kertokaas Tietäjät,

kooma-kalle

Ku sattu löytymään tollanen kokoamaton vanha pikkupistoolin muovimalli (ei siis varsinainen PIENOISmalli, ku mittakaava taitaa olla 1:1); H-602 Revell Authentic Kits: 1840 Derringer .41 cal. Eli siis ILMEISESTI vanha, koskapa laatikossa on hintamerkintä 450 markkaa (lienee siis ajalta ennen markkamäärien "pilkun siirtoa", oliko se nyt 1964? Lähinnä kiinnostaa, olisko tommosella jotakin arvoa, eli missä hintaluokassa liikutaan? Tackade o pockade!

12

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaan se on replika. Jos löytämäsi pistooli olisi vaikkapa 1:2-skaalaan, niin silloin se olisi
      malli ja jos se olisi tehty täysin mittasuhteiltaan/ detaljeiltaan vastaamaan esikuvaansa pienennettynä, niin se olisi pienoismalli. Varmasti joku keräilijä on kiinnostunut aseestasi. Ellei sitten suomessa, niin ainakin ulkomailla, eli etsi sivusto missä on aiheena vanhojen muovimallisarjojen keräily ja rikastu :)


      "Se ketä miekkaan tarttuu, myös miekkaan hukkuu"


      MarttyyriMallari-TTt

      • -Kooma-

        Kyllähän se 1:1 esinekin on malli. Se ei ole replika, koska jos se olisi replika niin se olisi tehty puusta(kahva) ja metallista(muut osat). Koska se on muovia, se on malli, mutta ei tietenkään pienoismalli. Tuollaisia muistan joskus itsekin ostaneeni kaupasta pikkupoikana, eikä sillä miyään varsinaista keräilyarvoa ole.
        Ihme tyyppi tuo MarttyyriMallari kun jaksaa vouhottaa, vaikkei tiedä asioista oikeastaan juuri mitään.


      • -Kooma- kirjoitti:

        Kyllähän se 1:1 esinekin on malli. Se ei ole replika, koska jos se olisi replika niin se olisi tehty puusta(kahva) ja metallista(muut osat). Koska se on muovia, se on malli, mutta ei tietenkään pienoismalli. Tuollaisia muistan joskus itsekin ostaneeni kaupasta pikkupoikana, eikä sillä miyään varsinaista keräilyarvoa ole.
        Ihme tyyppi tuo MarttyyriMallari kun jaksaa vouhottaa, vaikkei tiedä asioista oikeastaan juuri mitään.

        1. Replika: Jäljennös.

        2. Malli: "1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"


        "Kuka veti taas pidemmän korren?"

        Vastaus:


        MarttyyriMallari-TTt


        Ps: -Kooma-, mikset jo aiemmin ole vastannut tähän viestiin, joka on jo aikaa sitten kirjoitettu?
        Oletko lehdistön edustaja, vai kauppias?


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        1. Replika: Jäljennös.

        2. Malli: "1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"


        "Kuka veti taas pidemmän korren?"

        Vastaus:


        MarttyyriMallari-TTt


        Ps: -Kooma-, mikset jo aiemmin ole vastannut tähän viestiin, joka on jo aikaa sitten kirjoitettu?
        Oletko lehdistön edustaja, vai kauppias?

        >>2. malli: 1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"
        "Kuka veti taas pidemmän korren?"
        Vastaus:
        marttyyriMallari-TTt


      • -Kooma- kirjoitti:

        >>2. malli: 1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"
        "Kuka veti taas pidemmän korren?"
        Vastaus:
        marttyyriMallari-TTt

        Tavis ottaa selvää asioista kyselemällä joka puolelta ohjeita ja neuvoja ja hyväksyy saamansa informaation. Tässä ei ole mitään vikaa/ kysyvä ei eksy, mutta mestarit päättävät itse mikä on mikä. Mestarit eivät
        tavaa sanakirjoja ja kysele toisten mielipiteitä. He päättävät itse mikä joku asia on, tai ei ole.
        Jos minulle tulee mieleen että musta on valkoista, silloin se on valkoista. Juuri tämän kaltainen ajattelutyyli on mestareille ominaista ja tälläisen ajatusmaailman sisäistäminen auttaa saavuttamaan mahdottomana pidetyt tavoitteet, kuten kuussa käynti vuonna 1969.


        "Ajatuspoliisit keskuudessamme"


        MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Tavis ottaa selvää asioista kyselemällä joka puolelta ohjeita ja neuvoja ja hyväksyy saamansa informaation. Tässä ei ole mitään vikaa/ kysyvä ei eksy, mutta mestarit päättävät itse mikä on mikä. Mestarit eivät
        tavaa sanakirjoja ja kysele toisten mielipiteitä. He päättävät itse mikä joku asia on, tai ei ole.
        Jos minulle tulee mieleen että musta on valkoista, silloin se on valkoista. Juuri tämän kaltainen ajattelutyyli on mestareille ominaista ja tälläisen ajatusmaailman sisäistäminen auttaa saavuttamaan mahdottomana pidetyt tavoitteet, kuten kuussa käynti vuonna 1969.


        "Ajatuspoliisit keskuudessamme"


        MarttyyriMallari-TTt

        Koska olen Mestari ja minulle juuri nyt tulee mieleen, että eräs MM-TTt ei oikeasti osaakaan rakentaa pienoismalleja, hän ei siis osaa niitä rakentaa. Tähän minun ei tarvitse kysellä kenenkään mielipidettä!

        Valtavan vapauttava ajatus!

        "Taiteilija kopio, Mestari varastaa"
        - Bill Gates / Steve Jobs


      • MattiMallari kirjoitti:

        Koska olen Mestari ja minulle juuri nyt tulee mieleen, että eräs MM-TTt ei oikeasti osaakaan rakentaa pienoismalleja, hän ei siis osaa niitä rakentaa. Tähän minun ei tarvitse kysellä kenenkään mielipidettä!

        Valtavan vapauttava ajatus!

        "Taiteilija kopio, Mestari varastaa"
        - Bill Gates / Steve Jobs

        Ajatuksesi. Pointtihan oli siinä että uskaltautuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja kokeilemaaan uutta ja antoisaa. En minäkään olisi uskonut 20-vuotta sitten että kasasta muovilevyä voi syntyä suomalainen Leopard-taisteluvaunu 1:35 skaalaan.
        Nyt sellainen kuitenkin tuli tehtyä ja kaikki jotka ovat nähneet tämän vaunun monimutkaisen muodot tietävät minkälainen työmäärä tarvitaan pienoismallin luomistyöhön, vieläpä ääritarkan sellaisen.


        "Poliittinen fanaatikko, fanaattinen poliitiikko"


        MarttyyriMallari-TTt


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ajatuksesi. Pointtihan oli siinä että uskaltautuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja kokeilemaaan uutta ja antoisaa. En minäkään olisi uskonut 20-vuotta sitten että kasasta muovilevyä voi syntyä suomalainen Leopard-taisteluvaunu 1:35 skaalaan.
        Nyt sellainen kuitenkin tuli tehtyä ja kaikki jotka ovat nähneet tämän vaunun monimutkaisen muodot tietävät minkälainen työmäärä tarvitaan pienoismallin luomistyöhön, vieläpä ääritarkan sellaisen.


        "Poliittinen fanaatikko, fanaattinen poliitiikko"


        MarttyyriMallari-TTt

        Niinpä joo, "kaikki jotka ovat nähneet tämänvaunun monimutkaiset muodot..". Sitä "tekemääsi" pienoismallia vain ei ole kukaan nähnyt, vaikka lupasit postata siitä kuvan tänne.
        >>mestarit päättävät itse mikä on mikä. Mestarit eivät tavaa sanakirjoja ja kysele toisten mielipiteitä. He päättävät itse mikä joku asia on, tai ei ole


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ajatuksesi. Pointtihan oli siinä että uskaltautuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja kokeilemaaan uutta ja antoisaa. En minäkään olisi uskonut 20-vuotta sitten että kasasta muovilevyä voi syntyä suomalainen Leopard-taisteluvaunu 1:35 skaalaan.
        Nyt sellainen kuitenkin tuli tehtyä ja kaikki jotka ovat nähneet tämän vaunun monimutkaisen muodot tietävät minkälainen työmäärä tarvitaan pienoismallin luomistyöhön, vieläpä ääritarkan sellaisen.


        "Poliittinen fanaatikko, fanaattinen poliitiikko"


        MarttyyriMallari-TTt

        Koska olen Mestari ja minun mieleeni on jälleen tullut, että et osaa malleja rakentaa, se on totuus ja vain totuus.

        Kuka tunnustaa nähneensä MM-TTn rakentaman Leopardin? Uskaltaako MM-TTt nimetä ketään Leopardia nähnyttä todellista henkilöä?

        Muistamme toki, että nimimerkki MM-TTt on kertomansa mukaan fiktiivinen henkilö kuten mallinsakin ja sellaisten henkilöiden ääritarkat aivoitukset saavat vapaasti kulkea vailla reaalielämän kahleita uusilla ja antoisilla alueilla.


      • MattiMallari kirjoitti:

        Koska olen Mestari ja minun mieleeni on jälleen tullut, että et osaa malleja rakentaa, se on totuus ja vain totuus.

        Kuka tunnustaa nähneensä MM-TTn rakentaman Leopardin? Uskaltaako MM-TTt nimetä ketään Leopardia nähnyttä todellista henkilöä?

        Muistamme toki, että nimimerkki MM-TTt on kertomansa mukaan fiktiivinen henkilö kuten mallinsakin ja sellaisten henkilöiden ääritarkat aivoitukset saavat vapaasti kulkea vailla reaalielämän kahleita uusilla ja antoisilla alueilla.

        En minäkään oikeasti usko että musta on valkoista, mutta ellen pysty ajatelemaan sen voivan olla, niin miten uskallan ruveta tekemään huipputarkkaa pienoismallia
        kasasta muovilevyä ja metallia jotka ovat löydetty kaatopaikalta? Kyse siis henkisestä valmentautumisesta kovaan koitokseen.


        "Koska olen koko maailman mielestä väärässä, niin se kai todistaa että olen oikealla tiellä?"


        MarttyyriMallari-TTt


      • kooma-kalle
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        En minäkään oikeasti usko että musta on valkoista, mutta ellen pysty ajatelemaan sen voivan olla, niin miten uskallan ruveta tekemään huipputarkkaa pienoismallia
        kasasta muovilevyä ja metallia jotka ovat löydetty kaatopaikalta? Kyse siis henkisestä valmentautumisesta kovaan koitokseen.


        "Koska olen koko maailman mielestä väärässä, niin se kai todistaa että olen oikealla tiellä?"


        MarttyyriMallari-TTt

        *poistuu kysymyksineen hipihiljaa takavasemmalle* :)


      • -Kooma-
        kooma-kalle kirjoitti:

        *poistuu kysymyksineen hipihiljaa takavasemmalle* :)

        Hei älä vielä lähde minnekään! Ilta on vasta alussa ja tässä baarissa on mukavaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe