lääkäri totesi minulla iskiaksen kaksi kuukautta siten. Tästä ajasta olen ollut sairaslomalla kuusi viikkoa ja käynyt kolmella eri lääkärillä ja saanut kolmet eri neuvot. Mikään ei tunnu kunnolla auttavan, päivät menee jotenkuten, yöt pyörin kipujen kourissa. Vahvoja särkylääkkeitä( Tramal) voin ottaa vain yhden muuten pää menee sekaisin. Nukahtamislääkkeitä en ole uskaltanut ottaa särkylääkkeen kanssa.
Millaisilla konsteilla olette selvinneet?
iskiakseen
20
2457
Vastaukset
- kansanparantajalla olet ollut
viimeisen 2 kk aikana?
Oletko käynyt
1kalevalaisella kansanparantajalla
2 kaustisilla
3 kiropraktikolla (emme suosittele kylmiltään manipulointia jos lihakset klmät ja jäkissä)
4 napraatikkoa
5.Nokian herätyskokouksessa käyntiä.
siinä listaa vastaa ja kerro- "apua"
ole kansanparantajilta tullut pyytäneeksi. Ihan terveyskeskuslääkäreillä käynyt...
- hoidettu
Iskiaskipuun ei auta kuin hermon vapauttaminen. Tässä yksi mahdollisuus:
www.selkasivut.fi- "apua"
oli varsinkin niistä S-i nivel jutuista. Kiinnostaa vielä, voisinko itse tehdä asialle jotain...
- jos
On välilevytyrä, se ei manipulaatiolla korjaannu.
- ainakaan noilla oireilla
jos kirjoitti:
paikallinen hermopuriste joka aiheutuu
1 lihasten kireydesta
2 si nivelen hakauksesta
3 rangan sivuilla kulkevien hermojen kireydestä
4 jalan pituuden muutoksesta koska iskiashermo on määrämittainen se ei veny vaan kiristyy lihoihin aiheuttaen tuskaa
ihme että ihmiset vielä tänä päivänä kuvittelevat etrv keskusesta apua saavansa...lopetin satuihin uskomisen jo aikoja sitten... - kysyjä,
ainakaan noilla oireilla kirjoitti:
paikallinen hermopuriste joka aiheutuu
1 lihasten kireydesta
2 si nivelen hakauksesta
3 rangan sivuilla kulkevien hermojen kireydestä
4 jalan pituuden muutoksesta koska iskiashermo on määrämittainen se ei veny vaan kiristyy lihoihin aiheuttaen tuskaa
ihme että ihmiset vielä tänä päivänä kuvittelevat etrv keskusesta apua saavansa...lopetin satuihin uskomisen jo aikoja sitten...edes kerro oireitaan, ja joka tapauksessa eihän täällä voi kuin oireiden perusteella arvailla.
- hoidettu
jos kirjoitti:
Mutta manipulaatiolla korjataan se syy, jonka seurausta se tyrä on.
Darren Higgins, fysioterapeuttien kouluttaja - FYSI-lehti 1/2007
"Lantion suurten suoliluiden ja ristiluun liikkuvuuden ongelmat voivat aiheuttaa sen, että asiakas käyttää selkärankaa taivuttamiseen ja kävelyyn, vaikka taipumisen tulisi tapahtua suoliluiden kohdalta. Jos ongelmaa ei hoideta, asiakkaan selkä kipeytyy. Koska selkä ei ole ongelman syy, vaan kipu on seuraus virheasennosta, selkä paranee vasta, kun suoliluun ja ristiluun ongelmat on hoidettu."
- bodywoman
Mene fysiatrin tai/ja osteopatin luokse; heiltä saat erilaisia jumppa- ja venyttelyohjeita.
Kevyt oikeaoppinen jumppa on parasta lääkettä vaivaasi, veitsi ei.
Leikkaushoito tulee nykyään vain ja ainoastaan kysymykseen mikäli halvausoireet ovat erittäin voimakkaita. Eikä se leikkaus mitään onnea tuo; nimim. kokemusta on.- mieltä
Leikkaus on tuonut onnen minulle. Ei ollut halvausoireita ja silti leikattiin eli turhaan puhut "lääkärin" äänellä kun et tiedä. On totta, että leikkaukset epäonnistuu ja omastani on niin lyhyt aika, että ei vissiin aivan vielä sovi täysin tuulettaa, mutta ei kivun kipua ole sen jälkeen ollut kun leikkauspöydältä pääsin. Ja oikeasti ei siis edes leikkauksesta johtuvia kipuja. 2 kk myöhemmin on vain jonkinasteista "väsymystä" selässä, jos esim. nukkuu 12 h putkeen. Tuo ei ole kyllä edes vaiva kun seitsemään vuoteen en ole saanut selältäni edes rauhassa nukkua 6 tuntia.
Olisi ollut tietenkin hienoa jos fysioterapia olisi auttanut (kokeiltu David back klinikkaa)tai jumppaaminen (kaikki naistenlehtien selkäjumpat). Suurimmalla osalla auttaakin, mutta oma kipuni oli kroonista ja en sitä olisi enää henkisesti varmaankaan kauaa kestänyt.
Kokemukseni mukaan leikkaus oli ainut jäljellä oleva vaihtoehto jos ei halunnut lähteä nimimerkki "hoidettu" hoidettavaksi. Leikkaus antoi minulle onnen. Seitsemään vuoteen ensimmäisen kerran olen lähtenyt kotoani ilman lääkekaappiani (sisälsi hienon kavalkadin kolmiolääkkeitä). - ehdotus
mieltä kirjoitti:
Leikkaus on tuonut onnen minulle. Ei ollut halvausoireita ja silti leikattiin eli turhaan puhut "lääkärin" äänellä kun et tiedä. On totta, että leikkaukset epäonnistuu ja omastani on niin lyhyt aika, että ei vissiin aivan vielä sovi täysin tuulettaa, mutta ei kivun kipua ole sen jälkeen ollut kun leikkauspöydältä pääsin. Ja oikeasti ei siis edes leikkauksesta johtuvia kipuja. 2 kk myöhemmin on vain jonkinasteista "väsymystä" selässä, jos esim. nukkuu 12 h putkeen. Tuo ei ole kyllä edes vaiva kun seitsemään vuoteen en ole saanut selältäni edes rauhassa nukkua 6 tuntia.
Olisi ollut tietenkin hienoa jos fysioterapia olisi auttanut (kokeiltu David back klinikkaa)tai jumppaaminen (kaikki naistenlehtien selkäjumpat). Suurimmalla osalla auttaakin, mutta oma kipuni oli kroonista ja en sitä olisi enää henkisesti varmaankaan kauaa kestänyt.
Kokemukseni mukaan leikkaus oli ainut jäljellä oleva vaihtoehto jos ei halunnut lähteä nimimerkki "hoidettu" hoidettavaksi. Leikkaus antoi minulle onnen. Seitsemään vuoteen ensimmäisen kerran olen lähtenyt kotoani ilman lääkekaappiani (sisälsi hienon kavalkadin kolmiolääkkeitä).”...jos ei halunnut lähteä nimimerkki "hoidettu" hoidettavaksi....”
mutta nimimerkin esiintuomat kansanparantajat, fysiatrit ja muut tunnetusti osaavat ammattilaiset sen sijaan kannattaa ehdottomasti kokeilla ennen leikkauksia - ja ajoissa, enennen kuin kivut pääsevät kroonistumaan.
- aloittaja
tuntuu olevan. Ei ihme että lääkäreiltäkin tulee ristiriitaisia ohjeita. Yksi on vannonut tulehduskipulääkkeiden nimeen ( ei apua ). Toinen neuvoi venyttelyä ( ei apua ) kolmas määräsi vaan "lepoa" mutta pientä liikuntaa.
Oireet ovat kuitenkin vähän lievittyneet, eivät ainakaan pahentuneet.
Niin, ja ne oireet:
-kipua aina paikallaan ollessa, parasta pieni "käyskentely" koko ajan
- kipeytyy, jos teen vähänkin jotain
- kipua aluksi oikeassa pakarassa, siitä alaspäin jopa nilkkaan saakka
- nyt kipu lähinnä oikeasta nivusessa ( siis etupuolella ) ja siitä viiltäen polven tienoille- hermotus on
ainakin kohdallaan minulla kanssa puukotti palleihin siloin että ne oli kuin kastanjat kurtussa. kyseessä siis selkärangan vieressä olevien hermojen kikotus joka ei lähde itekseen. myös selän multifidus lihakset ovat nalkissa sinulla siis tahdosta riippumattomat lihakset, en tiedä kuin A heikkilän (HKI) ja H timosen (mynämäki)joka niitä leipoo.
- pullistuma
hermotus on kirjoitti:
ainakin kohdallaan minulla kanssa puukotti palleihin siloin että ne oli kuin kastanjat kurtussa. kyseessä siis selkärangan vieressä olevien hermojen kikotus joka ei lähde itekseen. myös selän multifidus lihakset ovat nalkissa sinulla siis tahdosta riippumattomat lihakset, en tiedä kuin A heikkilän (HKI) ja H timosen (mynämäki)joka niitä leipoo.
Voi olla välilevyn pullistumakin.
Onko otettu edes röntgenkuvaa?
Timonen ei osaa korjata mahdollista Si-nivelen virheasentoja. Hieroa kyllä osaa.
Akuuttia välilevyn pullistumaa EI saa mennä manipuloimaan, koska voi aiheuttaa halvauksen.
Kaverilla meni selkä ihan paskaks kun kävi kiropraktikolla ennenkuin oli röntgenissä käynyt. Selkä meni vaan pahemmaksi ja nyt sit kärsii siitä vieläkin (3 vuotta jo takana). - magneettikuvaukseen
siinä näkyvät välilevyjen pullistumat. Venyttelyä ja kävelyä kannattaa varmasti jatkaa. Suhtaudu varovasti manipulointiin, tiedän tapauksen jossa kansanparannuskeinoilla tehty manipulointi johti päivystysleikkaukseen. Leikkaus kyllä vei sitten vaivan kokonaan. Jos otat yhteyttä erikoislääkäriin, suosittelisin neurologia enemmän kuin fysiatria.
- auttaa mulla
Minulla on vanha hermovaurio. Molempiin jalkoihin menevä hermo vaurioitunut, mutta nyt kuntoutunut.
Olen löytänyt joogasta apua. Ostin jooga pähkinänkuoressa kirjan ja siitä kobra ja krokotiili nimiset asennot auttavat minua kun tuntuu hermo jäävän puristukseen. Osaan vapauttaa hermopuristuksen kyseisillä asennoilla.
Minulla on myöskin sellainen vaihteleva työ nykyisin , että voin työni puitteissa tehdä voimisteluliikkeet työni lomssa, eikä sitä ihmettele työssäni kukaan. Toimin nimittäin nykyisin lastenohjaajana.
Suosittelen siis voimistelua kyseisiä venytyksien opettelemista ja hakeutumaan sellaiseen työhön, missä ei ole liikaa yksitoikkoisia asentoja. Kokoaikainen istumatyö, seisomatyö tai yksitoikkoinen mekaaninen työ on pahasta.
Tsemppiä.- aloittaja
Itse olen enemmän kiinnostunut juuri venyttelyistä ja muista "kotikonsteista".
Tietysti, jollei tämä tästä ala selvästi paranemaan, aion vaatia kuvauksiin pääsyä ( selkää siis ei ole kuvattu ). - auttaa mulla
aloittaja kirjoitti:
Itse olen enemmän kiinnostunut juuri venyttelyistä ja muista "kotikonsteista".
Tietysti, jollei tämä tästä ala selvästi paranemaan, aion vaatia kuvauksiin pääsyä ( selkää siis ei ole kuvattu ).Röntgenissä ei näy hermon pinteet. Magneettikuvauksessa kylläkin, mutta sitä ei taida saada helposti.
Minulle tehtiin hermoratatutkimus ja siinä paljastui tapahtunut vanha vaurio. Silloin kun se hermo vaurioitui, silloin en saanut mitään apua enkä mitään tutkimuksia.
Siis sähköinen hermoratatutkimus on sellainen missä laitetaan piikkejä hermoon ja lähetetään sähköä hermorataapitkin ja nähdään, paljonko tulee toisesta päästä ulos. Tutkimus oli aika kivulias.
Minulla löydettiin myös samalla varpaiden hermonpinteet. - aloittaja
auttaa mulla kirjoitti:
Röntgenissä ei näy hermon pinteet. Magneettikuvauksessa kylläkin, mutta sitä ei taida saada helposti.
Minulle tehtiin hermoratatutkimus ja siinä paljastui tapahtunut vanha vaurio. Silloin kun se hermo vaurioitui, silloin en saanut mitään apua enkä mitään tutkimuksia.
Siis sähköinen hermoratatutkimus on sellainen missä laitetaan piikkejä hermoon ja lähetetään sähköä hermorataapitkin ja nähdään, paljonko tulee toisesta päästä ulos. Tutkimus oli aika kivulias.
Minulla löydettiin myös samalla varpaiden hermonpinteet.auts. Enpä haluaisi moiseen. Samalla mietityttää miten tässä enää tarkempiin tutkimuksiin pääsee.
Nyt aluksi yritän tehdä kaikki venytykset ja vanutukset, mitä lääkäri on käskenyt. Eipähän sitten tarvitse jossitella... - Pahasta issiaksesta parantunut
aloittaja kirjoitti:
auts. Enpä haluaisi moiseen. Samalla mietityttää miten tässä enää tarkempiin tutkimuksiin pääsee.
Nyt aluksi yritän tehdä kaikki venytykset ja vanutukset, mitä lääkäri on käskenyt. Eipähän sitten tarvitse jossitella...Lääkäreiltä ei saa apua issiakseen, sen olen monesti kokenut. Kipupiikkejä annetaan, jotka ei kuitenkaan auta.
Yksi kokenut "selkälääkäri" kirjoitti minulle lähetteen OMT-fysioterapeutille, jolta sain avun vaivaan. Selkä parani täysin. Ensin selkäni tutkittiin (kuvat oli otettu jo aikaisemmin) ja sain manuaalista hoitoa sekä hyvät, omalle selälleni oikeat venytys- ja jumppaohjeet. Jouduin käymään fysioterapiassa aluksi joka toinen päivä, noin 3,5 kuukauden ajan. Lisäksi jumppasin joka ikinen päivä kotona.
Näillä selkäni parani täysin. Mutta vaatii kuitenkin säännöllistä jumppaa näillä saamillani ohjeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769