Juttupalkkio sisustusjutusta?

Eikka82

Paljonko olette pyytäneet noin 5000-6000 merkin sisustus/kotijutusta, kun kyseessä on aikakauslehti ja ei kovin monimutkainen taustatyö? (ts. entuudestaan tuttu asunto)

Tai minkä alle ette lähtisi juttua tekemään? Asiallisia vastauksia, kiitos, hintahaarukkakin riittää.

8

3685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vjljlkfdösldf

      150-500 euroa

    • fuji

      Mun korvaukset (kustantajan ehdottamat) ovat pyörineet 700-950 Euron välillä. Pari-kolme aukeamaa lopullista juttua. en muista merkkimääriä.
      En tosin kirjoita sisustusuksesta.

      • ---------

        Kuvien kanssa vai pelkkä teksti?


    • sivuilta

      Kannattaa katsoa Journalistiliiton sivuilta freetaksoja ja pyytää sen mukaan.

    • Mad Caliban

      Palkkioita ei ole kirkossa kuulutettu, mutta itse arvioisin juttukokonaisuutesi könttäarvoksi n. 600 euroa, vähintään (aikakauslehdet tunnetusti maksavat mukavasti). Mutta muista, juttupalkkio on aina lehtikohtainen, jossain saatat saada samanlaisesta jutusta 100 euroa.

      (monissa lehdissä on vielä aataminaikuinen juttupalkkiopolitiikka, ajalta jolloin rovastin vaimo kirjoitteli lehteen huvikseen.)

      Koska kyse on sisustusjutusta, epäilen vahvasti että sinulla on menossa sisään 4-6 kuvaa, joista voit velottaa erikseen, eli teksti kuvat. Jos tiedät, että saat hommia myöhemminkin, ei välttämättä kannata vetää ensimmäisellä kerralla nylkyripalkkiota.

      Voin laittaa vertailukohdaksi erään oman juttuni hinnan (kertajulkaisu, kuvien tekijänoikeuksia ei ostettu.)

      5300 merkin leipis 1500 kainalo, yhteensä 740 euroa.

      Julkaistaan kuusi kuvaa, 80 euroa kappale.


      On kohteliasta antaa myös jonkinlaisia könttäalennuksia, esim jos kuvien julkaisumäärä on epäselvä, kerro, että yhdestä julkaistusta kuvasta otat 100 euroa kappaleelta kolmeen kuvaan asti. Jos he julkaisevat yli kolme kuvaa, voit tiputtaa kappalehinnan esim. 80 euroon.

      Toivottavasti sait jonkinlaista suuntaa tästä, ja onnea palkkaneuvotteluihin!

    • Freenä

      Niitä tulee ilmaiseksi joka paikasta. Voit saada jutun julkaistuksi jos maksat lehdelle pari tonnia.

      • -Kela-

        ..mutta itse työskentelen erään pikkukaupungin ilmaisjakelulehdessä. Sen verran osaan sanoa, että näitä ilmaisia juttuja tulee joka tuutista. Joka päivä sähköposti on täynnä milloin mistäkin tapahtumasta täältä ja kauempaa (Hki).

        Eli ilmaistakin on tarjolla.


      • Mad Caliban
        -Kela- kirjoitti:

        ..mutta itse työskentelen erään pikkukaupungin ilmaisjakelulehdessä. Sen verran osaan sanoa, että näitä ilmaisia juttuja tulee joka tuutista. Joka päivä sähköposti on täynnä milloin mistäkin tapahtumasta täältä ja kauempaa (Hki).

        Eli ilmaistakin on tarjolla.

        Ilmaista on tarjolla pilvin pimein, mutta ikiaikainen totuus on se, että hyvää ei saa halvalla. Jos tyytyy vain siihen, että saa nähdä juttunsa julkaistua, mutta kissa kiitoksella elää. Ilmaisjakelulehdet ovat taas oma luku sinänsä, kädestä suuhun periaatteella on vaikea ansioitua journalisesti.

        Äläkä välitä muuten tuosta kommentista, joka kehottaa maksamaan lehtitalolle pari tonnia, luultavasti kyseessä on joku katkera tapaus, jonka yleisönosastokirjoitusta ei julkaistu paikallisessa sanomalehdessä.

        Mutta, jos juttusi on niin hyvä kuin annat ymmärtää, älä herranjumala polje hintoja vaan vaadi työnmukainen korvaus, sinulla on oikeus siihen. Jos kyse taas on vain yleismaailmallisesta sisustamisesta tai omia mielipiteitäsi, älä vaivaudu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe