Vaihtarina??

ausseissa

Heippa,
Onko kokemuksia vaihdosta ausseissa? Olen asiaa harkinnut ja mieli tekisi, mutta toteutus tuntuu aika hankalalta... Koululla (amk) ei ole yhteistyökumppani koulua siellä ja työpaikka, asuminen ym. pitäisi itse hankkia. Onko ideoita mistä tietoa ja miten asiaa kannanttaisi lähteä työstämään?
Kaikki vinkit tervetulleita!

5

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähdössä

      Moikka!

      Mä olen lähdössä Australiaan ens syksyks. Kannattaa katsoa netistä www.ieconline.fi, sieltä saa ainakin alkuun hyvää informaatiota! IEC auttaa ilmaiseksi suomalaisia opiskelijoita opiskelupaikkojen hakemisessa. Itse ole saanut sieltä tosi hyvää palvelua! He kertovat kouluista, asumisesta, matkustamisesta, mahdollisista apurahoista. Kannattaa siis alkuun tutkia noita nettisivuja ja sitten vaikka ottaa yhteyttä sähköpostilla ja sopia tapaaminen Helsingin toimistolle!

      • ???

        Mistä saisi apua jos ei halua opiskelelmaan vaan töihin? Koulupaikathan maksavat ja kun ei omalla koululla ole ko. maahan yhteistyö kumpaneita..


      • ausseihin :)
        ??? kirjoitti:

        Mistä saisi apua jos ei halua opiskelelmaan vaan töihin? Koulupaikathan maksavat ja kun ei omalla koululla ole ko. maahan yhteistyö kumpaneita..

        Halvimmalla pääset kun haet W&H-viisumia ja ostat lennot ja meet paikan päälle etsimään töitä :) Tai sit voit vaikka ottaa yhteyttä Kilroyhin tai STA Traveliin ja he auttaa sua eteenpäin. Myynnissä heillä taitaa olla paketteja, joihin kuuluu jotain alkumatkan majoituksia ja pari työtarjousta. Ja lennot luontevasti saa samasta toimistosta.


      • ausseihin :)
        ausseihin :) kirjoitti:

        Halvimmalla pääset kun haet W&H-viisumia ja ostat lennot ja meet paikan päälle etsimään töitä :) Tai sit voit vaikka ottaa yhteyttä Kilroyhin tai STA Traveliin ja he auttaa sua eteenpäin. Myynnissä heillä taitaa olla paketteja, joihin kuuluu jotain alkumatkan majoituksia ja pari työtarjousta. Ja lennot luontevasti saa samasta toimistosta.

        kokeileppa muuten googlettaa, sieltä saattaa löytyä jotain työvaihtojuttuja. sellasia on paljonkin, ei nyt vaan tuu suoraan mieleen.. mutta tää netti on kyllä aika hyvä apuväline tiedonhakuun :)


    • pepantteeni

      Ihan niinkun jo suositeltiin, IEC:n kautta kannattaa alkaa asiaa hoitamaan. Itse pääsin ihan koko tutkintoa suorittamaan ausseihin heidän kauttaan, mutta sitten iski joku törppöys-pihtari-fiilinki ja jäinpä sittenkin suomeen... ;) Mutta vaihtoon aion hakea, tossa syyskuussa loman jälkeen ajattelin paperit laittaa vireille. Laitat IEC:lle postia, meet käymään siellä, sovit koulun kanssa asiasta jne. Kyllä se onnistuu ihan hyvin! Jotkut vaan on niin negatiivisia tollasissa asioissa kun ne vaikuttaa ehkä aika kaukaisilta. Hus hus www.ieconline.fi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      94
      994
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      750
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe