Tietääkö kukaan jos lapsella jää konttaus-vaihe kokonaan väliin (eli alkaa suoraan kävellä) että mitä siitä seuraa? Tai mihinkä se vaikuttaa?
Konttaus jää väliin??
10
760
Vastaukset
- kaikki ei
koskaan konttaa ja joku ei ryömi koskaan, mutta harvempi jättää kävelyvaiheen kokonaan pois. Katselepa kadulla tai muuten tuttuja ympärilläsi ja nimeäpä sieltä ne, kuka ei ole vauvaiässä koskaan kontannut tai ryöminyt. Että mistä sen huomaa ja mihin on vaikuttanut: vaikea luonne tai muuten vähä-älyinenkö, sitäkö mietit?!
- mape
ryömiminen ei ole mikään edellytys kävelyyn, mutt akonttaaminen kyllä on. Eli jos lapsi todella opettelee asioita askel askeleelta niin kyllä se konttaa jollain lailla ennen kuin nousee ylös ainakin lähes poikkeuksetta.
Eipä tuo konttaaminen muuta kuin on yksi motorinen perustaito johon perustuu moni muukin taito. Vaikka lapsi nyt näyttää lähteneen liikkeelle ilman konttausta niin hän sen todella luultavasti osaa silti ja jos ei osaa niin olisi kyllä syytä oppia. - miettii miettii
Siis tidän että se on normaalia eli ei mitään isompaa seurausta mutta sillä on kuitenkin jotain vaikutusta , ei siis vakavaa oo... haluaisin tietää että mihin se vaikuttaa??
- tähän
mape kirjoitti:
ryömiminen ei ole mikään edellytys kävelyyn, mutt akonttaaminen kyllä on. Eli jos lapsi todella opettelee asioita askel askeleelta niin kyllä se konttaa jollain lailla ennen kuin nousee ylös ainakin lähes poikkeuksetta.
Eipä tuo konttaaminen muuta kuin on yksi motorinen perustaito johon perustuu moni muukin taito. Vaikka lapsi nyt näyttää lähteneen liikkeelle ilman konttausta niin hän sen todella luultavasti osaa silti ja jos ei osaa niin olisi kyllä syytä oppia.että se konttaus voi olla edellytys sille kävelemiselle tietyssä määrin ja tuskin on montaa vahvaa kävelijää, joka ei osaisi kontata, mutta kyl meillä nousi ensin seisoon ja sit vasta konttasi. Tosin tukea pitkin mentiin sit viel 4,5 kk ennen ku käveli tuetta.
- pakko vaihe!
Se vaikuttaa siihen, et lapsi alkaa käveleen! Ei sen kummempaa. Meillä kaksi konttasi ja kaksi käveli suoraan. Pitää vaan juosta vanhempien enemmin perässä kun ei konttaa.
- Janna78
Kasvatustiedettä lukenut ystäväni kertoi, että konttausvaiheen poisjäänti kertoisi myöhemmistä vaikeuksista matemaattisissa aineissa. Uskoo sitten, ken uskoo. Itse en ikinä kontannut, eikä heikkolahjakkuudesta noissa aineissa ole tietoakaan..
- siltä
että selitetään heikkoa matikkapäällä jollakin. Entä millä selitän minä, kun matikka tökkii ja kontannutkin olen? Ei yhtälö täsmää. Vähän kuin haetaan tekosyitä sille, miksi lihoo eikä liikunta kiinnosta.
- vaikuttaa!!
siltä kirjoitti:
että selitetään heikkoa matikkapäällä jollakin. Entä millä selitän minä, kun matikka tökkii ja kontannutkin olen? Ei yhtälö täsmää. Vähän kuin haetaan tekosyitä sille, miksi lihoo eikä liikunta kiinnosta.
Kyllä se vaikuttaa jos konttaus jää välistä mut mäkään en tältä istumalta muista mihin vaikuttaa muuta kun tasapinoon vanhempana.. ja joillekkin lapsile pitää opettaa konttaus myöhemmällä iällä kun eivät vauvana ole kontanneet!
- fysioterapeutti sanoi
siltä kirjoitti:
meillekin fysioterapeutti sanoi että jos jokin motorinen taito jää välistä pois,se vaikuttaa myöhemmällä iällä johonkin oppimisvaikeuksiin.että näin.tarkempaa tietoa asiasta ei ole.
- hmm..
Minkä ikänen lapsesi on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662218Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711450Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211434Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771104Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.741087Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031036En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898