Vaihtarina??

ausseissa

Heippa,
Onko kokemuksia vaihdosta ausseissa? Olen asiaa harkinnut ja mieli tekisi, mutta toteutus tuntuu aika hankalalta... Koululla (amk) ei ole yhteistyökumppani koulua siellä ja työpaikka, asuminen ym. pitäisi itse hankkia. Onko ideoita mistä tietoa ja miten asiaa kannanttaisi lähteä työstämään?
Kaikki vinkit tervetulleita!

5

667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähdössä

Moikka!

Mä olen lähdössä Australiaan ens syksyks. Kannattaa katsoa netistä www.ieconline.fi, sieltä saa ainakin alkuun hyvää informaatiota! IEC auttaa ilmaiseksi suomalaisia opiskelijoita opiskelupaikkojen hakemisessa. Itse ole saanut sieltä tosi hyvää palvelua! He kertovat kouluista, asumisesta, matkustamisesta, mahdollisista apurahoista. Kannattaa siis alkuun tutkia noita nettisivuja ja sitten vaikka ottaa yhteyttä sähköpostilla ja sopia tapaaminen Helsingin toimistolle!

• ???

Mistä saisi apua jos ei halua opiskelelmaan vaan töihin? Koulupaikathan maksavat ja kun ei omalla koululla ole ko. maahan yhteistyö kumpaneita..

• ausseihin :)
        ??? kirjoitti:

Mistä saisi apua jos ei halua opiskelelmaan vaan töihin? Koulupaikathan maksavat ja kun ei omalla koululla ole ko. maahan yhteistyö kumpaneita..

Halvimmalla pääset kun haet W&H-viisumia ja ostat lennot ja meet paikan päälle etsimään töitä :) Tai sit voit vaikka ottaa yhteyttä Kilroyhin tai STA Traveliin ja he auttaa sua eteenpäin. Myynnissä heillä taitaa olla paketteja, joihin kuuluu jotain alkumatkan majoituksia ja pari työtarjousta. Ja lennot luontevasti saa samasta toimistosta.

• ausseihin :)
        ausseihin :) kirjoitti:

Halvimmalla pääset kun haet W&H-viisumia ja ostat lennot ja meet paikan päälle etsimään töitä :) Tai sit voit vaikka ottaa yhteyttä Kilroyhin tai STA Traveliin ja he auttaa sua eteenpäin. Myynnissä heillä taitaa olla paketteja, joihin kuuluu jotain alkumatkan majoituksia ja pari työtarjousta. Ja lennot luontevasti saa samasta toimistosta.

kokeileppa muuten googlettaa, sieltä saattaa löytyä jotain työvaihtojuttuja. sellasia on paljonkin, ei nyt vaan tuu suoraan mieleen.. mutta tää netti on kyllä aika hyvä apuväline tiedonhakuun :)

• pepantteeni

Ihan niinkun jo suositeltiin, IEC:n kautta kannattaa alkaa asiaa hoitamaan. Itse pääsin ihan koko tutkintoa suorittamaan ausseihin heidän kauttaan, mutta sitten iski joku törppöys-pihtari-fiilinki ja jäinpä sittenkin suomeen... ;) Mutta vaihtoon aion hakea, tossa syyskuussa loman jälkeen ajattelin paperit laittaa vireille. Laitat IEC:lle postia, meet käymään siellä, sovit koulun kanssa asiasta jne. Kyllä se onnistuu ihan hyvin! Jotkut vaan on niin negatiivisia tollasissa asioissa kun ne vaikuttaa ehkä aika kaukaisilta. Hus hus www.ieconline.fi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1949
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1781
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      308
      1584
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1460
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      92
      1053
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      987
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      978
    9. 67
      954
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe