Port El Kantaoui

Tahtoo lomalle!

Hei vaan kaikki!

Olen lähdössä mieheni kanssa elokuussa Tunisiaan, Port El Kantaouiin. Hotellimme on "Hotel Kanta".

Onko kenelläkään kokemuksia, niin negatiivisia kuin positiivisiakin kyseisestä kohteesta tai hotellista??
Olisin erittäin kiinnostunut ihan kaikesta mahdollisesta tiedosta. Aktiviteeteista, nähtävyyksistä jne.
Matkaan tietty kuuluu shoppailu reissu Sousseen, mutta muutakin mukavaa olisi kiva tehdä rannalla löhöilyn sijaan.
Kiitos kaikille vastanneille jo ennakkoon!
-Sari-

7

8989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palmu

      (etusivulla jutuua tosta hotellist) Port el kataouissa pikkupuoteja joissa matkamuistoja, laukkuja aurinkolaseja... Soussen keskustassa kannattaa vierailla muutamaan otteeseen, taksilla n.3€ suunta ja bussilla 0,30€(ei tarkkaa aikataulua). monia kenkäkauppoja(6-30€)ja ostoskeskuksia 2 slim center n.5km port el kantaouista sousseen ja Tej Marhaba lähempänä keskustaa. Port el kantaouin satamassa paljon pieniä ravintoloita. Kanta hotelli on lähellä rantaa, omaan rantaan missä maksuttomat tuolit kuljetus hotellin edestä(maksuton). Hotellin puolella pienehköt huoneet, jotka aika siistit (remontoidut). Ympäröivä puutarha on upea, voi tuntua sokkeloiselta alussa. Iltaisin ohjelmaa allas alueella, vatsatanssia, taikuri, fakiiri-show, afrikkalaista tanssia, karaokea... MUKAVA PAIKKA :)

    • me myös

      Kävin viime syksynä Port El Kantaouissa, teimme sieltä käsin omatoimisen meriretken. Oma hotellimme sijaitsi puolessa välissä Soussea ja Port El Kantaouita, ja useammin kyllä olimme ostoksilla Soussen keskustassa ja Medinassa. Suosittelen retkeä Tunisiin( Bardon-mosaikki museo, upea), Sidi Bou Saidiin( kauniimpaa paikkaa saa hakea)ja Karthagoon...
      Meitä jäi vähän harmittamaan kun emme käyneet Saharan-retkellä(2pv)kun se olisi vienyt viikon matkasta niin paljon...mutta ehkä ensi kerralla!
      Hyvä paikka! Iloista matkaa!

      • Tahtoo lomalle

        Kiitos paljon teille mukavista vastauksista.

        Kuulostaa kyllä mukavalle paikalle ja luulenpa, että ei tule tekemisen puute.
        Meidänkin matka kestää vain viikon ja tarkasti pitää miettiä mitä ehtii tekemään ilman "loma stressiä".. jos vaikka vähän väriäkin ehtisi ottamaan.

        Nyt minulla on varmaankin sivistyksessä iso aukko, mutta mikä tämä kaunis paikka Sidi Bou Said Tunisissa on?
        Ja onko tietoa järjestetäänkö saharan retkiä lyhyempiä kuin 2 päivää.. Minä niin haluaisin kamelilla siellä silkki hiekoilla keinua. :)

        Shoppailemaan varmasti suunnataan ainakin upean koriste posliinin perässä.. astiastot jne! WAU!

        Mukavaa kesän odottelua!

        -Sari-


      • anskuliiiini
        Tahtoo lomalle kirjoitti:

        Kiitos paljon teille mukavista vastauksista.

        Kuulostaa kyllä mukavalle paikalle ja luulenpa, että ei tule tekemisen puute.
        Meidänkin matka kestää vain viikon ja tarkasti pitää miettiä mitä ehtii tekemään ilman "loma stressiä".. jos vaikka vähän väriäkin ehtisi ottamaan.

        Nyt minulla on varmaankin sivistyksessä iso aukko, mutta mikä tämä kaunis paikka Sidi Bou Said Tunisissa on?
        Ja onko tietoa järjestetäänkö saharan retkiä lyhyempiä kuin 2 päivää.. Minä niin haluaisin kamelilla siellä silkki hiekoilla keinua. :)

        Shoppailemaan varmasti suunnataan ainakin upean koriste posliinin perässä.. astiastot jne! WAU!

        Mukavaa kesän odottelua!

        -Sari-

        kyseissä paikassa kannattaa illalla myös käydä katsomassa suihkulähde jossa on jotenkin värit ja ne nousee musiikin tahdissa..porukat kehu sitä todella upean näköiseksi.. itse en koskaan kerinnyt sinne,aina muu meno päällänsä. :) ja tosiaan siel on pikku putiikkeja ja ravintolaita.. itse pidin paikasta.. :)


      • AVIOLIITON PELASTUS
        anskuliiiini kirjoitti:

        kyseissä paikassa kannattaa illalla myös käydä katsomassa suihkulähde jossa on jotenkin värit ja ne nousee musiikin tahdissa..porukat kehu sitä todella upean näköiseksi.. itse en koskaan kerinnyt sinne,aina muu meno päällänsä. :) ja tosiaan siel on pikku putiikkeja ja ravintolaita.. itse pidin paikasta.. :)

        6.6.07-13.06.07 kanta recidence aivan mahtava paikka,alkujärkytyksen jälkeen(TUNISIA) hyvä HENKILÖKUNTA KERTAKAIKKIAAN,EHKÄ HIEMAN SOKKELOINEN ALUKSI,KATSELEN JUURI UUTTA MATKAA SINNE,TALVEN PIRISTYKSEKSI.


    • minareetti

      Mä en henkilökohtaisesti erityisemmin diggaa Port el Kantaouista. Toki siellä on kaunista, siistiä, hieno satama, kivoja kauppoja ja kahviloita. Pieni siisti eläintarha sekä huvipuisto. Mutta..siellä ei näe mitään oikeata tunisialaista elämää missään!! Kaikki on tehty turisteille ja paikalliset talotkin ovat kaikki ökyrikkaiden huviloita. Tavallisia tunisialaisia ja heidän arkea siellä ei kohtaa.

      Eli ihan ehdottomasta suosittelen päiväreissuja Soussen keskustan puolelle (vaikka turistikaduillekkin mutta silti). Meno on ihan erilaista. Viimeksi toissapäivänä oli Port el kantouissa ja oli kyllä niin ihana sen "kliinisyyden" jälkeen palata kotiin! Sellainen pieni rähjäisyys, epäsiisteys, paikalliset aamutossuissaan kadulla, kokonainen perhe mopon selässä, liikenteen kaaottisuus, hajut..kiehtoo mua enemmän. lol


      Varmaan kaikki matkanjärjestäjät tekevät Tuni-Sidi Bou Said_Karthago päiväretken ja sille kannattaa osallistua, jos ei ole omatoimimatkailija.
      Googleta Sidi Bou Said niin pääset katsomaan upeita kuvia sinivalkoisesta kaupungista. Sinne muuttaisin kyllä heti, jos olisi sinivalkoinen huvila merinäköalalla tarjolla!

    • tn

      olen tunisialainen syntznnnyt soussen , kanta on ihan hyvää paika ja hyvää palvelu , sillä on ramadani aika mun mielistä ,toivon hyvää loma teille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe