Vaihtarina??

ausseissa

Heippa,
Onko kokemuksia vaihdosta ausseissa? Olen asiaa harkinnut ja mieli tekisi, mutta toteutus tuntuu aika hankalalta... Koululla (amk) ei ole yhteistyökumppani koulua siellä ja työpaikka, asuminen ym. pitäisi itse hankkia. Onko ideoita mistä tietoa ja miten asiaa kannanttaisi lähteä työstämään?
Kaikki vinkit tervetulleita!

5

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähdössä

Moikka!

Mä olen lähdössä Australiaan ens syksyks. Kannattaa katsoa netistä www.ieconline.fi, sieltä saa ainakin alkuun hyvää informaatiota! IEC auttaa ilmaiseksi suomalaisia opiskelijoita opiskelupaikkojen hakemisessa. Itse ole saanut sieltä tosi hyvää palvelua! He kertovat kouluista, asumisesta, matkustamisesta, mahdollisista apurahoista. Kannattaa siis alkuun tutkia noita nettisivuja ja sitten vaikka ottaa yhteyttä sähköpostilla ja sopia tapaaminen Helsingin toimistolle!

• ???

Mistä saisi apua jos ei halua opiskelelmaan vaan töihin? Koulupaikathan maksavat ja kun ei omalla koululla ole ko. maahan yhteistyö kumpaneita..

• ausseihin :)
        ??? kirjoitti:

Mistä saisi apua jos ei halua opiskelelmaan vaan töihin? Koulupaikathan maksavat ja kun ei omalla koululla ole ko. maahan yhteistyö kumpaneita..

Halvimmalla pääset kun haet W&H-viisumia ja ostat lennot ja meet paikan päälle etsimään töitä :) Tai sit voit vaikka ottaa yhteyttä Kilroyhin tai STA Traveliin ja he auttaa sua eteenpäin. Myynnissä heillä taitaa olla paketteja, joihin kuuluu jotain alkumatkan majoituksia ja pari työtarjousta. Ja lennot luontevasti saa samasta toimistosta.

• ausseihin :)
        ausseihin :) kirjoitti:

Halvimmalla pääset kun haet W&H-viisumia ja ostat lennot ja meet paikan päälle etsimään töitä :) Tai sit voit vaikka ottaa yhteyttä Kilroyhin tai STA Traveliin ja he auttaa sua eteenpäin. Myynnissä heillä taitaa olla paketteja, joihin kuuluu jotain alkumatkan majoituksia ja pari työtarjousta. Ja lennot luontevasti saa samasta toimistosta.

kokeileppa muuten googlettaa, sieltä saattaa löytyä jotain työvaihtojuttuja. sellasia on paljonkin, ei nyt vaan tuu suoraan mieleen.. mutta tää netti on kyllä aika hyvä apuväline tiedonhakuun :)

• pepantteeni

Ihan niinkun jo suositeltiin, IEC:n kautta kannattaa alkaa asiaa hoitamaan. Itse pääsin ihan koko tutkintoa suorittamaan ausseihin heidän kauttaan, mutta sitten iski joku törppöys-pihtari-fiilinki ja jäinpä sittenkin suomeen... ;) Mutta vaihtoon aion hakea, tossa syyskuussa loman jälkeen ajattelin paperit laittaa vireille. Laitat IEC:lle postia, meet käymään siellä, sovit koulun kanssa asiasta jne. Kyllä se onnistuu ihan hyvin! Jotkut vaan on niin negatiivisia tollasissa asioissa kun ne vaikuttaa ehkä aika kaukaisilta. Hus hus www.ieconline.fi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      146
      6130
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3736
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2931
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      49
      2620
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      41
      2560
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2026
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1924
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1620
    Aihe