Fiksuako?

Siira

Olin joitakin vuosia sitten Tapani Kansan keikalla ja kun yleisö taputti hänet takaisin lavalle niin Tapsa tuli ja tokaisi mikkiin, että :" Ei tälläiselle yleisölle kannata kaikkea laulaa " ja lähti pois.
Okei, yleisössä oli aika runsaasti humalaisia, mutta siltikin tuo ei ollut mielestäni fiksua käytöstä ja antoi jotenkin leuhkan vaikutelman.

20

1047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

Toihan oli ihan perus-Tapsaa.

• Harvemmin sentään Tapsa tollee kumminkaan tekee. Ainakin niillä keikoilla joilla mä olen ollut, niin tollasta ei ole sattunut, vaan Tapsa on ainakin sen yhden encore- biisin laulanut.
        Mut, ehkä se oli tossa tapauksessa vaan vähän huonolla tulella... jos siellä yleisössä kerran oli jotain kännisiä örisijöitäkin.

• heh
        Justiinax kirjoitti:

Harvemmin sentään Tapsa tollee kumminkaan tekee. Ainakin niillä keikoilla joilla mä olen ollut, niin tollasta ei ole sattunut, vaan Tapsa on ainakin sen yhden encore- biisin laulanut.
        Mut, ehkä se oli tossa tapauksessa vaan vähän huonolla tulella... jos siellä yleisössä kerran oli jotain kännisiä örisijöitäkin.

Sulta löytyy kyllä aina selitys kaverin "ei niin fiksulle" käyttäytymiselle. Ihailtavaa palvontaa! Huttukeikoilla on hyvin usein myös kemiallisesti mieltään kohottaneita ihmisiä ja tämän huomioiminen kuuluu artistin perustyötehtäviin. Mites sitten se tapaus, kun Tapsa rupesi itse huutelemaan sieltä "tavisten" puolelta OOPPERASSA?
        Olisiko esitys pitänyt keskeyttää esittäjien toimesta, koska joku dorka huutelee?

• heh kirjoitti:

Sulta löytyy kyllä aina selitys kaverin "ei niin fiksulle" käyttäytymiselle. Ihailtavaa palvontaa! Huttukeikoilla on hyvin usein myös kemiallisesti mieltään kohottaneita ihmisiä ja tämän huomioiminen kuuluu artistin perustyötehtäviin. Mites sitten se tapaus, kun Tapsa rupesi itse huutelemaan sieltä "tavisten" puolelta OOPPERASSA?
        Olisiko esitys pitänyt keskeyttää esittäjien toimesta, koska joku dorka huutelee?

No joo, mutta kyllä se on mun mielestä on kuitenkin ihan ymmärrettävää, että välillä se artistikin saattaa hermostua kännisten huuteluun. Toiset vaan osaa peittää sen ärtymyksensä paremmin, kuin toiset. Ja jotkut artistit ovat itsekkin esiintyessään niin kännissä, että eipä heitä silloin haittaa, eivätkä siihen huomioo kiinnitä, vaikka siellä yleisössäkin jotkut kännikalat häiriköi.

Mitä Taas tulee siihen Tapsan oopperanäytöksessä huuteluun, niin se oli tietysti aika tökeröä käytöstä, mutta kyllä ne esiintyjät olisivat voineet sanoa suoraan, että se huutelu häiritsee heitä, niin kai Tapsa sen sitten olisi lopettanut.

• Reinikainen
        Justiinax kirjoitti:

No joo, mutta kyllä se on mun mielestä on kuitenkin ihan ymmärrettävää, että välillä se artistikin saattaa hermostua kännisten huuteluun. Toiset vaan osaa peittää sen ärtymyksensä paremmin, kuin toiset. Ja jotkut artistit ovat itsekkin esiintyessään niin kännissä, että eipä heitä silloin haittaa, eivätkä siihen huomioo kiinnitä, vaikka siellä yleisössäkin jotkut kännikalat häiriköi.

Mitä Taas tulee siihen Tapsan oopperanäytöksessä huuteluun, niin se oli tietysti aika tökeröä käytöstä, mutta kyllä ne esiintyjät olisivat voineet sanoa suoraan, että se huutelu häiritsee heitä, niin kai Tapsa sen sitten olisi lopettanut.

Justiinax on kyllä uskomaton! Katselee täysin ruusunpunaisten linssien läpi noita Tapsukkansa edesottamuksia.

• olla totta...
        Justiinax kirjoitti:

Miten tuo on ylipäätään mahdollista että olet noin uskomattoman sokea Tapsukan suhteen. Ai että ihan esiintyjien olis pitänyt herra Kansalle kohteliaasti kertoa että sen hilluminen häiritsee ja voisiko herra olla niin kiltti että pitää mölyt mahassaan!?! Argh...eikö se nyt ole sanomattakin selvää että yleisö istuu ja kuuntelee eikä erityisesti tartte käydä ketään ojentamaan. Ja mitä tulee känniseen yleisöön niin se vaan on niin että kun on artistin ammatin valinnut niin siihen pitää varautua että joku siellä toden-näköisesti on kipannut liian monta lasia ja saattaa pitää liikaa ääntä. Ja mitä tulee känniseen esiintyjään niin etkös viitsisi jo lopettaa tuon vinoilun. Alkaa kyllästyttämään.

• OK.
        olla totta... kirjoitti:

Miten tuo on ylipäätään mahdollista että olet noin uskomattoman sokea Tapsukan suhteen. Ai että ihan esiintyjien olis pitänyt herra Kansalle kohteliaasti kertoa että sen hilluminen häiritsee ja voisiko herra olla niin kiltti että pitää mölyt mahassaan!?! Argh...eikö se nyt ole sanomattakin selvää että yleisö istuu ja kuuntelee eikä erityisesti tartte käydä ketään ojentamaan. Ja mitä tulee känniseen yleisöön niin se vaan on niin että kun on artistin ammatin valinnut niin siihen pitää varautua että joku siellä toden-näköisesti on kipannut liian monta lasia ja saattaa pitää liikaa ääntä. Ja mitä tulee känniseen esiintyjään niin etkös viitsisi jo lopettaa tuon vinoilun. Alkaa kyllästyttämään.

Tuosta huutelu-episodista siellä oopperassa olen sitä mieltä kyllä, että siinä Tapsan käytöksessä siellä ei mitään puolusteltavaa ole, eikä sitä voi tai tarvitse selitellä, vaan se oli häneltä silkkaa ajattelematonta käytöstä, mutta kyllähän niitä ns. lapsuksiahan sattuu aina kaikille välillä.

• Äimänkäki!
        OK. kirjoitti:

Tuosta huutelu-episodista siellä oopperassa olen sitä mieltä kyllä, että siinä Tapsan käytöksessä siellä ei mitään puolusteltavaa ole, eikä sitä voi tai tarvitse selitellä, vaan se oli häneltä silkkaa ajattelematonta käytöstä, mutta kyllähän niitä ns. lapsuksiahan sattuu aina kaikille välillä.

Moukkahan se jätkä on !

• olla totta... kirjoitti:

Niinpä niin... onhan tuossa tottakin, mutta kumma vaan, että jos joku häiriköi Tapsan keikalla ja Tapsa siitä huomauttaa ja ojentaa sitä häirikköä, niin se on teikäläisten mielestä Tapsan huonoa käytöstä ja moukkamaisuutta, eikä päinvastoin.

• särkynyt sydän

Olisin tehnyt aivan samoin.Juoppoja ei tarvitse työmaallaan sietää.

• no joo

Itse on Kansa ammattinsa valinnut opettelis sitten käyttäytymään oli tilanne sitten millainen vaan.

• särkynyt sydän

On se hyvä,että jollakin on kanttia pistää juopoille hanttiin.
        Jos ei selvinpäin pysty olemaan tanssipaikalla tai konsertissa ,pysykööt pois.Toisen työtä pitää kunnioittaa.
        Ei kaikkea paskaa tarvitse sietää, eikä kysymys ole ammatin valinnasta.Kyllä se pitää olla laulaja, jolla on okeus sanella, eikä juopoilla kuulijoilla.

• OK.
        särkynyt sydän kirjoitti:

Jos ei selvinpäin pysty olemaan tanssipaikalla tai konsertissa ,pysykööt pois.Toisen työtä pitää kunnioittaa.
        Ei kaikkea paskaa tarvitse sietää, eikä kysymys ole ammatin valinnasta.Kyllä se pitää olla laulaja, jolla on okeus sanella, eikä juopoilla kuulijoilla.

Olen kyllä samalla kannalla, että jos ja kun artistilta vaaditaan moitteetonta käytöstä, niin kyllä sitä silloin pitää vaatia myös yleisöltä.
        Eli hyvän käytöksen pitää olla molemminpuolista.

Tokihan se on kyllä niinkin, että laulajien ja bändien on hyväksyttävä se ,että niitä humalaisia saattaa aina yleisönjoukossakin olla mesoamassa. Kukaan esiintyjä ei humalaisten möyhkäämisestä varmastikkaan mitenkään mielissään ole, toiset vaan hiljaa sen mielessään kestävät, mutta jotkut suorasanaisemmat voivat asiasta joskus jopa huomauttaa.

Nykyäänhän nuo tanssilavat ovat tosipaljon siistiytyneet humalaisista, kun vertaa esim. 60-ja 70-lukuihin. Ravintololakeikoilla niitä humalaisia varmasti sitten onkin enemmän. Täytyy kyllä sekin huomioida ,että ei suinkaan kaikki humalaiset meuhkaa ja häiriköi, vaan monet käyttäytyvät ihan sivistyneestikkin.

• särkynyt sydän kirjoitti:

Oon just enkä melkein samaa mieltä !

• "fiksut"
        särkynyt sydän kirjoitti:

Kyllä asia on niin että yleisö on artistin asiakas ja asiakasta tulee kunnioittaa. Jos olisin ollut yleisön joukossa, vaikkakin en ikimaailmassa olis se räyhääjä, niin olisin loukkaantunut tuosta "tällaiselle yleisölle..." asenteesta. Palveluammatissa on itse oppinut että asiakas on oikeassa, ja mielestäni se on lähtökohta. Jos yleisön joukossa on vaikka suuta soittava yksi känniläinen niin ei koko kuulijakuntaa kohtaan saa öykkäröidä, vaan kohdistaa sanansa sille joka siellä hilluu(jos ei pysty pitämään päätänsä kiinni). Ei sieltä oopperastakaan poistettu sitä toopea joka soitti suutaan.

• Joku vaan
        "fiksut" kirjoitti:

Kyllä asia on niin että yleisö on artistin asiakas ja asiakasta tulee kunnioittaa. Jos olisin ollut yleisön joukossa, vaikkakin en ikimaailmassa olis se räyhääjä, niin olisin loukkaantunut tuosta "tällaiselle yleisölle..." asenteesta. Palveluammatissa on itse oppinut että asiakas on oikeassa, ja mielestäni se on lähtökohta. Jos yleisön joukossa on vaikka suuta soittava yksi känniläinen niin ei koko kuulijakuntaa kohtaan saa öykkäröidä, vaan kohdistaa sanansa sille joka siellä hilluu(jos ei pysty pitämään päätänsä kiinni). Ei sieltä oopperastakaan poistettu sitä toopea joka soitti suutaan.

Komppia. Oletan nimittäin, että siellä keikalla valtaosa yleisöstä käyttäytyi aivan asiallisesti, joten oli Tapanilta väärin kohdistaa se kommenttinsa ikäänkuin myös niille fiksusti käyttäytyville.
        Kaikkea sanomisiaan ei kuitenkaan aina äkkipikaistuksissaan tule niin miettineeksi.

• pinsio

tässäkin jutussa on taas totta. Aina löytyy jatkuvasti näitä "Olin kerran Tapsan keikalla..." -juttuja. Sitä paitsi niinhän ne baarimikot ja tarjoilijatkin sanoo, että ei tällaiselle kaverille tartte enää tarjoilla, siis vaan esimerkkinä.
      Oopperajutussa on myös samoja piirteitä. Kyllä usein monien artistien tanssikeikalla ihmiset huutelee kesken laulun, ei siitä sen enempää keskustella palstoilla. En tällä puolustele Tapsaa enkä ketään muutakaan. Ihminen se julkkiskin on vapaa-aikanaan, paitsi Suuren keltaisen lehdistön (lue Seiskan) mielestä.

>Sitä paitsi niinhän ne baarimikot ja tarjoilijatkin sanoo, että ei tällaiselle kaverille tartte enää tarjoilla, siis vaan esimerkkinä.<

Hyvä pointti on muuten tuo!

ps. Ja sitäpaitsi, kyllähän sitä monet muutkin artistit joskus töksäyttävät yleisölle vähemmän ystävällisesti jotain. Harva se kerta esim. Seiskan julkkisjuoru-sivuillakin sellaisista tapauksista kerrotaan.

• Gilla*

Tuo on vähän kakspiippuinen juttu minulle. Toisaalta ymmärrän sen, että häiritsevät humalaiset välillä ärsyttävät esiintyjää, mutta toisaalta taas ymmärrän senkin, että joidenkin mielestä tuollainen käytös artistilta on paheksuttavaa. Muuta en tuosta asiasta osaa sanoa.

• se on

et varmaan osaa sanoa niin

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      63
      4283
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      49
      2454
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      62
      2120
    4. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      74
      1320
    5. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      68
      1120
    6. Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."

Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja
      Tanssii tähtien kanssa
      22
      1110
    7. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      28
      1065
    8. Ihmisen todellinen tarkoitus, dharma on tehdä tietoinen valinta toimia muiden hyväksi.

Tällä polulla ei ole tappioita eikä häviöitä. Vaikka ihminen ei pääsisi tällä polulla loppuun asti, hän ei menetä mitä
      Hindulaisuus
      417
      984
    9. Olisin vain n.ssinut sua kerran

Mutta ei kelvannut.
      Ikävä
      67
      837
    10. Millaisen sormuksen nainen haluat

Kun mennään naimisiin? 💍
      Ikävä
      64