Varmaan kuuluis tuonne tyhmät kysymykset osioon mutta silti kaipaan asiallisia vastauksia. Eli kylpylä lomalle oltais kesällä lähdössä. Kuopuksella ikää 8 kk ja häntäkin olisi tarkoitus kylpylän puolella käyttää..mutta kuinka teillä onnistuu vauvan kanssa pesut (ei viitsis lattialle laskea), voiko esim. rattaita ottaa suihkutiloihin (tosin kastuvat eli ei hyvä). Eli ihan käytännön asiat mietityttää. Täytyis varmaan ensin käydä kotikaupungin uimahallissa mutta sama asia pohdituttaa senkin osalta.. Auttakaa siis vauvan kanssa kylpylälomailijat taikka vauvauinti äidit. Kiitos.
Kylpylälomailijat
18
2621
Vastaukset
- Kolmen äiti
Kyllä voit laskea vauvan lattialle siksiaikaa kun peset. Päästäthän hänet ulkonakin maahan.
Me ollaan käyty aika paljon lasten kanssa uimassa ihan pienestä asti, kreskimmäinen tais olla 4-kuinen, kun oli ekan kerran kylpylässä. silloin en kyllä viellä pistäny lattialle, vaan pidin sylissä ja seistiin yhdessä suihkussa, saippuaa en itse käyttäny sitten ollenkaan. Tai sitten vauva jää isin kanssa allasostolle odottamaan kun äiti peseytyy, äiti hakee vauvan pois ja isi menee pesulle. Turvakaukalossa pyyhkeeseen kiedottuna tais muuten poika ihan ekoilla reissuilla odotella kun äiti peseytyi! Niinhän se olikin!
Mä en ottais vaunuja mukaan allasosastolle ollenkaan. - pellus
ainakin niissä kylpylöissä missä olen käynyt, niin on suihkutiloissa esim. amme tai sitten jonkinlainen istuin, johon vauvan saa siksi aikaa. ei tarvi lattialla istuskella. sitähän voi kysäistä siitä kylpylästä mihin on menossa, että millainen heillä on. =)
- Kolmen äiti
Turun Caribia, Aulangon RantaSipi, Ikaalisten kylpylä ja Nokian Eden ainakin on ollu meidän käyntilistalla, enkä ole missään nähny mitään vauvojen istuinta tai ammetta.
- pellus
Kolmen äiti kirjoitti:
Turun Caribia, Aulangon RantaSipi, Ikaalisten kylpylä ja Nokian Eden ainakin on ollu meidän käyntilistalla, enkä ole missään nähny mitään vauvojen istuinta tai ammetta.
en muista missä näistä oli mitäkin, mutta Kuusamon Tropiikki, Oulun Eden ja sitten meidän omassa paikallisessa uimahallissa on kans... muistaakseni Kuusamossa oli ammeita kaksin kappalein ja Oulussa sellainen istuin seinässä...
- huvittaa
uusavottomuutta...voiko tämä olla oikeasti että joku on noin tyhmä...ja vielä äiti? Rattaat meinaat viedä pesutiloihin? Voi perkule kun tyhmyys taas jyllää...laita kuule rintareppu ja menkää yhdessä suihkuun.
- hätiköi,
ei mitään uusavuttomuutta vaan asiallinen kysymys.. kyllä rattaat yleensä voi ottaa mukaan pesutiloihinkin, jos niihin laittaa pyöräsuojat. useimmilla kylpylöillä on myös asiakkaita varten rattaita pesutilakäyttöön (esim nokia eden, ikaalinen). Tosin varminta aina ottaa omat mukaan, voihan ne kylpylän rattaat olla kaikki varattujakin. Itse olen käyttänyt vauvauinnissa sateenvarjorattaita, jotka hankin pelkästään tätä käyttöä varten ja kun ne ovat vain sisätiloissa olleet, en ole edes pyöräsuojia tarvinnut. _Mutta_ joka kylpylällä on omat käytäntönsä, joten kannattaa kysyä sieltä kylpylästä etukäteen, jotta tietää miten varustautua. Rentouttavaa lomaa!
- --alkuperäinen--
hätiköi, kirjoitti:
ei mitään uusavuttomuutta vaan asiallinen kysymys.. kyllä rattaat yleensä voi ottaa mukaan pesutiloihinkin, jos niihin laittaa pyöräsuojat. useimmilla kylpylöillä on myös asiakkaita varten rattaita pesutilakäyttöön (esim nokia eden, ikaalinen). Tosin varminta aina ottaa omat mukaan, voihan ne kylpylän rattaat olla kaikki varattujakin. Itse olen käyttänyt vauvauinnissa sateenvarjorattaita, jotka hankin pelkästään tätä käyttöä varten ja kun ne ovat vain sisätiloissa olleet, en ole edes pyöräsuojia tarvinnut. _Mutta_ joka kylpylällä on omat käytäntönsä, joten kannattaa kysyä sieltä kylpylästä etukäteen, jotta tietää miten varustautua. Rentouttavaa lomaa!
Kiitos asiallisesta vastauksesta. sateenvarjorattaita voisi ajatella tuohon tarkoitukseen :) Ja ilman muuta olen kylpyläänkin vielä yhteydessä käytännön asioista, mutta aina on kiva kuulla kokemuksia.
Voi olla että päätämme vielä vuorotella vauvanhoitoa siten että vauveli ei allasosastolla käykkään tai sitten käymme yhtenä päivänä pikkureissun. No, lomaan on vielä aikaa ja kaikki mahdollisuudet ovat avoinna.
Kiitos myös muille vastanneille. Sinullekkin joka kutsuit minua uusavuttomaksi, juu kyllä oon kolmekymppinen äiti ja oikein kahdelle lapselle. Jos se tekee meistä uusavuttomia ettei olla kypylöissä käyty niin sovitaan sitte niin.
Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille.
terv. Alkuperäinen kirjoittaja - ihme juttu
hätiköi, kirjoitti:
täyttä potaskaa, kumma tyyppi ja hyvä on mielikuvitus. Eli saat viedä paskaset rattaasi pyöräsuojilla ihmisten pesutilaan? Äly hoi se meni jo millaiset ne pyörän suojat sinusta on ?
- huvittaa
--alkuperäinen-- kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. sateenvarjorattaita voisi ajatella tuohon tarkoitukseen :) Ja ilman muuta olen kylpyläänkin vielä yhteydessä käytännön asioista, mutta aina on kiva kuulla kokemuksia.
Voi olla että päätämme vielä vuorotella vauvanhoitoa siten että vauveli ei allasosastolla käykkään tai sitten käymme yhtenä päivänä pikkureissun. No, lomaan on vielä aikaa ja kaikki mahdollisuudet ovat avoinna.
Kiitos myös muille vastanneille. Sinullekkin joka kutsuit minua uusavuttomaksi, juu kyllä oon kolmekymppinen äiti ja oikein kahdelle lapselle. Jos se tekee meistä uusavuttomia ettei olla kypylöissä käyty niin sovitaan sitte niin.
Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille.
terv. Alkuperäinen kirjoittajaettä istuuko sinun lapsesi sitten kotona rattaissa kun käytte pesulla? Tyhmyys on myös uusavottumuutta eli nyt meni sitten sen puolelle.
- näin on
hätiköi, kirjoitti:
että ko paikoissa on kiellot rattaille ja jos viet niin lennät kuin leppälintu ulos. Näin tammikuussa Katinkullassa kun äiti toi vauvan nukkumaan altaan viereen vaunuissa ja valvoja ajoi heti pois. Kylpylöillä on tarkat hygienia vaatimukset ja ajattele jos sinun vaunujen pyörissä on esim. koiranpaskaa, sylkeä, jne...Miettikää nyt vähän mitä sanotte , täyttä potaskaa sinun juttusi ja takuulla ei sallittua Suomessa.
- Nimetön
huvittaa kirjoitti:
että istuuko sinun lapsesi sitten kotona rattaissa kun käytte pesulla? Tyhmyys on myös uusavottumuutta eli nyt meni sitten sen puolelle.
juu ei istu. Mutta kotona ainakin tiedän mitä jalkasilsoja lattialta löytyy toisin kun yleisistä pesutiloista ;)
- Kolmen äiti
näin on kirjoitti:
että ko paikoissa on kiellot rattaille ja jos viet niin lennät kuin leppälintu ulos. Näin tammikuussa Katinkullassa kun äiti toi vauvan nukkumaan altaan viereen vaunuissa ja valvoja ajoi heti pois. Kylpylöillä on tarkat hygienia vaatimukset ja ajattele jos sinun vaunujen pyörissä on esim. koiranpaskaa, sylkeä, jne...Miettikää nyt vähän mitä sanotte , täyttä potaskaa sinun juttusi ja takuulla ei sallittua Suomessa.
Vajaa kuukausi sitten Turun Caribiassa multa kysyttiin otanko rattaat allasosastolle ja käskettiin pyytää valvojilta pyöräsuojat, jos otan. Ja joka kerta kun olen siellä ollu, siellä on useammat rattaat allasosastolla ollu.
- asia on näin
näin on kirjoitti:
että jokaisella kylpylällä oma käytäntönsä, mitä seikkaa tuolla aiemmin koetin alleviivata. Tietenkin sinne mennään puhtain pyöräsuojin jos ao. kylpylä rattaat pesutiloissaan sallii. olen käynyt vuosia vauvauintiryhmissä ym. joten kokemusta on kertynyt monenlaisesta.. kysymällä asiat selviävät, mistään ei ole vielä toistaiseksi ulos lempattu ;)
- enää mennä
asia on näin kirjoitti:
että jokaisella kylpylällä oma käytäntönsä, mitä seikkaa tuolla aiemmin koetin alleviivata. Tietenkin sinne mennään puhtain pyöräsuojin jos ao. kylpylä rattaat pesutiloissaan sallii. olen käynyt vuosia vauvauintiryhmissä ym. joten kokemusta on kertynyt monenlaisesta.. kysymällä asiat selviävät, mistään ei ole vielä toistaiseksi ulos lempattu ;)
jos siellä on pennut rattaineen allastiloissa. Hyi helvetti! Ettekö te jaksa niitä rääpäleitänne kantaa suihkusta altaaseen, vai miksi siellä pitää hyökkäysvaunut mukana olla? Haloo, taas taitaa järki jätättää....
- ei takuulla ole
asia on näin kirjoitti:
mutta kylpylärattaita ei ole vielä kohdalle tullut, eikä tule sillä semmoisia ei edes ole ja miksi niitä pitäisi olla. Taas puhetta jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
- paha juttu
enää mennä kirjoitti:
jos siellä on pennut rattaineen allastiloissa. Hyi helvetti! Ettekö te jaksa niitä rääpäleitänne kantaa suihkusta altaaseen, vai miksi siellä pitää hyökkäysvaunut mukana olla? Haloo, taas taitaa järki jätättää....
uusavottomuus on joka paikassa ja voi niitä lapsi parkoja jotka joutuvat ko vanhempien hoivaan, sääliksi käy kun ei osaa edes kylpylään mennä kun ei tiedä mihin lapsen laittaa oman suihkun ajaksi? Voi itkut kun ottaa päähän tuo tyhmyys.
- just wondering..
ei takuulla ole kirjoitti:
mutta kylpylärattaita ei ole vielä kohdalle tullut, eikä tule sillä semmoisia ei edes ole ja miksi niitä pitäisi olla. Taas puhetta jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
teette siellä kylpylässä lapsen kanssa. Mahtaa olla hauska loma uida siellä kusisessa kloorivedessä, hyi helvetti. En menis ikinä kylpylään, en lapsen kanssa enkä ilman.
- yh-äiskä
näin on kirjoitti:
viime joulukuussa Naantalin kylpylässä oli kylpyläosastolla perhe jolla oli pieni vauva ja tämä vauva nukkui omissa vaunuissaan...pyörissä oli suojat eikä kukaan ajanut tätä perhettä pois...;)
Ja olen myös Kylpylähotelli Caribian kylpyläosastolla nähnyt vaunuja ilman, että ketään on ollut ajamassa niitä pois...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752