Tutin pesu

Imuttajan äiti

Pesettekö tiskiaineella/vaihdatteko tutin joka päivä? Tuossakun taas oli tänään uutisissa juttua, kuinka ylihygieenisyys lisää allergioita. Itse pesen pesuaineella joka päivä ja silloin tällöin huuhtelen pitkin päivää, en kuitenkaan jokaisen lattialle putoamisen jälkeen. En kuitenkaan luokittelisi tätä vielä ylihygieenisyydeksi, vai onko teidän mielestä sellaista? Keitän tutteja enää tosi harvoin (vauva nyt 4kk) juuri siitä syystä, ettei tulisi steriloitua turhan tarkasti.

6

4688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lfeö jf.

meillä on useempi tutti. ja me ei pestä niitä ollenkaan, tietty jos tippuu eteisen latttialle nin sitten huuuhtelen mutta jos nyt sattuu tippumaan muualla(kotona siis)lattialle niin en huuhtelekkaan. sitten ku on samaa tuttiaa tarpeeks lutkutettu tai on likainen niin sitten keittiöön pöydälle odottamaan keittämis hetkeä. kaikki tutit keitän kerran pari(joskus useemminkin) viikossa. Ja kun meillä tosiaan on useempi tutti niin ei niin usein tartte keitellä. kun yks on likaantunut niin sitten vaan pöydältä(jossa ne liinan päällä kuivuaa)uusi keitetty tutti käyttöön.

• meillä.

Ei saisi käyttää pesuainetta. Jos tuntuu että tarvis muutakin kun huuhdella vedellä, niin keittäminen oikea vaihtoehto. Niin lukee tutin pakkauksessakin.

• väpä**

Kotonani hyörii 4kk poika ja tutti maistuu. En pese enkä keitä tutteja joka päivä. Ei ole vauvalle mitään tullut, mutta en todellakaan suosittele että pesuaineella niitä peset. Niiden sisälle menee kuitenki pesuainetta, vaikka kuinka puristelit niitä pois. Jossain ihan kiellettiin pesuaineet, että vain vesipesu ja keittäminen.

• Poika 6 kk

ole keitetty tutteja eikä pulloja ja vauva on voinu oikein hyvin, pelkästään pesty.

• lokaäiti06

juu,ei pesuaineella.
      alussa huuhdelin aina kun tutti tippui ,lähinnä kissankarvan takia,mutta nykyisin olen lipsunut..
      katon ettei kerännyt mitään karvaa tai jotain..ja annan mennä.Pojalla(6kk)ei mitään sairauksia ja pöpöjä tullut.hän itse laittaa kaikki suuhun mitä käteen sattuu,en ehdi kaikki tarkistaa..
      suunpielestä välillä löydän matosta lähtenyttä tupsuja,kun hän ilomielin vetää itsensä alta alustan pois ja puree mattoa..eli en kuitenkaan pöpöiltä pelasta hänet sillä jos tutteja ruven hinkkaa..

• hygienia

Minä pesin vauva-aikana tutteja tiuhaan ja joka lattialle tippumisen jälkeen huuhtelin vedellä, mutta en enää isompana, kun tunki lattialta kaikki lelut ja kaiken muunkin suuhunsa. Keittänyt en kovin tiheään ja varsinkin luonnonkumiset tutit menee parin keittämisen jälkeen sameiksi ja tahmaisiksi, ettei niitä viiti käyttää enää.

1-vuotiaan tutit pesen jotakuin päivittäin. Meil on erikseen tutti, mitä käytetään tarhassa ja kodin ulkopuolella, niin sitä peseskelen enemmän, mutta kotitutteja en välttämättä ihan joka päivä. Keitän enää vain käyttöön otettaessa ja kuukauden välein heitän kaikki tutit menemään ja uudet tilalle just ton hygieenisyyden ja ihan turvallisuudenkin takia, kun alkaa olla niin tuttiriippuvainen ja hampaitakin jo paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe