Onko kenelläkään kokemuksia puhjenneen renkaan korjaamisesta?
Tuntuu olevan uusissa autoissa vararenkaan tilalla korjausvälineet. Itse olen ostamassa uutta Seat Leonia ja siinä vararengas menisi tehdastilaukseen?!
vararengas vs. paikkausvälineet
4
692
Vastaukset
- ei maksa mitään
Et tarvitse erityistä vararengasta. Kesällä vararenkaana voi olla talvirengas ja talvella kesärengas.
- muutaman kerran kokeiltu
Paikkausvaahto toimii jos kulutuspintaan uppoaa pieni naula tai ruuvi jonka sivusta ilma pihisee hiljalleen pois. Sitä naulaa ei missään nimessä kannata kiskaista pois koska vähänkään isompaa reikää paikka-aineet eivät enää pysty tukkimaan.
Paikkausaineen käytön jälkeen rengas on kyllä entinen ja kyseinen tökötti kuulemma ruostuttaa vanteenkin joten paikkausaineen kanssa voi ajaa vain lähimpään rengasliikkeeseen jossa vanteelle vaihdetaan uusi rengas.
Kolmeen autoon olen vuosien varrella paikkauttanut tuollaisen naulan jättämän reiän rengasliikkeessä jossa reikä avataan työkalulla ja siihen työnnetään paksu vulkanointinesteessä uitettu narunpätkä. Jokainen rengas on tämän jälkeen toiminut täysin moitteettomasti. Mikäli renkaalla pystyy ajamaan ilman paikkavaahtoa rengasliikkeeseen asti näin kannattaa siis ehdottomasti tehdä ja paikkauttaa gummi kunnolla.
Paikkausaine ei hyödytä mitään jos onnistut rikkomaan renkaan kyljen esimerkiksi ajamalla katukivetyksen reunaan tai kovaa sen yli. Matka päättyy siihen paikkaan ilman vararengasta. Jos ajat motarilla, ja rengas tyhjenee vähän äkimmin niin siinä hyvin todennäköisesti rengas vurioituu niin pahasti että vahto ei auta mitään.
Varapyörä on ainoa oikea ratkasu.
Nimim. Kerran hinuria soitellut.- ex-Mosse
Kuinka usein sinulta on rengas puhjennut?
Itsellä on 15 vuoden ja reilun 500tkm ajossa mennyt yksi rengas, joten en näe mitenkään tarpeellisena raahata auton mukana vararengasta. Auton valmistajan liikkumisturva kun maksaa hinauksen lähimpään merkkiliikkeeseen renkaan puhjettua, paikkaus jää omana piikkiin paitsi nykyisin kun tuli ostettua Nokian Hakka renkaat.
Nokian Hakka renkaissa on vaihtotakuu, joka antaa uudet renkaat jos pintaa on jäljellä yli 4mm ja ikää oliko alle 3v. Eli kun vaihdan renkaat kuitenkin parin vuoden välein niiden kuluttua 3mm pinnoille niin on takuu voimassa kunnes rengas on muutoinkin vaihtokunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175420
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2232787- 412405
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432141Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332076Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131480- 381330
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257