Tyrmäystipat

muistikatkos

Olin vappuna juhlimassa kaverieni kanssa baarissa. Seuraavana aamuna heräsin päivystyksestä tiputuksesta. Mitään muistikuvaa illan tapahtumista ei ole, filmi katkeaa totaalisesti neljän baarissa juodun lasillisen jälkeen.
Hoitaja joka tuli sitten asiaa selittämään kertoi minulle että verenpaineeni oli ollut alhainen eikä minua oltu saatu hereille. Kipurefleksi oli tutkittu baarissa, olin itkenyt. Promilleja oli ollut 1,7 (olen aika pienikokoinen), joten hän totesi vain että ensi kerralla sitten vähän varoivaisempaa alkoholinkäyttöä. Kaveri joka tuli hakemaan sairaalasta ihmetteli asiaa kovasti, kun oli juonut saman verran ja pysyi ihan hyvin tolpillaan. Ja minä olen meistä kahdesta kokeneempi juoja. Hoitaja sanoi että hän ei sulkisi pois tyrmäystippoja, mutta ei voinut sanoa asiasta enempää kun labroissa niitä ei aina näy.

Tällä hetkellä olo on ihan kamala, en todellakaan ole sitä tyyppiä joka juo itsensä umpikänniin ja sammuksiin. Hävettää tosi paljon, kun jos kaikki johtuu siitä että join vaan liikaa, mutta toisaalta oon tosi vihainen jos joku sitten on laittanut jotain lasiin. Se vaan ihmetyttää kun ennen kun olen ollut juomassa, olen aina seuraavana päivänä muistanut melkeinpä kaiken illasta. Nyt en edes muista sitä kun minua on viety ambulanssiin. Kädessä on tosi iso mustelma, neulanjälkiä löytyi neljä tai viisi. Jotenkin tuntuu oudolta että en ole niihinkään herännyt. Seuraavana päivänä ei ollut edes krapulaa.

Onko kellään kokemuksia asiasta? Tai mitään mielpidettä yleensäkään? Olo on nyt jotenkin tosi sekava enkä tiedä mitä ajatella. Tiedän että moni on sitä mieltä että tyrmäystipat on vaan juoppojen selittelyä sammumiselle, mutta jotain outoa siinä illassa on. Ainoa asia mitä muistan, enkä ole varma onko sekään totta, on kun kaverini huutaa hätäisesti nimeäni.

34

27903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elyss

      Puolisen vuotta sitten olin kaverini kanssa baarissa ja epäilen myös tyrmäystippoja saaneeni. Oltiin tilaamassa uusia juomia, kummatkin muutamat jo juoneet. Voisin sanoa että olin nousu johteisessa, alkuyö vasta.
      Tuli tiskillä jano ja kerkesin sanoa kaverilleni että otankin ensin vettä ja kaaduin suorin jaloin selälleni. Jotkut nostivat mut ylös ja kaverini kysyi että olenko mä kunnossa. Sanoin joo ja ihmettelin että kompastuinko mä johonkin. Eiku muutaman sekunnin kuluttua pää kaartu vaan taakse ja olin taas lattialla. Sit sanoin että en mä olekkaan kunnossa. Mut nostettiin ylös ja kaverini lähti taluttaa mua narikalle. En nähnyt mitään, kuulin kyllä äänet, mutta aina oli taju lähtenyt ja mua nostettiin ylös lattialta. Jalat nyki ja kaaduin koko ajan selälleni. Kaksi kohtausta tuli vielä ulkona ja sitten aloin havahtua kunnolla istuessani hangessa. (Kaikenkaikkiaan 5-7 kohtausta.) Pää ikäänkuin selvisi, vaikka en ollut kännissä. Istuskelin vähän aikaa ja mentiin taksilla kotiin. Silloin se tuntui parhaimmalta ajatukselta, olisi pitänyt mennä sairaalaan.
      Soitin päivän päästä myrkytystietokeskukseen ja olisi pitänyt mennä aikaisemmin kokeisiin. Lekurilla tutkittiin tasapainoaisti eikä löytynyt mitään huolestuttavaa, eikä kyseessä ollut epilepsia tms. Todennäköisesti ollut tyrmäystippoja.
      Inhottaa kun pidän tarkasti juomani aina kädessä tai ihan lähelläni pöydällä. Mutta se käy niin nopeasti kun lasiin tiputetaan jotain. Onneksi en kumauttanut päätäni lattiaan ja onneksi en ollut yksin. Ja kun tuollainen näyttää baarissa muiden silmissä vain siltä että on juonut liikaa. =(
      Toisaalta, jos ei mitään vakavempaa ole tapahtunut, on parempi että ne ovat olleet tyrmäystippoja kuin sinulla olisi jokin vakava sairaus.
      Halutessasi voit ottaa yhteyttä kyseiseen baariin ja tiedustella valvontanauhoja tai onko muille sattunut vastaavaa. Rikosilmoituksen voi tehdä, mutta paremmat mahdollisuudet on jos olisi jäänyt jotain ainetta elimistöön.
      Tsemppiä sulle! Toivottavasti oli edes jotain apua.

    • Rhodoksella seuraavaa:

      Porukalla ravintola kierrosta tekemässä
      ja kahdelle henkilölle annettiin
      ryhmästämme "tippoja".

      Olivat nauttineet siihen mennessä
      vain yhdet oluet ja toiset ottivat
      ko. diskossa.

      Kymmenisen minuuttia juomien tulon jälkeen
      molemmat olivat "pelti kiinni"-tilassa.

      Seuraavana päivänä ihmettelimme sitä,
      että miksi heille oli tuotu ko. juomat
      koska meitä kuitenkin pöydässä istui 14
      henkilöä -todennäköisesti väärään
      pöytään oli tarjoiltu.

      Onneksi eivät olleet kaksistaan liikkeellä.

      Tänä päivänä EI kannata lasiaan jättää
      pöydälle, jos siinä on vielä juotavaa,
      silloin kun lähtee esim. tanssimaan.

      • Anonyymi

        Turkkilaiset arabit huumaa kyllä ja Viro venäläiset myös Israel on huumekeskus Intiasta virtaa huumeita sieltä Suomeen Thaimaa Praha myös on kulkureittejä huumepiippuja sieltä haetaan myös vesipiipuissa on huumeita.Joskus liika sokeri aiheuttaa väsymys nukahtamisen. Mutta jos tuntuu että konttaa lattioilla on huumeissa taatusti.


    • Jep.

      Kuvaus olotilasta natsaa omaani varsin hyvin.
      Moskovassa hotellin kahvilassa todella herrasmiehen näköinen vanhempi tyyppi jututti ja jallitti sopivasti käyneensä Suomessa, ja hieno maa jne. jne. sopivaa.
      Kysyi saako hän tarjota kahvin ja konjakin, johon suostuin. Itse haki tiskiltä.
      Huom. olin täysin selvinpäin.
      Ne juotuani kiittelin ja lähdin hisseille, mutta edessä oli julmetusti väkeä, joten lähdin rappuun, kun kämppä oli kolmannessa kerroksessa.
      Filmi oli mennyt laakista poikki, kun heräsin rapusta pää alaspäin, rahat ja kaikki muut junaliput oli viety, mutta herrasmiesvaras oli passin, viisumin ja paluulipun jättänyt.
      Se on jäänyt oikein mieleen, kun koko päivän hortoilin ympäri kaupunkia ja en tajunnut missä olin. Pönttö totaalisen sekaisin koko päivän.
      Niin sekaisin en ole ikinä ollut viinasta enkä mistään.
      Näin siis yhdestä kahvista ja konjakista.

      • Anonyymi

        Noita ne tekee lähiöissä iskee neulan kaulasuoneen tai vatsasta löytyy piikityksiä pieniä verisiä pisteitä tai mustelmia vie kaikki tavarat vaatteet kengät näitä on uskontolahkoissakin ja myy varastettua ruokaa siellä vaatteita.On ne vienyt astiat viherkasvit kodeista kirjat jopa lautaset pesukoneet niin että omistaja on huumeissa ja koiria vieneet olemme helluntaiseurakunnasta vapareista rakastatko jumalaa enemmän kuin sitä koiraasi / Anna autosi Jeesukselle sohvasi hyllysi ihan rikollista itämafiaa ovat.Jopa omille lapsilleen hakevat huumeita pyhiinvaelluksella.Lennoilla vaan ja huumekyskit pyytää viemään tuomaan matkalaukkuja varastettuja kortteja käytetään amerikasta Israeliin Thaimaasta Viroon muiden tililtä maksetaan laskuja.Vaatteet viedään kirppiksellä myyntiin.


    • Kotipihalla

      Minut on myös kerran tyrmätty todennäköisesti.
      Poikkeuksena vain, että olen miespuolinen ja kerran elämässäni annoin kaverin tuoda lasin pöytään. Toista kertaa en anna.
      Mitään ei ollut illan päätteeksi hävinnyt ja seuraavana päivänä toinen kaveri totesi, että haisen ihan vauhdilta... Mitä lie ollut mitä itse sain, mutta muistin se vei.

      Sitten itse tarinaan.

      Olin menossa keikkaa seuraamaan kavereiden kanssa. Oltiin ensin lähellä asuvan kaverin kämpillä ja join salmiakkikossua jonkin verran. Se lähti vaikuttamaan ja olin nousuhumalassa. Kävelin vielä siis kohtuu suoraan ja järkikin oli tallella. Olin seuraavaksi noin puolesta tunnista tuntiin juomatta mitään, eli nousujenkaan ei pitänyt enää päästä yllättämään.

      Sitten tuli kohokohta ja pääsin baariin sisälle, jossa keikka alkoi kohtapuolin. Join yhden oluen seuraksi ja fiilis oli mitä mahtavin, ei enää horjuttanutkaan oikein vaikka alkoholia oli varmasti elimistössäni. Kaveri toi itselleen ja minulle seuraavat lasit pöytään ja seuraavan lasin jälkeen tuli täydellinen sammuminen.
      Itselläni oli siis vasta nousuhumalaa huomattavissa ja tajun katkeminen tapahtui ihan yhtäkkiä ilman mitään tietoisuutta asiasta.

      Jossakin vaiheessa iltaa sain tajuni takaisin ja kuulin, että portsari oli yrittänyt heittää minua pihalle (täysin tiedottomassa tilassa olleena??), mutta kaverit olivat sanoneet vahtivansa minua niin sain olla sisällä. (johtunee painostani... jos 2 ihmistä jaksaa lattiaa pitkin raahata pihalle niin hyvä niin).
      Lähdin siitä pois ja sitten kävelin katua pitkin ehkäpä kymmenisen minuuttia ja muistini taas katkesi. Kului yli neljä tuntia viiden kilometrin matkalle ja lopulta havahduin ollessani kotiovella likomärkänä avain ovessa.

      Silloin en ihmetellyt asiaa, mutta seuraavana päivänä ihmettelin miten nousuhumalassa johon olin silloin tottunut juomaan vielä toisen samanlaisen annosmäärän päälle taju saattoikin sammua täydellisesti.
      En ajatellut asiaa sen enempiä, mutta kaverin kysyessä, että olinko ottanut vauhtia aloin miettimään, että "mitä jos sittenkin..." Se sopisi kuvioihin niin hyvin kun tuollainen täydellinen tajun menetys sattuu outoon tilanteeseen.

    • tippoja

      Olitko syönyt kunnolla ennen kuin aloit juomaan? Myös stressi tai sen laukeaminen voi vaikuttaa tuolla tavalla (siskoltani on murtunut luu muutaman oluen jälkeen lomanalkajaisbileissä) eikä hän huomannut sitä kuin seuraavana aamuna eikä muistanut yhtään mitään). Tietysti voi kyse olla jostain tulehduksesta, kuten vatsakalvontulehduksesta, joka on taas yhdellä ystävälläni aiheuttanut vastaavaa!
      Eli kyse ei välttämättä ole mistään tyrmäystipoista vaan se syy voi ihan lähteä sinusta itsestäsi, joko psyykkisistä tai fyysisistä tekijöistä.

      • aikuisenoikeesti

        Olkoon terveys melkein mikä tahansa niin neljästä paukusta yksinkertaisesti ei putoa.

        Omituista syyllistämistä kun ottaa huomioon senkin että aloittaja oli ollut terveydenhoidon tutkittavanakin. Ja mitään syytä ei ollut ilmennyt. Ja vielä psyykkiset syytkin, tarkoititko että aloittaja on jotenkin nupista sekaisin kun tuollalailla simahtaa?


        Voi elläimen käsi taas kerran.

        Olen kerran ollut ulkomailla seurueessa jossa oli neljä henkilöä. Minä join kirkkaita ja kolme naista kuohuviiniä. Maltillisesti, ehkä pari pulloa kolmistaan. No niiltä meni muistit pois ja jalat alta, minulla ei mitään erikoisempaa, sain haalittua porukat kämpille. Heillä oli aamulla kaamea kankkunen, itsellä ei mitään.

        Silmätippoja kuulemma käytetiin siihen aikaan, nykyisin liikkuu kaikenlaisia muitakin kemikaaleja joten vaikutukset voivat olla dramaattisempia.

        Ai juu sisaresihan ei tietenkään käytä huumeita?


      • muistikatkos

        Oltiin syöty illalla tosi hyvin, kaverin poikaystävä teki meille järkyttävän isot pihvit ja siihen mukaan perunoita ja kasviksia. Ruuan jälkeen tuntu että vatsa ratkee. :P

        Ei ollut mitään erikoisempaa stressiäkään, ihan tavallinen viikonloppu takana eikä mitään isoja koitoksia ollu edessä.

        Kävin viime syksynä testeissä vatsakipujen vuoksi ja silloin ei löydetty ilmeisestikään mitään tulehdusta. Toki tilanne voi muuttua puolessa vuodessa.


      • Ei se kivaa ollut
        muistikatkos kirjoitti:

        Oltiin syöty illalla tosi hyvin, kaverin poikaystävä teki meille järkyttävän isot pihvit ja siihen mukaan perunoita ja kasviksia. Ruuan jälkeen tuntu että vatsa ratkee. :P

        Ei ollut mitään erikoisempaa stressiäkään, ihan tavallinen viikonloppu takana eikä mitään isoja koitoksia ollu edessä.

        Kävin viime syksynä testeissä vatsakipujen vuoksi ja silloin ei löydetty ilmeisestikään mitään tulehdusta. Toki tilanne voi muuttua puolessa vuodessa.

        Minulle laittoi Puolassa ravintolan tarjoilija jotain lasiin ilmeisesti kostoksi siitä etten suostunut maksamaan hotellille aiheettomia vaatimuksia soitetuista puheluista eikä huoratkaan kelvanneet. Jäivät työntekijät ilman ylimääräisiä tienestejä.

        Oireet olivat seuraavat: Oluen haun jälkeen ja siitä vähän juotuani minuutissa terveestä huono olo ja kylmä hiki. Lähdin vessaan ja putosin täysin velttona maahan matkalla keskelle tanssilattiaa. Eipä kiinnostanut henkilökuntaa tulla auttamaan. Taju säilyi, mutta en pystynyt liikuttamaan itseäni. Loikoilua maassa kesti varmaan viisi minuuttia, jonka jälkeen pääsin asiakkaan avustamana vessaan jossa edessä oli täydellinen suolistotyhjennys molemmista suunnista. Pää ei kuitenkaan ollut k.o. aineen vaikutuksesta pahasti, joskin jonkin verran sekaisin, enkä ollut ennen tapausta juonutkaan kuin muutaman oluen. Se oli siihen aikaan Puolassa kovin vaatimaton määrä. Vietin aikaa WC:ssä vartin verran jonka jälkeen olo palasi normaaliksi. Myöhemmin ei illalla eikä seuraavana aamuna ollut mitään oireita vaan olin täysin terve.

        Luulin yli vuosikymmenen että kyseessä olisi ollut kai jokin ruokamyrkytys tms, mutta tuttavapiirissä sattui samanlainen tapaus Suomen Turussa. Oireet olivat samat. Itselle on nyt jälkikäteen mieleen, että mitäköhän olisi tapahtunut jos olisin sen kaljan juonut kokonaan. Tämä tapahtui kuin join lasista alle puolet.

        Laitoin e-mailiakin hotellille että vieläkö kaljoihin silmätippoja on tapana lisäillä. Ei ole vastausta kuulunut.


      • Anonyymi
        aikuisenoikeesti kirjoitti:

        Olkoon terveys melkein mikä tahansa niin neljästä paukusta yksinkertaisesti ei putoa.

        Omituista syyllistämistä kun ottaa huomioon senkin että aloittaja oli ollut terveydenhoidon tutkittavanakin. Ja mitään syytä ei ollut ilmennyt. Ja vielä psyykkiset syytkin, tarkoititko että aloittaja on jotenkin nupista sekaisin kun tuollalailla simahtaa?


        Voi elläimen käsi taas kerran.

        Olen kerran ollut ulkomailla seurueessa jossa oli neljä henkilöä. Minä join kirkkaita ja kolme naista kuohuviiniä. Maltillisesti, ehkä pari pulloa kolmistaan. No niiltä meni muistit pois ja jalat alta, minulla ei mitään erikoisempaa, sain haalittua porukat kämpille. Heillä oli aamulla kaamea kankkunen, itsellä ei mitään.

        Silmätippoja kuulemma käytetiin siihen aikaan, nykyisin liikkuu kaikenlaisia muitakin kemikaaleja joten vaikutukset voivat olla dramaattisempia.

        Ai juu sisaresihan ei tietenkään käytä huumeita?

        Gigolot sitten myös huumaa ja vaatii samoin antamaan heille rahat farkut kortin ostamaan heille auton maksamaan lennot ruuat


      • Anonyymi
        Ei se kivaa ollut kirjoitti:

        Minulle laittoi Puolassa ravintolan tarjoilija jotain lasiin ilmeisesti kostoksi siitä etten suostunut maksamaan hotellille aiheettomia vaatimuksia soitetuista puheluista eikä huoratkaan kelvanneet. Jäivät työntekijät ilman ylimääräisiä tienestejä.

        Oireet olivat seuraavat: Oluen haun jälkeen ja siitä vähän juotuani minuutissa terveestä huono olo ja kylmä hiki. Lähdin vessaan ja putosin täysin velttona maahan matkalla keskelle tanssilattiaa. Eipä kiinnostanut henkilökuntaa tulla auttamaan. Taju säilyi, mutta en pystynyt liikuttamaan itseäni. Loikoilua maassa kesti varmaan viisi minuuttia, jonka jälkeen pääsin asiakkaan avustamana vessaan jossa edessä oli täydellinen suolistotyhjennys molemmista suunnista. Pää ei kuitenkaan ollut k.o. aineen vaikutuksesta pahasti, joskin jonkin verran sekaisin, enkä ollut ennen tapausta juonutkaan kuin muutaman oluen. Se oli siihen aikaan Puolassa kovin vaatimaton määrä. Vietin aikaa WC:ssä vartin verran jonka jälkeen olo palasi normaaliksi. Myöhemmin ei illalla eikä seuraavana aamuna ollut mitään oireita vaan olin täysin terve.

        Luulin yli vuosikymmenen että kyseessä olisi ollut kai jokin ruokamyrkytys tms, mutta tuttavapiirissä sattui samanlainen tapaus Suomen Turussa. Oireet olivat samat. Itselle on nyt jälkikäteen mieleen, että mitäköhän olisi tapahtunut jos olisin sen kaljan juonut kokonaan. Tämä tapahtui kuin join lasista alle puolet.

        Laitoin e-mailiakin hotellille että vieläkö kaljoihin silmätippoja on tapana lisäillä. Ei ole vastausta kuulunut.

        Gamma huume aiheuttaa halvaantumisen kun ambulanssi vie kannattaa potilaalta ottaa huumetesti näitä on usein että jalat alta ihan asunnossa outoja liikkuu. Yhdet venäjä viro löi huumeita ihmisiin ja syötti vihreitä kapseleita että ottakaa tästä niin juoksette kuin nuoret ja valkoisia tabletteja kuin pastilli ota tästä sitten menee sekaisin täysin.Sekavuus on aina pääteema tahdottomuus.On tajuissaan mutta ei voi mitään.Kaivaa tavaroita ei tiedä miksi etsii ei tiedä mitä ihan taju kankaalla ja voi olla tajuton vaikka vuorokauden eikä tiedä missä on ollut.Uskontolahkot on kuin yökerhot baarit yhtä samaa huumejengiä.


    • kesäheinä

      Minultakin nykäistiin jalat alta, vaikka en ikinä olisi voinut uskoa sellaista voivan tapahtua, ainakaan minulle. Olimme mieheni kanssa lomamatkalla Egyptissä, nautimme ouzoja aperitiiviksi tuttavapariskunnan kanssa viileänä iltapäivänä. Kolmannen snapsin jälkeen poistuimme, ja kuinka ollakaan minulta lähti yks kaks jalat alta palatessamme hotellihuoneeseen. Mieheni oli joutunut kantamaan minut. Olin aivan taju kankaalla. Sitten oli tullut kauhea pahoinvointi ja hengenahdistus. Heräsin aamulla tiputuksesta sairaalasta, enkä tiennyt miten olin sinne joutunut. Aivan kammottava kokemus. Mietin usein, mitä olisi tapahtunut, jos mieheni ei olisi ollut mukana pitämässä minusta huolta. Olkaa tarkkoina maailmalla matkatessa!

    • eihajuakaan

      Jos olit ystäviesi kanssa, etkä yksin, niin herää kysymys: Miksi joku spaikkaisi drinkin?

      Mitä sillä koitettaisiin saavuttaa?

      • pixels

        Itsekkin olen saanut baari illan aikana tyrmäystippoja, olin siis kaveriporukassa ja avopuolisoni oli myös mukana. Miksikö minä kun olin porukassa?

        Kävin yksin vessassa kun kaverit pelasivat ja menin yksin ottamaan juomista kun he edelleenkin pelasivat ja oli voitolla.. Jos siis joku mua tarkkaili niin varmasti sai hetkellisesti kuvan,että olisin yksin koska olin 20min aivan yksin. Drinkin jälkeen lähdin kavereitten luokse pelipöytää, alkoi yhtäkkiä tuntua,että näkö sumenee tuli kauhea oli, epätodellinen olo. Onneksi avokkini löysi minut ja lähti viemään kotia.. Meillä 500m matka kotia ja siinä meni 45min.!!! Mä sain ahdistusta koska en kyennyt näkemään selvästi, kasvot yms. olivat möykkyjä joita en kunnolla nähnyt, avokin äänen tunnistin onneksi. Sain ahdistuskohtauksia, hyperventiloin, olin aivan sekaisin, muisti poikki. Kotona alkoi oksentelu ja mä en ikinä oksentele kännissä aivan sama kuinka paljon juon niin en ikinä. Tuon oksentelun muistan mutta sen jälkeen filmi katkennut totaalisesti. Avokki sanoi mulle,että mun on pakko ollut saada jotain ylimääräistä, olin aivan tokkurainen ja outo.


      • tyrmäystipat
        pixels kirjoitti:

        Itsekkin olen saanut baari illan aikana tyrmäystippoja, olin siis kaveriporukassa ja avopuolisoni oli myös mukana. Miksikö minä kun olin porukassa?

        Kävin yksin vessassa kun kaverit pelasivat ja menin yksin ottamaan juomista kun he edelleenkin pelasivat ja oli voitolla.. Jos siis joku mua tarkkaili niin varmasti sai hetkellisesti kuvan,että olisin yksin koska olin 20min aivan yksin. Drinkin jälkeen lähdin kavereitten luokse pelipöytää, alkoi yhtäkkiä tuntua,että näkö sumenee tuli kauhea oli, epätodellinen olo. Onneksi avokkini löysi minut ja lähti viemään kotia.. Meillä 500m matka kotia ja siinä meni 45min.!!! Mä sain ahdistusta koska en kyennyt näkemään selvästi, kasvot yms. olivat möykkyjä joita en kunnolla nähnyt, avokin äänen tunnistin onneksi. Sain ahdistuskohtauksia, hyperventiloin, olin aivan sekaisin, muisti poikki. Kotona alkoi oksentelu ja mä en ikinä oksentele kännissä aivan sama kuinka paljon juon niin en ikinä. Tuon oksentelun muistan mutta sen jälkeen filmi katkennut totaalisesti. Avokki sanoi mulle,että mun on pakko ollut saada jotain ylimääräistä, olin aivan tokkurainen ja outo.

        Tyrmäystipat on tietenkin sitä varten, että rahat tai kännykän voi varastaa kun kaveri putoaa kanveesiin. Harvoin mitään muuta syytä.


      • Drink Detective
        tyrmäystipat kirjoitti:

        Tyrmäystipat on tietenkin sitä varten, että rahat tai kännykän voi varastaa kun kaveri putoaa kanveesiin. Harvoin mitään muuta syytä.

        Toki sellaisia pervoja löytyy jotka yrittää raiskata sammuneita ja niitä jotka vain nauttii katsella kun ihminen on sekaisin. Tuollaisista tyrmäystippajutuista on lähes mahdoton jäädä kiinni ellei tyrmää kymmentä naista kuukauden aikana pienessä baarissa. Onneloissa tms kukaan ei huomaisi mitään ihmeellistä vaikka joku tekisi sitä joka päivä. Vaikka toisinaan tulisi ruumiitakin, ne haudattaisiin alkoholimyrkytyksen tai tuntemattoman syyn nimissä eikä kukaan epäilisi mitään. Poliisi ei oikein voi/usko/jaksa mitään noille jutuille. Lasia on turha kytätä. Jos juo, kannattaa varautua siihen että baarimikkojen seassa on hulluja. Varovainen kannattaa olla vaikka aina mikään ei auta. Poliisille on yleensä turha mennä kertomaan, ketään harvoin saadaan noista kiinni kuitenkaan. Tuttavapiirissä monille sattunut tuollaisia outoja juttuja. Kerran oli baarimikko joka laittoi myrkkyjä juomaan, olivat käräjilläkin mutta näyttöä on vaikea saada. Verikokeissa ei yleensä näy mitään eikä todistajien lausunnot tarkoita oikeudessa tuomiota.


      • Tyrmätty

        Totta puhut. Kannattaa myös katellla missä seurassa juo. Ravintolat pelkää lupiensa menetystä eikä varmaan tee asialle mitään vaikka tietäisivätkin. Pahimillaan portsarit heittäväy ulos eivätkä kato pärjääkö tai voiko ko henkilön jättää yksin. Pitäisi soittaa ambulanssi, mutta se olisi heidän mielestä huonoa mainosta heille ja pelko anniskelulupien menetyksestä. Kiinnostaisi tietää mitä aineita ne laittaa? Kun yhdestä keppanasta tai 4 cm paukusta voi filmi katketa kokonaan ja seuraavana päivänä ei ole edes krapulaa? Normaalisti, jos juo niin paljon, että menee muisti niin seuraavana päivänä on karmea olo. Ihmettelen poliisien toimintaa, ravintolahenkilökunnan toimintaa ja muita asiakkaita miksi kukaan ei paljasta tekijöitä eikä kukaan puutu ko tilanteisiin. Tosin poliisit ei tee mitään, jos ei ole kunnollista näyttöä tekijöista ja vaikka olisikin niin siltikkään heillä on veltto-ote selvittää asiaa ja viedä eteenpäin.


      • Anonyymi
        pixels kirjoitti:

        Itsekkin olen saanut baari illan aikana tyrmäystippoja, olin siis kaveriporukassa ja avopuolisoni oli myös mukana. Miksikö minä kun olin porukassa?

        Kävin yksin vessassa kun kaverit pelasivat ja menin yksin ottamaan juomista kun he edelleenkin pelasivat ja oli voitolla.. Jos siis joku mua tarkkaili niin varmasti sai hetkellisesti kuvan,että olisin yksin koska olin 20min aivan yksin. Drinkin jälkeen lähdin kavereitten luokse pelipöytää, alkoi yhtäkkiä tuntua,että näkö sumenee tuli kauhea oli, epätodellinen olo. Onneksi avokkini löysi minut ja lähti viemään kotia.. Meillä 500m matka kotia ja siinä meni 45min.!!! Mä sain ahdistusta koska en kyennyt näkemään selvästi, kasvot yms. olivat möykkyjä joita en kunnolla nähnyt, avokin äänen tunnistin onneksi. Sain ahdistuskohtauksia, hyperventiloin, olin aivan sekaisin, muisti poikki. Kotona alkoi oksentelu ja mä en ikinä oksentele kännissä aivan sama kuinka paljon juon niin en ikinä. Tuon oksentelun muistan mutta sen jälkeen filmi katkennut totaalisesti. Avokki sanoi mulle,että mun on pakko ollut saada jotain ylimääräistä, olin aivan tokkurainen ja outo.

        Moi oon yks nainen joka kävi ystävänsä kans juhannusjuhlia,mut otettii siinä illan aikana qidua lonkkuu ja jotai juomia,yht äkkii lähen veskii No kaikki iha hyvi ,viel palaan takasi ystävälle tuumaan outoo näi humalas ja sekasi iha outo olo ,huimaa,ja normaalii kovempi humalatila,sekoilin jotai epäilen lasiin ystävä laittoi jotai kysyyy yht äkkii Ootko noi kännis sie lähet hänelle,pitää sust huolt,päästää hänelle vietin vessas tunnin iha katkes filmi,oksennan taju melkei lähti kävin 4kert oksentaa hirveit määriä,voimat iha seis tärisin kauttaaltaan,mut jos ystävä tekee tälläst millainen ihminen,on?


      • Anonyymi
        Drink Detective kirjoitti:

        Toki sellaisia pervoja löytyy jotka yrittää raiskata sammuneita ja niitä jotka vain nauttii katsella kun ihminen on sekaisin. Tuollaisista tyrmäystippajutuista on lähes mahdoton jäädä kiinni ellei tyrmää kymmentä naista kuukauden aikana pienessä baarissa. Onneloissa tms kukaan ei huomaisi mitään ihmeellistä vaikka joku tekisi sitä joka päivä. Vaikka toisinaan tulisi ruumiitakin, ne haudattaisiin alkoholimyrkytyksen tai tuntemattoman syyn nimissä eikä kukaan epäilisi mitään. Poliisi ei oikein voi/usko/jaksa mitään noille jutuille. Lasia on turha kytätä. Jos juo, kannattaa varautua siihen että baarimikkojen seassa on hulluja. Varovainen kannattaa olla vaikka aina mikään ei auta. Poliisille on yleensä turha mennä kertomaan, ketään harvoin saadaan noista kiinni kuitenkaan. Tuttavapiirissä monille sattunut tuollaisia outoja juttuja. Kerran oli baarimikko joka laittoi myrkkyjä juomaan, olivat käräjilläkin mutta näyttöä on vaikea saada. Verikokeissa ei yleensä näy mitään eikä todistajien lausunnot tarkoita oikeudessa tuomiota.

        Kauheeta sekin on kun huolto miehillä on avaimet asuntoihin suutareilla lukkosepillä ja joku on voinut teettää milloin vain niin ihmisiä on herännyt yöllä kun joku kähmii jalkoväliä herää siihen.Uskontolahkot on ajellut kuorma autoja parvekkeen viereen siitä tavara autoon näkemiin toiset on huumattu pysähtyneeksi katselee kun oudot tyypit vie tavaroita.Viro on tää yksi maa mikä tätä tekee uskonnoissa ja asunnoissa.Pidetäänkö kotikokous teillä kuule jätä ovi auki valmiiksi ja tavarat lähtee kattilat astiat juomalasit.Uskontoiset voi olla mafia perustuu huijaukseen. Kirpputori bisnes taustalla.


    • epäilys245

      olisikohan minulle käynyt samalla tavalla, mentiin viettämään perjantaina kaverin synttäreitä, nooh joiin siinä noin 6 siideria, ja yhden kaljan. muisti alkaa heikkenemään siitä kun yksi herras mies tarjoutui ostamaan shotit. itse en muista tuon jälkeen mitään, kuulin vain että olin tipahtanut pöytään ja poke oli heittänyt minyt ulos 2 aikaa. laukku hävis, kännykkä ja avaimet itse olin äitini mielestä 6 aikaa vast kotona. vahvasti epäilen että juomaani olisi laitettu jotakin.

    • nnbb67

      On kaksi kertaa.

      "Tarjottiin" olut=tipat siellä. Onneksi huomasin että kaikki ok, häivyin. Kaksi pv huono olo.

      Lähdin tanssimaan, tipat olut lasiin. Sama juttu, huomasin että kaikki ei ok.

      Molemmat ulkomailla, varokaa siis!

      On niitä Suomessakin.

      Onneksi pelastus enkeli on mukana.

    • eikannataluottaa

      juhannuksena rmj alueelta poistuttuani alla 4kpl 0.33 oluita ja kaksi siideriä menin kaverini kaverin kaverin takapihalle jatkamaan juhlintaa joka oli siellä alkanut jo aikaisemmin samana iltana, kämpän omistaja ilmeisesti huumannut koska hänen tekemänsä paukun jälkeen olen nuoleskellut hänen kanssaan eikä itselläni ole muuta muistikuvaa kuin se kun pääsen seuraavaksi taksilla ovelleni ja hän oli kovasti tulossa minun luoksen...ei sitä pelkästään baareissa ja ulkomailla tapahdu.

      • eikannataluottaa

        itse olen 20 ja kyseinen herra 30-40v...onneksi yksi tuttu oli nähnyt minut tämän herran seurassa ja kertoi siitä heti seuraavana aamuna


    • onseihanaa

      Sinisilmäisiä Suomalaisia opetetaan maailman tavoille.

      Kun pistät naamas maailmaan jossa tapaa uusia "ystäviä", saat tyrmäystippoja.

      Fiksu maailma, todellakin.

    • pääsekaisin

      Kymmenisen vuotta sitten lounastin Tallinnassa. Tilasin kaksi isoa tuoppia yhden hinnalla. Ulos lähtiessäni oli pää sekaisin, samoin suuntavaistoni. Jouduin kyselemään ohikulkijoilta suuntaa laivasatamaan, jonka normaalisti tunsin kuin omat taskuni. Olut maistui hiukan bensiiniltä.

      • Anonyymi

        Meillä töissä yksi tuli silmät mustana työvuoron oli turkkilainen poikaystävä lyönyt kun rahaa ei löytynyt enempää kun tää oli vuokran maksanut ja vei mukanaan tytön farkut stereot eikä takaisin tullut.Tää oli baarista yökerhosta löytynyt ja sinne myös meni. Kaverit tarjoilijoita tää nainen taas ihan hoitoalalla.


    • Anonyymi

      Muutaman terävän, tanssin jälkeen katosi meikäläisen persoona täysin, aivan hillitön itkeminen ilman järkevää syytä. Ulkomailla, joten tarkkana saa olla, jottei toistu. Ei ole koskaan aikaisemmin noin pieni alkoholimäärä vaikuttanut kyseisellä tavalla, laseja ei kukaan vahtinut.

    • Anonyymi

      Mitäs joit. Ihan oikein sinulle.

    • Anonyymi

      Ajattelin lisätä oman kokemukseni tähän ketjuun, koska tämä keskustelu oli hakutulosten kärjessä. Ehkä joku tunnistaa tästä itsensä, joku kuten minä joka lueskelee erilaisia palstoja etsien vastauksia. Epäilen, että juomaani ujutettiin jotain. Olin juonut vain 3,5 tuoppia ja yhden paukun noin neljän-viiden tunnin aikana, ja menin yhtäkkiä erittäin huonoon kuntoon.

      Tapasin ystäväni kuuden aikaan illalla. Olin juuri syönyt kotona kunnollisen päivällisen, ja vointini oli moitteeton. Tarkoitukseni oli lähteä lyhyen kaavan jälkeen kotiin.

      Päätimme tehdä huvin vuoksi lyhyen baarikierroksen. Ensimmäisessä baarissa joimme tuopit olutta, seuraavassa toiset tuopit, kolmannessa baarissa join siiderin ja ystäväni suosituksesta otimme hänen lempipaukkunsa, 6 senttilitraa jotain 20-40 % viinaa. Olin nousuhumalassa ja hyvällä tuulella. Neljännessä baarissa tilasin siiderin ja disaronnopaukun, jota en kuitenkaan koskaan juonut. Baarimikko tarjosi meille pienet maistiaiset jotain omaa suosikkiaan, mutta määrä oli lusikallisen luokkaa.

      Olin juonut alle puolet siideristäni, kun minulle tuli ulkona tupakalla ollessa äkkiä epätodellinen, pakokauhuinen, oksettava olo. Sitä ennen vointini oli mitä parhain ja muistan olleeni seesteisen onnellisessa, tasaisessa hiprakassa. Menin sisään ja kai istuin hetken aikaa pöydässä, kunnes tulin tulokseen, että on pakko oksentaa. Olin niin huonovointinen, etten meinannut pystyä odottamaan että vessa vapautuu. Oksentaminen ei muuttanut tai helpottanut oloani lainkaan. Oksentamisen jälkeen muistikuvat ovat epämääräiset. Istuimme mahdollisesti baarissa sen aikaa, että ystäväni joi oman juomansa loppuun, jonka jälkeen pyysin että hän auttaisi minut luokseen nukkumaan, koska asui lähellä. Kun kävelimme ulos baarista, suuntavaistoni oli tutussa kaupunginosassa hukassa. Lähdin kävelemään epäloogiseen suuntaan enkä hahmottanut missä olen. Alle kymmenen minuutin matka tuntui sietämättömän pitkältä, koska voin niin huonosti. En olisi jaksanut kävellä. Minua myös pelotti, koska tiedostin, että en siinä tilassa olisi kyennyt hoitamaan itseäni kotiin yhtään mitenkään, en edes taksilla. Olin todella avuttomassa tilassa ja takerruin ystävääni.

      Ystävän luona oksensin lisää, yritin juoda vettä ja syödä vähän jotain. Ystävä lähti vielä toiseen baariin tuttujensa luokse, sillä kello oli vasta noin 11-12 illalla. Olimme siis juoneet saman määrän alkoholia, ja silti minä olin aivan karseassa kunnossa ja hänellä paras menovaihde päällä.

      Kävin monta kertaa oksentamassa yön ja aamun tunteina. Jossain vaiheessa lähetin kotiin puolisolle viestejä, että hän tietäisi missä olen. Myöhemmin kun luin viestit uudelleen, niissä oli todella paljon pahoja kirjoitusvirheitä, ihan vaan kirjaimia peräkkäin.
      Seuraavana aamuna olo oli kuin olisi jyrän alle jäänyt. Edes vesi ei pysynyt sisällä. Kun lopulta kykenin matkustamaan ratikalla kotiin olin sängyssä koko päivän kärsien todella kovasta pahoinvoinnista oksentaen aina välillä ja pystymättä nukkumaan.

      Tässä on erikoista se, että en ole sitten teinivuosien joutunut jäämään kertaakaan minnekään yöksi ex tempore. Huolehdin itseni aina kotiin. Minulle on täysin ennenkuulumatonta jäädä baarista kaverille yöksi edes sovitusti.

      Tänä kyseisenä iltana ei ollut edes tarkoitus istua baarissa tappiin asti, vaan lähteä muutamien jälkeen kotiin. Tapahtumien jälkeen olen toistuvasti juonut huomattavasti suurempia määriä ilman vastaavaa vaikutusta.

      Pidän merkittävänä sitä, että vointini huononi niin äkillisesti. Pystyn jopa osoittamaan tarkan hetken jona iloinen ilta muuttui kaoottiseksi ja vointini erittäin heikoksi. Tavallisesti humalatila yltyy pikku hiljaa ja ihminen ehtii reagoida omaan vointiinsa ja lähteä oikealla hetkellä kotia kohti. Nyt oman voinnin reaaliaikainen tarkkailu kuitenkin petti aivan yllättäen ja oudossa vaiheessa iltaa.

      Mitähän olisi käynyt, jos olisin juonut sen siiderituopin kokonaan?

      Olen myös spekuloinut paljon sitä, että juomani oltaisiin voitu terästää missä tahansa baarissa. Oli kesäinen iltapäivä ja jätimme ystäväni kanssa juomat pöytään lähes joka baarissa, kun kävimme ulkona tupakalla. Ainakaan kolmannessa baarissa pöytään ei ollut lainkaan näköyhteyttä. Epäilen kuitenkin asiaa opiskeltuani, että juoman terästämisen on täytynyt tapahtua viimeisessä baarissa, koska useimmat tähän tarkoitukseen käytetyt aineet ovat nopeavaikutteisia. En ole koskaan aikaisemmin epäillyt että juomaani olisi terästetty, ja olen ollut siksi luottavainen ettei sellaista tapahdu.

      Epäilen, että juomaani laitettiin gammaa. Vaikutukset täsmäävät kokemukseeni - gamma hidastaa keskushermoston toimintaa aiheuttaen uneliaisuutta ja sekavuutta. Matala annostus aiheuttaa oksentamista ja pahoinvointia, korkea annostus aiheuttaa tajunnan menetyksiä, filmin katkeamista ja näön häiriöitä. Gamma on hajutonta ja mautonta, ja sitä "nauttinut" henkilö voi tulla todella sairaaksi.

      Tsemppiä kaikille, joita tällaiset kokemukset ovat jääneet vaivaamaan.

      • Anonyymi

        Gamma halvaannuttaa oikeasti vaarallista ainetta. Menee myös suunnat sekaisin.Pilven poltto on aika yleistä ja joku piri tori ollut sellainen keskus. Suomessa myymälä varkaat on useimmin myyntiin VARASTAMASSA niitä.


    • Anonyymi

      Jaan nyt oman tarinan joka tapahtui Maspalomaksessa Kanarian Saarilla n viikko sitten.
      Oltiin 6 äijäporukalla illalla syömässä ja ennenkuin saatiin taksi takaisin hotellille, eräs nainen tuli kertomaan clubista. No pitkien puheiden jälkeen hän sai myytyä meille 10€lippu mihin sisältyi ilmainen shotti ja ilmainen juoma. Perjantaina ostin itselleni ”aloitusjuomiksi” kaksi olutta ja kaksi lonkeroa sekä hiukan vodkaa. Vaikka olen 19 vuotias niin tiedän että noista määristä en niin humalaan mene, että seuraavana päivänä en mitään muistaisi. Minä siis muistan viimeisimpänä asiana kun olin muutaman miedon jounut ja loput asiat kuulin aamulla kavereilta.

      Mietin vain että voiko olla että join vasta siellä clubilla jotain, joka veisi koko illalta muistin, kun siis myöskään alkuillasta ei hirveesti muistikuvia ole. Olin ollut kuulemma sekalainen ja en reagoinut kysymyksiin. Kävelykyky lähti ja mut talutettiin clubilta taksille ja hotelliin. Hotellissa olin oksennellut maaten vessan lattialla.
      Seuraavana päivänä olo oli yllättävän hyvä heräsin, kävin suihkussa ja yhden kerran yritin työntää sormia kurkkuun, mutta mitään ei tullut. Olo oli vain todella outo, kun yrittää muistella iltaa niin tuntuu että se meni silmänräpäytyksessä.

      • Anonyymi

        Meille laitettiin kerran Las palmasissa jotain joku poikajoukko oli raiskannut yhden naisen ja meitä yritti mutta me lähdettiin pois heti tajuttiin ekat juomat ja taju lähtee oltiin silti sekaisin vielä aamulla hotellissa.


    • Anonyymi

      Haittaakse jos elämälöäsi ei ole mitään suuntaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe