Yiying MTX2 ja MTX5 käyttökokemuksia.

Tietoa vailla

Aikomuksena olisi hankkia kesäksi skootteri, ja olisin halukas saamaan käyttökokemuksia Yiying (Powermax) MTX2 ja MTX5 skoottereiden omistajilta.
Lähinnä kiinnostaa enemmän tuo MTX2 malli, joka kokonsa puolesta sopisi isommallekkin miehelle. Mutta tekniikka lienee molemmissa hyvin sama, joten tieto molemmista kiinnostaa.
Eli jos sinulla on käyttökokemuksia kyseisistä vehkeistä, lähinnä kestävyydestä ja luotettavuudesta sekä varaosa- ja huoltopalveluista, niin mielelläni niistä lukisin.
Toki kyseessähän on kiina-skootteri, joka herättää keskustelua niin hyvässä kuin pahassa, mutta toivon asiallisia vinkkejä. Kiitos etukäteen.

20

10571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 500km

      Ostin maaliskuun lopus mtx-2:en. 300km asti ajoin suht rauhallisesti 30-35km/h. Sit öljynvaihto ja nyt oon päästelly "urku" auki. Kaasarin rajoitintappia oli pakko ruuvata pienemmäksi jotta vehje kiihtyisi paremmin (itellä painoo 100kg mtx-2 110kg). Nyt huiput tasasella n.56km/h mittarin mukaan ja koko ajan kone tuntuu vaan hioutuvan ja kulkevan paremmin. Ajoasento hyvä ja tilava(125cc runko). mc-scatter.com - varaosat. valot lakkas toimimasta mut oli vaan yx liitin löyhtyny. bensan kulutus laskelma vasta menos mut joku vajaa 3l/100km about.. Ohjaustanko oli ostettaes löysällä mikä piti itse kiristää (on ollu muillakin)!! SUOSITTELEN!

      • Jari M.

        Tytöllä ollut vuoden MTX-2, ajettu nyt noin 3300 km.
        Hyvin on toiminut, tosin tässä viime vuoden mallissa valoille ei tahdo riittää virta mutta korjaus on luvissa takuuseen.

        Kulutus on 2,5 litran tietämissä, hyvin käynnistyy, toimii ja kulkee.

        MTX-2 on huomattavasti vakaamman oloinen kuin MTX-5, suosittelen sijoittamaan sen muutaman satasen enemmän ja ostamaan tällaisen.

        Variaattorinhihnoja on katkeillut suht vähillä kilometreillä kiinanskoottereista, meidän mopoon vaihdoin 1600 km kohdalla Gatesin remmin.

        Itse olen töissä näitä huoltavassa liikkeessä, eipä noissa ihmeitä ongelmia viime kesän aikana ilmennyt.
        MC-Scatterilla on hyvä varaosavarasto.


      • Patu57
        Jari M. kirjoitti:

        Tytöllä ollut vuoden MTX-2, ajettu nyt noin 3300 km.
        Hyvin on toiminut, tosin tässä viime vuoden mallissa valoille ei tahdo riittää virta mutta korjaus on luvissa takuuseen.

        Kulutus on 2,5 litran tietämissä, hyvin käynnistyy, toimii ja kulkee.

        MTX-2 on huomattavasti vakaamman oloinen kuin MTX-5, suosittelen sijoittamaan sen muutaman satasen enemmän ja ostamaan tällaisen.

        Variaattorinhihnoja on katkeillut suht vähillä kilometreillä kiinanskoottereista, meidän mopoon vaihdoin 1600 km kohdalla Gatesin remmin.

        Itse olen töissä näitä huoltavassa liikkeessä, eipä noissa ihmeitä ongelmia viime kesän aikana ilmennyt.
        MC-Scatterilla on hyvä varaosavarasto.

        Hyvin samanlaisia kokemuksia, kuin edellisillä. Tein sisäänajon suhteellisen huolellisesti. On ollut mielenkiintoista havaita, miten MTX-2:n menohalut ovat koko ajan parantuneet.

        Nyt on mittarissa 1.000 km ja laite tuntuu kulkevan ihan kivasti. Tuuliolosihteet kyllä vaikuttavat selvästi. KOvemmalla vastatuulella nopeutta kertyy mittarin mukaan max. 55 km, kun taas myötäisellä lopuu asteikko kesken. Itse en ole mitään ruuveja ruuvaillut. Vaihtia tuntuu riittävän mulle ihan tarpeeksi.

        Aluksi sain kiristellä ohjaustangon. Samoin uusin heit kättelyssä ruekat "valopeilit". Sen jälkeen kaiki on toiminut ok. Kulutus ehkä n. 2.5 l/100 km.

        Itse olen ainakin olut tyytyväinen. Näppärä kapunkiajoneuvo, jolla voi tehdä matkaakin. Mikäli viidenkympin matkavauhti riittää. Ääni on hienostunut ja meno tasaista. Jaksaminen on enemmän takapuolesta kiinni.


      • Patu57 kirjoitti:

        Hyvin samanlaisia kokemuksia, kuin edellisillä. Tein sisäänajon suhteellisen huolellisesti. On ollut mielenkiintoista havaita, miten MTX-2:n menohalut ovat koko ajan parantuneet.

        Nyt on mittarissa 1.000 km ja laite tuntuu kulkevan ihan kivasti. Tuuliolosihteet kyllä vaikuttavat selvästi. KOvemmalla vastatuulella nopeutta kertyy mittarin mukaan max. 55 km, kun taas myötäisellä lopuu asteikko kesken. Itse en ole mitään ruuveja ruuvaillut. Vaihtia tuntuu riittävän mulle ihan tarpeeksi.

        Aluksi sain kiristellä ohjaustangon. Samoin uusin heit kättelyssä ruekat "valopeilit". Sen jälkeen kaiki on toiminut ok. Kulutus ehkä n. 2.5 l/100 km.

        Itse olen ainakin olut tyytyväinen. Näppärä kapunkiajoneuvo, jolla voi tehdä matkaakin. Mikäli viidenkympin matkavauhti riittää. Ääni on hienostunut ja meno tasaista. Jaksaminen on enemmän takapuolesta kiinni.

        MTX-2.
        Maaliskuussa ostin 750km mittarissa. Ei mitään vikaa, potkukäynnistyksenkin irrotin työkalupakkiin kun sitä ei tartte.
        Yksikään lamppu ei ole edes palanut.
        Kulut max. 65-70, vastatuulessa 55 mittarin mukaan kun kaasarin tappi on ruuvattu lähes sisään.
        Kulutus likemmäs 4l/100km.
        Kulut tosiaan virkistyi 500km kohdalla huomattavasti.
        Huolloissa kannattaa kiinnittää erityishuomiota venttiilin säätöihin, kun venttiilit vähitellen hioutuvat paikalleen kanteen. Voi ruveta muuten kantamaan ja venttiilit palavat.


      • begin kirjoitti:

        MTX-2.
        Maaliskuussa ostin 750km mittarissa. Ei mitään vikaa, potkukäynnistyksenkin irrotin työkalupakkiin kun sitä ei tartte.
        Yksikään lamppu ei ole edes palanut.
        Kulut max. 65-70, vastatuulessa 55 mittarin mukaan kun kaasarin tappi on ruuvattu lähes sisään.
        Kulutus likemmäs 4l/100km.
        Kulut tosiaan virkistyi 500km kohdalla huomattavasti.
        Huolloissa kannattaa kiinnittää erityishuomiota venttiilin säätöihin, kun venttiilit vähitellen hioutuvat paikalleen kanteen. Voi ruveta muuten kantamaan ja venttiilit palavat.

        Korjaus 3l/100km eikä neljä. Noin 200km / tankillinen.


      • Jari M
        begin kirjoitti:

        Korjaus 3l/100km eikä neljä. Noin 200km / tankillinen.

        Venttilien säädön laiminlyöminen ilmenee yleensä niin että imuventtiili alkaa kantaa ja mopo ei enää käynnisty, säädöt kannattaa tosiaan tehdä huolella ja ajallaan.

        Vaihtelin tytön mopoon kevyemmät variaattorinrullat, alkuperäiset olivat 5,8 grammaa ja uudet tasan 5 grammaa.
        Liikkeellelähtö on nyt rivakampaa ja mäet kuulemma noustaan helpommin - voi tietysti olla että kulutus nousee hieman.


      • Jari M kirjoitti:

        Venttilien säädön laiminlyöminen ilmenee yleensä niin että imuventtiili alkaa kantaa ja mopo ei enää käynnisty, säädöt kannattaa tosiaan tehdä huolella ja ajallaan.

        Vaihtelin tytön mopoon kevyemmät variaattorinrullat, alkuperäiset olivat 5,8 grammaa ja uudet tasan 5 grammaa.
        Liikkeellelähtö on nyt rivakampaa ja mäet kuulemma noustaan helpommin - voi tietysti olla että kulutus nousee hieman.

        Hyvä jos noin vähällä pääsee venttiilien kantamisesta.
        Kantaminen voi olla myös niin vähäistä ( ja aluksi onkin ), että pientä ohipuhallusta tapahtuu ajossa kokoajan jolloin kuumat kaasut pääsevät venttiililautasen ja kannen raosta polttamaan venttiiliin palamisjälkiä työtahdin aikana ja siten huonontavan niiden toimintaa pysyvästi (laskien tehoa).
        Toisin eipä ne venttiilit paljoa taida maksaa näihin ja hiomalla voi myös päästä pälkähästä.


      • Jari M
        begin kirjoitti:

        Hyvä jos noin vähällä pääsee venttiilien kantamisesta.
        Kantaminen voi olla myös niin vähäistä ( ja aluksi onkin ), että pientä ohipuhallusta tapahtuu ajossa kokoajan jolloin kuumat kaasut pääsevät venttiililautasen ja kannen raosta polttamaan venttiiliin palamisjälkiä työtahdin aikana ja siten huonontavan niiden toimintaa pysyvästi (laskien tehoa).
        Toisin eipä ne venttiilit paljoa taida maksaa näihin ja hiomalla voi myös päästä pälkähästä.

        Kyllähän niitä venttiileitä varmaan "palaakin" mutta kiinanskoottereissa ei ole tullut itselle vastaan sellaista tapausta - vähän ajettujahan nuo huolloissa käyvät ovat.

        Niitä jotka eivät käynnisty imuventtiilin kantamisen takia on ollut joitain.


      • BLÖÖ
        Jari M. kirjoitti:

        Tytöllä ollut vuoden MTX-2, ajettu nyt noin 3300 km.
        Hyvin on toiminut, tosin tässä viime vuoden mallissa valoille ei tahdo riittää virta mutta korjaus on luvissa takuuseen.

        Kulutus on 2,5 litran tietämissä, hyvin käynnistyy, toimii ja kulkee.

        MTX-2 on huomattavasti vakaamman oloinen kuin MTX-5, suosittelen sijoittamaan sen muutaman satasen enemmän ja ostamaan tällaisen.

        Variaattorinhihnoja on katkeillut suht vähillä kilometreillä kiinanskoottereista, meidän mopoon vaihdoin 1600 km kohdalla Gatesin remmin.

        Itse olen töissä näitä huoltavassa liikkeessä, eipä noissa ihmeitä ongelmia viime kesän aikana ilmennyt.
        MC-Scatterilla on hyvä varaosavarasto.

        Mtx 2 on lähes henkilöauton kokoinen, eikä se sovi muutakuin suurikokoisille ihmisille. Sen hallintakin on älyttömän vaikeaa, sen suuren koon vuoksi. Itselläni on MTX 2 ja olen hyvin tyytyväinen sen sopivan pieneen kokoon. En ostaisi ikinä MTX 2:sta, liian suuri.


      • Matry
        BLÖÖ kirjoitti:

        Mtx 2 on lähes henkilöauton kokoinen, eikä se sovi muutakuin suurikokoisille ihmisille. Sen hallintakin on älyttömän vaikeaa, sen suuren koon vuoksi. Itselläni on MTX 2 ja olen hyvin tyytyväinen sen sopivan pieneen kokoon. En ostaisi ikinä MTX 2:sta, liian suuri.

        Itse omistanut MTX-2 nyt 2 vuotta ja helposti hallittavissa on ollut ensimmäisestä päivästä loppuun asti. Ei ole hankala hallita.


      • joulupukki
        Jari M kirjoitti:

        Venttilien säädön laiminlyöminen ilmenee yleensä niin että imuventtiili alkaa kantaa ja mopo ei enää käynnisty, säädöt kannattaa tosiaan tehdä huolella ja ajallaan.

        Vaihtelin tytön mopoon kevyemmät variaattorinrullat, alkuperäiset olivat 5,8 grammaa ja uudet tasan 5 grammaa.
        Liikkeellelähtö on nyt rivakampaa ja mäet kuulemma noustaan helpommin - voi tietysti olla että kulutus nousee hieman.

        Misä noita kevyempiä rullia saa tohon mtx-2? vaikuttaako miten paljon kiihtyvyyteen? Onko tässä mtx-2 variaattorin prikkaa rajoittimena?


      • joulupukki
        joulupukki kirjoitti:

        Misä noita kevyempiä rullia saa tohon mtx-2? vaikuttaako miten paljon kiihtyvyyteen? Onko tässä mtx-2 variaattorin prikkaa rajoittimena?

        Elikkäs minulla on tuollainen powermax mtx-2 joka on ostettu halpahallista. Tietääkö kukaan mitä kuristuksia tossa 2008 vuoden mallissa on?


    • m-33v

      ostin viimekesänä uuden powermax mtx 5 skootterin
      ja hyvin on pelannut.
      olen ajanut sillä n 2500 km eikä mitään vikoja
      ole ajanut ja positiivista on että kulkeeki
      kivasti ja vetää 90kiloisen miehen päällä
      mittarin mukaan menee n65-70km h todellinen
      pikkasen yli 60 mut kiva kaupunkiskootteri on.
      itse olen tehnyt huollot ym.
      huolto väli niin tiheä että siinähän maksaa tuplahinnan äkkiä jos alkaa huoltoliikkeisiin
      huollot teettämäään..

      • mtx-5

        elikkä minä ostin tollasenn mtx-5 ja se kulkee 25 tutkaan mikä mahtaa olla vikana.... minkä laisija kuristuksija niissä on vm on 06


      • makos69
        mtx-5 kirjoitti:

        elikkä minä ostin tollasenn mtx-5 ja se kulkee 25 tutkaan mikä mahtaa olla vikana.... minkä laisija kuristuksija niissä on vm on 06

        eli siis kuinkas iso suutin tossa MTX-5 Powermax oikee on? kiitos jo etukäteen...


      • partapoika
        makos69 kirjoitti:

        eli siis kuinkas iso suutin tossa MTX-5 Powermax oikee on? kiitos jo etukäteen...

        ostin viime kesänä mtx 2 skootterin vikoja on ollu tarpeeksi ei meinannut saada pensaa sammui välille monta kertaa takuukin meni siksi kun porasin muutaman lisäreiän pakoputken päähän joka ei vaikuta koneen toimintaan mitenkään nyt käynnistin skodea talven jälkeen ja taas jotain häikkää pensan saannissa sammuuu välillä alipainehanan otin pois joka ihan paska keksintö saapa nähä miten pelannee tämän kesän


      • mtx2
        partapoika kirjoitti:

        ostin viime kesänä mtx 2 skootterin vikoja on ollu tarpeeksi ei meinannut saada pensaa sammui välille monta kertaa takuukin meni siksi kun porasin muutaman lisäreiän pakoputken päähän joka ei vaikuta koneen toimintaan mitenkään nyt käynnistin skodea talven jälkeen ja taas jotain häikkää pensan saannissa sammuuu välillä alipainehanan otin pois joka ihan paska keksintö saapa nähä miten pelannee tämän kesän

        Sama homma porattiin siihen bensakorkkiin 3 pientä reikää,niin se saa happea ja pelittää :)


    • mtx-2

      itellä on mtx-2 ja nyt mietin tässä ongelmaa että millä bensalla kannattaa tankata sillä nyt on nuo E5 ja E10?

    • fjgk,lfhlk

      98 E5 ja mieluimmin Shellin V-power nitro.

    • Anonyymi

      No vittu täs justiin tekees kone remonttia powermaxsiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe