Auttakaa, hyvät ihmiset. Muurahaiset ovat vallanneet keittiöni. Pienen pienet, ovat kuin kahvinmuruset ja kulkevat pitkin tiskipöytää ja tunkeutuvat joka paikkaan.
Olen yrittänyt etsiä niiden kulkureittiä, mutta en ole onnistunut. Olen ripotellut tiskipöydälle sokeria, suolaa, mustapippuria, olen jättänyt tilkan hilloa tai mehua, saadakseni selville, minkä lajin muurahaisia ne ovat.
Eivät ole kelvanneet eivätkä hävittäneet ötököitä.
Kylminä päivinä niitä ei näy, mutta kun ilma ulkona lämpenee, ne tulevat joukolla katsastamaan huusholliani. En huolisi moisia vieraita, mutta ainakaan käskyllä eivät ymmärrä lähteä tiehensä.
Onko muilla samanlaisia ongelmia? Miten olette sen ratkaisseet? Myrkyllä vai? Mutta minne laitan myrkyn?
Apua muurahaispulmaan?
15
1467
Vastaukset
- KristaTee
Ei niitä saa pois noitakeinoin. Myrkky taitaa olla ainoa keino. Yritä selvittää, mista kolosta ne tulevat ja suihkuta vähän myrkkyä siihen kohtaan. Tai sitten on näitä vempeleitä joiden läpi murkkujen odotetaan kulkevan ja kuljettavan myrkyt pesäänsä. Voisithan kokeilla, se ei ainakaan haise. Pulma on vain siinä, että muurahaiset eivät piittaa ihmisten oletuksista.
- Mylläritieltä
Pientuholaismyrkyttäjät hoitaa tälläiset ötökät.Maksaa.Häviävät,kun ulkona on ruokaa riittävästi.
- OliviaKoo
Ja tosi paljon kiitoksia tuosta linkistä. Eiköhän noista vinkeistä jo ala olla apua.
Kiitos myös muille. Minä valtaan keittiöni takaisin! - sitroen.
OliviaKoo kirjoitti:
Ja tosi paljon kiitoksia tuosta linkistä. Eiköhän noista vinkeistä jo ala olla apua.
Kiitos myös muille. Minä valtaan keittiöni takaisin!muurahaissyöttejä pari rasiaa. Sellaisia, minne muurahainen pääsee syömään myrkyn ja menee sitten kotiinsa kuolemaan. Rasiat sitten jonnekin sinne, mistä muurahaiset kulkevat. Minulla tällainen oli ainut, mikä tehosi.
Oletan myrkyn olevan booraksia, mikä on pieneliöille kovaa myrkkyä, mutta meille isommille ei niin pahaa. Ja se myrkkyhän on siellä rasiassa sisällä joten sen voi panna vaikka tiskipöydälle. - OliviaKoo
sitroen. kirjoitti:
muurahaissyöttejä pari rasiaa. Sellaisia, minne muurahainen pääsee syömään myrkyn ja menee sitten kotiinsa kuolemaan. Rasiat sitten jonnekin sinne, mistä muurahaiset kulkevat. Minulla tällainen oli ainut, mikä tehosi.
Oletan myrkyn olevan booraksia, mikä on pieneliöille kovaa myrkkyä, mutta meille isommille ei niin pahaa. Ja se myrkkyhän on siellä rasiassa sisällä joten sen voi panna vaikka tiskipöydälle.Enköhän minä viestissäni juuri kertonut, että EN tiedä, mistä ne tulevat.
En tiedä, vaikka olen kaikki paikat kurkkinut.
Kiitos kuitenkin osanotosta.
Ps. Laitoin nyt kanelia tiskipöydälle ja sen lähistöön, saas nähdä, tulevatko pyytämään sokeria ja muita leivontarvikkeita tehdäkseen korvapuusteja.
- TyrNimaNteli
Meillä tarjottiin jäätelöä ja eräältä jäi astiaan jätski syömättä,lautanen oli jätetty tuolille,joka oli nurkassa ja jonka huomasin vasta seuraavana päivänä.
Jäätelökuppi oli mustanaan maiskuttelijoita.
Tiedän,että ne lähtevät pois sisätiloista kun kesä lämpenee,mutta sitä en tiedä montako muurahaista olen tietämättäni popsinut leivässä leseinä tai siemeninä!- sitroen.
minäkään tiedä, mistä ne muurahaiset minun kämppääni tulivat. Panin myrkkyrasiat sinne, missä muurahaisia eniten oli.
Eilen vielä muutamia oli, tänään ei ole näkynyt yhtään. Saattaa silti jossakin olla munia tai toukkia, joista vielä yksi sukupolvi myrkytettäviä tulee.
Jos jossakin suurempi lauma näkyy, imaisen ne pölynimuriin. Sinne kuivuvat ja kuolevat!
Ja osta se myrkkyrasia, muuten et niistä eroon pääse!
kuulin tehoavan muurahaisongelmaan - ja moneen muuhunkin. Kertoja oli tosiaan vakuuttunut asiasta, joten suosittelen sinulle kokeilemista.
Kerrothan sitten meillekin, tehosiko.- OliviaKoo
Joku neuvoi ripottelemaan kanelia sinne tänne. Minä tein niin eilen illalla, tänä aamuna ei muurahaisia ole näkynyt.
Jos eivät sitten lauantairumuamisen jälkeen vietä hiljaista sunnuntaita.
Saas nähdä, milloin seuraavan kerran ilmestyvät, jos vielä ilmestyvät.
Pidän teitä ajantasalla. - Anu1
OliviaKoo kirjoitti:
Joku neuvoi ripottelemaan kanelia sinne tänne. Minä tein niin eilen illalla, tänä aamuna ei muurahaisia ole näkynyt.
Pidän teitä ajantasalla.Jos ei kaneli auta niin ei mikään muukaan,
ja se on vaaratonta
ja hyvän tuoksuista ihmisille,
mutta muurahaiset karkkoavat sitä.
Joten laita vain kanelia,
sen olen jo aikaisempina
kesinä täällä sanonut,
että kaneli auttaa.
Ja kyllä on sanoneet että
muurahaiset lähti. - kesä-mamma
Anu1 kirjoitti:
Jos ei kaneli auta niin ei mikään muukaan,
ja se on vaaratonta
ja hyvän tuoksuista ihmisille,
mutta muurahaiset karkkoavat sitä.
Joten laita vain kanelia,
sen olen jo aikaisempina
kesinä täällä sanonut,
että kaneli auttaa.
Ja kyllä on sanoneet että
muurahaiset lähti.Minulla oli sama ongelma useampana keväänä. Kokeilin
kaikki edellä mainitut konstit mikään ei tehonnut. Vaan kun ilmat lämpeni muurahaiset loppu, tullakseen seuraavana keväänä uudelleen.
Konsti joka auttoi. Tein muurahaismyrkky-vesiseoksen kastelukannuun ja valutin sen sokkelin juurelle ympäri talon kaksi kertaa kesässä, kahtena kesänä.
Nyt on menossa neljäs kesä eikä muurahaisia ole sisälle tullut. Tosin olen myrkyttänyt ulkona talon lähellä olevia pesiä aina kun olen niitä havainnut. - kanelia???
OliviaKoo kirjoitti:
Pidän teitä ajantasalla.laittaa?????
Meillä nimittäin on ihan hirviä ongelma.
Ylen lobbaamat digiboximiehet(muurahaiset) muutti meidän yhteen diboxiin ja sen vieressä olevaan dvdlaitteeseen.
Kun ne kantaa jaloissaan ne kanelit sinne herkkiin kohtiin, niin laite sanoo varmasti työsopimiúksen irti.
Ja niitä kun on sentään muuttanut sinne, silmämääräisesti n. 6 miljoonaa????
Help, help!!!!!!!!!!!!!! - kanelit pois
kanelia??? kirjoitti:
laittaa?????
Meillä nimittäin on ihan hirviä ongelma.
Ylen lobbaamat digiboximiehet(muurahaiset) muutti meidän yhteen diboxiin ja sen vieressä olevaan dvdlaitteeseen.
Kun ne kantaa jaloissaan ne kanelit sinne herkkiin kohtiin, niin laite sanoo varmasti työsopimiúksen irti.
Ja niitä kun on sentään muuttanut sinne, silmämääräisesti n. 6 miljoonaa????
Help, help!!!!!!!!!!!!!!Ehkä nää digiboxsimuurahaiset voisivat vaikka nuolla sen kanelin sitten.
Herkistä kohdista onkin kiva nuoleskella,
vai mitä? - sää taijat puhhuu
kanelit pois kirjoitti:
Ehkä nää digiboxsimuurahaiset voisivat vaikka nuolla sen kanelin sitten.
Herkistä kohdista onkin kiva nuoleskella,
vai mitä?ihan muusta nuoleskelusta, kuin mää?
Siinä mistä sää puhut , ei yleensä digiboxit lakkaa toimimasta :)
Niiettätämmönentapauställäkertaa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663276Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773008- 1362385
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412366Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4001673- 1001185