivaa paiskomaan noita likasankojasi tätä kristillisyytä vastaan? Et todellakaan toimi kauniilla tavalla. Ikävä asia, että asia täytyy sanoa näin suoraan, mutta olet mennyt jo niin pitkälle, että toimintaasi on pakko luonnehtia sen oikealla nimellä. Ainoa asia mikä sinut tällä palstalla pitää, on se, että täällä voit kaikkein tehokkaimmin vastustaa kaikkea "lessuhapatukselle" haiskahtavaakin. Ei mene hyvin sinullakaan...

        Vaan hyvin perusteltuja. Sinulla ei sen sijaan ole mitään perustetta väittää tosiasioita vastaan. Puhu sinä vain omasta puolestasi, minä tiedän omakohtaisten kokemusten kautta tarkoin mitä puhun.

        Kristuksen sovintokuolemaan ja ristinuhriin luottavat joutuvat varsin helposti monenlaisten epäluulojen ja jopa vainon kohteiksi esikoislestadiolaisuudessa. Viimeinen kymmenen vuotta on ollut varsin huolestuttavaa kehitystä
        Sen kyllä havaitsee jo monen olemuksestakin, takit ja puvut ovat entistä mustempia kasvot haudanvakavia, eikä hymy tahdo irrota. Kasvot ovat turkan ja häpeän vääristämiä monella. Herra lahjoittaisi oman vanhurskautwensa lahjana, mutta eihän se kelpaa, pitää konstailla lahja armoon kaikenlasita lisäsiivekettä.


      • Agust Vaanolle
        Agust Vaano kirjoitti:

        Vaan hyvin perusteltuja. Sinulla ei sen sijaan ole mitään perustetta väittää tosiasioita vastaan. Puhu sinä vain omasta puolestasi, minä tiedän omakohtaisten kokemusten kautta tarkoin mitä puhun.

        Kristuksen sovintokuolemaan ja ristinuhriin luottavat joutuvat varsin helposti monenlaisten epäluulojen ja jopa vainon kohteiksi esikoislestadiolaisuudessa. Viimeinen kymmenen vuotta on ollut varsin huolestuttavaa kehitystä
        Sen kyllä havaitsee jo monen olemuksestakin, takit ja puvut ovat entistä mustempia kasvot haudanvakavia, eikä hymy tahdo irrota. Kasvot ovat turkan ja häpeän vääristämiä monella. Herra lahjoittaisi oman vanhurskautwensa lahjana, mutta eihän se kelpaa, pitää konstailla lahja armoon kaikenlasita lisäsiivekettä.

        Nimimerkki Agust Vaanolla on tyypillinen fariseuksen eli isonveljen asenne: Lähes kaikki muut ovat väärinymmärtäneet uskonasiat, vain hänellä näyttäisi olevan oikeat ymmärrykset.

        Minun mielestäni häneen sopii Paavalin sanat: "Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys."

        Kun nimimerkki "Agust Vaano" sanoo, että "minä tiedän omakohtaisten kokemusten kautta tarkoin mitä puhun", niin minä kysyn: Kuinka voit tietää "omakohtaisten kokemusten kautta", millainen usko niillä TOISILLA, sinun tuomitsemillasi ihmisillä on sydämessään. Minä olen kerran tavannut sellaisen hyvän kristityn, joka sanoi eräästä saarnaajasta, että suun asennosta näkee (yritti vielä omalla suullaan matkia ko. asentoa), että hänellä on tuomion tai omanvanhurskauden henki. Sinun todisteesi ovat prikulleen samanlaisia (takit ja puvut, ei irtoa hymy jne). Millä ihmeen Raamatulla tällaiset todisteet näytetään pitäviksi?
        "Jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme."


      • Näin on
        Agust Vaanolle kirjoitti:

        Nimimerkki Agust Vaanolla on tyypillinen fariseuksen eli isonveljen asenne: Lähes kaikki muut ovat väärinymmärtäneet uskonasiat, vain hänellä näyttäisi olevan oikeat ymmärrykset.

        Minun mielestäni häneen sopii Paavalin sanat: "Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys."

        Kun nimimerkki "Agust Vaano" sanoo, että "minä tiedän omakohtaisten kokemusten kautta tarkoin mitä puhun", niin minä kysyn: Kuinka voit tietää "omakohtaisten kokemusten kautta", millainen usko niillä TOISILLA, sinun tuomitsemillasi ihmisillä on sydämessään. Minä olen kerran tavannut sellaisen hyvän kristityn, joka sanoi eräästä saarnaajasta, että suun asennosta näkee (yritti vielä omalla suullaan matkia ko. asentoa), että hänellä on tuomion tai omanvanhurskauden henki. Sinun todisteesi ovat prikulleen samanlaisia (takit ja puvut, ei irtoa hymy jne). Millä ihmeen Raamatulla tällaiset todisteet näytetään pitäviksi?
        "Jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme."

        Enempiä kommentoimatta olet aivan oikeassa, lapinmaan roskittajiin kuuluvaan yksiheteisiin rikkakasveihin kuuluva perenna.


      • Agust Vaano
        Agust Vaano kirjoitti:

        Vaan hyvin perusteltuja. Sinulla ei sen sijaan ole mitään perustetta väittää tosiasioita vastaan. Puhu sinä vain omasta puolestasi, minä tiedän omakohtaisten kokemusten kautta tarkoin mitä puhun.

        Kristuksen sovintokuolemaan ja ristinuhriin luottavat joutuvat varsin helposti monenlaisten epäluulojen ja jopa vainon kohteiksi esikoislestadiolaisuudessa. Viimeinen kymmenen vuotta on ollut varsin huolestuttavaa kehitystä
        Sen kyllä havaitsee jo monen olemuksestakin, takit ja puvut ovat entistä mustempia kasvot haudanvakavia, eikä hymy tahdo irrota. Kasvot ovat turkan ja häpeän vääristämiä monella. Herra lahjoittaisi oman vanhurskautwensa lahjana, mutta eihän se kelpaa, pitää konstailla lahja armoon kaikenlasita lisäsiivekettä.

        Asia on juuri niin kun sanoin. Hedelmänne todistavat aivan tätä samaa.

        En ole puhunut mitään siitä kuka on oikeassa tai väärässä, mutta varma asia on että armo on pilkattua ja halveksittua tavaraa nykyään monen esikoislestadiolaisuutta tunnustavan suussa.

        Itselleen he siinä vahinkoa tekevät, ja rasittavat itseään louttomasti oman vanhurskauden kuormien alla, kun ei Jumalan valmistama pelastus kelpaa, vaan täytyy itse ryhtyä parantelemaan Jumalan valmiiksi tekemää työtä, jonka saisi lahjaksi.

        En kadehdi kenenkään pelkoa epäilyksiä syyllisyyttä ja häpeää, ne saa pitää joka siinä tilassa viihtyy.

        Kerron näistä vain siksi, että Jumalalla olisi niin paljon parempaa tarjolla ja mikä parasta ilman rahaa ja ilman hintaa. Ei tarvitse pelätä eikä kumarrella ihmisiä väärässä mielessä, voi vain rakastaa heitä, ja tarjota Kristuksen valmistamaa sovitusta Jumalan kanssa. Sen me saamme uskolla vastaanottaa ja se riittää ilman kevätjuhlaliikeitä. Tule sellaisena kun olet. Älä teeskentele muuta kun olet, Jeesus rakastaa sinua.


    • Kaikissa poistetuissa viesteissä, joissa on esiintynyt mainitut sanat, on ollut pilkallinen ja herjaava sävy. Sellainen tyyli ei tule menestymään jatkossakaan.

      • Agust Vaano

        Pitää ymmärtää toisaalta sekin, että kysymys on heidän omasta tuskastaan, pitää torjua uhkaavaa vaaraa. Mitäs sitten jos tuleekin ilo ja vapaus?
        Se on pelottava ja hämmentävä asia.

        Eihän se ole pelossa syyllisyydessä ja häpeässä elävälle hauskaa, että toinen kristitty vapautuu Jeesuksen Kristuksen sovintokuoleman kautta lain kirouksesta ja kaikista lan vaatimuksista, Jumalan lasten ihanaan vapauteen.


      • August Vaano
        Agust Vaano kirjoitti:

        Pitää ymmärtää toisaalta sekin, että kysymys on heidän omasta tuskastaan, pitää torjua uhkaavaa vaaraa. Mitäs sitten jos tuleekin ilo ja vapaus?
        Se on pelottava ja hämmentävä asia.

        Eihän se ole pelossa syyllisyydessä ja häpeässä elävälle hauskaa, että toinen kristitty vapautuu Jeesuksen Kristuksen sovintokuoleman kautta lain kirouksesta ja kaikista lan vaatimuksista, Jumalan lasten ihanaan vapauteen.

        Jumalan hyvä johdatus toteutuu myös siinä, että syntinen joutuu tällaiseenkin vaiheeseen, lain eli koulumestarin alaisuuteen, "tienestiin".

        Raamattu kertoo syynkin miksi näin tapahtuu.

        Se on siksi että - ME USKOSTA VANHURSKAIKSI TULISIMME.

        JUMALA PUMPPAA omaa LUULTUA HYVÄÄ poispäin niin kauan, että lopulta tulee Jumalan ankaran lain edessä todellinen hätä. Jumala sallii rakkaudessaan aikansa uskovan omavoimasta yritystä ja "pyhää" vaellusta, sillä hän tuntee sen, millainen teko me olemme.

        Kun pää on tullut vetävän käteen ja ihminen joutuu toteamaan sen, ettei minusta tullut sitä pyhää jota aluksi kuvittelin, silloin on Jumala aika tullut. On tullut aika parannukseen omasta pyhyydestä.


      • temppelin harjallako
        August Vaano kirjoitti:

        Jumalan hyvä johdatus toteutuu myös siinä, että syntinen joutuu tällaiseenkin vaiheeseen, lain eli koulumestarin alaisuuteen, "tienestiin".

        Raamattu kertoo syynkin miksi näin tapahtuu.

        Se on siksi että - ME USKOSTA VANHURSKAIKSI TULISIMME.

        JUMALA PUMPPAA omaa LUULTUA HYVÄÄ poispäin niin kauan, että lopulta tulee Jumalan ankaran lain edessä todellinen hätä. Jumala sallii rakkaudessaan aikansa uskovan omavoimasta yritystä ja "pyhää" vaellusta, sillä hän tuntee sen, millainen teko me olemme.

        Kun pää on tullut vetävän käteen ja ihminen joutuu toteamaan sen, ettei minusta tullut sitä pyhää jota aluksi kuvittelin, silloin on Jumala aika tullut. On tullut aika parannukseen omasta pyhyydestä.

        Tyypillinen k-linjan kirjoitus, niin kuin edellinenkin vailla oikeaa itsensä tuntemista. Vain toisesta löytyy vikaa, mutta itsestä ei.


      • Joka sana
        temppelin harjallako kirjoitti:

        Tyypillinen k-linjan kirjoitus, niin kuin edellinenkin vailla oikeaa itsensä tuntemista. Vain toisesta löytyy vikaa, mutta itsestä ei.

        on asiaa! Juuri näin se menee. Toivon ja rukoilen, että suurin joukoin ihmiset alkaisivat heräämään ansiosidonnaisuudesta.


      • Sopii miettiä

        Fariseukset sanoivat Jeesuksesta, "hän pilkkaa Jumalaa, mitä muuta todistusta me kaipaamme". Tässä on paikka jota voimme pohtia, tämän sisältöä.


      • Agust Vaano
        temppelin harjallako kirjoitti:

        Tyypillinen k-linjan kirjoitus, niin kuin edellinenkin vailla oikeaa itsensä tuntemista. Vain toisesta löytyy vikaa, mutta itsestä ei.

        En minä ole etsinyt viallisia koska koko ihmiskunta on viallinen.

        Mutta itse autuuden lahjaksi saaneena minä todistan Kristuksesta joka pois ottaa maailman synnit.

        Etkö sinä tarvitsekaan Vapahtajaa, vai miksi viha täyttää sydämesi, kun Jumalan ansioton
        armo pannan tarjolle juuri sinua varten?


      • teutatess
        Sopii miettiä kirjoitti:

        Fariseukset sanoivat Jeesuksesta, "hän pilkkaa Jumalaa, mitä muuta todistusta me kaipaamme". Tässä on paikka jota voimme pohtia, tämän sisältöä.

        LOHDUTUSTA, Syystä siitä että maailman ihmiset luulevat, että kun olemme uskovaisia, niin olemme pyhiä ja kun olemme pyhiä emme tee syntiä, emmekä joudu syntiin.? Vaikka olemme uskovaisia emme ole synnittömiä, vaan tiedämme omat vikamme teemme niistä parannuksia aivan varmasti, mutta ei ihan silloin kun hän olettaa, eli se vie hetken meiltäkin että voimme anoa syntimme anteeksi .


      • Esa tee
        teutatess kirjoitti:

        LOHDUTUSTA, Syystä siitä että maailman ihmiset luulevat, että kun olemme uskovaisia, niin olemme pyhiä ja kun olemme pyhiä emme tee syntiä, emmekä joudu syntiin.? Vaikka olemme uskovaisia emme ole synnittömiä, vaan tiedämme omat vikamme teemme niistä parannuksia aivan varmasti, mutta ei ihan silloin kun hän olettaa, eli se vie hetken meiltäkin että voimme anoa syntimme anteeksi .

        Niin te kaipaatte lohduttajaa, pyytäkää Jeesusta tulemaan sydämeen asumaan, silloin saatte myöskin lohduttajan ja opettajan. Nyt te näytätte harhailevan kaikilta maailman tuulien mukaan juoksevan. Eikä teillä lohdutusta ole, niin kauan kuin ette ota lahjavanhurskautta ilmaiseksi vastaan. Koska te sanotte näkevän, niin sokeus teissä pysyy ja pimeyttä etsitte.


      • Agust Vaano
        Esa tee kirjoitti:

        Niin te kaipaatte lohduttajaa, pyytäkää Jeesusta tulemaan sydämeen asumaan, silloin saatte myöskin lohduttajan ja opettajan. Nyt te näytätte harhailevan kaikilta maailman tuulien mukaan juoksevan. Eikä teillä lohdutusta ole, niin kauan kuin ette ota lahjavanhurskautta ilmaiseksi vastaan. Koska te sanotte näkevän, niin sokeus teissä pysyy ja pimeyttä etsitte.

        Eikös teidän autuutenne kuitenkin riipu siitä miten te uskotte, eikä siitä mitä kaikkea te meistä luulette tietävänne???

        Jos ei sinulla tuota höpinääsi parempaa ole tarjolla, niin tiedoksi vain, että Jeesuksen lunastustyö riittää meille, ja me olemme kristuksessa vanhurskaat puhtaat ja pyhät.


        Kautta maailman sivun Jumala on omistaa huolen pitänyt.

        Mutta niinpä on kautta maailma sivun ollut myöskin monenlaisia haihattelijoita, joilla ei ole ollut loppupelissä omaa uskoa, vaan ainoastaan suuri tukki silmässään muiden syntejä ja virheitä vahdatessa.


      • Agust Vaan_olla
        Agust Vaano kirjoitti:

        Eikös teidän autuutenne kuitenkin riipu siitä miten te uskotte, eikä siitä mitä kaikkea te meistä luulette tietävänne???

        Jos ei sinulla tuota höpinääsi parempaa ole tarjolla, niin tiedoksi vain, että Jeesuksen lunastustyö riittää meille, ja me olemme kristuksessa vanhurskaat puhtaat ja pyhät.


        Kautta maailman sivun Jumala on omistaa huolen pitänyt.

        Mutta niinpä on kautta maailma sivun ollut myöskin monenlaisia haihattelijoita, joilla ei ole ollut loppupelissä omaa uskoa, vaan ainoastaan suuri tukki silmässään muiden syntejä ja virheitä vahdatessa.

        koko juttu ...sinähän se juuri olet kouluesimerkki siitä muiden virheitten vahtaamisesta... omista virheistäsi et ole täällä sanaakaan maininnut kaikkina näinä vuosina, jolloin olet omia höyryjäsi tänne tarjoillut...
        Sinulle ei edes kelpaa Raamatussa kirjoitettu Jumalansana, vaan jos sieltä lainaa tiettyjä kohtia, niin heti alkaa venkoilu, kuten kaikilla kuolleen uskon tunnustajilla ja omanvanhurskauden palvelijoilla.


      • August Vaano
        Agust Vaan_olla kirjoitti:

        koko juttu ...sinähän se juuri olet kouluesimerkki siitä muiden virheitten vahtaamisesta... omista virheistäsi et ole täällä sanaakaan maininnut kaikkina näinä vuosina, jolloin olet omia höyryjäsi tänne tarjoillut...
        Sinulle ei edes kelpaa Raamatussa kirjoitettu Jumalansana, vaan jos sieltä lainaa tiettyjä kohtia, niin heti alkaa venkoilu, kuten kaikilla kuolleen uskon tunnustajilla ja omanvanhurskauden palvelijoilla.

        Olen synnistä puhtaaksi pesty Kristuksen verellä. Samaa mahdollisuutta olen useiden vuosien aikana todistanut muillekin. Vikoja on jokaisessa etsimättäkin, siksi en etsi kenekään vikoja, vaan tarjoan sitä sovitusta kaikille jota Jumalan sana meille ILMAISEKSI tarjoaa.

        Minä en hyödy kenekään vioista ja itse viattomaksi pestynä ei ole tarvetta etsiä niitä muistakaan. Se on aivan sinun oma ongelmasi. Et vaan syytekiihkossasi huomaa malkaa omassa silmässäsi.


      • teutatess
        August Vaano kirjoitti:

        Olen synnistä puhtaaksi pesty Kristuksen verellä. Samaa mahdollisuutta olen useiden vuosien aikana todistanut muillekin. Vikoja on jokaisessa etsimättäkin, siksi en etsi kenekään vikoja, vaan tarjoan sitä sovitusta kaikille jota Jumalan sana meille ILMAISEKSI tarjoaa.

        Minä en hyödy kenekään vioista ja itse viattomaksi pestynä ei ole tarvetta etsiä niitä muistakaan. Se on aivan sinun oma ongelmasi. Et vaan syytekiihkossasi huomaa malkaa omassa silmässäsi.

        Samaamieltä siitä että, noissa kirjoituksissa on kyllä ollut sellainen sävy .
        August Vaano Tiedän sinut totuuden ihmiseksi ja annan suuren arvon kirjoituksille joita teet. Kyllä meillä lestoilla arvo järjestys tahtoo olla ennen ARMOJÄRJESTYSTÄ . Johtukoon mistä tahansa, minusta se johtuu liian pienestä piposta ja vähäisistä leluista . Mutta voisi aueta jos todella saamme vapahtajan meille lohduttamaan .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2013
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1367
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      80
      1295
    4. 50
      1217
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1012
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      930
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      891
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      888
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      883
    Aihe