R o o l i t u s p a l v e l u

srussu

Meinasin että soitan ensiviikolla roolituspalveluun ja sopisin koe-esiintymisen, kamalasti vaan mietin että mitä esittäisin kun sinne pitää olla se monologi, onko kellään kokemuksia ja vinkkejä??? tuleeko sieltä usein tarjouksia koekuvauksiin ym?? kirjotelkaa jotka meinaatte myös ja ne joilla on kokemuta :>

15

5081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samarus

      Mun neuvo on, että teet monologin, joka sopii sulle itselles esitettäväksi, jotta sitten he näkevät oikeasti kuka olet ja minkälainen olet. Itse kävin roolituksissa pari kuukautta sitten Dome Karukosken elokuvaan liittyen, ja Pia (roolittaja) sanoi, että tarjouksia tulee jos tulee:>

      • srussu

        arvioiko ne jotenki sen suoriutumisen? ja jos ei oo kokomusta nii tuleekohan niitä tarjouksia ollenkaa? :S aattelin sooittaa sinne maanantaina ku tänää ei varmaa vastata ku on sunnuntai, millonkohan sinne sitten pitää mennä koe-esiintymiseen?


      • Arvioi
        srussu kirjoitti:

        arvioiko ne jotenki sen suoriutumisen? ja jos ei oo kokomusta nii tuleekohan niitä tarjouksia ollenkaa? :S aattelin sooittaa sinne maanantaina ku tänää ei varmaa vastata ku on sunnuntai, millonkohan sinne sitten pitää mennä koe-esiintymiseen?

        Kyllä niitä voi tulla kenelle vaan, ei kokemus ole se tärkeä tekijä.

        Itse olen heidän kautta työllistynyt tv-sarjaan, muutamaan tv-mainokseen ja käynyt muuten koekuvissa erilaisiin töihin n. kymmenkunta kertaa neljän vuoden aikana.


      • mikänytolinkaansiistoijokuS...
        Arvioi kirjoitti:

        Kyllä niitä voi tulla kenelle vaan, ei kokemus ole se tärkeä tekijä.

        Itse olen heidän kautta työllistynyt tv-sarjaan, muutamaan tv-mainokseen ja käynyt muuten koekuvissa erilaisiin töihin n. kymmenkunta kertaa neljän vuoden aikana.

        okei, hyvä, soitin sinne maanataina, meen koe-kuvauksii 13.6 :)


      • Samarus
        mikänytolinkaansiistoijokuS... kirjoitti:

        okei, hyvä, soitin sinne maanataina, meen koe-kuvauksii 13.6 :)

        Onnea siihen sitten:)


      • entaaskaanmuista
        Samarus kirjoitti:

        Onnea siihen sitten:)

        Voi kiitos! :>>


      • Tyttö 1994
        Arvioi kirjoitti:

        Kyllä niitä voi tulla kenelle vaan, ei kokemus ole se tärkeä tekijä.

        Itse olen heidän kautta työllistynyt tv-sarjaan, muutamaan tv-mainokseen ja käynyt muuten koekuvissa erilaisiin töihin n. kymmenkunta kertaa neljän vuoden aikana.

        Moi! Haluaisin vaan tietää, kun asun Raumalla, että voiko silti mennä roolituspalveluun, vai onko josssain lähempänäkin olemassa joku samantyyppinen paikka?


    • listoilla

      ja ketä tahansa pääsee sinne.
      Jollei pääsisi, niin eiväthän he voisi rahastaa sinulta mitään! Eli se maksaa kun sinne menee. Ei paljoakaan, mutta hieman kuitenkin....

      Mutta se kuinka hyvin monologisi ja haastattelusi menee vaikuttaa siihen, että kuinka moniin varsinaisiin koekuvauksiin pääset.
      Koekuvaukset puolestaan ratkaisevat sen, että saatko ko. roolin vai et.
      Koekuvauksiin kutsutaan monta suunnilleen rooliin sopivaa ja ylinäyttelemiseen ei kannata sortua.

      Jokaisesta "roolista" saa palkkion. Palkkioiden suuruudet vaihtelevat roolista riippuen ja esimerkiksi mainoksen jatkuvuudesta riippuen..

      Jos sinulla on "hyvä naama" ja olet muutoinkin ok, niin sinulle voi poikia vaikka kuinka paljon keikkaa sieltä.
      Jos olet "erilainen" eli liian laiha tai liian lihava tai liian isot korvat tai mitä vain erilaista, saat vain vähän koekuvaus kutsuja.
      Jos olet "tavallinen" voit saada paljonkin koekuvaus kutsuja. Ja silloin kaikki on siitä koekuvauksesta kiinni; eli siitä kuinka vakuuttava replojesi kanssa olet siinä tilanteessa.

      Ei roolituspalvelu mikään kultakaivos ole, mutta eipä siinä paljoakaan häviä jos sinne listoille menee.
      Odotteluun kannattaa varautua. Yksi tuttuni on saanut kolmen vuoden sisällä kymmeniä koekuvauskutsuja ja jokusen keikankin, mutta yksi tuttuni ei ole kolmeen vuoteen päässyt kertaakaan edes koekuvauksiin.
      Mä olen parissa jutussa ollut mukana, mutta yleensä soitot tulevat koekuvauksiin päivän tai parin varoitusajalla, joten en ole saanut työhommiani järjestettyä siinä hötäkässä ja jokunen rooli on mennyt sivusuun...

      • srussu

        kiitos ihanan pitkästä informaatiosta :))


      • Lapaa

        Olen ajatellu hankkiutua listal... mitä pitää tehdä?
        ja onkohan siitä hyötyä että on ollu elokuva-avustajana aku louhimiehen elokuvassa KÄSKY... sellases pikkuses roolis?


      • NEKKEDPANDA
        Lapaa kirjoitti:

        Olen ajatellu hankkiutua listal... mitä pitää tehdä?
        ja onkohan siitä hyötyä että on ollu elokuva-avustajana aku louhimiehen elokuvassa KÄSKY... sellases pikkuses roolis?

        Hei! Onko siinä minkäälaista ikärajaa ?


      • 13 vee
        NEKKEDPANDA kirjoitti:

        Hei! Onko siinä minkäälaista ikärajaa ?

        eipä ole. ajattelin soittaa sinne ja ilmoittaa itseni ja veljeni sinne.
        Itselläni ei ole näyttelijäkokemusta, mutta olen kyllä laulanut esim. suorassa lähetyksessä ja sinne tehtiin esittelyvideo, joten en ole ihan kokematon =)
        En osaa vain keksiä monologia...


    • helenapavloff
    • iikka

      oon nyt menossa 6.6 roolituspalvelun kuvauksii en vaa keksi monologia.pitääkö monologia kertoessa esittää sitä samalla?

    • tykhon

      MIUL AINAKI SITÄ KAUTTA AUKENI HYWIN JUTTUJA KU KÄWIN KOEKUWAUKSISSA JA NOIN PARIN WIIKON PÄÄSTÄ SAIN PIENEN ROOLIN RAID ELOKUWASTA ,SINUNA HAKEUTUISIN HARRASTAJATEATTERIIN JA WOISIN SUOSITELLA ILWES TEATTERIA KÄPYLÄSSÄ TAI KALLIOS SELLANE KU ORANSSIN KOIRAN TEATTERI.KYL NE NOSTAA ÄIJÄN WALOIHIN JOS SITÄ OLET SYNTYNY KESTÄMÄÄN TUNTEMATTA TUSKAA.LAHDEN KANSANOPISTO WOIONMAAN ELOKUWALINJA JA EHKÄ NÄEMME NÄIS MERKEIS JOSSAI JOSKUS JOSTAI SYYSTÄ.-tYKHON-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe