Persiljan kasvatus sisällä?

Apua missä vika...

Minkälaista hoitoa persilja tarvii tullakseen hyvin toimeen sisällä? Pari viime vuotta olen yrittänyt kasvattaa kaupan valmiita taimia kotona ja kovin vaivaiseksi ne hyvän alun jälkeen tuntuvat aina kuihtuvan. Lehdet veltostuvat ja kuivuvat pois eikä uusiakaan kasva kovin nopeaan. Persilja on eteläikkunalla kukoistavan basilikan vierellä ja saa vettä usean kerran viikossa. Multana on ihan normaalia kukkamultaa. Missä vika?

5

7511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onttomukulakiurunkannus

Oletko muistanut lannoittaa?

Toisinaan kaupasta ostettavat yrtit ovat niin hyvin kasteltuja, että juuristo mätänee.

Minusta kyllä persiljan kasvatus sisällä pitäisi onnistua.

• emmy.

Voisikohan persijalla olla liian kuuma. Meillä on viime kesänä ostamani persilja viihtynyt hyvin orangeriassa, jossa lämpötila on talven aikana ollut n. 5-10 astetta (taisi sillä kovalla pakkasella käväistä vähän pakkasellakin).

Tälläkin hetkellä persilja kasvaa ja voi hyvin. Koko talven siitä sai ruuan maustetta riittävästi nelihenkisen perheen käyttöön.

• lamppu40

on jotenkin nirso..mutta kun ostat ruokakaupan valmiita potteja,niin muista kattoo että juuret on suhtkoht vaaleita (monet on ihan mustia).

• apua missä vika...

vielä sen verran, että ostamani taimet ovat olleet kukkakaupan n. 10 cm korkeita taimia, eivät ruokakaupan yrttejä. Eli sen suhteen pitäisi asia olla kunnossa. Täytyypä kokeilla ainakin laittaa persilja ulos (lasittamattomalle) parvekkeelle kun ilmat vähän lämpenee. Olen miettinyt, että ehkä se ei niin pidä tuosta eteläikkunan auringon paahteesta, jota näin kesäisin saa iltapäivisin? Tiedä tuota sitten, ei se nyt ihan kuollut ole, mutta ei siitä kyllä paljoa syötävää kesässä tule.

• rotissööri

minulla oli aikoinaan sama ongelma, mutta sitten siirryin kasvattamaan persiljaa parvekelaatikossa siemenistä - eikä mitään probleemaa. KAsvatan myös parvekelaatikossa salaattia ja retiisejä, silloin ne saa aina tuoreina ja ilman nahistumista. Kokeilen viime kesänä myös tomaatteja suoraan multapussiin ja syksyllä korjasin sadon: 37 kpl yhdestä taimesta. pussi oli lattialla parvekkeella ja kastelin sen päivittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      57
      3669
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2626
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe